Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Kramfors

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören. Enheten Säkerhet och beredskap ingår i Verksamhet Administrativt stöd och har uppdrag knutna till civil beredskap, allmän ... Visa mer
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören.
Enheten Säkerhet och beredskap ingår i Verksamhet Administrativt stöd och har uppdrag knutna till civil beredskap, allmän säkerhet, säkerhetsskydd och behörighetsstyrning.
Vi söker nu en beredskapssamordnare med uppdrag att stötta verksamheterna vid Sollefteå-, Örnsköldsviks sjukhus och Närsjukvårdsområde Väster och Norr. Därtill med ett fokus på utvecklingsarbete inom krisledning. Även andra uppgifter inom området civil beredskap kan förekomma.
Tjänsten avser ett vikariat på heltid med tillträde 2026-01-08 till och med 2026-11-30, med eventuell möjlighet till förlängning. Placeringsort för tjänsten beslutas i dialog med rekryterande chef.


Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Som beredskapssamordnare stödjer du efterlevnad av föreskrifter och myndighetskrav samt lagar och förordningar genom strategiskt beredskapsarbete och handläggning av krisberedskapsfrågor som är kopplade till regionernas sektorsansvar och skyldigheter i:
Lag (2006:544) om kommuners och regioners åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap.
Lag (1992:1403) om totalförsvar och höjd beredskap samt katastrofmedicinsk beredskap
SOSFS 2013:22 Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om katastrofmedicinsk beredskap

Övrig information
Kvalifikationer

Vi söker dig som
Är legitimerad sjuksköterska eller annan legitimerad vårdpersonal
Har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ditt legitimerade yrkesområde
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Har B-körkort

Det är meriterande om du
Har akademisk examen inom samhällsskydd och beredskap
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området samhällsskydd och beredskap

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Flexibel
Samarbetsförmåga
Pedagogisk insikt

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Socialt ansvarig samordnare (SAS) till Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Eftersom vår nuvarande... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Eftersom vår nuvarande socialt ansvariga samordnare (SAS) går vidare till en ny roll inom förvaltningen, söker vi nu en ny medarbetare till SAS-rollen. Vi letar efter någon som vill vara med och utveckla, driva och säkerställa socialtjänstens verksamhet enligt gällande lagar och föreskrifter, såsom SoL, LSS, LVM och LVU. I denna roll får du chansen att vara med och forma framtidens socialtjänst. Visst låter det spännande?
Välkommen till oss!


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad och strategisk socialt ansvarig samordnare (SAS) till vår kvalitets- och utvecklingsavdelning inom välfärdsförvaltningen. I rollen som SAS har du en strategisk funktion för kvalitetsstyrning och kvalitetskontroll inom socialtjänstens verksamhetsområde, enligt gällande lagar och föreskrifter (SoL, LSS, LVM, LVU). Du ansvarar för att utredningar, bedömningar och anmälningar av missförhållanden genomförs enligt Lex Sarah.
I kvalitets- och utvecklingsavdelningen, som du är en del av, ingår även vår medicinskt ansvariga sjuksköterska (MAS), medicinskt ansvarig för rehabilitering (MAR) samt ett antal verksamhetsutvecklare med olika uppdrag. För närvarande består avdelningen av sex tjänster.
Under hösten 2024 inrättades ett förvaltningsövergripande kvalitetsråd med syftet att förbättra det systematiska kvalitetsarbetet inom hela förvaltningen. Kvalitetsrådet samordnas och leds av SAS. Välfärdsförvaltningen strävar efter att ligga i framkant och driver därför många förbättringsarbeten och projekt. Projektledning och deltagande i dessa förbättringsarbeten ingår också i uppdraget.
Vill du vara med på vår resa in i framtiden? Sök tjänsten som SAS och bli en del av vår utveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och är därmed väl insatt i socialtjänstområdet och dess lagstiftning.

Du är trygg i din roll och van att samarbeta med aktörer både inom och utanför kommunens organisation och är bra på att skapa goda relationer. Du är omvärldsorienterad och följer utvecklingen inom området och skapar förutsättningar för ständiga förbättringar. Som person är du modig, prestigelös och nyskapande. Du har strategisk förmåga att verkställa mål och visioner samt ett stort intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete i kombination med effektiv resursanvändning.

B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi förutsätter att du har god datavana.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören. Verksamheten Juridik arkiv säkerhet ingår som en självständig verksamhet inom område Stöd och samordning och har ett brett... Visa mer
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större.

Regionledningsförvaltningen har tre huvuduppdrag, att stödja kärnverksamheternas processer, ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen samt stöd till Regiondirektören.
Verksamheten Juridik arkiv säkerhet ingår som en självständig verksamhet inom område Stöd och samordning och har ett brett uppdrag med bland annat säkerhet/krisberedskap, juridik och regionarkiv.
Vi söker nu en krisberedskapssamordnare som ska vara delaktig i och driva regionens pågående arbete med framtagande av kontinuitetsplaner. Tjänsten avser en tillsvidareanställning med tillträde 2025-01-31.


Beredskapssamordnare till Region Västernorrland

Arbetsuppgifter

Deltaga i och driva arbetet med övergripande risk- och sårbarhetsanalyser samt utifrån lagd grundplan planera och genomföra kontinuitetsanalyser
Stödja verksamheter vid frågor samt i övrigt medverka i relaterade arbetsuppgifter


Övrig information

Kvalifikationer

Vi söker dig som
Har akademisk examen inom samhällsskydd och beredskap
Har B-körkort

Det är meriterande för tjänsten om du
Har dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området samhällsskydd och beredskap

För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper
Självgående
Samarbetsförmåga
Pedagogisk insikt
Strukturerad

Region Västernorrland
Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. 
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se).
Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland

Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur! Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Då är du v... Visa mer
Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur! Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Då är du välkommen till SV!
SV Västernorrland behöver förstärka sitt team
Vuxenskolan utvecklas och förändras för framtiden. Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens folkbildning.
Uppdragsbeskrivning
Huvuduppgiften som Verksamhetsutvecklare för avdelningens allmänna och digitala utbud är att stärka, driva och utveckla verksamhet med demokrati i fokus. Tjänsten skall även jobba kommunikativt och med avdelningens musikverksamhet. Arbetet innebär till stor del att jobba med strategisk utveckling av både befintlig och ny verksamhet. Rollen har ett starkt relationsfokus där nätverksbyggande och utvecklande av relationer med föreningar och samverkansorganisationer är högt prioriterat. I arbetet ingår att utföra de arbetsuppgifter som är nödvändiga för verksamheten varav administration och redovisning i enlighet med Studieförbundet Vuxenskolans regelverk är viktig och av betydande del.
Du ska vara utåtriktat, glad, positiv och en säljande medarbetare.
Arbetet handlar också om att skapa och vårda kontaktnät, stimulera till nytänkande, sprida kunskap om folkbildning, att identifiera och ta initiativ till utveckling. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
självständigt planera och organisera kurser, studiecirklar och kulturaktiviteter
utveckla vår folkbildningsverksamhet och skapa nya kurser, studiecirklar och kulturaktiviteter
uppsöka och säkra goda och hållbara relationer med samarbetsparter
rekrytera, stödja och utveckla cirkelledare
säkerställa att verksamheten följer gällande föreskrifter från stat, region och kommun
administrera verksamheten i vår databas
marknadsföra SV och verka för att attrahera fler deltagare till vår verksamhet
ansvara för avdelningens kommunikation (20%)



