Lediga jobb som Utbildningsledare i Kramfors

Se lediga jobb som Utbildningsledare i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Utbildningsledare till Yh-utbildning inom Psykiatri, Campus Kramfors

Ansök    Aug 26    Kramfors kommun    Utbildningsledare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Yrkeshögskolan Höga Ku... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Yrkeshögskolan Höga Kusten är kommunal utbildningsanordnare och har bedrivit eftergymnasiala utbildningar sedan 1996.
Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens är en 1-årig distansutbildning på halvfart som startade 2018 och har utvecklats tillsammans med branschen inom psykiatri- och beroendevården. Till denna utbildning söker vi nu en utbildningsledare.

Efter Myndigheten för yrkeshögskolans kvalitetsgranskning, har utbildningen belönats
med betyget - Mycket hög kvalité


ARBETSUPPGIFTER
Som utbildningsledare för yrkeshögskoleutbildningen Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens ansvarar du för utbildningens dagliga drift kvalitetssäkring och utveckling gentemot lärare, studenter och bransch. Arbetet sker i nära dialog med lärarlaget, ledningsgruppen och enhetschefen för Yrkeshögskolan Höga kusten.
I utbildningsledaruppdraget ingår bl.a. planering, schemaläggning, studeranderekrytering, omvärldsbevakning, LIA-anskaffning, betygsrapportering, administration av studerandeplattform, ledningsgruppsmöten samt kontakter med myndigheter. I uppdraget ingår även att tillsammans med de övriga i lärarlaget undervisa i specifika kurser som du har kompetenser i.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är sjuksköterska gärna med vidareutbildning inom psykiatri eller socionom med goda kunskaper och erfarenheter inom psykiatri, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper och kompetenser väger tungt. Du har ett stort engagemang och intresse för att leda och utveckla utbildning inom psykiatri/beroendevård. Pedagogisk erfarenhet/kunskaper är meriterande.
Du har god förmåga att planera och prioritera för att hålla tidsramar och nå uppställda mål.
Du är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten.
Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Utbildningsledare till Yh-utbildning inom Psykiatri, Campus Kramfors

Ansök    Jul 4    Kramfors kommun    Utbildningsledare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Yrkeshögskolan Höga Ku... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Yrkeshögskolan Höga Kusten är kommunal utbildningsanordnare och har bedrivit eftergymnasiala utbildningar sedan 1996.
Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens är en 1-årig distansutbildning på halvfart som startade 2018 och har utvecklats tillsammans med branschen inom psykiatri- och beroendevården. Till denna utbildning söker vi nu en utbildningsledare.

Efter Myndigheten för yrkeshögskolans kvalitetsgranskning, har utbildningen belönats
med betyget - Mycket hög kvalité


ARBETSUPPGIFTER
Som utbildningsledare för yrkeshögskoleutbildningen Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens ansvarar du för utbildningens dagliga drift kvalitetssäkring och utveckling gentemot lärare, studenter och bransch. Arbetet sker i nära dialog med lärarlaget, ledningsgruppen och enhetschefen för Yrkeshögskolan Höga kusten.
I utbildningsledaruppdraget ingår bl.a. planering, schemaläggning, studeranderekrytering, omvärldsbevakning, LIA-anskaffning, betygsrapportering, administration av studerandeplattform, ledningsgruppsmöten samt kontakter med myndigheter. I uppdraget ingår även att tillsammans med de övriga i lärarlaget undervisa i specifika kurser som du har kompetenser i.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är sjuksköterska gärna med vidareutbildning inom psykiatri eller socionom med goda kunskaper och erfarenheter inom psykiatri, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper och kompetenser väger tungt. Du har ett stort engagemang och intresse för att leda och utveckla utbildning inom psykiatri/beroendevård. Pedagogisk erfarenhet/kunskaper är meriterande.
Du har god förmåga att planera och prioritera för att hålla tidsramar och nå uppställda mål.
Du är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten.
Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Lärare inom ämnesområdet Miljö

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Vi erbjuder ett spännande lärarjobb o... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega! Vi erbjuder ett spännande lärarjobb och du är en del av vårt team av som utbildar framtidens räddningstjänstpersonal.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
I arbetet som lärare inom Miljöområdet ingår att planera, genomföra och följa upp undervisning inom MSBs utbildningar, framför allt i den tvååriga utbildningen i Skydd mot olyckor (SMO) och Grundutbildningen för räddningspersonal i beredskap (Grib). Våra utbildningar bedrivs både platsbundet och på distans.

