Lediga jobb som Verkställande direktörer m.fl. i Kramfors

Se lediga jobb som Verkställande direktörer m.fl. i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Verkställande Direktör till Ådalshälsan Led framtidens företagshälsa!

Vill du göra skillnad för arbetslivet i Ådalen? Är du en engagerad ledare med hjärta för både affärer och människor? Då kan du vara den VD vi söker! Ådalshälsan är ett konsultbolag inom företagshälsovård med cirka 12 engagerade medarbetare som arbetar vid våra mottagningar i Kramfors, Sollefteå och Härnösand. Vi hjälper företag och organisationer att skapa hållbara, friska och attraktiva arbetsplatser. Nu söker vi dig som vill ta ett helhetsansvar för att ... Visa mer
Vill du göra skillnad för arbetslivet i Ådalen? Är du en engagerad ledare med hjärta för både affärer och människor? Då kan du vara den VD vi söker!
Ådalshälsan är ett konsultbolag inom företagshälsovård med cirka 12 engagerade medarbetare som arbetar vid våra mottagningar i Kramfors, Sollefteå och Härnösand. Vi hjälper företag och organisationer att skapa hållbara, friska och attraktiva arbetsplatser. Nu söker vi dig som vill ta ett helhetsansvar för att leda och utveckla vår verksamhet – strategiskt, operativt och värderingsdrivet.
Ditt uppdrag
Som VD på Ådalshälsan får du en nyckelroll i att:
Leda och utveckla bolaget i linje med vår vision, mål och ägardirektiv
Driva affärsutveckling och skapa långsiktiga kundrelationer
Ansvara för ekonomi, budget och lönsamhet
Säkerställa hög kvalitet och kundnöjdhet i våra tjänster
Motivera, stötta och utveckla våra medarbetare
Representera Ådalshälsan externt och bygga vårt varumärke
Säkerställa efterlevnad av lagar och regler inom företagshälsovård

Vi söker dig som har
Erfarenhet av ledarskap, gärna som VD eller chef i större eller mindre organisationer
God förståelse för företagshälsovård, arbetsmiljö eller närliggande bransch
Erfarenhet av målstyrning och ekonomiskt ansvar
Akademisk utbildning inom relevant område (t.ex.Sjukvård, hälsa, ekonomi, HR, ledarskap)
Stark kommunikativ förmåga och relationsskapande sätt

Dina personliga egenskaper
Strategisk och affärsmässig med ett starkt driv
Empatisk och inkluderande ledare
Förtroendeingivande och relationsskapande
Resultatorienterad och beslutsför
Flexibel och lösningsfokuserad
Värderingsdriven med hög integritet

Vi erbjuder
En central roll i ett värderingsstyrt företag med stor påverkan
Möjlighet att utveckla både verksamheten och dig själv
Ett engagerat team och ett meningsfullt uppdrag



OBS! Skicka din ansökan så fort som möjligt - Vi räknar med att pgenomföra intervjuer i början av december. Visa mindre