Din profil
Vi söker dig som är handlingskraftig, tar initiativ och aktivt söker utmaningar. Du sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat utifrån uppsatta mål. Du tänker i nya banor och kommer lätt på nya idéer och har handlingskraft att omsätta dessa i praktiken.
Vidare är du utåtriktad och socialt aktiv, och har lätt för att skapa nya relationer. Du trivs i möten med människor och kan anpassa ditt sätt att kommunicera på efter person och situation. I samarbete med andra har du ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet och kan anpassa dig för att hitta win-win-lösningar.
Du har som lägst gymnasial utbildning eller motsvarande och vi gärna att du har några års arbetslivserfarenhet. Självklart delar du SV:s värdegrund om allas lika värde och rättigheter.
I tjänsten ingår att använda flera olika digitala verktyg och även ibland stötta cirkelledare i vissa tekniska frågor. Du kommer även att ansvar för kommunikation på hemsidan och i sociala medier, därför måste du ha mycket goda datorkunskaper med förmåga att snabbt lära dig och använda nya program och teknik.
Det är fördel om du har kunskap om och förståelse för hur de offentliga strukturerna fungerar samt erfarenhet av att arrangera verksamhet. Meriterande om du har erfarenhet och kan grunderna i processledning.
Vi erbjuder dig
ett meningsfullt jobb där du gör skillnad för samhället och dess medborgare
stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter
stor frihet att själv lägga upp ditt arbete utifrån givna rama
jobb i en organisation med ett prestigelöst och härligt gäng som gärna delar med sig av sin kunskap



Placeringsort: I någon av våra kommuner, Sundsvall, Härnösand, Kramfors, Sollefteå eller Örnsköldsvik.
Omfattning: 100 %. Målstyrd arbetstid. Tjänsten är ett vikariat till 2025-08-31
Jobbstart: Omgående eller enligt överenskommelse
Krav: Tjänsten innebär resor i hela vårt län och kräver därför körkort och tillgång till egen bil.
Ansökan
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. I stället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem och inte via epost eller i pappersformat.
Sista ansökningsdag 2024-03-27
Frågor?
Om du har frågor om rollen, kontakta Avdelningschef Lena Engberg, [email protected]
Varmt välkommen till oss på SV! Visa mindre

Två beredskapssamordnare till Kramfors kommun

Ansök    Feb 20    Kramfors kommun    Kvalitetssamordnare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Be... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Beredskapsarbetet i kommunen inrymmer krisberedskap, säkerhetsskydd och civilt försvar. I beredskapssamordnarnas arbetsgrupp finns även ett samordnandeansvar för informationssäkerhet utifrån dataskyddsförordningen (GDPR) och här finns också kommunens dataskyddsombud (DSO). Under den senaste tiden har arbetet kring säkerhetsfrågor intensifierats och fått ett allt starkare fokus i samhället. Vi stärker nu detta arbete och växlar upp för att kunna möta både omvärldens krav på oss som kommun men också för att säkerställa en hög förmåga att möta oväntade händelser i våra verksamheter. Vi söker därför två beredskapssamordnare till Kramfors kommun. Som beredskapssamordnare hos oss kommer du att arbeta i en grupp men även ansvara för egna frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vänder oss till dig som har en akademisk utbildning med inriktning inom antingen krisberedskap, informationssäkerhet, statsvetenskap, uppföljning/analys, risk- och krishantering eller flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerade arbetsuppgifter kopplade till området. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med exempelvis informationssäkerhet, säkerhetsskyddsfrågor, risk- och sårbarhetsanalyser, krisberedskap, kontinuitetshantering och/eller totalförsvar i en politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som har en god förmåga att skapa och underhålla relationer och nätverk både inom och utom kommunen. Du är lyhörd och utgår ifrån verksamheternas behov i arbetet med att uppnå uppsatta mål. Du tycker om att ta dig an nya uppgifter och är nyfiken på nya frågor och områden. Som person är du positiv och ser möjligheter istället för problem. I rollen kommer du att samarbeta med många olika roller och funktioner, både internt och externt. Vi vill därför att du har god samarbetsförmåga och kan lyssna, bygga relationer samt lösa uppdrag på ett konstruktivt sätt. Tjänsten kräver skicklighet i att planera och organisera det egna arbetet samt god förmåga att anpassa arbetet till ändrade förhållanden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för tjänsten.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Verksamhetsutvecklare Bildningsförvaltningen

Ansök    Jan 27    Kramfors kommun    Verksamhetskonsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Vill du vara med och u... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Vill du vara med och utveckla en verksamhet med helhetssyn och framtidstro samt bli en viktig resurs inom Bildningsförvaltningens ledning?
Vi söker nu en verksamhetsutvecklare till förvaltningens övergripande arbete där du kommer ha stor påverkan på våra arbetssätt och strukturer.