Inom ämnet Miljö på våra utbildningar behandlas bland annat bränders påverkan på människa, miljö/natur och samhälle, spridningsmekanismer vid utsläpp av farliga ämnen samt hur åtgärder kan begränsa korta och långsiktiga effekter av dessa. I tjänsten ingår både teoretisk undervisning och praktisk undervisning på övningsfält.  

Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med dina kollegor och även i en ämnesutvecklingsgrupp där ni utvecklar undervisningen inom ert ämnesområde. I ansvarsområdet som lärare kan ingå att vara kursansvarig, handledare eller klassföreståndare men även att medverka i olika utvecklingsprojekt.
Arbetet genomförs i nära samarbete med motsvarande lärare på MSBs skola i Revinge.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- utbildning inom naturkunskap, biologi/kemi eller annan miljöinriktad utbildning alt. arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig
- pedagogisk utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av undervisning/lärande
- goda IT-kunskaper och vana vid att arbeta med digitala verktyg 

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av utbildning och/eller arbetslivserfarenheter inom livsstil och hälsa
- erfarenhet av att arbeta i vuxenutbildning
- erfarenhet av arbete i räddningstjänst och/eller annan räddningserfarenhet 

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. Du har en personlig mognad som innebär att du är trygg och stabil i din yrkesroll. Du har i ditt arbete förmåga till helhetssyn och tar hänsyn till det större perspektivet.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning på 6 månader. Din placeringsort kommer att vara Sandö men undervisning kan förekomma på skolverksamhetens samtliga orter och resor i anställningen förekommer.

Om oss
Enheten för grundutbildning har till uppgift är att förbereda, resursplanera, genomföra, följa upp och utveckla den tvååriga utbildningen i skydd mot olyckor och annan utbildning och kursverksamhet inom kompetensområdet. 
Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Lina Dahlbom. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 19 september 2023 Visa mindre

Utbildningsledare till Yh-utbildning inom Psykiatri, Campus Kramfors

Ansök    Maj 20    Kramfors kommun    Utbildningsledare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Yrkeshögskolan Höga Ku... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Yrkeshögskolan Höga Kusten är kommunal utbildningsanordnare och har bedrivit eftergymnasiala utbildningar sedan 1996.
Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens är en 1-årig distansutbildning på halvfart som startade 2018 och har utvecklats tillsammans med branschen inom psykiatri- och beroendevården. Till denna utbildning söker vi nu en utbildningsledare.

Efter Myndigheten för yrkeshögskolans kvalitetsgranskning, har utbildningen belönats
med betyget - Mycket hög kvalité


ARBETSUPPGIFTER
Som utbildningsledare för yrkeshögskoleutbildningen Psykiatrispecialiserad undersköterska/vårdare med beroendekompetens ansvarar du för utbildningens dagliga drift kvalitetssäkring och utveckling gentemot lärare, studenter och bransch. Arbetet sker i nära dialog med lärarlaget, ledningsgruppen och enhetschefen för Yrkeshögskolan Höga kusten.
I utbildningsledaruppdraget ingår bl.a. planering, schemaläggning, studeranderekrytering, omvärldsbevakning, LIA-anskaffning, betygsrapportering, administration av studerandeplattform, ledningsgruppsmöten samt kontakter med myndigheter. I uppdraget ingår även att tillsammans med de övriga i lärarlaget undervisa i specifika kurser som du har kompetenser i.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är sjuksköterska gärna med vidareutbildning inom psykiatri eller socionom med goda kunskaper och erfarenheter inom psykiatri, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper och kompetenser väger tungt. Du har ett stort engagemang och intresse för att leda och utveckla utbildning inom psykiatri/beroendevård. Pedagogisk erfarenhet/kunskaper är meriterande.
Du har god förmåga att planera och prioritera för att hålla tidsramar och nå uppställda mål.
Du är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten.
Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Biträdande verksamhetschef för MSBs skolverksamhet

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Vill du tillsammans med oss stärka samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig? Då kanske du är vår nästa kollega!  ... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du tillsammans med oss stärka samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och
konsekvenser av krig? Då kanske du är vår nästa kollega! 

Ledarskapet hos oss utgår från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans.

Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med det innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Som biträdande verksamhetschef har du ansvarar för att driva verksamhetens frågor på en strategisk och operativ nivå tillsammans med din verksamhetschef och dina medarbetare. Du ska leda och styra med verksamhetens, avdelningens och myndighetens mål och medarbetar- och ledarkriterier som
utgångspunkt. I din roll ingår samverkan både internt inom MSB och externt gentemot andra
organisationer. I dina arbetsuppgifter ingår att leda och följa upp verksamhetens enhetschefer i deras uppdrag och leda arbetet kopplat till arbetsmiljöfrågor, kulturfrågor, kompetensförsörjning och flera operativa frågor. Du kommer också ersätta verksamhetschefen vid dennes frånvaro i frågor som rör ekonomi, inriktning, analys och övergripande kommunikation. 

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:
• akademisk utbildning som är relevant för tjänsten eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• längre chefserfarenhet inom utbildningsverksamhet 
• längre erfarenhet av arbete inom statlig verksamhet 
• erfarenhet av och kunskap om vuxenutbildning

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att leda och följa upp andra chefer i deras uppdrag
• erfarenhet av att aktivt och framgångsrikt främja och forma en arbetsplats kultur och dess
arbetsmiljö
• erfarenhet av att leda operativ verksamhet
• utbildning i och erfarenhet av förändringsledning

Som chef och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat,
coachande och dialoginriktat. Du har god självkännedom och bidrar genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

För att trivas och lyckas i rollen som biträdande verksamhetschef för MSB´s skolverksamhet krävs att du är en trygg, kommunikativ och tydlig ledare som har ett helhetsperspektiv och tar hänsyn till de större perspektiven. Samtidigt leder du den operativa verksamheten och dess frågor där du visar ett gott omdöme i agerande och beslut samt gör korrekta avvägningar och prioriteringar i komplexa frågor. 

Om anställningen
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en provanställning med ett
tidsbegränsat chefsförordnande på fyra år. Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i
anställningen förekommer.

Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om oss
MSB´s skolverksamhet bedrivs på Sandö, Revinge och i Rosersberg. Vårt uppdrag är att bedriva
utbildning enligt författning, att genomföra utbildning på uppdrag samt att genomföra utbildning enligt myndighetens utbildningsstrategi. I uppgiften ingår metod- och teknikutveckling för effektiva räddningsinsatser. 

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta avdelningschef Päivi Havlund. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 20 oktober 2023 Visa mindre

Vill du vara med att utbilda framtidens räddningstjänstpersonal?

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan speg... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




MSB Sandö söker lärare inom brand, tillsyn och olycksförebyggande
Om anställningen
MSB Sandö är en del av MSB:s utbildningsverksamhet.

MSB erbjuder utbildningar för att stärka och utveckla förmågan inom svensk räddningstjänst.

Enhetens uppgift är att förbereda, resursplanera, genomföra, följa upp och utveckla grundutbildning av räddningstjänstpersonal samt för annan utbildning och uppdragsutbildning inom kompetensområdet.

Arbetsuppgifter
Våra utbildningar bedrivs på distans varvat med platsförlagda utbildningsmoment. I arbetet ingår att planera, genomföra och följa upp övningar och kurser inom MSBs utbildningar, främst Grib och den tvååriga SMO-utbildningen.

Du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med dina kollegor och även i en ämnesutvecklingsgrupp där ni utvecklar undervisningen inom ert ämnesområde. I ansvarsområdet som lärare kan ingå att vara kursansvarig, handledare, klassföreståndare men även att medverka i utvecklingsprojekt.

Din kompetensprofil:
- Du har gått utbildningen Skydd mot olyckor (SMO) eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Förutom grundutbildning har du påbyggnad i form av Tillsyn och olycksförebyggande A.
- Arbetat med utbildning i någon form, gärna med koppling till det ämnesområde du önskar arbeta inom.
- Erfarenhet av arbete såväl inom operativ som förebyggande verksamhet inom området skydd mot olyckor
- Godkänt intyg för rök och kemdykning

Det är meriterande om du har:

- Tillsyn och förebyggande B
- Någon form av dokumenterad pedagogisk utbildning

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att trivas hos oss ser vi att du är en positiv och engagerad person som alltid strävar efter gott resultat oavsett om det sker gemensamt eller på egen hand.

Som lärare gillar du självklart att undervisa, vara en del av studerandes lärprocess samtidigt som du själv också drivs av att utvecklas

Om MSB
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.

Anställningen är placerad på MSB Sandö vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande på enheten för grundutbildning 1. Enhetens uppgift är att förbereda, resursplanera, genomföra, följa upp och utveckla den tvååriga utbildningen i skydd mot olyckor (SMO), annan utbildning och kursverksamhet inom kompetensområdet. Vidare ingår bibliotek samt utbildningsadministration.
https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning. MSB tillämpar provanställning

Ort: Sandö

Resor i anställningen förekommer och arbetsuppgifter kan finnas på flera enheter på skolan.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/

Är du intresserad?
För mer information, kontakta enhetschef Carina Nordin eller Agneta Lindgren. Fackliga företrädare är Stefan Haggö (ST), Leif Fröhlén (Seko) och Jörgen Mähler (SACO-S). Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 19 september 2022, märkt med referensnummer 2022/204.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.                        

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Kursledare i Motorsågskörkort samt Röjsåsgskortet

Kursledare i Motorsågskörkort Nivå A+B samt Röjsågskörkort RA+RB Studieförbundet Vuxenskolan Västernorrland Har du ett stort intresse för skogen och vill lära ut dina kunskaper till andra? Att vara kursledare: Sv tillhandahåller lokaler för teoriträffarna och sköter administrationen kring kursen och du som ledare gör upplägget av kursen och examinerar deltagarna. Som ledare hos oss är din roll att stödja och inspirera. Du är själv en i gruppen, men har o... Visa mer
Kursledare i Motorsågskörkort Nivå A+B samt Röjsågskörkort RA+RB
Studieförbundet Vuxenskolan Västernorrland
Har du ett stort intresse för skogen och vill lära ut dina kunskaper till andra?
Att vara kursledare:
Sv tillhandahåller lokaler för teoriträffarna och sköter administrationen kring kursen och du som ledare gör upplägget av kursen och examinerar deltagarna.
Som ledare hos oss är din roll att stödja och inspirera. Du är själv en i gruppen, men har också det övergripande ansvaret för kursens genomförande. Dina uppgifter blir bland annat att planera kursen tillsammans med Studieförbundet Vuxenskolan, förbereda sammankomster, skapa en bra gruppmiljö och ansvara för närvarolistan.
Vi erbjuder en grundläggande ledarskapsutbildning som ger dig kunskaper i gruppdynamik, pedagogik och konsten att leda en grupp.
Anställningen är en timanställning och timarvode utgår. Det är vanligast att cirkelledare har annan försörjning som bas. Arbetstiden är förlagd till kvällstid och helg. Dessa kurser äger inte rum samtidigt utan du leder en grupp i taget med flera veckors mellanrum. Vi på SV kan hjälpa till med att du får instruktörsutbildning om du ej redan har den.
Vem är du?
Vi söker dig med goda kunskaper i skog och natur. Du har god pedagogisk förmåga. Du gillar att inspirera andra och trivs med att arbeta projektledande.
Som kursledare i Motorsågskörkort Nivå A+B ska du lära ut teori och praktiskt till en grupp med 8-10 personer.
Kursinnehåll :
Regler, olycksrisker och utrustning.
Motorsågens och utrustningens skötsel
Allmän sågteknik.
Trädfällning, planering och bestämmelser.
Kvistning och kapning.
Genrep inför slutprov.
Slutprov
Du ska kunna examinera deltagarna.



Som kursledare i Röjsåg RA + RB ska du lära ut teori och praktiskt till en grupp med 8-10 personer.
Kursinnehåll :
Hur du använder sågen i olika situationer och hur du kan fälla stammarna i önskad riktning.
Hur en bra röjsåg ska fungera.
Hur du filar klingan så att den blir vass.
Slutprov.
Du ska kunna examinera deltagarna.



Vilka är vi:
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund som varje år engagerar närmare 250 000 personer i fler än 50 000 studiecirklar och kurser. Dessutom har SV över 40 000 kulturarrangemang per år. SV hävdar alla människors lika värde och rättigheter. Vår bildningssyn bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor och med hänsyn till miljön.
Hur ansöker jag?
Skicka e-post till [email protected]
Skriv kursledare Motorsåg & Röjsåg i ämnesraden.
Vi vill ha din ansökan senast 31 augusti.
Varmt välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen. Visa mindre

Traineeplats MSB Sandö

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan speg... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Vi söker dig
Som har examen från SMO-utbildningen eller motsvarande utbildning och kunskaper och vill delta i vårt traineeprogram på MSB Sandö.

I traineeuppdraget introduceras du i rollen som lärare inom något av ämnesområdena brand, räddning, farliga ämnen eller risk.

Det här får du som trainee
- En mentor som handleder dig under traineetiden.
- Tillhöra och delta i ett arbetslag och i en ämnesutvecklingsgrupp.
- Delta i interna utbildningar inom olika ämnen samt områden såsom säkerhet och utbildningsmetodik.
- Introduceras i och genomföra utbildningspass på SMO-utbildningen, såväl på distans som på plats på Sandö. Stöd och handledning får du kontinuerligt från din mentor och erfarna lärare på MSB Sandö.

Traineeplatsen är placerad på enheten för grundutbildning. Enheten ansvarar för att förbereda, resursplanera, genomföra och följa upp den tvååriga utbildningen i skydd mot olyckor, SMO.

På MSB Sandö arbetar vi som ett lag där vi välkomna öppenhet och människors olikheter. För att skapa goda förutsättningar för lärande är vi engagerade, stöttande och lyssnar på varandra och våra studerande. Vi söker dig som vill vara med för att bidra samt att själv utvecklas tillsammans med oss.

Dina kunskaper och erfarenheter
Vid söktillfället går du termin 4 på utbildningen Skydd Mot Olyckor (SMO) på någon av MSBs skolor. Alternativt har du examen från utbildningen SMO. Du kan även ha annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner lämplig. Har du tidigare erfarenhet av undervisning är det meriterande.                                                         

Dina egenskaper och förmågor
För att trivas hos oss på traineeprogrammet ser vi att du som person är nyfiken på området för utbildning och lärande. Du har ett engagemang, vilja och intresse av att utveckla dig själv och andra. Att se andra växa genom lärande är viktigt för dig.

Du tar ansvar för dina uppgifter, kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du är ödmjuk och lyhörd inför andras tankar och uppskattar öppenhet och människors olikheter.

Anställningsvillkor
Anställningen är en visstidsanställning på heltid upp till 6 månader med tillträde 23 januari 2023 eller enligt överenskommelse.

Efter avslutad visstidsanställning har du goda förutsättningar att söka utlysta tillsvidaretjänster på MSB Sandö.

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Carina Nordin. Fackliga företrädare Leif Fröhlén (SEKO), Jörgen Mähler (SACO), Stefan Haggö (ST). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 1 december 2022, märkt med referensnummer 2022/273.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem. Visa mindre

Lärare i stabsarbete och övning

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från loka... Visa mer
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.


Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Lärare i stabsarbete och övning
MSB utbildar personal för samhällsviktiga funktioner där utbildning ska möta både dagens och morgondagens krav.

Vi genomför utbildningar för att stärka och utveckla förmågan inom krisberedskap och civilt försvar och söker nu ytterligare medarbetare till oss.  

Dina arbetsuppgifter

Hos oss får du möjlighet att tillsammans med kollegor utbilda för att stärka samhällets krisberedskap såväl nationellt som internationellt. Vi utbildar bl.a. inom stab och ledning, skydd av samhällsviktig verksamhet, kriskommunikation, minhantering, övning och samverkan. Vi utbildar även personal till de nationella förstärkningsresurserna.

Vi håller utbildningar runt om i landet, ofta på uppdrag av olika aktörer, vilket innebär att du ofta reser i tjänsten. Ibland förekommer internationella utbildningsuppdrag, framförallt inom Europa. Arbetets natur och vår användning av digitala verktyg innebär att det finns goda möjligheter att arbeta på distans när verksamheten så tillåter, även om din stationeringsort är MSB Sandö i Kramfors kommun.

I korthet innebär arbetet att du:

- utbildar inom krisberedskapsområdet, framförallt inom stab och ledning och övningsmetodik
- tillsammans med kollegor förbereder, genomför och följer upp kurser
- bidrar i utvecklingen av nya utbildningar och kurser inom området

 

Din kompetensprofil­­

Du har relevant akademisk utbildning inom exempelvis krisberedskap, statsvetenskap, risk och säkerhet eller utbildning/erfarenhet inom områdena stab och ledning, övning och krisberedskap som arbetsgivaren finner likvärdig. 

Du har erfarenhet av arbete inom krisberedskapsområdet och stab- och ledningsarbete. Du har god kännedom om hur det svenska krishanteringssystemet fungerar. 

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Du har god pedagogisk förmåga samt relevanta IT-kunskaper.  

Meriterande är: 

- kontinuitetshantering vid skydd av samhällsviktig verksamhet och arbete som tjänsteman i beredskap
- erfarenhet av övningsledning och övningsutvärdering
- pedagogisk erfarenhet eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren finner likvärdiga
- kunskaper och/eller erfarenhet inom internationell krisberedskap och den europeiska civilskyddsmekanismen
- utbildning i ledarskap
- erfarenhet av operativ ledning på strategisk och/eller normativ nivå 

Anställningsform

Tjänsten är tillsvidareanställning. MSB tillämpar provanställning. 

Svenskt medborgarskap

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.

 Vill du få mer information?

Kontakta enhetschef Louisa Rolandsdotter på mailadress; [email protected]. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (Seko). Samtliga nås via växelnumret 0771-240 24

 Din ansökan

ska vara inkommen till MSB 2 augusti 2020 märkt med referensnummer 2020/77. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. 

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem. 

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Lärare i krisledning, stabsarbete, kriskommunikation och/eller övning

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan speg... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Om anställningen
MSB utbildar personal för samhällsviktiga funktioner där utbildning ska möta både dagens och morgondagens krav.

Vi genomför utbildningar för att stärka och utveckla förmågan inom krisberedskap och civilt försvar och söker nu ytterligare medarbetare till oss.

Hos oss får du möjlighet att tillsammans med kollegor utbilda för att stärka samhällets krisberedskap såväl nationellt som internationellt, med inriktning mot samverkan och ledning. Nu behöver vi bli fler och söker dig med bred kompetens som vill och kan utbilda inom till exempel stabsarbete, krisledning, kriskommunikation, förberedelse och genomförande av krisledningsövningar samt funktionen tjänsteman i beredskap. 

Medarbetarskapet och ledarskapet på MSB ska utgå från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med MSB:s medarbetar- och ledarkriterier innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Arbetsuppgifter
I korthet innebär arbetet att du:

- utbildar brett inom krisberedskapsområdet
- tillsammans med kollegor förbereder, genomför och följer upp kurser
- bidrar i utveckling av utbildningar och kurser inom området
- arbetar strukturerat mot deadlines

Arbetet innebär att du ofta reser i tjänsten. Vi håller i första hand våra utbildningar på någon av MSB:s skolor, i Revinge och på Sandö, men även på andra orter i landet. Vissa av våra utbildningar genomförs på distans. Internationella utbildningsuppdrag, framförallt inom Europa, kan förekomma.

Stationeringsort är i första hand Sandö eller Revinge. MSB:s kontor i Karlstad eller i Stockholm kan vara alternativa orter. Vår användning av digitala verktyg innebär att det finns möjlighet att delvis arbeta på distans. 

Din kompetensprofil:
Du har:

- relevant akademisk utbildning inom exempelvis krisberedskap, statsvetenskap, risk och säkerhet eller utbildning/erfarenhet inom områdena stabsarbete, krisledning, övningsledning, kriskommunikation och kontinuitetshantering som arbetsgivaren finner likvärdig.
- erfarenhet av arbete inom krisberedskapsområdet, stabsarbete och/eller krisledning. 
- god kännedom om hur det svenska krishanteringssystemet fungerar.
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:

- pedagogisk utbildning.
- erfarenhet av arbete som tjänsteman i beredskap.
- kunskaper om den europeiska civilskyddsmekanismen eller internationellt civilskydd.
- utbildning eller erfarenhet av projektledning.
- erfarenhet av arbete med civilt försvar.

Som medarbetare och ledare på MSB förväntas att du är uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, dialoginriktad, har god självkännedom och är ett föredöme.

Du har god pedagogisk förmåga och är en van användare av digitala verktyg. Som person är du ansvarstagande, initiativrik och drivande. Du har erkänt god samarbetsförmåga och kan även arbeta självständigt. 

Om MSB
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.

Anställningen är placerad vid avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande på enheten för samverkansutbildning, antingen i Revinge eller Sandö. Enhetens uppgift är i huvudsak att förbereda, resursplanera, genomföra och följa upp och utveckla utbildningar inom krisberedskap och civilt försvar nationellt och internationellt (EU-, FN- och NATO). I detta ingår konferenser, projekt, uppdragsutbildningar och andra uppdrag. 
https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning

Ort: Sandö eller Revinge 

Resor i anställningen förekommer.

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Louisa Rolandsdotter på mailadress [email protected]. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Rutger Granberg (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 31 augusti 2022, märkt med referensnummer 2022/183.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.                        

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Samordnare/processledare för suicidprevention

Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen är ett kommunalförbund mellan Sollefteå, Kramfors och Härnösand med cirka 220 medarbetare. Förbundet strävar efter att vara en modern organisation som inom olika områden och på olika sätt bidrar till att skapa trygghet och säkerhet. Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen söker tillsammans med Kramfors kommun en samordnare/processledare för suicidprevention Uppdragets bakgrund Under åren 2020–2022 deltar Kramfors kom... Visa mer
Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen är ett kommunalförbund mellan Sollefteå, Kramfors och Härnösand med cirka 220 medarbetare. Förbundet strävar efter att vara en modern organisation som inom olika områden och på olika sätt bidrar till att skapa trygghet och säkerhet.
Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen söker tillsammans med Kramfors kommun en samordnare/processledare för suicidprevention
Uppdragets bakgrund
Under åren 2020–2022 deltar Kramfors kommun tillsammans med länets övriga kommuner, i ett länsövergripande projekt inom suicidprevention som genomförs på regional nivå av Region Västernorrland. Fokus är på utbildning av personal. Under 2021-2022 fördelas resurser ut till kommunerna för att ge möjlighet att personellt kunna stötta upp och få fart i detta arbete.
Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen söker tillsammans med Kramfors kommun en person för att samordna och leda detta arbete inom kommunorganisationen, men även för att nå ut till civilsamhället.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en samordnare/projektledare inom suicidprevention och psykisk hälsa. Samordnarens uppdrag blir att kartlägga det arbete som sker idag, erbjuda utbildningar och aktiviteter inom området för kompetensutveckling, både inom räddningstjänstens och kommunens organisation och ut till civilsamhället. Samarbete med kommunens verksamheter, länets övriga kommuner, Region Västernorrland samt med olika organisationer och föreningar ingår i uppdraget. I uppdraget ingår även att tillsammans med kommunens arbetsgrupp/styrgrupp för uppdraget, ta fram en handlingsplan för genomförandet och ett underlag för implementering i ordinarie verksamheter.
Uppdraget/tjänsten kommer att vara placerad hos Räddningstjänsten Höga Kusten - Ådalen och en arbetsgrupp/styrgrupp finns för handledning i uppdraget.
Din kompetensprofil­­
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta utifrån ett folkhälsoperspektiv. Som tycker om att möta människor, leda utbildningar och work-shops, tycker om att planera, genomföra aktiviteter och ta eget ansvar. Du ska kunna arbeta självständigt och i samverkan med andra. Du behöver vara strukturerad, fokuserad och målmedveten.
Erfarenheter från liknande arbete är meriterande, men inte ett krav, liksom utbildning inom hälsa, folkhälsa, hälso-och sjukvård etc. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet. B-körkort krävs.


Anställningsform
Anställningsform: tidsbestämd tom 2022-12-31
Omfattning/sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde enligt överenskommelse

Upplysningar:
Räddningstjänsten Höga Kusten - Ådalen ska vara en öppen och kompetent organisation. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald är inriktat mot att skapa en arbetsplats där alla är välkomna och skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.
Vill du få mer information?
Kontakta: Folkhälsosamordnare Elisabeth Svanberg, 0612-801 92
Räddningschef Andreas Hoff, 0612-870 421

Fackliga företrädare för Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen nås via växelnummer 0612-870 000.

Din ansökan
Sista ansökningsdag för denna tjänst är 2021-09-06.
Ansökan skickas till: [email protected]
eller per post till: Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen Järnvägsgatan 80 872 34 Kramfors
Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.

Räddningstjänsten Höga Kusten – Ådalen har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.





Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Lärare i stabsarbete och övning

MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från loka... Visa mer
MSB utvecklar, tillsammans med andra, individens och samhällets förmåga att förebygga och hantera olyckor och kriser. Vi har även uppdrag som rör planering och samordning av det civila försvaret. Vi arbetar genom kunskapsuppbyggnad, stöd, utbildning, övning, reglering, tillsyn och eget operativt arbete i nära samverkan med kommuner, regioner, myndigheter, företag och organisationer för att uppnå ökad trygghet och säkerhet på alla samhällsnivåer – från lokalt till globalt.


Jämställdhet och likabehandling är en grund för MSB:s arbete internt och gentemot Sveriges befolkning. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




MSB utbildar personal för samhällsviktiga funktioner där utbildning ska möta både dagens och morgondagens krav.

Vi genomför utbildningar för att stärka och utveckla förmågan inom krisberedskap och civilt försvar och söker nu ytterligare medarbetare till oss.  

Dina arbetsuppgifter

Hos oss får du möjlighet att tillsammans med kollegor utbilda för att stärka samhällets krisberedskap såväl nationellt som internationellt. Vi utbildar bl.a. inom stab och ledning, skydd av samhällsviktig verksamhet, kriskommunikation, minhantering, övning och samverkan. Vi utbildar även personal till de nationella förstärkningsresurserna. 

Vi håller utbildningar runt om i landet, ofta på uppdrag av olika aktörer, vilket innebär att du ofta reser i tjänsten. Ibland förekommer internationella utbildningsuppdrag, framförallt inom Europa. Arbetets natur och vår användning av digitala verktyg innebär att det finns möjlighet att arbeta på distans när verksamheten så tillåter, även om din stationeringsort är MSB Sandö i Kramfors kommun.

I korthet innebär arbetet att du:

- utbildar inom krisberedskapsområdet, framförallt inom stab och ledning och övningsmetodik
- tillsammans med kollegor förbereder, genomför och följer upp kurser
- bidrar i utvecklingen av nya utbildningar och kurser inom området 

Din kompetensprofil 

Du har relevant akademisk utbildning inom exempelvis krisberedskap, statsvetenskap, risk och säkerhet eller utbildning/erfarenhet inom områdena stab och ledning, övning och krisberedskap som arbetsgivaren finner likvärdig. 

Du har erfarenhet av arbete inom krisberedskapsområdet hos en offentlig aktör. Du har god kännedom om hur det svenska krishanteringssystemet fungerar. 

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Du har god pedagogisk förmåga samt relevanta IT-kunskaper.  

Meriterande är: 

- erfarenhet av stab- och ledningsarbete, skydd av samhällsviktig verksamhet och arbete som tjänsteman i beredskap
- erfarenhet av övningsledning och övningsutvärdering
- pedagogisk erfarenhet eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren finner likvärdiga
- kunskaper och/eller erfarenhet inom internationell krisberedskap och den europeiska civilskyddsmekanismen
- utbildning i ledarskap 

Anställningsform

Tjänsten är tillsvidareanställning. MSB tillämpar provanställning. 

Svenskt medborgarskap

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare. 

Vill du få mer information?

Kontakta enhetschef Louisa Rolandsdotter via epost, [email protected]. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco), Oliver Klett (ST) och Leif Fröhlén (Seko). Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240. 

Din ansökan

ska vara inkommen till MSB senast 2019-08-07, märkt med referensnummer 2019/164. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons. 

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem. 

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre