Lediga jobb som Redovisningsekonom i Kramfors

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsekonom, Kramfors kommun

Ansök    Jul 1    Kramfors kommun    Redovisningsekonom
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vi... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Vi är i en spännande utvecklingsresa med ett nytt ekonomisystem Raindance. Fokus är på att utveckla nya effektiva arbetssätt och rutiner. Som redovisningsekonom jobbar du centralt på ekonomiavdelningen och ska tillsammans med dina kollegor sköta den löpande redovisningen. Du kommer även att vara behjälplig vid arbetsuppgifter som budget, uppföljning, och andra kvalificerade ekonomiuppgifter.

Enheten ansvarar även för ekonomiadministration till Räddningstjänstförbundet Höga Kusten-Ådalen, Kramfors Mediateknik AB samt Höga Kusten Airport AB. Du kommer att arbeta med ekonomiadministration för delar av dessa kommunala bolag och förbund.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom området. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med ekonomi i offentlig organisation.
Som person har du god samarbetsförmåga, du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du är serviceinriktad och mycket god kommunikativ förmåga samt behärskar det svenska språket i tal och skrift.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Ekonom

Ansök    Nov 20    Mondi Dynäs AB    Redovisningsekonom
Ditt uppdrag Som medarbetare på ekonomiavdelningen ingår du i ett team som ansvarar för att god redovisningssed upprätthålls, och att rutiner för detta utvecklas. Tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen säkerställer ni att rapportering till koncernen, myndigheter och internt sker i tid och med god kvalitet. Du utför ekonomiska avstämningar, uppföljningar och analyser Du bidrar med expertis och ekonomisk support till hela organisationen. Din pr... Visa mer
Ditt uppdrag
Som medarbetare på ekonomiavdelningen ingår du i ett team som ansvarar för att god redovisningssed upprätthålls, och att rutiner för detta utvecklas.
Tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen säkerställer ni att rapportering till koncernen, myndigheter och internt sker i tid och med god kvalitet.
Du utför ekonomiska avstämningar, uppföljningar och analyser
Du bidrar med expertis och ekonomisk support till hela organisationen.

Din profil
Vi tror att du kommer att uppskatta att arbeta hos oss om du, liksom vi, har ett högt säkerhetstänk. Du tar ansvar för eget och andras beteenden som kan medföra risk, säkerställer att det finns en förståelse för och efterlevnad av givna regler och föreskrifter samt agerar när du upplever att andra inte gör det.
Vår framgång bygger på att vi bryr oss om varandra och därför är det viktigt att du är en lagbyggare, är öppen och ärlig i din dialog med andra samt har en förståelse för att människors olikheter, bakgrunder och tidigare erfarenheter påverkar hur det du säger tolkas. Du bygger dina relationer genom kommunikation, tillit, inkludering och respekt för människors olikheter.
Vi hoppas att du, liksom vi, tycker det är viktigt att vi agerar tillsammans, oberoende av roll i verksamheten. Vi ser att du är en person som motiveras av ständig förbättring och att nå de uppsatta målen. Tillsammans med oss tar du ansvar för att uppgifter slutförs i tid och med hög kvalitet och du trivs som bäst när du får utmanas i din roll och möjlighet att agera och göra skillnad.
Du är noggrann och känner stort ansvar för de arbetsuppgifter som du gör.
Du är utbildad civilekonom med inriktning redovisning och/eller har yrkeserfarenheter från redovisning. Då Mondi Dynäs verkar både lokalt och globalt är det viktigt att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från SAP, Oracle EPM och/eller Insikt är meriterande men inget krav. Goda kunskaper i MS Office, och specifikt Excel är meriterande.

Vi erbjuder
Ett vikariat på ca 12 månader för en föräldraledighet
Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella.
Ett ansvarsfullt arbete tillsammans med kompetenta kollegor.
Besök oss på på mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner. Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Maj 10    Mondi Dynäs AB    Redovisningsekonom
Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid. Har du ett stort intresse av redovisning och controlling? Vill du vara med och forma framtidens ekonomiavdelning, där service och kvalitet ligger i fokus? Då... Visa mer
Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid. Har du ett stort intresse av redovisning och controlling? Vill du vara med och forma framtidens ekonomiavdelning, där service och kvalitet ligger i fokus? Då kan du vara rätt person för oss i vår fortsatta resa där säkerhet, hållbar utveckling och kvalitet är några av våra ledord.
Grow
Alla våra medarbetare är viktiga – för processen och för vår utveckling mot en mer hållbar värld. Därmed får du också mycket eget ansvar, liksom möjlighet att påverka arbetet och din egen kompetensutveckling.

Create
Vi erbjuder en värld av möjligheter, både internt och globalt. Hos oss får du utvecklas genom hela karriären, bland annat via utbildningar inom vår Mondi Academy och i utmanande projekt.

Inspire
Du kan se fram emot en arbetsplats där säkerheten går främst och där arbetet sker nära prestigelösa kollegor. En oslagbar livsmiljö och möjlighet till aktiv fritid i den växande destinationen Höga Kusten får du på köpet.

Din profil
Vi tror att du kommer att uppskatta att arbeta hos oss om du, liksom vi, har ett högt säkerhetstänk.
Du tar ansvar för eget och andras beteenden som kan medföra risk, säkerställer att det finns en förståelse för och efterlevnad av givna regler och föreskrifter samt agerar när du upplever att andra inte gör det.
Vår framgång bygger på att vi bryr oss om varandra och därför är det viktigt att du är en lagbyggare, är öppen och ärlig i din dialog med andra samt har en förståelse för att människors olikheter, bakgrunder och tidigare erfarenheter påverkar hur det du säger tolkas. Du bygger dina relationer genom kommunikation, tillit, inkludering och respekt för människors olikheter.
Vi hoppas att du, liksom vi, tycker det är viktigt att vi agerar tillsammans, oberoende av roll i verksamheten.
Vi ser att du är en person som motiveras av ständig förbättring och att nå de uppsatta målen.
Du tar ansvar för att uppgifter slutförs i tid och med hög kvalitet.
Du trivs som bäst när du får utmanas i din roll och möjlighet att agera och göra skillnad.
Du är noggrann och känner stort ansvar för de arbetsuppgifter som du gör.
Du är utbildad civilekonom med inriktning redovisning och/eller har yrkeserfarenheter från redovisning.
Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift då Mondi Dynäs verkar både lokalt och globalt.
Tidigare erfarenhet från SAP, Oracle EPM och/eller Insikt är meriterande men inget krav. Goda kunskaper i MS Office och specifikt Excel är meriterande.



Vi erbjuder
En tillsvidareanställning.
Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella.
Ett ansvarsfullt arbete tillsammans med kompetenta kollegor.
Besök oss på på mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner.

Kom i kontakt med oss
Vi strävar efter att skapa en kultur som inspirerar våra medarbetare att nå sin fulla potential. Att gå den extra milen - för kollegor, kunder och våra medarbetare, är det som driver oss och är en framgångsfaktor för Mondi. Bli en del av Mondis framtid.
Om du behöver ytterligare information, vänligen kontakta HR-specialist Weronica Hörnström; [email protected]
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag- välkommen med din ansökan senast 23 juli.
Endast CV:n som laddas upp i systemet kommer att beaktas. När du ansöker kommer du omdirigeras till vår rekryteringsplattform. När du skapat ett konto får du en aktiveringslänk. Om du inte hittar e-postmeddelandet i din inkorg, kontrollera din skräppostmapp eller lägg till adressen [email protected] i din "säkra lista" eller adressbok.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Distriktsekonom Tillverkning SIS - Gävle, Sundsvall, Kramfors, Örnsköldsvik

Ansök    Aug 9    Skanska Sverige AB    Redovisningsekonom
Skanska Industrial Solutions erbjuder helhetslösningar inom asfalt, bergmaterial, betong, infraservice och rental. Vi är ett helägt dotterbolag inom Skanska Sverige AB. Vår verksamhet inom asfalt och bergmaterial levererar olika bergprodukter samt tillverkar och lägger asfalt. Vi tar också emot, bearbetar och återanvänder schaktmassor och asfalt. Att jobba som distriktsekonom Som distriktsekonom är du det ekonomiska navet i distriktet och driver de ekono... Visa mer
Skanska Industrial Solutions erbjuder helhetslösningar inom asfalt, bergmaterial, betong, infraservice och rental. Vi är ett helägt dotterbolag inom Skanska Sverige AB. Vår verksamhet inom asfalt och bergmaterial levererar olika bergprodukter samt tillverkar och lägger asfalt. Vi tar också emot, bearbetar och återanvänder schaktmassor och asfalt.

Att jobba som distriktsekonom

Som distriktsekonom är du det ekonomiska navet i distriktet och driver de ekonomiska frågorna. Du kommer fungera som distriktschefens högra hand i ekonomiska frågor och även som ett stöd till andra chefer. Genom ditt arbete i distriktsledningsgruppen, som du blir en del av, är du också med och utvecklar distriktet. Hos oss blir dina arbetsuppgifter mycket varierade. Du arbetar med såväl prognos- och budgetarbete som bokslutsarbete, men även omföringar och utfördelning av kostnader.
I rollen ingår också att stötta våra projekt- och produktionschefer i deras projekt med tillhörande avstämningar, uppföljning, betalningsplaner och fakturering.
Den vi söker

Du arbetar strukturerat, analytiskt samt lösningsorienterat och sporras av att jobba mot utsatta deadlines. Att leverera data i tid, är något du gör utan större problem och du räds inte för att ta egna initiativ och komma med förslag där du ser förbättringspotential. Som person är du noggrann, har lätt för att skapa förtroende och trivs med att jobba nära verksamheten. Hos oss får du jobba i en fin arbetsmiljö tillsammans med härliga kollegor, rollen är självständig och viss möjlighet finns att arbeta hemifrån.

För den här rollen behöver du:

- Några års erfarenhet av arbete i en liknande roll
- Utbildning inom ekonomi
- God svenska i tal och skrift
- Kunskap och förståelse för projektekonomi
- God datorvana, vi arbetar främst i företagsinterna program men även externa som Excel och Word

Det är meriterande med grundläggande kunskap inom AB/ABT för arbete med kontrakt, säkerheter, betalningsplaner, försäkringar.

Välkommen med din ansökan

Du ansöker genom att skicka in ditt CV senast den 31 augusti, men vänta inte med att söka, urval till denna tjänst sker löpande. Vid frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Peder Olsson på tel 010-448 86 82.

Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska.

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid. Visa mindre

Ekonom

Är det din tur att bli vår nya ekonom? Vill du vara med och utveckla framtidens kollektivtrafik inom Västernorrlands län? Tycker du om utmaningar och vill skapa delaktighet och engagemang ? Då är detta tjänsten för dig ! Din roll hos oss: Som ekonom hos oss på Din Tur får du en självständig och omväxlande roll. Du kommer bland annat att vara med och driva och utveckla myndighetens ekonomiprocesser i nära samarbete med övriga kollegor inom enheten samt inom... Visa mer
Är det din tur att bli vår nya ekonom?
Vill du vara med och utveckla framtidens kollektivtrafik inom Västernorrlands län? Tycker du om utmaningar och vill skapa delaktighet och engagemang ? Då är detta tjänsten för dig !
Din roll hos oss:
Som ekonom hos oss på Din Tur får du en självständig och omväxlande roll. Du kommer bland annat att vara med och driva och utveckla myndighetens ekonomiprocesser i nära samarbete med övriga kollegor inom enheten samt inom myndigheten. I rollen ingår det att stötta verksamhetens chefer och medarbetare i ekonomiska frågor. Som ekonom tillhör du enheten verksamhetsstöd i vilken funktionerna ekonomi, IT och HR ingår. Låter det intressant?
???? Mer konkret innefattar dina arbetsuppgifter:
? Löpande ekonomiadministration och redovisning
? Löpande arbete med fakturahantering
? Avstämningar av myndighetens balanskonton
? Delaktig i period- och årsbokslut
? Vara behjälplig med årsredovisning, delårsrapporter och budgetunderlag
? Aktivt delta i att utveckla de ekonomiska processerna
? Ekonomiska analyser, trafikekonomiska analyser
Vem är du?
För att ta dig an rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.
Som person trivs du med att arbeta strukturerat och självständigt i en funktion som kräver god planerings- och prioriteringsförmåga. Vi arbetar inom MSOffice så vi förutsätter att du är bekväm där. Har du erfarenhet av systemet Raindance är det ytterligare ett plus!
För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad och tycka om att skapa positiva arbetsrelationer och att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Vårt erbjudande:
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Vi litar på dig - och därför erbjuder vi också frihet under ansvar! Hos oss kan du påverka balansen mellan arbete och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Här kan du helt enkelt anpassa ditt arbete och emellanåt arbeta därifrån det passar dig bäst! Vi vill att du ska trivas hos oss och få ihop hela livspusslet. Tillsammans hittar vi en tidtabell som fungerar!
Funderar du över något?
Om du skulle ha något du undrar över, tveka då inte att ta kontakt med någon av kontaktpersonerna nedan.
Vilka är vi på Din Tur?????
Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns transportkoncept och varumärke. Det ägs av medlemmar vilka är Region Västernorrland och länets sju kommuner.
Hos oss finns både buss, taxi, tågtrafik, färdtjänst och sjukresor. Årligen reser 10 000 000 passagerare tillsammans med Din Tur. Vi vill öka tillgängligheten genom att skapa ett effektivt och hållbart resande med fokus på säkerheten. Idag och i morgon minskar vi länets negativa miljöpåverkan genom att erbjuda fördelaktiga alternativ till bilen. Verksamheten består idag av ca 50 anställda och finns etablerade med kontor i Kramfors och kundcenter i Ånge. Välkommen att vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik!
Så vad säger du? Vill du påbörja livets nästa arbetsresa med oss?
Skicka då in din ansökan till oss! Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så vänta inte med att skicka in.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom/controller till High Coast Distillery AB i Bjärtrå

Arbetsbeskrivning Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut. Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovis... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut.
Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovisning

Du blir en bärande del i ekonomiteamet vars styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid och i inledningsskedet ser vi att arbetet utförs på plats i Bjärtrå.
Efterhand är det möjligt att kombinera med delvis arbete på distans.

Kvalifikationer och egenskaper
Som person är du positiv, noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär en del kontakt med både interna och externa parter. Du värdesätter att arbeta i en dynamisk företagskultur och uppskattar nya utmaningar. Du är självgående och tar ansvar för att leverera resultat i tid.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat något år som redovisningsekonom eller controller. Du har ett intresse och kunskap inom excel och det är meriterande om du tidigare arbetat med importmoms samt Alkoholskatt.

Det är fördel om du har erfarenhet av att främst arbeta i Visma Business men även systemen Ancon samt Medius Go.




Om företaget
Vår kund är High Coast Distillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta Thomas Nygren via e-post: [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom/controller till High Coast Distillery AB i Bjärtrå

Arbetsbeskrivning Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut. Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovis... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an en ansvarstagande roll hos vår kund High Coast Distillery i Bjärtrå. Som spindeln i nätet arbetar du med företagets kund- och leverantörsreskontra, avstämning balansposter vid månads- och årsbokslut.
Mer specifikt innebär det att du kommer att hantera analys och uppföljning på produkt och avdelningsnivå . Du kommer även hantera löpande bokföring av verifikat samt bistå ekonomichefen i årsredovisning

Du blir en bärande del i ekonomiteamet vars styrkor är att de trivs ihop, jobbar engagerat och självständigt samt stöttar varandra för att nå gemensamma mål. De har en transparent dialog, är nyfikna och har en vilja att ständigt utveckla och utvecklas. Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid och i inledningsskedet ser vi att arbetet utförs på plats i Bjärtrå.
Efterhand är det möjligt att kombinera med delvis arbete på distans.

Kvalifikationer och egenskaper
Som person är du positiv, noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har en god kommunikativ förmåga då arbetet innebär en del kontakt med både interna och externa parter. Du värdesätter att arbeta i en dynamisk företagskultur och uppskattar nya utmaningar. Du är självgående och tar ansvar för att leverera resultat i tid.

Du har en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat något år som redovisningsekonom eller controller. Du har ett intresse och kunskap inom excel och det är meriterande om du tidigare arbetat med importmoms samt Alkoholskatt.

Det är fördel om du har erfarenhet av att arbeta i:

- Kassasystemet Ancon
- Fakturasystemet Medius Go (Ascendo)
- Visma Business



Om företaget
Vår kund är High Coast Distillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som erbjuder rekrytering och konsultuthyrning inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor är du välkommen att kontakta Thomas Nygren via e-post: [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom

Ansök    Okt 14    Kramfors kommun    Redovisningsekonom
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vi... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Vi är i en spännande utvecklingsresa med att byta ekonomisystem till Raindance. Det innebär att mycket av arbetet nu och nästa år är att utveckla nya arbetssätt och rutiner.
Som redovisningsekonom jobbar du centralt på ekonomienheten och ska tillsammans med dina kollegor sköta den löpande redovisningen. Du kommer även att vara behjälplig vid arbetsuppgifter som budget, uppföljning, och andra kvalificerade ekonomiuppgifter.

Enheten ansvarar även för ekonomiadministration till Räddningstjänstförbundet Höga Kusten-Ådalen, Kramfors Mediateknik AB samt Höga Kusten Airport AB. Du kommer att arbeta med ekonomiadministration för delar av dessa kommunala bolag och förbund.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom området. Det är meriterande med erfarenhet från arbete med ekonomiadministration och arbete med större ekonomisystem.
Som person har du god samarbetsförmåga, du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann. Du är serviceinriktad och mycket god kommunikativ förmåga samt behärskar det svenska språket i tal och skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Redovisningsekonom till Kramfors pastorat

Ansök    Jul 27    Experis AB    Redovisningsekonom
Pastoratets kärnverksamhet är att fira gudstjänst, bedriva undervisning, diakoni och mission. Pastoratet förvaltar också kyrkobyggnader och andra lokaler, och ansvarar för begravningsverksamhet i tio församlingar. I Kramfors driver man dessutom det enda krematoriet i Ångermanland. Pastoratet har drygt femtio anställda och dessutom många säsongsanställda under sommarhalvåret. Kramfors pastorat söker en ekonom med ansvar för ekonomi och redovisning. Hos o... Visa mer
Pastoratets kärnverksamhet är att fira gudstjänst, bedriva undervisning, diakoni och mission. Pastoratet förvaltar också kyrkobyggnader och andra lokaler, och ansvarar för begravningsverksamhet i tio församlingar. I Kramfors driver man dessutom det enda krematoriet i Ångermanland. Pastoratet har drygt femtio anställda och dessutom många säsongsanställda under sommarhalvåret.

Kramfors pastorat söker en ekonom med ansvar för ekonomi och redovisning. Hos oss möter du samlad kompetens och kollegor i en organisation med stark värdegrund och framtidstro.

Administrativa enheten i pastoratet svarar för ekonomihantering, ärendehantering löpande och som förberedelse till de förtroendevalda organen, bokning och övrig service-allt för att kärnverksamheten ska fungera så bra som möjligt och kunna leva upp till målen.

Om tjänsten

Ekonomen ansvarar för ekonomi och redovisning i organisationen. Du stöttar aktivt i pågående årsprocesser och bidrar strategiskt till att organisationens mål eftersträvas och uppfylls. Du föredrar ärenden i förtroendevalda organ. Ekonomen rapporterar till kyrkoherden och har nära samarbete med organisationens budgetansvariga, chefer och arbetsledare.



Vem är du

Vi söker dig som har en relevant akademisk examen inom ekonomi, Du har även dokumenterad erfarenhet av redovisning och administration. Du arbetar lösningsorienterat, proaktivt och strukturerat. Vidare ser vi att du är kommunikativ och trygg med att hålla i presentationer.

Vi ser gärna att du är van komplexa verksamheter och har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.



För befattningen krävs medlemskap i Svenska kyrkan samt B-körkort.



Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.



Kramfors Pastorat som arbetsgivare

Kramfors pastorat erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och flexibla arbetstider. Som anställd inom Svenska kyrkan får du tjänstepension. Vi månar om din professionella utveckling och uppmuntrar kompetensutveckling. Vi har friskvårdsförmåner och tillgång till företagshälsovård.



Ansök

Vi samarbetar med Jefferson Wells, vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Köhn Mobil: 070 287 39 30 E-post: [email protected] eller Karin Frisendahl Mobil 070-3774546 E-post: [email protected]

Din ansökan med personligt brev vill vi ha senast den 24 augusti 2022.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre