Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Kramfors

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören. Enheten Säkerhet och beredskap ingår i Verksamhet Administrativt stöd och har uppdrag knutna till civil beredskap, allmän ... Visa mer
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören.
Enheten Säkerhet och beredskap ingår i Verksamhet Administrativt stöd och har uppdrag knutna till civil beredskap, allmän säkerhet, säkerhetsskydd och behörighetsstyrning.
Vi söker nu en beredskapssamordnare med uppdrag att stötta verksamheterna vid Sollefteå-, Örnsköldsviks sjukhus och Närsjukvårdsområde Väster och Norr. Därtill med ett fokus på utvecklingsarbete inom krisledning. Även andra uppgifter inom området civil beredskap kan förekomma.
Tjänsten avser ett vikariat på heltid med tillträde 2026-01-08 till och med 2026-11-30, med eventuell möjlighet till förlängning. Placeringsort för tjänsten beslutas i dialog med rekryterande chef.


Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Som beredskapssamordnare stödjer du efterlevnad av föreskrifter och myndighetskrav samt lagar och förordningar genom strategiskt beredskapsarbete och handläggning av krisberedskapsfrågor som är kopplade till regionernas sektorsansvar och skyldigheter i:
Lag (2006:544) om kommuners och regioners åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap.
Lag (1992:1403) om totalförsvar och höjd beredskap samt katastrofmedicinsk beredskap
SOSFS 2013:22 Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om katastrofmedicinsk beredskap

Övrig information
Kvalifikationer

Vi söker dig som
Är legitimerad sjuksköterska eller annan legitimerad vårdpersonal
Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ditt legitimerade yrkesområde
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Har B-körkort

Det är meriterande om du
Har akademisk examen inom samhällsskydd och beredskap
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området samhällsskydd och beredskap

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Flexibel
Samarbetsförmåga
Pedagogisk insikt

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören. Verksamheten Juridik arkiv säkerhet ingår som en självständig verksamhet inom område Stöd och samordning och har ett brett... Visa mer
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören.
Verksamheten Juridik arkiv säkerhet ingår som en självständig verksamhet inom område Stöd och samordning och har ett brett uppdrag med bland annat säkerhet/krisberedskap, juridik och regionarkiv.
Vi söker nu en krisberedskapssamordnare som ska vara delaktig i och driva regionens pågående arbete med framtagande av kontinuitetsplaner. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde 2025-01-31.


Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Deltaga i och driva arbetet med övergripande risk- och sårbarhetsanalyser samt utifrån lagd grundplan planera och genomföra kontinuitetsanalyser
Stödja verksamheter vid frågor samt i övrigt medverka i relaterade arbetsuppgifter


Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har akademisk examen inom samhällsskydd och beredskap
Har B-körkort

Det är meriterande för tjänsten om du
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området samhällsskydd och beredskap

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Samarbetsförmåga
Pedagogisk insikt
Strukturerad

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker flera enhetsadministratörer