Välkommen att utveckla framtidens skolor med oss i Kramfors kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Bildningsförvaltningen har för närvarande uppdrag att utveckla arbetsformerna för ekonomi, personal, systematiskt kvalitetsarbete och inte minst arbetsmiljö. I uppdraget ingår bland annat att ta fram underlag till nämnd, vara ett stöd i förvaltningens utvecklingsarbete. Du kommer också att vara delaktig i att ta fram policydokument, bistå i olika typer av ansökningar t.ex. statsbidrag och sedan vid redovisningar av dessa.
Som verksamhetsutvecklare i Bildningsförvaltningen kommer du att arbeta direkt underställd förvaltningschef och också i nära samarbete med förvaltningens verksamhetschefer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig universitets- eller högskoleexamen inom ett område arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete på strategisk nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom det offentliga skolväsendet. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsledning samt erfarenhet av att arbeta med digitala innovationer.
Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift och ha förmågan att förmedla kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi ser även att du har god kunskap gällande aktuell lagstiftning och goda IT-kunskaper. För att utveckla arbetet på alla nivåer behöver du ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
Som person tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är en god analytiker som har förmåga att se samband, dra logiska slutsatser utifrån komplex information och föreslå möjliga lösningar. Du har ett öga för detaljer, utan att tappa fokus på helheten, du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.

I din yrkesroll är du mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar, samtidigt som du värdesätter och själv bidrar till ett bra samarbete inom verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Affärsutvecklare

Är det din tur att bli vår nya affärsutvecklare? Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens kollektivtrafik i Västernorrland och trivs med att arbeta fokuserat och strukturerat mot målet mer nöjda kunder och ökat antal resande med kollektivtrafiken? Då ska du söka tjänsten som affärsutvecklare till Din Tur. Framtidens kollektivtrafik står inför förändringar där möjligheterna i en växande region ska samsas med de utmaningar som postpandemisk... Visa mer
Är det din tur att bli vår nya affärsutvecklare?
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens kollektivtrafik i Västernorrland och trivs med att arbeta fokuserat och strukturerat mot målet mer nöjda kunder och ökat antal resande med kollektivtrafiken? Då ska du söka tjänsten som affärsutvecklare till Din Tur.
Framtidens kollektivtrafik står inför förändringar där möjligheterna i en växande region ska samsas med de utmaningar som postpandemiskt förändrade arbetssätt och resmönster medför. Vi vill att kollektivtrafiken ska vara det smarta, hållbara och attraktiva sättet att resa. Det ställer stora krav på kollektivtrafiken att attrahera resenärer och vi vill vara det självklara valet av färdsätt i Västernorrland! För att lyckas är det viktigt för oss att känna våra kunder och deras behov. Förståelse för vår omvärld, trender och hur dessa påverkar våra kunder är en stark drivkraft i utvecklandet av nya produkter och tjänster som kan ge fantastiska kundupplevelser.
Spännande! Men vad innebär tjänsten?
Som affärsutvecklare blir du en förstärkning hos oss på Din Tur där du får en rolig och omväxlande roll. Du kommer bland annat att tillsammans med övriga kollegor inom myndigheten vara med och forma morgondagens resande med fokus på kundupplevelse samt jobba med mål och planer för hur vi ska ta oss vidare. Som utvecklare tillhör du trafikenheten och rapporterar till trafikchefen. Låter det intressant?
???? Mer konkret innefattar dina arbetsuppgifter:
? genomföra marknadsanalyser och marknadsundersökningar
? arbeta med målgruppsanpassning av kollektivtrafiken
? arbeta fram en långsiktig marknadsplan/affärsutvecklingsplan
? utforma kampanjer och genomföra aktiviteter kopplade till upprättad plan
? ansvara för och vidareutveckla våra resprodukter och försäljningskanaler
? ansvara för och utveckla företagets marknadskommunikation
Vem är du?
För att ta dig an rollen ser vi att du har dokumenterad erfarenhet av affärs- och/eller marknadsutveckling samt har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt marknadsföring eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Har du erfarenhet av logistik, planering och genomförande av kampanjer är det ett plus i kanten!.
För att lyckas i rollen trivs du att jobba strategiskt med utgångspunkt i statistik och analys. Du ser såväl helhet som detaljer genom din analysförmåga tillsammans med ditt strukturerade och problemlösande tillvägagångssätt.
Som person är du drivande samtidigt som du är lyhörd och pedagogisk. Du bidrar självklart till en nytänkande och kreativ arbetsmiljö och har god samarbetsförmåga. Eftersom du kommer att ha kundfokus och arbeta med kundupplevelser ser vi att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska Vi arbetar inom MSOffice så vi förutsätter att du är bekväm där.
Har du även erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation är det ytterligare ett plus i kanten! (Om du inte har stenkoll så oroa dig inte - vi lär dig!)
Känner du att detta kan vara något som passar in på dig så tror vi att det här jobbet kan bli riktigt kul och spännande. Du uppskattar att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande:
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid. Vi litar på dig - och därför erbjuder vi också frihet under ansvar! Hos oss kan du påverka balansen mellan arbete och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Här kan du helt enkelt anpassa ditt arbete och emellanåt arbeta därifrån det passar dig bäst! Vi vill att du ska trivas hos oss och få ihop hela livspusslet. Tillsammans hittar vi en tidtabell som fungerar!
Vilka är vi på Din Tur?????
Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns transportkoncept och varumärke. Det ägs av medlemmar vilka är Region Västernorrland och länets sju kommuner.
Hos oss finns både buss, taxi, tågtrafik, färdtjänst och sjukresor. Årligen reser 10 000 000 passagerare tillsammans med Din Tur. Vi vill öka tillgängligheten genom att skapa ett effektivt och hållbart resande med fokus på säkerheten. Idag och i morgon minskar vi länets negativa miljöpåverkan genom att erbjuda fördelaktiga alternativ till bilen. Verksamheten består idag av ca 50 anställda och finns etablerade med kontor i Kramfors och kundcenter i Ånge. Välkommen att vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik!
Vill du påbörja livets nästa arbetsresa med oss?
Skicka då in din ansökan redan idag märkt ”Affärsutvecklare"
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