Verkställande Direktör

Höga Kusten Teknikresurs AB grundades för ca 30 år sedan och har sedan dess utvecklats till den framstående leverantör av tekniska konsulttjänster och innovativa träförädlingsmaskiner som vi är idag. Vi utvecklar, tillverkar, säljer och installerar högkapacitetskantningar och emballeringsutrustning för sågverk samt tillhörande eftermarkandsprodukter och service. I en organisation med hög nivå av tekniskt kunnande och lång erfarenhet av branschen arbetar vi... Visa mer
Höga Kusten Teknikresurs AB grundades för ca 30 år sedan och har sedan dess utvecklats till den framstående leverantör av tekniska konsulttjänster och innovativa träförädlingsmaskiner som vi är idag. Vi utvecklar, tillverkar, säljer och installerar högkapacitetskantningar och emballeringsutrustning för sågverk samt tillhörande eftermarkandsprodukter och service. I en organisation med hög nivå av tekniskt kunnande och lång erfarenhet av branschen arbetar vi tillsammans för att på ett lyhört och engagerat sätt utveckla och tillverka morgondagens maskiner. Höga Kusten Teknikresurs AB omsätter ca 100 MSEK och har 25 anställda. Bolaget har sitt huvudkontor i Svartnora samt verksamhet i Örnsköldsvik, Härnösand, Sundsvall, Bollnäs och Nyland.
Vi söker en engagerad och affärsdriven
VD
Höga Kusten Teknikresurs är det företag som idag är marknadsledande i Europa när det gäller högkapacitetskantningar för sågverk. Företaget grundades för 32 år sedan och arbetade under de första 20 åren med utveckling av maskiner på konsultbasis. År 2023 blev Höga Kusten Teknikresurs AB en del av Arat Group AB, dotterbolag till Storskogen AB. Vi arbetar till största del mot kunder över hela Europa och huvuddelen av verksamheten fördelas på 10-15 projekt årligen.
Tjänsten
Som VD har du ansvaret att driva, utveckla och leda bolaget enligt fastställd affärsplan. Uppdraget är både strategiskt och operativt. Den strategiska delen ligger i att implementera företagets strategi och långsiktiga mål. Den operativa delen innebär att du är en närvarande ledare med ett brett ansvarsområde för verksamhetens olika funktioner, med fokus på ett långsiktigt affärsutvecklingsarbete. Detta inbegriper produktion- och verksamhetsplanering samt byggande av företagets affär. Detta omfattar också bland annat tillsammans med Marknadschef fortsatt nykundsbearbetning, utveckling av affärskoncept samt utveckling av befintliga kundrelationer.
Då bolaget har vuxit snabbt förväntas du som VD upprätta och utveckla struktur och processer samt bygga vidare på den kultur där man trivs och utvecklas samt arbetar med ständiga förbättringar.
Huvudsakliga ansvarsområden för uppdraget som VD är följande:
Leda och utveckla bolaget och organisationen
Finansiell tillväxt och kontinuerligt god lönsamhet
Utveckla arbetssätt för ökad produktivitet

Du har det formella ansvar som ingår i rollen som VD och rapporterar till Koncernchef samt ingår i ARAT Groups VD-grupp.
Profil
Vi söker dig som har ett tydligt affärssinne, stark drivkraft och är entreprenöriell i din läggning. Du är en person som alltid går in med stort engagemang och har en hög nivå av ansvarstagande och uthållighet.
Du har ledarerfarenhet av chefsuppdrag med budget- och resultatansvar inom tillverkande industri, gärna inom maskintillverkning och/eller automation. Du har god erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling samt projektstyrning. Vidare har du erfarenhet från lönsamhetsuppföljning, prognostisering, investerings-kalkylering och affärsavtal.
Du har en jordnära personlighet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när detta behövs. Du är en lagspelare som har förmåga att se helheten. Då du kommer att ansvara för bolagets utveckling kräver detta att du är handlingskraftig, vill och kan leda, duktig på att entusiasmera och utveckla personal. Intresse och kunskap inom teknik och produktion är en förutsättning för att kunna ta rätt beslut och leda verksamheten i rätt riktning.
Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Engagerad områdeschef för buss- & taxiverksamhet

Kenth, vår klippa i Kramfors, vill trappa ner och så småningom gå i pension. Vi behöver därför anställa hans efterträdare. Är du vår nya stjärna? Ta chansen och hoppa på bussen du också! Här kommer du att arbeta tillsammans med drift- och teamledare samt verkstad för att leverera trafik, som utförs med buss och taxi, och stötta förarna i deras vardag. Att arbeta som områdeschef hos oss är ett omväxlande arbete med både administrativa uppgifter vid datorn ... Visa mer
Kenth, vår klippa i Kramfors, vill trappa ner och så småningom gå i pension. Vi behöver därför anställa hans efterträdare. Är du vår nya stjärna? Ta chansen och hoppa på bussen du också!
Här kommer du att arbeta tillsammans med drift- och teamledare samt verkstad för att leverera trafik, som utförs med buss och taxi, och stötta förarna i deras vardag.
Att arbeta som områdeschef hos oss är ett omväxlande arbete med både administrativa uppgifter vid datorn och täta kontakter med medarbetare, kunder, partners och uppdragsgivare. Om du tycker om människor, att jobba med service och har som mål att medarbetarna ska trivas och kunden alltid ska bli nöjd så passar du perfekt hos oss. Kort sagt, ett positivt bemötande till både kollegor och kunder ska vara en självklarhet i vårt företag, och att vi alla jobbar utifrån devisen ingenting är omöjligt!
MER OM TJÄNSTEN
Vi anställer till en heltidstjänst med stationering i Kramfors. Tjänsten är tillsvidare och föregås av 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. I den här rollen kommer du att jobba med linjetrafikverksamhet med buss, taxi- och färdtjänsttrafik samt vår turist- och beställningstrafik i område Kramfors och Höga Kusten. För att kunna stötta förargrupperna på ett bra sätt behöver du sätta dig in i köruppdragen och de avtal, lagar och regler som styr vår verksamhet. Stöd i vardagen har du i affärschefen, som är stationerad i Sollefteå, som också är din närmsta chef. Företagets centrala funktioner med bland annat sälj, ekonomi, HR och lön finns också till ditt förfogande i olika frågor. Du kommer också ha ett nära samarbete med företagets övriga områdeschefer, som finns i Umeå, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand, Timrå och Torpshammar.
MER OM DIG
Du gillar att jobba med människor! Det är också viktigt att du som person är trygg, gillar att lösa problem och trivs med att ha många bollar i luften. Du har lätt för att behålla ditt lugn i olika situationer och du klarar av att prioritera arbetsuppgifter när flera saker inträffar samtidigt. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och kan både delegera till andra i din organisation om det behövs, eller kliva in och hjälpa till med annat i företaget om det brinner till och du har tid över. Vi ser gärna att du har viss systemvana så att du lättare kan lära dig hantera våra system för trafikledning, tidrapportering, avvikelserapportering, uppföljning av kör- och vilotider med mera.
Du som söker tjänsten har utbildning och/eller tidigare erfarenhet av arbetsledning på ett eller annat sätt. Du är van att tänka ekonomi i uppdrag och har kanske pluggat eller arbetat med logistik. Vi ser gärna att du har körkort med behörighet att framföra buss (D) och yrkeskompetensbevis, eller taxiförarlegitimation, men det är inte ett krav.
MER OM FÖRETAGET
Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett 95-årigt familjeföretag i tredje generationen, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget omsätter idag närmare 400 mkr, har ca 450 medarbetare och 270 fordon. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik. Vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag och en förmånlig sjukvårdsförsäkring.
Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till:
Peder Tarberg, affärschef, på tel 010-722 03 78 eller e-post [email protected]
OBS! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor och annons-/mediasäljare. Visa mindre

Jula Örnsköldsvik söker Varuhuschef

Varuhuschef Jula Örnsköldsvik    Jula Sverige har idag 66 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Örnsköldsvik söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Varuhuschef Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varu... Visa mer
Varuhuschef Jula Örnsköldsvik 

 

Jula Sverige har idag 66 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Örnsköldsvik söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 


Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att:



• Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten.

• Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål.

• Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner.

• Du kommer ha personalansvar för varuhusets 12 medarbetare och rapporterar till Regionchef.



Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland. Visa mindre

VD till Länsförsäkringar Västernorrland

Ansök    Dec 17    Experis AB    Verkställande direktör/VD
LF Västernorrland är ett lokalt och kundägt bolag som verkat i Västernorrland i drygt 175 år. Våra rötter går långt tillbaka i tiden men vårt fokus är framåt. Vår filosofi är enkel - vi ägs av våra kunder och vi vill finnas nära dem och förstå deras behov. Vi erbjuder ekonomiska trygghetslösningar med tjänster kring bank, pension, försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Våra kontor finns i Härnösand, Sundsvall, Kramfors, Sollefteå och ... Visa mer
LF Västernorrland är ett lokalt och kundägt bolag som verkat i Västernorrland i drygt 175 år. Våra rötter går långt tillbaka i tiden men vårt fokus är framåt. Vår filosofi är enkel - vi ägs av våra kunder och vi vill finnas nära dem och förstå deras behov. Vi erbjuder ekonomiska trygghetslösningar med tjänster kring bank, pension, försäkring och fastighetsförmedling under ett och samma tak. Våra kontor finns i Härnösand, Sundsvall, Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsvik och vi är ca 140 medarbetare. Vår vision är att skapa en enklare och tryggare vardag, nära människor och företag i Västernorrland. Tillsammans med våra kollegor i de övriga 22 länsförsäkringsbolagen bildar vi en rikstäckande bolagsgrupp med ett av Sveriges starkaste varumärken. Vill du bli en av oss? Då kommer du till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder och en stark strävan efter att erbjuda marknadens bästa helhetslösningar.

Vi söker en passionerad och visionär VD som vill ta ledningen i att forma framtidens framgångsrika och hållbara bolag. Du kommer att spela en nyckelroll i att utveckla och förverkliga vår vision, mission och långsiktiga mål. Med ditt nytänkande och drivna förhållningssätt kommer du att skapa de rätta förutsättningarna för fortsatt lönsam tillväxt och utveckling. Du har både viljan och modet att ta initiativ och leda förändring för att nå nya höjder.

Om tjänsten

Samhället, försäkringsbranschen och den finansiella sektorn genomgår just nu stora och snabba förändringar. Som VD för LF Västernorrland kommer ditt huvudsakliga fokus att vara att skapa förutsättningar för en fortsatt lönsam och hållbar utveckling, anpassad till denna dynamiska och föränderliga värld. I din roll som VD har du det övergripande ansvaret för både den strategiska och operativa ledningen, samt företagets finansiella styrning. Tillsammans med styrelsen kommer du att utveckla och formulera företagets vision, mission och långsiktiga mål, och tillsammans med ledningsgruppen sätta upp konkreta och mätbara mål för att nå dessa. Vidare kommer du att arbeta för att öka företagets marknadsandelar och säkerställa att tillväxten sker med lönsamhet, samtidigt som du verkar för och upprätthåller en hög kundnöjdhet där kundernas behov alltid står i centrum. Detta inkluderar att implementera och förbättra interna processer och säkerhetsställa att våra produkter och tjänster upprätthåller högsta kvalitet.

Du kommer att främja medarbetarutveckling och fortsatt verka för en motiverande och positiv arbetsmiljö. Du arbetar också för att stärka mångfald och inkludering inom företaget och skapa en kultur av innovation och kontinuerlig förbättring. Som VD är du ansvarig för att säkerställa en smidig och effektiv kommunikation både inom organisationen och externt. Du representerar företaget vid möten med intressenter och engagerar dig aktivt i nätverksbyggande samt i relevanta samhällsfrågor.

Du verkar inom Västernorrland och vi vill att du antingen är bosatt i länet eller har för avsikt att flytta hit.

Vem är du

Som ledare skapar du ett team grundat på tillit och en arbetsmiljö där alla känner sig trygga att ta ansvar och aktivt bidra. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar digitala verktyg och processer för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Genom ditt ledarskap främjar du öppen kommunikation och tydlighet, vilket gör att alla förstår sin roll och hur de bidrar till den gemensamma visionen.

Som strateg har du en analytisk förmåga att förstå och hantera verksamhetens komplexitet, samtidigt som du planerar långsiktigt och utvecklar hållbara lösningar för framtiden. Din visionära förmåga gör att du alltid blickar framåt och ser nya vägar för tillväxt och utveckling. Du har modet att fatta utmanande beslut och ifrågasätta det etablerade, vilket gör att du inte bara agerar utifrån dagens behov utan även aktivt bidrar till att skapa långsiktig framgång.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

* Utbildning på högskolenivå eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
* Chefs-/ledarerfarenhet, chef över chefer
* Ett affärsmässigt förhållningssätt med erfarenhet av ekonomi- och budgetarbete

Erfarenhet från bank- eller försäkringsbranschen ser vi som meriterande.

Kontakt

Vi samarbetar med Jefferson Wells Executive i denna rekrytering och har du frågor eller vill veta mera är du välkommen att ringa Karin Frisendahl, 070- 377 45 46, [email protected]

Din ansökan vill vi ha via länken senast den 26 januari.

Vad kan vi erbjuda

Välkommen till det stora lilla bolaget där du har möjlighet att påverka bolagets framtid! Här är vi snabba i beslutsfattandet och styrs lokalt, vilket ger oss friheten att agera flexibelt och med hjärta. Vår starka position bland andra försäkringsbolag bygger på ett gott rykte och en kultur där vi prioriterar kundägda värderingar framför ren vinstmaximering. Vi har alltid haft en långsiktig vision och varit hållbara innan det blev en trend, vilket gör att vi har tid och utrymme att fatta kloka beslut utan pressen av kvartalsresultat eller börskurs. Vi syns och gör en positiv skillnad i vårt län, och våra komplexa uppdrag ger en stimulerande och utmanande arbetsmiljö.

Rollen innebär ett samarbete med 23 bolag och vd:ar, vilket ger en dynamisk och intressant arbetsvardag. Att vara en del av vår federation har också lett till att vi har etablerat en IT-hubb i Sundsvall, vilket stärker vårt lokala varumärke och vår innovationsförmåga.

Företagskulturen är en av våra största tillgångar - här råder en fin anda, prestigelöshet och en närhet där alla gör sitt bästa för att bidra till framgång. Visa mindre

VD till Bearbetningscenter i Västernorrland AB

Bearbetningscenter i Västernorrland AB söker en marknadsinriktad VD och koncernchef som kan axla rollen som ledare och visionär för ett bolag med starka och tydliga mål. Om Bearbetningscenter  Bearbetningscenter i Västernorrland AB bildades 1992 och verksamheten bedrivs i Kramfors i egna produktionsanpassade lokaler med ca 40-45 medarbetare. Produktionen består i legotillverkning av detaljer i CNC-maskiner med långt driven automation. Med hög kompetens och... Visa mer
Bearbetningscenter i Västernorrland AB söker en marknadsinriktad VD och koncernchef som kan axla rollen som ledare och visionär för ett bolag med starka och tydliga mål.
Om Bearbetningscenter 
Bearbetningscenter i Västernorrland AB bildades 1992 och verksamheten bedrivs i Kramfors i egna produktionsanpassade lokaler med ca 40-45 medarbetare. Produktionen består i legotillverkning av detaljer i CNC-maskiner med långt driven automation. Med hög kompetens och snabba flexibla lösningar erbjuder Bearbetningscenter skärande bearbetning till svensk industri. Bolaget har god lönsamhet och snabb tillväxt. 2022 beräknas omsättningen uppgå: till ca 80 mkr. Mer information om företaget hittar du på: www.bbc-y.se.
Vem söker vi? 
Vi söker dig som är en entusiastisk person med ett starkt marknadsintresse. Du har förmågan att bygga och underhålla långsiktiga affärsrelationer till Bearbetningscenters kunder och leverantörer, samt att du är en van förhandlare som gillar att driva affärer i mål. I din roll som VD och även Koncernchef över Maskinbearbetning Holding i Kramfors AB med dotterbolag kommer du att ha ansvar över hela verksamheten både produktion och för affären, vi ser därför att du har tidigare erfarenhet av detta. Vi ser att du har eftergymnasial utbildning, goda språkkunskaper i engelska och tyska och ett tekniskt och ekonomiskt kunnande, samt erfarenhet från industri och försäljning. 
Anställningsomfattning
Heltid
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Arbetstid och lön
Eftersom du ansvarar för Bearbetningscenters kunder så ingår resor inom Sverige i arbetet. Lön och förmåner enligt överenskommelse.
Övrig information
Ansök via www.onepartnergroup.se genom att skicka in CV och personligt brev. Frågor besvaras av Patrik Olsson, OnePartnerGroup, kontaktuppgifter hittar du nedan. Sista ansökningsdag är 2022-06-24.
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.

Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också! Visa mindre

Marknadsområdeschef Buildings Nord

Ansök    Dec 15    AFRY AB    Affärsområdeschef
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vårt affärsområde Buildings är med över 1200 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn.... Visa mer
Företagsbeskrivning


AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.




Jobbeskrivning


Vårt affärsområde Buildings är med över 1200 medarbetare en av Sveriges största aktörer inom bygg- och fastighetssektorn. Vi skapar hållbara, byggnadsrelaterade, teknik- och designlösningar för fastighetsägare, entreprenörer och industri. Med utgångspunkt i våra kvalitativa erbjudanden och produkter tillsammans med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering, ser vi många möjligheter och ljust på framtiden.
I rollen som marknadsområdeschef har du personal- och resultatansvar för ett av regionens marknadsområden och rapporterar till regionchefen. Du leder sju direktrapporterande sektionschefer, en affärsutvecklare och drygt 110 medarbetarare fördelade på åtta kontor mellan Sundsvall och Skellefteå.
Du ingår i ledningsgruppen för Buildings Nord och motiveras av att aktivt bidra till utvecklingen av vårt erbjudande, såväl operativt som strategiskt, tillsammans med regionchefen, marknadsområdes-, sektions- och gruppchefer.
Val av placeringsort är flexibelt inom marknadsområdet.




Kravspecifikation


Till den här rollen söker vi dig som är handlingskraftig, har förmågan att fatta beslut och agera utifrån dessa i en snabbrörlig bransch. Vi ser att du är en god och tydlig kommunikatör som är van att skapa och bibehålla relationer såväl internt som externt. Du utstrålar trygghet och stabilitet samt har en förmåga att skapa trovärdighet i dialogen med dina medarbetare. Självklart ser du dig själv som en lagspelare och du trivs med att dela din kunskap och hjälpa andra att utvecklas. Du är lösningsorienterad och besitter strategisk kompetens i att driva en stor organisation. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att bygga och utveckla större team samt att coacha, leda och utveckla chefer.
Vi tror att du:
Är en handlingskraftig, tydlig och affärsmässig lagspelare med empatisk förmåga
Har erfarenhet av att leda en större organisation, med utvecklings-, budget- och personalansvar
Har relevant branscherfarenhet från bygg- och fastighetssektorn
Har eftergymnasial utbildning i någon form kopplad till bygg- och fastighet
Har flera års erfarenhet av byggbranschen och ett stort eget kontaktnät på byggkonsultsidan i norra Sverige
Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat
Drivs av utveckling – både för verksamheten, dina medarbetare och dig själv




Ytterligare information


TM Konsult är ett av norra Sveriges största arkitekt- och teknikkonsultföretag. Vi är sedan 1966 verksamma med uppdrag från Stockholm i söder till Kiruna i norr och har idag runt 110 medarbetare. Sedan 2021 är vi även en del av AFRY, som består av 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri och energi. De kommande decennierna väntas det ske investeringar i mångmiljardklassen när industrins klimatomställning tar fart i regionen. I kombination med att stora råvaruresurser finns i norr innebär detta ett uppsving för det lokala företagsklimatet med utmaningar vad gäller kompetensförsörjningen. Genom fusionen är AFRY med TM Konsult störst på marknaden i norra Sverige, och visionen är att fortsätta växa och bidra med innovativa lösningar i den hållbara omställningen.
Vi värdesätter sammanhållning, kompetensutbyte och mod och strävar mot ett hållbart samhälle där vi framgångsrikt bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger. Med det hälsar vi dig välkommen till oss!
Kontaktuppgifter för frågor:
Krister Persson, Regionchef
[email protected]
+46 10 505 83 55
Jenny Stigedal, HR
[email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Affärsinriktad VD till Elpress

Elpress är den ledande leverantören av elektriska förbindningssystem i Norden och en högt aktad aktör även internationellt. Bolaget, som grundades 1959, utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska ledarförbindningar. Verksamheten består idag av ca 160 anställda med produktion i Kramfors samt dotterbolag i Tyskland, Norge, Danmark, Kina och USA, omsätter ca 400 MSEK med god lönsamhet. Elpress är sedan 2006 en del a... Visa mer
Elpress är den ledande leverantören av elektriska förbindningssystem i Norden och en högt aktad aktör även internationellt. Bolaget, som grundades 1959, utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska ledarförbindningar. Verksamheten består idag av ca 160 anställda med produktion i Kramfors samt dotterbolag i Tyskland, Norge, Danmark, Kina och USA, omsätter ca 400 MSEK med god lönsamhet. Elpress är sedan 2006 en del av Lagercrantz Group AB, en teknikkoncern med ca 70 verksamheter som erbjuder värdeskapande tekniska lösningar. Läs mer på: www.elpress.net/sv/
Är du en entreprenöriell ledare med stort fokus på affärer och marknad? Vill du vara med på vår fortsatta spännande tillväxtresa genom tydlig strategi på geografisk expansion? Kan du lyfta blicken och trivs med att leda genom andra? Då ska du söka tjänsten som VD till Elpress, en väletablerad svensk leverantör av elektriskt förbindningsmaterial till marknader inom förnyelsebar energi samt fordons- och tågindustrin.
Som VD vill vi att du driver och utvecklar verksamheten genom ett jordnära och affärsinriktat ledarskap där målet är att skapa framgångsrika resultat, god lönsamhet och stärkta relationer. Du har fullt resultatansvar med stora möjligheter att påverka bolagets utveckling och strategiska inriktning.
Bolaget är ett helägt dotterbolag till Lagercrantz Group som arbetar decentraliserat och primärt verkar genom styrelsearbete. Du leder din egen ledningsgrupp i såväl operativa som strategiska frågor och du rapporterar till bolagets styrelse som består av personer från ägarbolaget, extern ledamot samt interna representanter. Styrelseordförande kommer att bli din närmaste sparringpartner i frågor som rör bolagets utveckling.
I uppdraget ingår bland annat:
· Utifrån ägardirektiv och affärsstrategier ta fram, genomföra och följa upp initiativ samt säkerställa att affärsmässiga beslut och prioriteringar implementeras i organisationen.
· Aktivt leda, entusiasmera och utveckla personal direkt och genom andra.
· Ansvara för att expandera verksamheten genom att öka den aktiva försäljningen mot såväl nya som befintliga kunder och marknader.
Vi söker dig som framgångsrikt har arbetat med försäljning av tekniska produkter till krävande kunder inom B2B. Vi vill att du har en bakgrund inom tillverkande industri, gärna erfarenhet av att leda ett produktionsbolag, har du dessutom en bakgrund inom el-området är det meriterande. Vi ser gärna att du varit VD för ett mindre bolag och/eller varit försäljnings- och marknadschef i ett medelstort/stort bolag samt är van att arbeta i en internationell miljö. Du är van vid fullt resultatansvar och finansiell styrning (lönsamhet, prognos, investeringskalkylering o.s.v.).
Som person är du affärsdriven, professionell och arbetar målstyrt mot att realisera bolagets fulla tillväxtpotential. För att lyckas i rollen krävs hårt arbete, hög energinivå och en genuin och jordnära personlighet. Du kan leda och entusiasmera andra för att skapa de bästa förutsättningarna till en kultur som präglas av tillit, passion, kvalitet och utveckling.
Då vi jobbar internationellt och rollen innefattar många utländska kontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt har erfarenhet av affärssystem.
Tjänsten avser anställning hos Elpress med placering antingen vid kontoret i Sundsvall eller vid produktionsanläggningen i Kramfors. Tjänsten innebär resor till dotterbolag för att möta kunder och partners samt etablera nya kontakter.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Petra Elf [email protected] 070-760 64 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”VD Elpress” då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 13 november 2022. Visa mindre

Områdeschef till Kramfors

Om tjänsten Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag? Distrikt Västernorrland söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Kramfors. Arbetsuppgifter Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att ut... Visa mer
Om tjänsten
Vill du bli en ledare i Sveriges viktigaste företag?
Distrikt Västernorrland söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta i ett kund- och medarbetarfokuserat företag.
Tjänsten är första linjens chef med placering i Kramfors.

Arbetsuppgifter
Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete.

Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning.

I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Ledarskapserfarenhet med personalansvar
• Erfarenhet av sälj- och kundrelationer med goda resultat
• Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och kunder
• Erfarenhet inom lokalvård, bemanningsbranschen är meriterande
• Lägst gymnasial utbildning samt B-körkort

Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag.

Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål- och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt.


Övrigt
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Befattningens placering: Kramfors

Kontaktperson:
Affärschef Christer Molin Telefon: 060-16 82 07
Linda Sandwall, Ansvarig Rekryterare på KFX HR- Partner 060-15 46 00 alt [email protected]

Fackliga representanter:
Karl-Ove Karlsson, Ledarna Telefon: 063-151721
Jonny Viljeskogh, Unionen Telefon: 0660-79671
Johnny Schödin, SACO Telefon: 060-16 82 03


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Nordvik rekryterar Platschef

Ansök    Apr 29    OnePartnerGroup    Affärsområdeschef
Nordvik Utbildningar AB Nordvik har utbildat elever inom de gröna näringarna i mer än 150 år och går nu mot ett succéår vad gäller elevansökningar. Därför rekryteras nu en platschef som vill vara med och påverka Nordviks positiva utveckling! Nordvik är inte bara ett naturbruksgymnasium utan har ett antal mycket spännande affärsutvecklingsprojekt på gång, både inom utbildning och andra områden. Nordvik erbjuder en fantastisk arbetsmiljö i hjärtat av höga... Visa mer
Nordvik Utbildningar AB
Nordvik har utbildat elever inom de gröna näringarna i mer än 150 år och går nu mot ett succéår vad gäller elevansökningar. Därför rekryteras nu en platschef som vill vara med och påverka Nordviks positiva utveckling!
Nordvik är inte bara ett naturbruksgymnasium utan har ett antal mycket spännande affärsutvecklingsprojekt på gång, både inom utbildning och andra områden.
Nordvik erbjuder en fantastisk arbetsmiljö i hjärtat av höga kusten där du kommer in i en mycket spännande period. 
För mer information om Nordvik, vänligen besök www.naturbruk.net 

Dina arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att driva och utveckla anläggningen Nordvik. Du kommer att ha budget och resultatansvar, samt personalansvar för 16 personer. En viktig del i din roll innebär att skapa och upprätthålla relationer både inom och utom företaget. Din tjänst kommer att formas efter dina erfarenheter och styrkor.
Visionen är att Nordvik som anläggning ska bli en regional landsbygdsmotor som främjar företagandet i regionen och i den processen kommer du att ha en nyckelroll.
Du rapporterar till VD för Hushållningssällskapet Västernorrland och du kommer även att vara en viktig del i koncernledningsgruppen i Hushållningssällskapet Västernorrland.

Din profil:
Vi tror att du är en person som brinner för ledarskap och affärsutveckling.
Du har eftergymnasial utbildning och är duktig på att leda och utveckla personal.
Du har ett synligt, engagerat och närvarande ledarskap.
Du har en positiv attityd och bidrar med energi till arbetsgruppen.
Du kan både ställa krav och stötta.
Du är en initiativrik, strukturerad och resultatorienterad lagspelare.
Du är affärsmässig och har en god kommunikativ förmåga.
Du har tidigare erfarenhet av marknadsföring och försäljning.
Du har goda generella kunskaper inom IT, sociala medier och Officeprogrammen.
B-körkort är ett krav liksom tillgång till egen bil.

Vi sätter stort värde på personliga egenskaper.

Anställningsomfattning
Heltid

Anställningsform
Tillsvidareanställning

Arbetstid och lön
Dagtid/Lön enligt överenskommelse.

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.
Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksamma på ett 50-tal orter, med cirka 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner. Hur kan vi hjälpa dig?

Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se

Övrig information
Urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag. Sista ansökningsdag är 2019-05-31.
Nordvik Utbildningar AB samarbetar med OnePartnerGroup Örnsköldsvik vid denna rekrytering och frågor besvaras av rekryteringskonsult Patrik Olsson. Kontaktuppgifter se nedan.
Tillträdelsedatum är mitten av augusti 2019. Visa mindre

Platschef / VD på Nordingrå Trä AB

Nordingrå Trä AB är ett ledande företag inom räckes- och dekorationssnickeri med svensk byggvaruhandel och husbyggare som största kundgrupper. Hornbach och Beijer är exempel på kunder. Liten men viktig export till grannländerna finns också. Verksamheten ligger i Bönhamn på den vackra Höga kusten mellan Örnsköldsvik och Härnösand och omsätter 6 mkr. Bolaget har 6 anställda. Målsättningen är att tillverka en stor del av sortimentet i den egna maskinparken.Vi... Visa mer
Nordingrå Trä AB är ett ledande företag inom räckes- och dekorationssnickeri med svensk byggvaruhandel och husbyggare som största kundgrupper. Hornbach och Beijer är exempel på kunder. Liten men viktig export till grannländerna finns också. Verksamheten ligger i Bönhamn på den vackra Höga kusten mellan Örnsköldsvik och Härnösand och omsätter 6 mkr. Bolaget har 6 anställda. Målsättningen är att tillverka en stor del av sortimentet i den egna maskinparken.Vi söker en platschef/VD. Du har en entreprenöriell inställning och brinner för att utveckla verksamheter. Rollen är bred, du ska driva och leda företaget, jobba med försäljning, personal- och produktionsledning. Branschvana är en fördel men inget krav. Tillträde i juli/augusti, eventuellt tidigare.Är du intresserad så skicka din ansökan till [email protected] Visa mindre