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Nu satsar vi på vår verksamhetsnära administration och tillsätter en ny roll på våra enheter i kärnverksamheten. Vi söker därmed flera (3-6) enhetsadministratörer. I din ansökan kommer du få uppge om det är någon enhet du är mer intresserad av, här kan du läsa mer om en... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Nu satsar vi på vår verksamhetsnära administration och tillsätter en ny roll på våra enheter i kärnverksamheten. Vi söker därmed flera (3-6) enhetsadministratörer. I din ansökan kommer du få uppge om det är någon enhet du är mer intresserad av, här kan du läsa mer om enheternas arbete.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som enhetsadministratör har två ben; den verksamhetsnära administrationen (t.ex. stödja i genomförande av utbildningar samt administrera upphandlingar och anställning av resurspersoner) och enhetsadministrationen/stöd till enhetsledningen (t.ex. planera och protokollföra möten, administrativt stöd vid inköp, bokningar, externa besök). Gemensamt för båda dessa områden är att du ger stöd och service till individer och grupper. Du bidrar med ordning och struktur och samordnar så att allt finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Rollen pendlar från ett arbete i bakgrunden till att ha kontakter utåt, både genom fysiska och digitala möten. Du stödjer det praktiska genomförandet av utbildningar, konferenser och andra verksamhetsaktiviteter (fysiskt och digitalt). Exempel på uppgifter är att sammanställa material, administration kring upphandling, inköp/beställningar och fakturor, kontraktsadministration, samt mötes-, konferens- och resebokningar. Inom ramen för dina tilldelade arbetsuppgifter förväntas du utveckla och uppdatera administrativa rutiner när behov finns. Du utgör också en aktiv del i ett nätverk av enhetsadministratörer genom vilket ledning- och verksamhetsstödet implementerar och följer upp nya/justerade processer och rutiner i kärnverksamheten. Inom detta nätverk förväntas du, genom ditt verksamhetsnära perspektiv, bidra till utveckling och förädling av administrativa processer och rutiner som drivs och ägs av stödet.

Specifikt för rollen inom enheten för fredsinsatser - du kommer att stödja i arbetet med rekrytering och utstationering av personal till internationella fredsinsatser exempelvis genom arbete med annonsering, rekrytering/nominering och kontraktshantering.

Din profil
Kvalifikationer


• Akademisk examen relevant för tjänsten, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Erfarenhet av generellt administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i och ett stort intresse för arbete med digitala verktyg

Meriterande


• Erfarenhet av administrativt arbete på myndighet, inkl. goda kunskaper om de krav som ställs på myndigheter, t.ex. vad gäller offentlighetsprincipen och regler om offentlig upphandling
• Erfarenhet av utbildningsadministration
• Kunskap om/erfarenhet av arbete med något av FBA:s verksamhetsområden
• Internationell erfarenhet av relevans för rollen, t.ex. arbete i/med internationella organisationer eller arbete inom internationellt utvecklingsarbete med konflikt- och postkonfliktmiljöer
• Ytterligare språkkunskaper såsom franska, arabiska, spanska eller annat språk av relevans för FBA:s samarbetsländer

I rollen som enhetsadministratör är du en nyckelperson. Ditt arbetssätt präglas av hög grad av professionalism, struktur och service. Du har en förmåga att ta initiativ och arbeta uppsökande i din service genom att vara lyhörd för andras behov. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete så att det blir tidseffektivt och kvalitativt. En god grundläggande IT-kompetens är relevant, men ännu viktigare är att du har ett intresse för att bidra till användandet och utvecklingen av digitala lösningar inom ramen för t.ex. utbildningar där du kommer agera som ”producent”. Rollen som enhetsadministratör kräver ett regelbundet resande till länder där väpnad konflikt pågår. Det innebär att kraven på flexibilitet, gott omdöme och god samarbetsförmåga är särskilt höga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som administratör. Tjänsterna är tillsvidare med start enligt överenskommelse, företrädesvis i januari. Placeringsort är:


• Stockholm eller Sandö för enheterna för konfliktförebyggande respektive internationellt utvecklingssamarbete och metod
• Stockholm för enheterna för fredsinsatser respektive statsbyggande

I arbetet ingår vissa resor, även utrikes till högriskområden. Tjänsterna är säkerhetsklassade, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

 

Ansök senast 2020-12-06

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollernas innehåll:


• Enheten för fredsinsatser, Johanna Gårdmark 076 136 22 78
• Enheten för konfliktförebyggande, Markus Derblom 073 024 71 51
• Enheten för statsbyggande,Helena Vazquez Sohlström 070 185 13 10
• Enheten för internationellt utvecklingssamarbete och metodutveckling, Magdalena Tham Lindell 073 079 68 35

Allmänna och praktiska frågor: Karolin Lindberg, 070 574 60 16

Facklig representant: Elisa Gyllin, 072 247 49 97

 

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre