Lediga jobb Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Kramfors

Se alla lediga jobb från Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Kramfors. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kramfors som finns inom det yrket.

Redovisningsekonom/controller till High Coast Distillery AB i Bjärtrå

Arbetsbeskrivning Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut. Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovis... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut.
Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovisning

Du blir en bärande del i ekonomiteamet vars styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid och i inledningsskedet ser vi att arbetet utförs på plats i Bjärtrå.
Efterhand är det möjligt att kombinera med delvis arbete på distans.

Kvalifikationer och egenskaper
Som person är du positiv, noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär en del kontakt med både interna och externa parter. Du värdesätter att arbeta i en dynamisk företagskultur och uppskattar nya utmaningar. Du är självgående och tar ansvar för att leverera resultat i tid.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat något år som redovisningsekonom eller controller. Du har ett intresse och kunskap inom excel och det är meriterande om du tidigare arbetat med importmoms samt Alkoholskatt.

Det är fördel om du har erfarenhet av att främst arbeta i Visma Business men även systemen Ancon samt Medius Go.




Om företaget
Vår kund är High Coast Distillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta Thomas Nygren via e-post: [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom/controller till High Coast Distillery AB i Bjärtrå

Arbetsbeskrivning Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut. Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovis... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut.
Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovisning

Du blir en bärande del i ekonomiteamet vars styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid och i inledningsskedet ser vi att arbetet utförs på plats i Bjärtrå.
Efterhand är det möjligt att kombinera med delvis arbete på distans.

Kvalifikationer och egenskaper
Som person är du positiv, noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär en del kontakt med både interna och externa parter. Du värdesätter att arbeta i en dynamisk företagskultur och uppskattar nya utmaningar. Du är självgående och tar ansvar för att leverera resultat i tid.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat något år som redovisningsekonom eller controller. Du har ett intresse och kunskap inom excel och det är meriterande om du tidigare arbetat med importmoms samt Alkoholskatt.

Det är fördel om du har erfarenhet av att arbeta i:

- Kassasystemet Ancon
- Fakturasystemet Medius Go (Ascendo)
- Visma Business



Om företaget
Vår kund är High Coast Distillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta Thomas Nygren via e-post: [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent till High Coasts Distillery

Arbetsbeskrivning Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an ett 3-4 månaders långt uppdrag hos vår kund High Coast Distillery. Som Ekonomiassistent hos vår kund arbetar du mycket med kundens fakturering, leverantörsreskontra och kassahantering. Mer specifikt innebär det att du kommer att genomföra fakturering av kundordnar, mässor/event och fat samt hantera fakturaunderlag från säljare. Du kommer även hantera inkommande leverantörsfakturor, scanna och k... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an ett 3-4 månaders långt uppdrag hos vår kund High Coast Distillery. Som Ekonomiassistent hos vår kund arbetar du mycket med kundens fakturering, leverantörsreskontra och kassahantering. Mer specifikt innebär det att du kommer att genomföra fakturering av kundordnar, mässor/event och fat samt hantera fakturaunderlag från säljare. Du kommer även hantera inkommande leverantörsfakturor, scanna och kontera dem samt hantera kassor med kort, swish och kontantbetalningar.

Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har erfarenhet inom fakturering, leverantörsreskontra och betalningar och erfarenhet av att arbeta med ekonomi, att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande. Du är en glad person som är tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom en liknande roll. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör och med ett noggrant arbetssätt. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Om företaget
Vår kund är High Coasts Destillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Detta får du som konsult på Amendo
För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Nygren på telefonnummer: 0702999565 eller via e-post: [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom till spännande företag i Kramfors

Arbetsbeskrivning Du kommer att tillhöra ett team med 2 kollegor och rapporterar till CFO. Ekonomiteamets styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas. Som redovisningsekonom hos kund arbetar du med den löpande redovisningen, kontoavstämningar, kundreskontra och kvalitetssäkring av bokföring. D... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Du kommer att tillhöra ett team med 2 kollegor och rapporterar till CFO. Ekonomiteamets styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas.

Som redovisningsekonom hos kund arbetar du med den löpande redovisningen, kontoavstämningar, kundreskontra och kvalitetssäkring av bokföring. Du ansvarar för moms och skattedeklarationer samt intrastatrapporter. Du assister redovisningsassistenten vid behov och du är även delaktig i upprättandet av både månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar.


Kvalifikationer och egenskaper
Som person är du positiv, noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär en del kontakt med både interna och externa parter. Du värdesätter att arbeta i en dynamisk företagskultur och uppskattar nya utmaningar. Du är självgående och tar ansvar för att leverera resultat i tid.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat något år som redovisningsekonom. Du har ett intresse och kunskap inom excel och det är meriterande om du tidigare arbetat med affärssystemet Visma Business.

Viktiga personliga egenskaper:

- Strukturerad
- Effektiv på ett noggrant sätt
- Kravställare
- Självgående och nyfiken


Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Thomas Nygren på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom, snabb tillsättning

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom som snabbt kan komma in i arbete. Vår kund är ett intressant bolag med internationell touch. Kan du Visma är det ett stort plus. Uppdraget har en omfattning om cirka tre månader med möjlighet till förlängning. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är van att hantera löpande bokföring Om Amendo Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos vå... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom som snabbt kan komma in i arbete. Vår kund är ett intressant bolag med internationell touch. Kan du Visma är det ett stort plus. Uppdraget har en omfattning om cirka tre månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är van att hantera löpande bokföring

Om Amendo
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Följ oss gärna på LinkedIn! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Följ oss gärna på LinkedIn! Visa mindre