Lediga jobb som Biståndsbedömare m.fl. i Kramfors

Se lediga jobb som Biståndsbedömare m.fl. i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Biståndshandläggare inom äldreomsorgen, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER På... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
På enheten för utredning- och förebyggande verksamhet anställer vi nu en biståndshandläggare. Du kommer på uppdrag av Välfärdsnämnden att utreda, bedöma och fatta beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för personer över och under 65 år. Du har kontakter med den enskilde, närstående, legala företrädare och arbetar utifrån en helhetssyn med den enskilde i fokus enligt IBIC (Individens behov i centrum). Vi arbetar med samverkan kring den enskilde där du som biståndshandläggare är en viktig pusselbit i intern och extern samverkan med utförare och andra huvudmän. Du medverkar aktivt till enhetens kvalitets- och utvecklingsarbete.

Användandet av välfärdsteknik och tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt och är en del i arbetet när vi tillgodoser behov för medborgarna, som en del i det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet när vi jobbar smartare med att vara effektiva. I linje med nya socialtjänstlagen arbetar vi aktivt för att vara främjande och förebyggande. Hos oss finns därför både arbetsterapeut och fysioterapeut anställda, som du som biståndshandläggare arbetar i nära samarbete med i syfte att ytterligare utröna bästa insats för medborgarna.
Att vara medarbetare i vår verksamhet äldreomsorg innebär att ha ett starkt brukarfokus, mod och uthållighet i det ständiga förbättringsarbetet.


KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen från socionomprogrammet eller annan likvärdig akademisk utbildning. Meriterande är att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen med inriktning äldre. Vi förutsätter att du har god dokumentations- och datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person är du lösningsfokuserad, positiv och självständig. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, är trygg i din arbetsroll och har en god förmåga att strukturera upp din arbetstid på ett effektivt sätt. Sist men inte minst är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

LSS-handläggare till Kramfors kommun

Ansök    Mar 18    Kramfors kommun    LSS-handläggare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Inom individ och famil... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Inom individ och familjeomsorgen, enheten för Utredning och uppföljning, arbetar 18 socialsekreterare med att utreda och följa upp insatser enligt SoL, LVU, LVM och LSS. Enheten består av två LSS handläggare, tolv barnhandläggare samt fyra vuxenhandläggare. På enheten arbetar, förutom enhetschef, en biträdande enhetschef som kommer vara din närmsta arbetsledare med lång erfarenhet av LSS och som kommer stötta dig i introduktionen av ditt arbete.

Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete där vi vill skapa en socialtjänst i framkant, där nya arbetsmetoder och innovativa lösningar testas för att möta framtidens utmaningar och behov. Vi arbetar också för att systematiskt förbättra arbetsmiljön. Individ- och familjeomsorgen är en spännande organisation att arbeta i där kompetens, kreativitet, samarbete och utveckling värderas högt.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två LSS-handläggare till enheten för Utredning och uppföljning. Arbetet innefattar all myndighetsutövning enligt LSS. Arbetet består av utredningsarbete samt uppföljning av pågående insatser enligt LSS. I dem sedvanliga arbetsuppgifter ingår beredskap för PRATOR vilket sker ca 1-3 dagar per år.

För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet. Vi har ärendehandledning, extern handledning samt grundläggande och riktade utbildningsinsatser. Inom enheten ansvarar biträdande enhetschef för ärendehandledning såväl enskilt som i grupp. Vi tillämpar ett flextidsavtal och det finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och handläggning inom socialtjänst, särskilt inom området LSS. Intresse och god förmåga för administrativt arbete såväl som klientarbete är nödvändigt. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och egenskaper såsom flexibilitet, samarbetsförmåga och initiativförmåga.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Västernorrlands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

Bistånds/LSS-handläggare sökes för konsultuppdrag i Västernorrlands län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi... Visa mer
Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.
Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot in din kontakt!

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare inom funktionshinderomsorgen. Du ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt LSS och SoL. I arbetsuppgifterna ingår både personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. Du arbetar nära vår uppdragsgivarens anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste biståndshandläggare.

Vi erbjuder
Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer.
Vi kan bland annat erbjuda dig:
Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden
En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy
Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar
Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora
Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning
Intern och extern handledning
Friskvårdspeng och fortbildningspeng
Stöd av konsultchefer som själva är socionomer
Snabb och smidig personlig service
En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning

Ansökan
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352.
Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har ramavtal med mer än var fjärde svensk kommun, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden.
Om oss
Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig.
Nordens största affärstidning Dagens Industri har nyligen utsett oss till Skåne Läns Gasellvinnare 2022 samt hela rikets tredje snabbast växande bolag. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen?
Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se. Visa mindre

LSS-handläggare till Kramfors kommun

Ansök    Dec 29    Kramfors kommun    LSS-handläggare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Inom individ och famil... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Inom individ och familjeomsorgen, enheten för Utredning och uppföljning, arbetar 18 socialsekreterare med att utreda och följa upp insatser enligt SoL, LVU, LVM och LSS. Enheten består av två LSS handläggare, tolv barnhandläggare samt fyra vuxenhandläggare. På enheten arbetar, förutom enhetschef, en biträdande enhetschef som kommer vara din närmsta arbetsledare med lång erfarenhet av LSS och som kommer stötta dig i introduktionen av ditt arbete.

Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete där vi vill skapa en socialtjänst i framkant, där nya arbetsmetoder och innovativa lösningar testas för att möta framtidens utmaningar och behov. Vi arbetar också för att systematiskt förbättra arbetsmiljön. Individ- och familjeomsorgen är en spännande organisation att arbeta i där kompetens, kreativitet, samarbete och utveckling värderas högt.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två LSS-handläggare till enheten för Utredning och uppföljning. Arbetet innefattar all myndighetsutövning enligt LSS. Arbetet består av utredningsarbete samt uppföljning av pågående insatser enligt LSS. I dem sedvanliga arbetsuppgifter ingår beredskap för PRATOR vilket sker ca 1-3 dagar per år.

För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet. Vi har ärendehandledning, extern handledning samt grundläggande och riktade utbildningsinsatser. Inom enheten ansvarar biträdande enhetschef för ärendehandledning såväl enskilt som i grupp. Vi tillämpar ett flextidsavtal och det finns möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och handläggning inom socialtjänst, särskilt inom området LSS. Intresse och god förmåga för administrativt arbete såväl som klientarbete är nödvändigt. Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och egenskaper såsom flexibilitet, samarbetsförmåga och initiativförmåga.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Erfaren biståndshandläggare inom SoL sökes till konsultuppdrag

Vi söker Dig som har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare enligt SoL till ett konsultuppdragt i en kommun i Västernorrlands län. Krav är erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita Vård och Omsorg. Uppdragets start är omgående och pågår i tre månader framåt. Arbetsuppgifter Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma, besluta samt följa upp beslutade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL). Du kommer främst arbeta med ansökningar gäl... Visa mer
Vi söker
Dig som har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare enligt SoL till ett konsultuppdragt i en kommun i Västernorrlands län. Krav är erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita Vård och Omsorg. Uppdragets start är omgående och pågår i tre månader framåt.

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma, besluta samt följa upp beslutade insatser enligt socialtjänstlagen (SoL). Du kommer främst arbeta med ansökningar gällande hemtjänstinsatser samt särskilt boende.

Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning & Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.

Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar

Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.

Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

Om oss
Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.

Vi har över 24 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.

Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken Visa mindre

Biståndshandläggare till äldreomsorgen, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER På... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
På enheten för utredning- och förebyggande verksamhet inom äldreomsorg anställer vi nu biståndshandläggare. Du kommer på uppdrag av Välfärdsnämnden att utreda, bedöma och fatta beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för personer över och under 65 år. Du har kontakter med den enskilde, närstående, legala företrädare och arbetar utifrån en helhetssyn med den enskilde i fokus enligt IBIC (Individens behov i centrum). Vi arbetar med samverkan kring den enskilde där du som biståndshandläggare är en viktig pusselbit i intern och extern samverkan med utförare och andra huvudmän. Du medverkar aktivt till enhetens kvalitets- och utvecklingsarbete.

Vi har varit en av tio modellkommuner i landet för välfärdsteknik och det är vi särskilt stolta över. Användandet av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna, som en del i det systematiska arbetsmiljöarbetet och när vi jobbar smartare med att vara effektiva. Att vara medarbetare i vår verksamhet Äldreomsorg innebär att ha ett starkt brukarfokus, mod och uthållighet i det ständiga förbättringsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen från socionomprogrammet eller annan likvärdig akademisk utbildning. Önskvärt är att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen med inriktning äldre. Vi förutsätter att du har god dokumentations- och datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person är du lösningsfokuserad, positiv och självständig. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, är trygg i din arbetsroll och har en god förmåga att strukturera upp din arbetstid på ett effektivt sätt. Sist men inte minst är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Biståndshandläggare till äldreomsorgen, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER På... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
På enheten för utredning- och förebyggande verksamhet inom äldreomsorg anställer vi nu biståndshandläggare. Du kommer på uppdrag av Välfärdsnämnden att utreda, bedöma och fatta beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för personer över och under 65 år. Du har kontakter med den enskilde, närstående, legala företrädare och arbetar utifrån en helhetssyn med den enskilde i fokus enligt IBIC (Individens behov i centrum). Vi arbetar med samverkan kring den enskilde där du som biståndshandläggare är en viktig pusselbit i intern och extern samverkan med utförare och andra huvudmän. Du medverkar aktivt till enhetens kvalitets- och utvecklingsarbete.

Vi har varit en av tio modellkommuner i landet för välfärdsteknik och det är vi särskilt stolta över. Användandet av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna, som en del i det systematiska arbetsmiljöarbetet och när vi jobbar smartare med att vara effektiva. Att vara medarbetare i vår verksamhet Äldreomsorg innebär att ha ett starkt brukarfokus, mod och uthållighet i det ständiga förbättringsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen från socionomprogrammet eller annan likvärdig akademisk utbildning. Önskvärt är att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen med inriktning äldre. Vi förutsätter att du har god dokumentations- och datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person är du lösningsfokuserad, positiv och självständig. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, är trygg i din arbetsroll och har en god förmåga att strukturera upp din arbetstid på ett effektivt sätt. Sist men inte minst är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Projektledare västra Balkan

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med projektgruppen initiera, utveckla och driva projektets insatser på västra Balkan. Projektledaren ansvarar för att insatserna dokumenteras, följs upp och rapporteras på ett korrekt sätt. Det gäller båd... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med projektgruppen initiera, utveckla och driva projektets insatser på västra Balkan. Projektledaren ansvarar för att insatserna dokumenteras, följs upp och rapporteras på ett korrekt sätt. Det gäller både genomförande, ekonomi och måluppfyllelse. I rollen ingår även att säkerställa en samlad ansats från FBA:s sida och ett resultatbaserat arbetssätt inom projektgruppen. Vidare förväntas du bidra till utvecklingen av FBA:s strategistyrda utvecklingssamarbete som helhet.

Din profil
Kvalifikationer

• Akademisk examen relevant för tjänsten, företrädesvis statsvetenskap, freds- och konfliktstudier, internationella relationer
• Mångårig relevant arbetslivserfarenhet inom fred, säkerhet och utveckling
• Erfarenhet av projektarbete inklusive budget- och verksamhetsplanering, arbetsledning, rapportering och uppföljning av ekonomi och måluppfyllelse
• Mycket god kännedom om samhällssituationen och den politiska utvecklingen i regionen västra Balkan
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Meriterande

• Erfarenhet av arbete med/på västra Balkan
• Erfarenhet från arbete inom svensk statsförvaltning
• Erfarenhet av att driva och samordna insatser i komplexa konfliktmiljöer
• Goda kunskaper i bosniska, kroatiska eller serbiska
• Kunskaper om biståndspolitiska ramverk och processer

Då rollen innebär många personkontakter och samverkan med olika aktörer och partnerorganisationer, söker vi dig som har mycket god förmåga till samarbete och kommunikation. Du är bekväm i ledarrollen och skapar engagemang och delaktighet hos projektgruppens medarbetare. Du företräder projektet på ett professionellt sätt, både internt och externt. Ditt arbetssätt präglas av struktur och du planerar, organiserar och prioriterar så att projektet blir både tidseffektivt och kvalitativt. De muntliga och skriftliga underlag som du producerar är av hög kvalitet. Du är analytisk och kan ta in stora mängder information, tänka kritiskt, hitta alternativa vägar och föreslå förbättringar.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som projektledare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast och enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader tillämpas. Möjliga placeringsorter är antingen Stockholm eller Sandö. Vid placering på Sandö ingår i normala fall regelbundna resor till Stockholm. I tjänsten ingår också regelbundna resor till regionen, förutsatt att omvärldsläget så tillåter. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.



Ansök senast 2021-05-25

 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

 

Rollens innehåll: Anna Widepalm, Programchef Europa, Latinamerika och Asien, +46 70 237 78 01
Allmänna och praktiska frågor: Camilla Jakobsson, tf HR-chef, +46 70-575 16 45
Facklig representant: Amanda Olsson Myrvik, lokala Saco-S, +46 72-217 78 14

 

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre

Biståndshandläggare

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER På enheten för utredning- och före... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
På enheten för utredning- och förebyggande verksamhet anställer vi nu en biståndshandläggare. Du kommer på uppdrag av Välfärdsnämnden att utreda, bedöma och fatta beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för personer över och under 65 år. Du har kontakter med den enskilde, närstående, legala företrädare och arbetar utifrån en helhetssyn med den enskilde i fokus enligt IBIC (Individens behov i centrum). Vi arbetar med samverkan kring den enskilde där du som biståndshandläggare är en viktig pusselbit i intern och extern samverkan med utförare och andra huvudmän. Du medverkar aktivt till enhetens kvalitets- och utvecklingsarbete.

Vi är en av tio modellkommuner för välfärdsteknik i landet och det är vi särskilt stolta över.
Användandet av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna, som en del i det systematiska arbetsmiljöarbetet och när vi jobbar smartare med att vara effektiva. Att vara medarbetare i vår verksamhet Äldreomsorg innebär att ha ett starkt brukarfokus, mod och uthållighet i det ständiga förbättringsarbetet.


KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen från socionomprogrammet eller annan likvärdig akademisk utbildning. Önskvärt är att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen med inriktning äldre. Vi förutsätter att du har god dokumentations- och datorvana samt god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som person är du lösningsfokuserad, positiv och självständig. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, är trygg i din arbetsroll och har en god förmåga att strukturera upp din arbetstid på ett effektivt sätt. Sist men inte minst är du en flexibel person som kan se möjligheter i förändringar.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Biståndshandläggare

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER På enheten för utredning- och fö... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
På enheten för utredning- och förebyggande verksamhet anställer vi nu en biståndshandläggare. Du kommer att utreda, bedöma och fatta beslut enligt socialtjänstlagen (SoL) för personer över och under 65 år. Du arbetar utifrån en helhetssyn med den enskilde i fokus enligt IBIC (Individens behov i centrum). Vi arbetar med teamsamverkan kring den enskilde där du som biståndshandläggare är en viktig pusselbit.

Vi är en av tio modellkommuner för välfärdsteknik i landet och det är vi särskilt stolta över!
Användandet av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna, som en del i det systematiska arbetsmiljöarbetet och när vi jobbar smartare med att vara effektiva. Att vara medarbetare i vår verksamhet Stöd, vård och omsorg innebär att ha ett starkt brukarfokus, mod och uthållighet i det ständiga förbättringsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen från socionomprogrammet eller annan likvärdig akademisk utbildning. Önskvärt är att du har erfarenhet av myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen med inriktning äldre. Som person är du lösningsfokuserad, positiv och självständig. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt, är trygg din arbetsroll och har en god förmåga att strukturera upp din arbetstid på ett effektivt sätt.

Vi förutsätter att du har god datorvana, god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och är van att ha många olika sociala kontakter.
B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre