Lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Kramfors

Se lediga jobb som Inköps-, logistik- och transportchefer i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Chef för Trafikenheten

Kollektivtrafik är en av Sveriges viktigaste framtidsfrågor och har stor betydelse för utvecklingen i Västernorrlands län. Vi står inför många spännande utmaningar, att öka resandet med buss, att vara en aktiv aktör i samhällsbyggandet och i kollektivtrafikutvecklingen samt inför en kommande stor upphandling av busstrafik. I Västernorrland så ska kollektivtrafiken utvecklas inom en rad områden de närmaste åren. Med utgångspunkt i ett nytt trafikförsörjning... Visa mer
Kollektivtrafik är en av Sveriges viktigaste framtidsfrågor och har stor betydelse för utvecklingen i Västernorrlands län. Vi står inför många spännande utmaningar, att öka resandet med buss, att vara en aktiv aktör i samhällsbyggandet och i kollektivtrafikutvecklingen samt inför en kommande stor upphandling av busstrafik.
I Västernorrland så ska kollektivtrafiken utvecklas inom en rad områden de närmaste åren. Med utgångspunkt i ett nytt trafikförsörjningsprogram siktar vi på att skapa en modern, flexibel, tillgänglig och attraktiv kollektivtrafik.
Vill du vara med och leda och utveckla framtidens kollektivtrafik inom Västernorrlands län? Tycker du om utmaningar och vill skapa delaktighet och engagemang ?
Då är detta tjänsten för dig!
Spännande! Men vad innebär tjänsten?
När vi nu befinner oss i en förändring söker vi en erfaren ledare som har intresse för och tycker om att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete.
Som chef för trafikenheten hos oss på Din Tur får du en spännande och omväxlande roll. Arbetet är varierat och spänner över en stor bredd där ditt fokus är att bidra till att kollektivtrafiken i länet utvecklas genom utveckling av trafiksystemet som skapar förutsättningar för hållbara resor.
Du arbetar med att motivera och utveckla dina medarbetare. Din vardag handlar mycket om det goda mötet, kommunikation och dialog med medarbetarna, invånarna, interna och externa nätverk samt med politiker och samarbetsparter inom länets kommuner och region.
Du är direkt underställd förbundsdirektören och ingår i myndighetens ledningsgrupp. Du har budget- och personalansvar för trafikenhetens arbetsgrupp. Din roll är viktig för att gruppen ska ha rätt förutsättningar att utföra sitt arbete på rätt sätt.
Vem är du?
För att ta dig an rollen ser vi att du har relevant utbildning inom området, gärna inom samhällsbyggnad, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete som chef, ledare, processledare eller projektledare samt har ett ekonomiskt sinne. Har du erfarenheter från en politisk styrd organisation samt kunskap inom kollektivtrafik och offentlig upphandling ser vi det som fördel.
För att lyckas i rollen har du goda ledaregenskaper och trivs samt drivs av att skapa resultat tillsammans med andra, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vidare är du ansvarstagande och trivs med att arbeta såväl strategiskt som operativt för att nå uppsatta mål.
Att du dessutom är prestigelös och ödmjuk är en självklarhet, eftersom vi inom Din Tur arbetar tätt tillsammans och hjälps åt där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Då du kommer att leda möten och genomföra presentationer så ser vi att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift
Om detta stämmer in på dig då kan vi erbjuda en utmanande och intressant tjänst!
Vårt erbjudande:
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Vi litar på dig - och därför erbjuder vi också frihet under ansvar! Hos oss kan du påverka balansen mellan arbete och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Här kan du helt enkelt anpassa ditt arbete och emellanåt arbeta därifrån det passar dig bäst! Vi vill att du ska trivas hos oss och få ihop hela livspusslet. Tillsammans hittar vi en tidtabell som fungerar!
Funderar du över något?
Om du skulle ha något du undrar över så är du välkommen att kontakta:
Thomas Olsson, tf. förbundsdirektör- [email protected]
Vision Din Tur – [email protected]


Vilka är vi på Din Tur?????
Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns transportkoncept och varumärke. Det ägs av medlemmar vilka är Region Västernorrland och länets sju kommuner.
Hos oss finns både buss, taxi, tågtrafik, färdtjänst och sjukresor. Årligen reser 10 000 000 passagerare tillsammans med Din Tur. Vi vill öka tillgängligheten genom att skapa ett effektivt och hållbart resande med fokus på säkerheten. Idag och i morgon minskar vi länets negativa miljöpåverkan genom att erbjuda fördelaktiga alternativ till bilen. Verksamheten består idag av ca 50 anställda och finns etablerade med kontor i Kramfors och kundcenter i Ånge. Välkommen att vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik!
Vill du påbörja livets nästa arbetsresa med oss?
Fyll i dina uppgifter i webbformuläret och svara på ett par snabba frågor sen är din ansökan registrerad. Komplettera därefter med CV och/eller personligt brev för att gå vidare i processen.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så vänta inte med att skicka in.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Inköpschef till Elpress

Ansök    Jul 17    Rutinera i Sundsvall AB    Inköpschef
Elpress är den ledande leverantören av elektriska förbindningssystem i Norden och en högt aktad aktör även internationellt. Bolaget, som grundades 1959, utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska ledarförbindningar. Verksamheten består idag av ca 160 anställda med produktion i Kramfors samt dotterbolag i Tyskland, Norge, Danmark, Kina och USA, omsätter ca 400 MSEK med god lönsamhet. Elpress är sedan 2006 en del a... Visa mer
Elpress är den ledande leverantören av elektriska förbindningssystem i Norden och en högt aktad aktör även internationellt. Bolaget, som grundades 1959, utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska ledarförbindningar. Verksamheten består idag av ca 160 anställda med produktion i Kramfors samt dotterbolag i Tyskland, Norge, Danmark, Kina och USA, omsätter ca 400 MSEK med god lönsamhet. Elpress är sedan 2006 en del av Lagercrantz Group AB, en teknikkoncern med ca 70 verksamheter som erbjuder värdeskapande tekniska lösningar. Läs mer på: www.elpress.net/sv/
Vill du vara med och utveckla inköpsfunktionen till nästa nivå och bidra till vår fortsatta tillväxt? Vill du bli en del av ett globalt och hållbart industriföretag med stark framtidstro? Då ska du söka tjänsten som Inköpschef till Elpress och bli den som ytterst ansvarar för verksamhetens leverans inom inköpsområdet. Vi erbjuder dig en spännande roll där du både har en operativ och strategisk funktion vilket innefattar ledarskap samt utveckling av verksamhet och personal.
Som chef för inköpsavdelningen ansvarar du för att leda ett team av både operativa och strategiska inköpare där fokus ligger på att skapa långsiktiga relationer med leverantörer och utveckling av inköpsfunktionen genom ständiga processförbättringar. Du rapporterar till bolagets COO/Platschef och har ett nära samarbete med kollegor inom produktion, utveckling, ekonomi, marknad och kvalitet. Arbetet innebär även många externa kontakter med leverantörer och dotterbolag, både nationellt och internationellt. I denna roll så leder man även icke direktrapporterande personer och samverkar brett i företaget.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
· Ansvar för personal, budget och arbetsmiljö
· Ansvar för att företaget har en optimal inköps- och lagerstrategi sett från kapitalbindnings- samt utleveransperspektiv
· Ansvar för upphandling, inklusive förhandling, av ramavtal med strategiska leverantörer
· Utföra leverantörsbedömningar och leverantörsvärderingar
· Säkerställa servicegrad, lagervärde och lageromsättning
· E2E processägarskap för planeringsprocesser såväl operativa som strategiska, ex: material, produktion, S&OP;
· Aktivt delta i avdelningens operativa arbetsuppgifter
· Företräda verksamheten i inköpsfrågor både internt och externt
· Löpande uppföljning och rapportering.
Vi söker dig med många års erfarenhet inom inköpssidan, gärna i en ledande befattning som inneburit personal- och budgetansvar. Vi vill att du har mycket god dokumenterad internationell förhandlingsvana, har du dessutom erfarenhet från tillverkande industri är det ett plus.
Du är en rak och öppen person som på ett professionellt sätt arbetar målstyrt för att driva, effektivisera och utveckla såväl personal som arbetssätt. Du är en engagerad ledare som vågar skapa förändring genom att utmana och ifrågasätta invanda mönster samt bidra med nya perspektiv och erfarenheter. Du skapar laganda och har lätt för att samarbeta samt har en mycket god kommunikativ förmåga vilket är en förutsättning i dina dagliga kontakter såväl internt som externt.
Då vi jobbar internationellt och rollen innefattar många utländska kontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice, främst Excel och gärna erfarenhet av inköpssystemet M3.
Tjänsten avser tillsvidareanställning hos Elpress med placering antingen vid fabriken i Kramfors eller vid kontoret i Sundsvall.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Josefin Johansson 073-041 32 55 [email protected] eller Petra Elf [email protected] 070-760 64 47 [email protected] Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se eller mailar till ansvarig rekryterare. Ange att du söker tjänsten: ”Inköpschef Elpress” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 31 augusti 2024. Visa mindre

Områdeschef för buss & taxi i Kramfors

Vår klippa i Kramfors ska flytta närmare familjen söderut och vi behöver därför anställa hans efterträdare. Är du vår nya stjärna? Ta chansen och hoppa på bussen du också! I rollen som Områdeschef hos oss på Byberg & Nordin kommer du att arbeta tillsammans med drift- och teamledare samt verkstad för att leverera trafik, som utförs med buss och taxi, och stötta förarna i deras vardag. Att arbeta som områdeschef är ett omväxlande arbete med både administrat... Visa mer
Vår klippa i Kramfors ska flytta närmare familjen söderut och vi behöver därför anställa hans efterträdare. Är du vår nya stjärna? Ta chansen och hoppa på bussen du också!
I rollen som Områdeschef hos oss på Byberg & Nordin kommer du att arbeta tillsammans med drift- och teamledare samt verkstad för att leverera trafik, som utförs med buss och taxi, och stötta förarna i deras vardag.
Att arbeta som områdeschef är ett omväxlande arbete med både administrativa uppgifter vid datorn och täta kontakter med medarbetare, kunder, partners och uppdragsgivare. Om du tycker om människor, att jobba med service och har som mål att medarbetarna ska trivas och kunden alltid ska bli nöjd så passar du perfekt hos oss. Kort sagt, ett positivt bemötande till både kollegor och kunder ska vara en självklarhet i vårt företag, och att vi alla jobbar utifrån devisen ingenting är omöjligt!
MER OM TJÄNSTEN
Vi anställer till en heltidstjänst med stationering i Kramfors. Tillträde enligt överenskommelse. I den här rollen kommer du att jobba med linjetrafikverksamhet med buss, taxi- och färdtjänsttrafik samt vår turist- och beställningstrafik i område Kramfors och Höga Kusten. För att kunna stötta förargrupperna på ett bra sätt behöver du sätta dig in i köruppdragen och de avtal, lagar och regler som styr vår verksamhet. Stöd i vardagen har du i affärschefen, som är stationerad i Sollefteå, som också är din närmsta chef. Företagets centrala funktioner med bland annat sälj, marknad, ekonomi, HR och lön finns också till ditt förfogande i olika frågor. Du kommer också ha ett nära samarbete med företagets vd och övriga områdeschefer som finns i Umeå, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand, Timrå och Torpshammar. Observera att vi tillämpar 6 månaders provanställning.
MER OM DIG
Du gillar att jobba med människor! Det är också viktigt att du som person är trygg, gillar att lösa problem och trivs med att ha många bollar i luften. Du har lätt för att behålla ditt lugn i olika situationer och du klarar av att prioritera arbetsuppgifter när flera saker inträffar samtidigt. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och kan både delegera till andra i din organisation om det behövs, eller kliva in och hjälpa till med annat i företaget om det brinner till och du har tid över. Du behöver vara van vid att ha datorn som ditt arbetsverktyg eftersom vi jobbar i flera olika system för trafikledning, tidrapportering, avvikelserapportering, uppföljning av kör- och vilotider med mera.
Du som söker tjänsten har utbildning och/eller tidigare erfarenhet av arbetsledning på ett eller annat sätt. Du är van att tänka ekonomi i uppdrag och har kanske pluggat eller arbetat med logistik. Vi ser gärna att du har körkort med behörighet att framföra buss (D) och yrkeskompetensbevis, eller taxiförarlegitimation, men det är inte ett absolut krav.
MER OM FÖRETAGET
Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett snart 100-årigt familjeföretag i tredje generation, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget har närmare 600 medarbetare, drygt 300 fordon och egna verkstäder. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik. Vi erbjuder våra medarbetare kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna en förmånlig sjukvårdsförsäkring.
Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor och annons-/mediasäljare. Visa mindre

Avdelningschef Logistik

Ansök    Nov 25    SCA Wood AB    Logistikchef
SCA Wood AB En hållbar arbetsplats – en renare värld På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet. SCA Wood är en av Europas ledande leverantörer av träbaserade produkter med en årlig produktion på... Visa mer
SCA Wood AB

En hållbar arbetsplats – en renare värld

På SCA har vi en tydlig plan för våra medarbetare. Den hänger ihop med vårt syfte: att med skogens kraft bidra till en hållbar framtid. Oavsett var du är i livet har vi plats för dig som vill utveckla och utvecklas, göra skillnad och tänka nytt. För när våra medarbetare växer, växer även vår verksamhet.
SCA Wood är en av Europas ledande leverantörer av träbaserade produkter med en årlig produktion på 2,1 miljoner kubikmeter. Med stora investeringar på Bollsta Sågverk erbjuder SCA en arbetsplats i världsklass. SCA investerar just nu cirka 750 miljoner kronor i ett nytt justerverk med innovativa lösningar och den senaste tekniken. Målet med investeringen är att fortsätta vara ett av Sveriges största sågverk med högsta fokus på säkerhet, effektivitet, hållbarhet och produktivitet
Varmt välkommen med din ansökan!

Din nästa utmaning

Som avdelningschef för logistik innebär det att du leder och coachar ditt team bestående av ett tiotal medarbetare, koordinerar och ansvarar för utlastning vid sågverket, bokning av transporter och samordning av båtlastning. Du förväntas vara drivande i att kontinuerligt förbättra avdelningens resultat inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnad.
Arbetet som avdelningschef innebär strategiskt arbete för att nå avdelningens uppsatta mål men största del av ledarskapet utövas på operativ nivå där du dagligen har möten med dina medarbetare, samt löpande avstämningar med övriga produktionsledare. Vi lägger stor vikt i att behålla en säker och trygg arbetsmiljö, både ur ett fysiskt, organisatorisk och socialt perspektiv, för ditt team och det område de är verksamma inom.
Du kommer att arbeta tillsammans med lagledare och ditt team och kommer att ha många kontaktytor både inom och utom företaget. Befattningen är direkt underställd Affärschef.

Vem är du?

Vi söker dig som är engagerad och handlingskraftig, har lätt att arbeta självständigt i din arbetsdag, är proaktiv och en engagerad ledare med viljan att nå uppsatta mål. Du bör ha erfarenhet från att leda i förändring och inneha erfarenhet, verktyg och personliga egenskaper för att få ditt team att gå i linje med uppsatta mål.
Du har högskoleutbildning gärna inom ledarskap, logistik/ekonomi/ingenjör eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Arbetslivserfarenhet från sågverksbranschen och/eller logistik är meriterande.
Du har kunskap om verktyg, processer och metoder inom kvalitet och arbetsmiljö.
Du är en god kommunikatör och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift både på engelska och svenska.
För oss är det också viktigt att ditt beteende samspelar med SCAs kärnvärden: respekt, högklassighet och ansvar.

Vad erbjuder vi dig?

Utgångspunkten är en hälsosam och säker arbetsmiljö. Vi jobbar också medvetet för att skapa ett högt värde för individen och en stolthet över det vi gör tillsammans. Att jobba på SCA ska vara ett meningsfullt arbetsliv. För vi vet att det är människorna som gör framgångarna. Varje dag, året runt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. 


Vill du veta mer?

För mer information om tjänsten: Ida Norberg, Affärschef Bollsta sågverk 0612-880 66, [email protected]
För mer information om rekryteringsprocessen: Alma Henriksson, HR-specialist rekrytering, +4673 841 35 12, [email protected]
Facklig företrädare: Tony Öhman, 0612-881 09, [email protected]
Sista ansökningsdag är: 2022-12-18

Om SCA
Kärnan i SCAs verksamhet är skogen, Europas största privata skogsinnehav. Kring denna unika resurs har vi byggt en välutvecklad värdekedja baserad på förnybar råvara från våra egna och andras skogar. Vi erbjuder papper för tryck och förpackningar, massa, trävaror, förnybar energi, tjänster för skogsägare och effektiva transportlösningar.

SCA Visa mindre