Lediga jobb som Administrativ assistent i Kramfors

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Kontorsvärd (80%)

Är du en social och framåt person med passion för att jobba med människor? Är du prestigelös och tycker om att hjälpa till där det behövs? Då kan rollen som Kontorsvärd på Curonova vara din nya utmaning! Just nu söker vi en Kontorsvärd för en visstidsanställning till sommaren 2025 till våra kontor i Sollefteå och Kramfors. Om rollen I rollen som Kontorsvärd arbetar du brett med att bemanna kontoren på våra öppettider samt att stötta dina kollegor med adm... Visa mer
Är du en social och framåt person med passion för att jobba med människor? Är du prestigelös och tycker om att hjälpa till där det behövs? Då kan rollen som Kontorsvärd på Curonova vara din nya utmaning! Just nu söker vi en Kontorsvärd för en visstidsanställning till sommaren 2025 till våra kontor i Sollefteå och Kramfors.

Om rollen
I rollen som Kontorsvärd arbetar du brett med att bemanna kontoren på våra öppettider samt att stötta dina kollegor med administrativt arbete. Du tar emot besökare och deltagare och skapar ett mervärde för de som kommer i kontakt med oss.

Administrativa arbetsuppgifter som förekommer är exempelvis planering och dokumentation av veckoaktiviteter, framtagande av rapporter, dokumentation i vårt system, ansvar för kontorsinköp, uppföljning av deltagare samt insamling av intyg.

Denna roll innebär även att kontakta företag i matchnings- och relationssyfte, samt att hålla i individuella möten med deltagare för att hjälpa dem att hitta sitt nya jobb eller landa i studier.

Tjänsten är placerad i Sollefteå eller Kramfors. Resor i tjänsten till vårt närliggande kontor i Sollefteå/Kramfors förekommer. Ensamarbete förekommer, vilket ställer krav på initiativtagande och självständighet. Du ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av Karriärmatchare och Kontorsvärdar på Curonovas övriga kontor.

Tjänsten är på 80% med arbetstider på kontor måndag till fredag.

Du som söker
Vi söker dig som har:

Minst 180 HP från universitet/högskola eller motsvarande från yrkeshögskola inom exempelvis personalvetenskap, sociologi, företagsekonomi eller pedagogik samt minst 2 års arbetslivserfarenhet.

eller

Minst 1 års eftergymnasial utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom exempelvis arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning eller rekrytering.

Vi söker dig som är glad, framåt och social. Du ska inte ha några problem med att ta egna initiativ och hjälpa till där det behövs. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och har vana att jobba med digitala verktyg.

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du ha körkort och tillgång till bil.

Har du rätt till anställningsstöd via Arbetsförmedlingen ser vi det som ett plus.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka människors liv och välbefinnande.

Detta är en visstidsanställning på 80% där du blir anställd av Curonova. Anställningen beräknas starta omgående och kommer pågå till sommaren 2025.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som delar vår passion för att hjälpa människor att nå sin fulla potential på arbetsmarknaden.

Du skickar in din ansökan via annonsen. Då intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post.

Om du går vidare i processen kommer vi begära in arbetsgivarintyg och examensbevis som intygar din kompetens.

Har du frågor angående tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta HR Chef Paulina Stjernström ([email protected]).

Om Curonova Consulting AB
Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Våra matchare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier och vi har kontor runt om i hela Sverige, från Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Läs gärna mer om oss på vår hemsida och om den senaste tjänsten Rusta och Matcha. Visa mindre

Administratör med handläggaruppgifter, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Du... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att jobba i det arbetslag som ansvarar för diarieföring, ekonomi och övrig administration på miljö- och byggavdelningen. Arbetslaget sköter också ärenden om adresser samt uppföljningar och rapporteringar enligt olika lagar. Dessutom ingår jobb i kartan enligt avtal med lantmäteriet.

Allt arbete sker digitalt främst i ärendehanteringsprogrammet Vision och ritprogrammet Topocad. Vi hanterar fortfarande en del äldre ärenden i pappersakter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning men gärna högre utbildning inom administration och/eller data. Erfarenhet från liknande arbete, helst från en myndighet, är en merit.

Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och arbetar utåtriktat. Givetvis arbetar du strukturerat, är flexibel samt vill ge god service. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i svenska språket.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Adminstratör till AQ Mjällom

Om jobbet Du blir en spindel i nätet och din arbetstid kommer fördelas mellan AQ Components och AQ Wiring Systems i Mjällom. Arbetsuppgifterna kan variera från att supporta produktionschef och VD till att ta ansvar för onboarding av ny personal. Du ser till att alla nyanställda har allt de behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter såsom arbetskläder, datorer, mobiler, mjukvaror, klädskåp mm. Arbetsuppgifterna går både mot HR och mot produktion s... Visa mer
Om jobbet

Du blir en spindel i nätet och din arbetstid kommer fördelas mellan AQ Components och AQ Wiring Systems i Mjällom. Arbetsuppgifterna kan variera från att supporta produktionschef och VD till att ta ansvar för onboarding av ny personal.

Du ser till att alla nyanställda har allt de behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter såsom arbetskläder, datorer, mobiler, mjukvaror, klädskåp mm.

Arbetsuppgifterna går både mot HR och mot produktion så du måste gilla att det händer olika saker hela dagarna då uppgifterna är till stor del händelsestyrda.

Om dig

Du gillar struktur, ordning och reda. Klarar av att hantera många olika uppgifter samtidigt och inte bli stressad över detta.

Du måste behärska både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du jobbat i något affärssystem och då helst i Monitor.

Om AQ Components Mjällom AB & AQ Wiring Systems AB

AQ Group är en global tillverkare av komponenter och system till krävande industrikunder.

Vår värdegrund baseras på följande: Kunden i fokus, enkelhet, entreprenörsanda, mod och respekt och slutligen kostnadseffektivitet.

Verksamheten är uppdelad i segmenten System och Komponent. Inom segment System ingår våra affärsområden Elskåp och Systemprodukter. Inom segmentet Komponent ingår våra affärsområden Formsprutning, Induktiva komponenter, Kablage samt Plåtbearbetning.

AQ Group har sedan starten 1994 visat en stadig snabb tillväxt med god lönsamhet. Koncernen har totalt ca 6500 anställda, varav ca 85% i tillväxtländer utanför Sverige. Årsomsättningen uppgick 2021 till 5,5 miljarder SEK. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholms huvudmarknad.

Läs mer om AQ Components Mjällom (https://www.aqgroup.com/sv/ComponentsMjallom) och AQ Wiring Systems (https://www.aqgroup.com/sv/wiringsystemsmjallom) på hemsidan.

Om anställningen

Anställningen sker inledningsvis genom LETA Consulting AB som erbjuder marknadsmässiga villkor. För rätt person är möjligheterna stora att AQ tar över anställningen framöver.

Tjänsten är på heltid, helt ny och kan starta omgående. Startdatum enligt överenskommelse.

Låter allt ovan spännande? Skicka in din ansökan omgående!

Du söker tjänsten som administratör via länken i anslutning till annonsen. Vi vill att du skickar in din ansökan snarast. Intervjuer sker löpande. Tester kan komma att ingå i processen. Rekryteringsprocessen avslutas när vi hittat vår kandidat.

Har du frågor och funderingar kontakta vår rekryteringsspecialist Annica Wiberg, via mail [email protected] (mailto:mailto:[email protected]) eller via mobil 070-28 28 414.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Projektledare för God och nära vård på landsbygd, Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Arbetet med nära vård går vidare med ett allt tydligare fokus mot personcentrerad vård och omsorg där fungerande samverkan mellan region och kommun är e... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Arbetet med nära vård går vidare med ett allt tydligare fokus mot personcentrerad vård och omsorg där fungerande samverkan mellan region och kommun är en avgörande del.

Regeringen har beviljat Norra sjukvårdsregionförbundet (NRF) statliga medel för det pågående projektet Samordnad utveckling för god och nära vård i glesbygdsperspektiv. Projektet syftar till att skapa nya arbetssätt och modeller som är anpassade efter landsbygdens specifika behov för att säkerställa en god och nära vård. Region Västernorrland, Närsjukvårdsområde Väster är tillsammans med Kramfors och Sollefteå kommuner ett av fyra modellområden.

Projektet ska bland annat genom att fördjupa samarbetet med gemensam planering och uppföljning av den nära vården, utveckla organisatoriska lösningar för primärvården utifrån lokala behov och utveckla den specialiserade vården liksom samarbetet i norra Sveriges glesbygd kring kompetensförsörjning.

Redan idag så ser vi att den lokala samverkan och samarbetet fungerar mycket bra, vilket skapar kraft att utveckla ytterligare. Därför söker vi nu en projektledare till detta projekt. Tjänsten avser en projektanställning med start i januari 2024 och pågår som längst till och med 2025-12-31. Du erbjuds att arbeta heltid eller deltid enligt överenskommelse.

ROLLEN SOM PROJEKTLEDARE

Som projektledare hos oss skapar du förutsättningar för samarbeten, ny kunskap och en stark framtid.

Du kommer att ansvara för en egen arbetsgrupp inom modellområdet och leder arbetet. Du kommer också att representera modellområdet nationellt i forum där nära vård-frågor hanteras. Som projektledare är du direkt underställd områdesdirektör och deltar i styrgrupp.

Vi söker framför allt en person med ett brinnande engagemang för samverkansfrågor och med stor förståelse för de förutsättningar som finns i vår glesbygd. Du har en lämplig universitets- eller högskoleexamen eller annan relevant utbildning samt erfarenhet av projektledning. Meriterande är erfarenhet från offentlig verksamhet och olika samverkansstrukturer, gärna utifrån ett ledningsuppdrag. Vidare har du B-körkort och kan uttrycka dig väl i svenska i såväl tal som skrift.

Du har förmåga att lyfta in de lokala förutsättningarna gällande samverkan i ett större perspektiv och har god förmåga att förstå hur systemledning hänger ihop mellan olika nivåer. Du har en god förmåga att både kunna samarbeta och att kunna jobba självständigt då uppdraget handlar om att både samordna och att själv bidra till framdrift i samverkansprocesser, på alla nivåer.

Kan det vara dig vi söker?
Varmt välkommen in med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Administratör | SCA Skog

Ansök    Apr 26    Manpower AB    Administrativ assistent
Har du erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och söker efter ett trevligt arbete över sommarmånaderna? Just nu söker vi på Manpower en administratör till ett uppdrag som varar 3 månader på SCAs viltförvaltningsavdelning. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och SCA. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos SCA. Om jobbet Under sommaren är d... Visa mer
Har du erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och söker efter ett trevligt arbete över sommarmånaderna? Just nu söker vi på Manpower en administratör till ett uppdrag som varar 3 månader på SCAs viltförvaltningsavdelning. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och SCA. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos SCA.

Om jobbet

Under sommaren är det högt tryck på Viltförvaltningsavdelningen varför vi söker en administratör som kan stötta övrig personal genom att bemanna mail och telefon samt hantera frågor från kunder och göra ändringar i samband med fakturering.

Vem söker vi?

Till uppdraget hos SCA söker vi dig som har erfarenhet av arbete med administration och fakturering. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och god datorvana.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du tar ansvar för ditt arbete och att du har god förmåga att arbeta effektivt. Vidare är det viktigt att du kommunicerar både tydligt och begripligt och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Därutöver har du en god förmåga att arbeta självständigt.

Om SCA

Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar. Skogsbolaget SCA hade 2022? ca 3 300 anställda och en försäljning om 21 miljarder kronor. SCA grundades 1929 och har sitt huvudkontor i Sundsvall.

Besök gärna SCAs hemsida sca.com för att få reda på mer om deras verksamhet.

Vårt erbjudande

Som konsult hos Manpower har du alla möjligheter att forma din framtid utifrån din kompetens, dina behov och dina önskemål. Vi samarbetar med många populära arbetsgivare och kan öppna dörrarna till nya, spännande uppdrag. Du får en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Ansökan och kontaktuppgifter

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Emma Lindberg via e-post: [email protected].

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Övrigt

Uppdragslängd: 3 månader, med start 1 juni.

Placeringsort: Bollstabruk med omnejd.

Om Manpower AB

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Administratör med ekonomifokus

Nordvik har utbildat lantbrukare i flera generationer och under senare år har också utbildningar inom häst, hund och djurvård blivit allt populärare. Verksamheten bedrivs numera som lärlingsutbildning för de elever som valt naturbruksprogrammet på Ådalsskolan i Kramfors. Skolan ligger vackert belägen i Höga kusten i Kramfors kommun. Vi är ett helägt dotterbolag till Hushållningssällskapet Västernorrland. Nu behöver Nordvik Utbildningar AB en administratör ... Visa mer
Nordvik har utbildat lantbrukare i flera generationer och under senare år har också utbildningar inom häst, hund och djurvård blivit allt populärare. Verksamheten bedrivs numera som lärlingsutbildning för de elever som valt naturbruksprogrammet på Ådalsskolan i Kramfors. Skolan ligger vackert belägen i Höga kusten i Kramfors kommun. Vi är ett helägt dotterbolag till Hushållningssällskapet Västernorrland.
Nu behöver Nordvik Utbildningar AB en administratör med ekonomifokus. Vi är en liten familjär arbetsplats där vår nya kollega fyller en viktig roll som en av spindlarna i nätet hos oss.
I din roll kommer du att utföra varierande administrativa uppgifter för att på bästa sätt stödja Nordvik Utbildningar.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Löpande bokföring
Fakturahantering
HR-administrativa uppgifter
Upprätta olika typer av avtal

Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som vår nya administratör med ekonomifokus ser vi gärna att du:
Är noggrann, ansvarstagande och ser till att arbetsuppgifterna blir lösta på ett strukturerat sätt.
Har erfarenhet av att jobba i Office 365 och gärna även erfarenhet av Fortnox.
Har mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift.
Har förmågan att rycka in där det behövs och att anta nya utmaningar.
Är en kommunikativ, pedagogisk och social person.



Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Övrig information
Sista ansökningsdag 2022-04-08
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan, CV samt personligt brev, redan idag.


Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Hälsosamordnare till Hälsocentralen Kramfors

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Är du rätt person i vår nya roll som hälsosamordnare? Vi söker dig som brinner för god, jämlik och trygg vård, för och tillsammans, med våra invånare! ... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Är du rätt person i vår nya roll som hälsosamordnare? Vi söker dig som brinner för god, jämlik och trygg vård, för och tillsammans, med våra invånare!

Inom Region Västernorrland finns tre närsjukvårdsområden; söder, väster och norr där lokal samverkan sker inom/mellan kommun, primärvård och specialistvård. Tillsammans arbetar vi för att skapa en sammanhållen vårdkedja för de växande patientgrupperna kroniker och multisjuka.

Närsjukvårdsområde Väster har ett sjukhus, fem regiondrivna hälsocentraler samt Livsstilsmedicin Österåsen. I området finns de två kommunerna Sollefteå och Kramfors.

Kramfors Hälsocentral har cirka 8700 listade patienter och cirka 30 kollegor arbetar dagligen för att hjälpa invånarna på orten. Tillsammans inom Regionen strävar vi mot att uppnå vår vision om "liv, hälsa och hållbar utveckling i Västernorrland". Verksamheterna inom Primärvården Väster arbetar just nu med projektet "God och nära Vård".

ROLLEN SOM HÄLSOSAMORDNARE

I uppdraget som hälsosamordnare förväntas du vara länken mellan invånarna och hälso - och sjukvårdens utbudsmöjligheter där du verkar för att bibehålla och stärka invånarnas psykiska, fysiska och sociala välbefinnande. Arbetet utgår från Kramfors hälsocentral där insatser planeras och genomför tillsammans med närliggande vårdcentral och riktar sig till hela kommunens invånare.

Som hälsosamordnare har du ett planerings- och samordningsansvar för att i god dialog med våra vårdgrannar som kommun och specialistvård genomföra hälsofrämjande insatser i samverkan med befolkningen. Det kan till exempel vara insatser inom områdena diabetes, hjärt-kärlsjukdomar och stress eller för att öka kunskapen om digitala vårdmöten, egenvård och navigering inom vården. Arbetet sker självständigt där du ansvarar för att utveckla insatserna från planering till genomförande. I arbetsuppgifterna ingår också att regelbundet kartlägga, analysera och följa upp det hälsofrämjande arbetet.

Du förväntas undersöka och utreda behovet hos invånarna och sakkunniga kollegor medverkar med information, dialog och utbildning inom sitt professionsområde där det är lämpligt för att möta invånarnas unika förutsättningar och tillmötesgå deras behov.



Vi söker dig med minst gymnasial utbildning och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen krävs att du har stor kapacitet att arbeta självständigt med god struktur samt planeringsförmåga. Har du tidigare jobbat i en samordnande/modererande roll eller har erfarenhet av projektarbete så ses det som meriterande. Likaså om du har tidigare arbetslivserfarenhet från primärvården och god förståelse och insyn i vårdkedjan.

Då uppdraget är nytt och i etableringsfas är det viktigt att du har förståelse för utvecklingsarbete, är initiativtagande och har förmåga att driva processer framåt. Du är en god kommunikatör som trivs i större grupp och vi lägger stor vikt vid din förmåga att bygga och förvalta nätverk.

Vi tycker att detta är en väldigt spännande roll! Tycker du det också? I så fall ser vi fram emot din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Administratör till Dina Försäkringar i Sollefteå

Har du erfarenhet av sakförsäkringar och trivs med ordning och struktur? Lockas du av att arbeta i ett försäkringsbolag med stark lokal närvaro och kunden fokus? Då har vi en möjlighet för dig, läs mer nedan och ansök redan idag! Om Dina Försäkringar Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkring... Visa mer
Har du erfarenhet av sakförsäkringar och trivs med ordning och struktur? Lockas du av att arbeta i ett försäkringsbolag med stark lokal närvaro och kunden fokus? Då har vi en möjlighet för dig, läs mer nedan och ansök redan idag!
Om Dina Försäkringar
Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkrings­givare med ledorden nytänkande, nära och engagerade.
Dina Försäkringar Nord är ett av dessa sex nationella bolag i Dina-gruppen och sträcker sig från Piteå i norr till Sundsvall i söder. Nu söker de ytterligare en medarbetare som kan stärka upp deras servicecenter i rollen som administratör.
Om rollen
Du jobbar i huvudsak med försäkringsadministration och Dina Försäkringars gemensamma chatt som finns på vår hemsida dina.se men även mejlhantering, internsupport och posthantering är arbetsuppgifter som ligger under din roll som administratör.
Du tillhör ett team om fyra personer på servicecenter där alla samarbetar, samtidigt som du tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt och flexibelt och är alltid redo att rycka in där det finns behov av hjälp eller stöttning.
Dina Försäkringar Nord håller till i rymliga och fina lokaler i Sollefteå i ett stort öppet landskap. Du kommer att arbeta tätt ihop med administrationsgruppen på servicecenter för att tillsammans ge bästa tänkbara service åt kunderna och dina kollegor.
Din profil
För att lyckas i rollen som administratör tror vi att du har minst ett års erfarenhet och kunskap inom sakförsäkringar. Du är en strukturerad person som trivs med att arbeta enligt givna regler och instruktioner. Du tycker om när det är ordning och reda, du har lätt för att komma ihåg saker - hos dig faller ingenting mellan stolarna.
Du trivs i en roll med mycket ansvar och självständighet samtidigt som du tycker om att arbeta i samarbete med kollegor. När det blir mycket att göra bibehåller du ditt lugn och du stressar sällan upp dig när det blir många ärenden på en och samma gång.
Har du erfarenhet av att arbeta administrativt eller är van att arbeta i olika typer av system är det meriterande, men inget krav.
Krav för tjänsten
Minst ett års erfarenhet inom sakförsäkringar
Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Du är strukturerad och ordningsam

Meriterande för tjänsten
Goda kunskaper inom försäkringssystem, CRM-verktyg eller andra typer av system

Startdatum: Enligt överenskommelse
Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd av Dina Försäkringar Nord. 6 månaders provanställning tillämpas.
Omfattning: Heltid
Ort: Sollefteå
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. När sista ansökningsdag har passerat kommer vi att påbörja urvalet. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Administratör till Välfärdsförvaltningens administrativa avdelning

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Som administratör kommer du till s... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du till största delen att arbeta med handläggning av avgifter inom äldreomsorg och funktionshinderområdet. Det innebär att fatta beslut om avgift, svara på ev. överklagningar och fakturera. Även diverse andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma så som dokumentation, arkivering, beställningar mm.
Du handlägger ärenden i enlighet med gällande lagar och andra styrdokument. Har en daglig kontakt på olika sätt med brukare, närstående, chefer och myndigheter.
För att lyckas med arbetet krävs det att du har en förmåga att förstå helheten i processer, är självgående i ditt sätt att jobba men även trivs att samarbeta i grupp.

KVALIFIKATIONER
För att komma in i rollen så snabbt som möjligt söker vi dig som har arbetat med handläggning av avgifter tidigare samt att du har längre erfarenhet av administrativt arbete.
Du har en avslutad gymnasial utbildning och kan kommunicera obehindrat och professionellt på svenska (i tal och skrift) då det utgör en central del utav arbetsuppgifterna.
Du har en god datorvana och goda kunskaper i Word och Excel.
Som person är du noggrann och flexibel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystem och verksamhetssystemet Treserva eller liknande.

ÖVRIGT
Vänta inte med din ansökan eftersom vi gör löpande urval under ansökningstiden.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Hola folkhögskola

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regional utveckling utgör tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Förvaltningen har en bred verksamhet som omf... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.


Regional utveckling utgör tillsammans med hälso- och sjukvård och tandvård regionens tre kärnverksamheter. Förvaltningen har en bred verksamhet som omfattar tillväxt, kollektivtrafik och infrastruktur, miljö och hållbarhet, folkhälsa, kultur och folkbildning samt internationellt samarbete.

Hola folkhögskola har sin huvudskola i Prästmon, strax norr om Kramfors och en filial i centrala Sollefteå. Skolan är religiöst och politiskt obunden. På skolan arbetar ett fyrtiotal pedagoger och ett tiotal servicepersonal. Här finns både kurser på plats och många distanskurser till exempel behandlingsassistent, läkeväxter och biografiskt berättande. Allmän kurs finns både i Prästmon och i Sollefteå, många av kurserna i Prästmon har musik och kultur som inriktning.

Vi söker nu en administratör för serviceenheten på Hola folkhögskola i Prästmon!

ARBETSBESKRIVNING

Som administratör kommer du att vara en viktig del av det dagliga arbetet i receptionen som t.ex att hjälpa eleverna på skolan samt ta hand om konferensgäster. Du kommer även ha ett eget ansvarsområde som består av inköp och fakturering samt månadsrapportering till enhetschef. De verktyg du använder i ditt arbete i är office365, bokningssystem samt nyckelsystem. Vid intresse kan det finnas möjligheter att få utökat ansvar för den dagliga driften i receptionen.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har administrativ utbildning alternativt minst 5 års erfarenhet av administration. Du har antingen utbildning eller flerårig erfarenhet av Office365 samt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med fakturering eller har tidigare arbetat med administration inom offentlig sektor. Även goda kunskaper i engelska ses som meriterande.

För att passa i rollen och med oss är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är tydlig i din kommunikation. Du är strukturerad och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du förstår din roll och prestation i förhållande till verksamhetens mål. Vi ser också att du behöver ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Vi har förmånen att jobba i en vacker arbetsmiljö på landet men arbetsplatsens läge gör också att det är en fördel att ha körkort och tillgång till bil. Arbetstider då kollektivtrafiken är begränsad kan förekomma.

Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Nämndsekreterare, Härnösand

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna. Verksamhet Administration har till uppdrag att utifrån respektive ingående funktion och enhets särskilda krav och förutsättningar ge styrning, stöd och service till Region Västernorrlands ledning, förtroendevalda, kärnverksamheter samt berörda externa intressenter.

Placeringsort Härnösand.

.

Verksamhet Administration söker nu en nämndsekreterare till ett vikariat.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ansvara för berednings- och ärendehanteringsprocessen mellan förvaltning och nämnd/fullmäktige samt att stödja den politiska organisationen praktiskt inför, under och efter mötet. Därtill utskick av kallelser, sammanställa möteshandlingar, föra protokoll, diarieföra och expediera beslut.

Exempel på praktiska arbetsuppgifter är protokollskrivning, bevaka motioner/interpellationer samt deltaga vid och stödja ordföranden i Regionfullmäktige och Presidiekonferensen.

Tjänsten är placerad på Verksamhet Administration inom Regionledningsförvaltningen där man utgör en del av ett team om fyra nämndsekreterare. Arbetsverktygen är Office-program, Platina, Plenum och Meetings.

Vi söker dig som har:
- relevant högskoleutbildning - meriterande med utbildning inom offentlig förvaltning, Kommunallagen och Förvaltningslagen
- erfarenhet av arbete inom politiskt styrd verksamhet och offentlig förvaltning
- mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
- goda kunskaper i Office-paketet

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultatet. Du är duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vidare har du lätt för att ta initiativ till saker och sätter gärna igång aktiviteter, fullföljer dem och ser till att man uppnår resultat.

Tjänsten är en vikariatsanställning under perioden 2020-01-07 -- 2020-07-15.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Orderhandläggare till Nordhydraulic i Kramfors

Har du erfarenhet av rollen som administratör och vill tillhöra ett världsledande företag? Är du noggrann, effektiv och trivs i en positiv arbetsmiljö? Då kan tjänsten hos Nordhydraulic vara det du väntat på! Varmt välkommen med din ansökan. Information om tjänsten Nordhydraulic är inne i en expansiv fas och Professionals Nord söker därför ytterligare en orderhandläggare för Nordhydraulics räkning. Har du sökt tidigare så sök gärna igen. Uppdraget är e... Visa mer
Har du erfarenhet av rollen som administratör och vill tillhöra ett världsledande företag? Är du noggrann, effektiv och trivs i en positiv arbetsmiljö? Då kan tjänsten hos Nordhydraulic vara det du väntat på! Varmt välkommen med din ansökan.

Information om tjänsten
Nordhydraulic är inne i en expansiv fas och Professionals Nord söker därför ytterligare en orderhandläggare för Nordhydraulics räkning. Har du sökt tidigare så sök gärna igen. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Nordhydraulic och vår intention är att du efter 6 månader ska bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Nordhydraulics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till [email protected]

Nordhydraulic har ca 140 medarbetare i Kramfors och kommer erbjuda dig en stimulerande och utvecklande arbetsplats. Du kommer tillhöra ett positivt arbetsteam där gemenskap och leverans står i fokus. Inledningsvis kommer du att få en introduktionsutbildning och därefter en mentor för att på bästa sätt komma in i rollen. Nordhydraulic ingår i Höga Kusten Industrigrupp och dina utvecklingsmöjligheter är stora, du sätter själv gränsen för din egen utveckling och Nordhydraualic ser en långsiktighet tillsammans med dig.

Professionals Nord har stark lokal kännedom och tillsammans med oss blir du en viktig representant som bidrar till ett starkare Norrland!


Arbetsuppgifter
Som orderhandläggare kommer du dagligen hantera inkommande ärenden och tillhörande administration. Du kommer bland annat att boka ordrar, skicka orderbekräftelser och offerter, göra leveransplaner och uppföljningar till kunder, i samråd med produktionen planera och prioritera kundordrar, vara support vid kundfrågor, hantera prislistor och uppdatera kundregister.

Utöver det ansvarar du för kommunikationen gentemot kunder och andra avdelningar inom Nordhydraulic. Du kommer vara behjälplig med prognoshantering från kunder och andra arbetsuppgifter inom ramen för verksamheten.

Vanliga förekommande arbetsuppgifter är:
• Orderhantering
• Uppläggning och ändring av prislistor, beredningar och register
• Skapa offerter, fakturor och proformafakturor
• Kundkontakt – via telefon och mail. Arbetsspråket är till största delen engelska


Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av rollen som administratör. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du behärskar tyska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i MS Office (Word, Excel). Det är meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet Monitor, har grundkunskaper i ekonomi och/eller inom hydraulik, men det är inget krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Vi ser därför att du är ordningsam, positiv och nyfiken. Utöver det sätter du laget före jaget, är stresstålig och strävar alltid efter att utveckla dig själv och arbetet framåt. Det är ett högt arbetstempo och det krävs därför att du kan arbeta självständigt och effektivt.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kramfors
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Ida Strömgren

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]


Information om kundföretaget
Nordhydraulic är integrerad i HYDAC Group och har 40 utländska dotterbolag och över 500 distributörer och servicepartners. HYDAC och Nordhydraulic är din pålitliga partner över hela världen. Varhelst du behöver en partner finns dom där för att hjälpa dig att hitta den mest effektiva lösningen - för varje applikation, från komponenter till ett komplett system.

Läs gärna mer om Nordhydraulic på deras hemsida: http://www.nordhydraulic.se/


Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Vi satsar på att skapa och bibehålla arbetstillfällen i Norrland genom personaluthyrning och rekrytering. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – För ett starkare Norrland! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se. Visa mindre