LRF Projektmedarbetare 50%: Regional Livsmedelsstrategi, Västernorrland

Placeringsort: Kontoret i Kramfors, eller inom Västernorrland enligt överenskommelse. Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en partipolitiskt obunden intresse- och företagarorganisation för människor och företag inom de gröna näringarna. LRFs nära 140 000 medlemmar driver tillsammans nästan 70 000 företag och det gröna näringslivet står för lite mer än 4 procent av Sveriges BNP och vi är därmed Sveriges största småföretagarorganisation. LRF medverkar till ut... Visa mer
Placeringsort: Kontoret i Kramfors, eller inom Västernorrland enligt överenskommelse.

Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en partipolitiskt obunden intresse- och företagarorganisation för människor och företag inom de gröna näringarna. LRFs nära 140 000 medlemmar driver tillsammans nästan 70 000 företag och det gröna näringslivet står för lite mer än 4 procent av Sveriges BNP och vi är därmed Sveriges största småföretagarorganisation. LRF medverkar till utveckling av företag och företagare med jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö som bas, så att de kan förverkliga sina ambitioner om tillväxt, lönsamhet och attraktionskraft.


Om tjänsten

Syftet med projektet (Samordning och genomförande av Regional Livsmedelsstrategi i Västernorrland) är att bidra till en konkurrenskraftig och lönsam livsmedelskedja där den totala livsmedelsproduktionen och förädlingen ökar och sårbarheten minskar. Samtidigt som relevanta regionala miljömål nås, i syfte att skapa sysselsättning och bidra till hållbar tillväxt och utveckling i hela Västernorrland. Projektet finansieras av Länsstyrelsen Västernorrland inom landsbygdsprogrammet.

Nu söker vi en Projektmedarbetare som, tillsammans med Länsstyrelsens projektledare och projektkommunikatör, genomför projekt Samordning och genomförande av Regional Livsmedelsstrategi i Västernorrland.

I tjänsten kommer du bland annat att arbeta med:

Kunskapshöjande aktiviteter kring ägarskifte i lantbruk. Planera och genomföra ett kompetenshöjande program innehållande ekonomi, produktionseffektivitet och ledarskap för lantbrukare i Västernorrland.

I övrigt, tillsammans med projektledare och projektkommunikatör, planera och genomföra konferenser, samverkansmöten och kommunikationsinsatser kopplat till länets livsmedelsstrategi.

Vi söker dig

Som har ett starkt eget driv och klarar att växla mellan mycket självständigt arbete och nära samarbete med kollegor och samarbetspartners. Du har både erfarenhet av och utbildning inom livsmedelsproduktion, med fokus på primärproduktionen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i myndighet, eller samarbeta med myndigheter. Du har relevant högskoleutbildning för tjänsten.

Vi tror även att du har följande färdigheter och egenskaper:


• Trygg i att arbeta självständigt och att driva sakfrågor med stort eget ansvar
• God erfarenhet av nätverksbyggande och skapande av mötesplatser
• God förmåga att samarbeta med och nå fram till människor med olika roller och bakgrunder
• Lyhörd inför andras problemställning och synsätt
• God kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift
• Initiativrik och resultatorienterad
• God administrativ förmåga


Övrigt

Tjänsten innebär resor.

Körkort och tillgång till bil krävs för tjänsten.


Vi erbjuder dig

Tjänsten är en visstidsanställng på deltid (50%) från augusti 2022 till sista juni 2024, där valbara placeringsorter finns inom Västernorrlands geografiska område. Detta bestäms i samråd med arbetsgivaren.

Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt där en variation av kontors-, hem- eller distansarbete är möjligt utifrån verksamhetens behov.

Tillträde sker efter överenskommelse.

Ansökan

Låter detta spännande är du varmt välkommen att söka tjänsten, genom att skicka in ditt CV och Personligt brev via ansökningsknappen här i annonsen. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför att du ansöker om tjänsten snarast, dock senast den 31 juli.


Frågor

Vid frågor om tjänsten hänvisas till projektledare Annichen Kringstad, tel: 070-655 15 57, eller vice regionchef Annika Häggmark, tel: 070-268 80 21 /mail: [email protected], eller regionchef Gabriella Persson Turdell, tel: 070-142 94 95 /mail: [email protected]

Vid frågor av facklig karaktär hänvisas till Henrik Sporrong Esbjörnsson (Unionen) [email protected] eller Christina Behm Velenik (Saco) [email protected]

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Regionansvarig Norrland

Regionansvarig Norrland Vi söker för kunds räkning till ett aktiebolag med huvudkontor i Mellansverige, en utvecklingsinriktad och affärsorienterad Regionansvarig, till deras fortsatta tillväxtresa. Kunden är ett företag med stark tillväxt och finns snart på 120 orter runt om i Sverige. Företaget är en av de större aktörerna i Sverige i sin bransch. För kunds räkning: Kunden söker idag en engagerad och driven Regionansvarig till Norrland. Vi söker dig s... Visa mer
Regionansvarig Norrland

Vi söker för kunds räkning till ett aktiebolag med huvudkontor i Mellansverige, en utvecklingsinriktad
och affärsorienterad Regionansvarig, till deras fortsatta tillväxtresa. Kunden är ett företag med stark
tillväxt och finns snart på 120 orter runt om i Sverige. Företaget är en av de större aktörerna i Sverige
i sin bransch.

För kunds räkning:

Kunden söker idag en engagerad och driven Regionansvarig till Norrland. Vi söker dig som drivs av
utmaningar, trivs med att skapa nya kontakter med företag samt arbeta i en organisation med högt
tempo och härligt teamwork. I jobbet som Regionansvarig arbetar du delvis med att matcha
deltagare mot arbetsmarknaden. I detta ingår att kartlägga, lära känna och coacha dina deltagare
mot ett utsatt mål som är arbete eller studier. Att ta initiativ till affärer och skapa långsiktiga
kontakter och samarbeten är något du trivs med och har goda kunskaper inom. Du kanske idag
jobbar i samma bransch men vill ta ett steg till och bli Regionansvarig.

I arbetet som Regionansvarig har du ansvar för att säkerställa att kontoren i Norrland (Kiruna, Piteå,
Umeå, Luleå, Skellefteå, Östersund, Kramfors m.fl.) arbetar aktivt med arbetsgivare. Du går i täten och
har det övergripande ansvaret gällande kontakten med kundens uppdragsgivare i Norra och
Mellersta Norrland. Vidare värdesätter du ordning och reda för att säkerställa hög kvalité i samtliga
led.

För kunden består dagarna inte bara av att hjälpa deltagaren till ett nytt jobb eller en utbildning
– kunden jobbar med människor för en bättre framtid!

Du kommer ha budget- och personalansvar och drivs av att motivera dina medarbetare mot resultat.

Din profil

Regionansvarig – Specifikation:

Vi söker dig som har minst 120hp inom pedagogik, sociologi, ekonomi eller av Arbetsförmedlingen
annan godkänd utbildning.

Du har minst 2 års sammanlagd arbetslivserfarenhet och har du arbetat med service eller försäljning
ser vi det som positivt. För att kunna samverka och etablera nya relationer behöver du ha B-körkort
samt ha kännedom om företag och marknad i Norrland.

Vi tror att du kommer passa som Regionansvarig hos kunden om du är en riktig lagspelare som får
din energi av att skapa och bygga relationer med såväl deltagare som företagskontakter. Du är en
handlingskraftig beslutstagare och trivs bra i ett varierat arbete. Att stötta och leda människor i
förändring och till utveckling är något du motiveras av.

Du är lyhörd, prestigelös och har en god kommunikativ förmåga. Behärskar du flera språk än svenska är det meriterande. Rollen är omväxlande och verksamhetsnära i en tempofylld organisation som vill framåt!

I tjänsten som Regionansvarig kommer du att inneha en nyckelposition för den fortsatta utvecklingen i företaget.

Lön: Månadslön
Kunden har kollektivavtal Visa mindre

Ekonom

Ansök    Dec 7    Kramfors kommun    Ekonomikonsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med i en organisati... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med i en organisation som strävar efter att utveckla våra processer och system för att bidra till en god verksamhet som ger kvalitet till våra medborgare, så är det kanske dig vi söker.
Ekonomienheten arbetar med att stödja kommunens chefer när det gäller verksamhetsanalyser, budget, prognos och bokslut samt arbetar med redovisningsfrågor och ansvarar för kommunens bokslut och årsredovisning. Utrednings- och utvecklingsprojekt inom verksamhets- och ekonomiprocesser är andra exempel på arbetsuppgifter inom enheten. Vi är inne i en spännande period med införande av nytt ekonomisystem och utveckling av nya arbetssätt och rutiner. Här vill vi att du ska vara en viktig deltagare.
Till vår enhet söker vi nu en ekonom. Dina arbetsuppgifter kommer att främst var inriktade på att stötta chefer och hjälpa till och analysera deras verksamheter. Du arbetar även med att utveckla ekonomiprocesserna och de stödsystem som används inom ekonomiområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en akademisk ekonomexamen och det är meriterande med erfarenhet av ekonomiarbete, särskilt inom kommunal sektor.
Du tycker om att arbeta på ett både analytiskt och strukturerat sätt med god insikt i verksamhetsperspektivet. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Om du är en social person som gillar utveckling så kommer du trivas här hos oss.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
Vikariat t.o.m. 2023-03-31 med eventuell förlängning.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland

Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur! Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Då är du ... Visa mer
Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur! Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Då är du välkommen till SV!
SV Västernorrland behöver förstärka sitt team

Uppdragsbeskrivning
Huvuduppgiften som Verksamhetsutvecklare för föreningar och organisationer med inriktning mot äldre och folkhälsa är att stärka, driva och utveckla verksamhet med demokrati i fokus. Arbetet innebär till stor del att jobba med strategisk utveckling av både befintlig och ny verksamhet. Rollen har ett starkt relationsfokus där nätverksbyggande och utvecklande av relationer med föreningar och samverkansorganisationer är högt prioriterat. I arbetet ingår att utföra de arbetsuppgifter som är nödvändiga för verksamheten varav administration och redovisning i enlighet med Studieförbundet Vuxenskolans regelverk är viktig och av betydande del.
Du ska vara utåtriktat, glad, positiv och en säljande medarbetare.
Arbetet handlar också om att skapa och vårda kontaktnät, stimulera till nytänkande, sprida kunskap om folkbildning, att identifiera och ta initiativ till utveckling. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar.

Arbetsuppgifter
Ansvara för strategisk planering och utveckling av verksamheten.
Uppsöka och säkra goda och hållbara relationer med våra samarbetsparter.
Utarbeta förslag på verksamhetsplan inom sitt verksamhetsområde samt beräkna budget.
Självständigt planera och organisera arbetet inom fastställd verksamhetsplan.
Planera och genomföra/facilitera möten och processer.
Följa upp mål och rapportera till avdelningschef hur verksamheten löper i förhållande till plan och uppsatta mål.
Arbeta i administrativa system som Gustav, Palette, Outlook, Learnify, eller andra utvalda system.
Utvärdera och utveckla verksamheten i samarbete med cirkelledarna.
Analysera och bedöma kompetens och rekryteringsbehov av cirkelledare.
Rekrytera, lönesätta, introducera och stödja cirkelledare under anställningsprocessen.
Följa uppsatta etiska och moraliska regler som finns för verksamheten.
I övrigt utföra de arbetsuppgifter som är nödvändiga för verksamheten.



Det är meriterande om du arbetat inom ideell sektor. Har erfarenhet av målgruppen, har kunskap om folkbildningens metoder och struktur samt god digital kompetens. Erfarenhet av att skapa, ansvara för, planera och genomföra projekt ser vi också som meriterande.
Beskrivning av arbetsplatsen
Vi är en länstäckande avdelning, du blir en del av den helheten och förväntas att arbeta både självständig och tillsammans med dina kollegor. Du kommer att jobba i kommunerna Ånge, Sundsvall, Timrå, Härnösand, Kramfors, Sollefteå och Örnsköldsvik.

Tjänsten är visstidsanställning, 100% under 2022 med möjlighet till förlängning.
Tillträde så snart som möjligt.
Målstyrd arbetstid, vilket innebär kvälls- och helgarbete. Resor över hela länet, körkort och tillgång till bil är ett krav. Placeringsort kan diskuteras.

Välkommen med din ansökan
Den skall innehålla CV och kort text med motivering vad just du kan bidra med som verksamhetsutvecklare.

Skickas till:
[email protected]
Vi intervjuar personer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum så tveka inte att ansöka omgående.
Sista ansökningsdag 211028.

För ytterligare information kontakta:
Avdelningschef Lena Engberg
010-1755580, 070-3242182 Visa mindre

Underleverantör i Tjänsten Rusta och Matcha

Ansök    Aug 2    AB Ability Coaching    Företagskonsult
Varje människa har en fantastisk potential! Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet. Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckats tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi på AB Ability Coaching söker underleverantörer i tjänsten Kundval Rusta och Matcha (KROM). Rusta och Matcha är en tjänst som vi bedriver på uppd... Visa mer
Varje människa har en fantastisk potential!

Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet.
Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckats tillsammans.
En bättre värld helt enkelt!

Vi på AB Ability Coaching söker underleverantörer i tjänsten Kundval Rusta och Matcha (KROM). Rusta och Matcha är en tjänst som vi bedriver på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi rustar och matchar arbetssökande ut i jobb och studier på kortast möjligast tid. Vi söker underleverantörer som sätter våra deltagares mål och utveckling främst och vill göra skillnad för dem!

Du får genom oss arbeta med KROM-avtalet och vi stöttar dig med våra erfarna ledare, systemstöd genom workbuster för administration och ett starkt varumärke ABILITY. Vår filosofi är att vi tillsammans med dig som underleverantör bildar ett oslagbart team.

Vi ska tillsammans bli Sveriges största och bästa leverantör i tjänsten KROM!

Kontakta vår ansvariga Sherry Amedi på mail: [email protected] eller mobil: 070-600 80 59 Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning tjänstedesign

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Inom kommunen och tillsammans med ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Inom kommunen och tillsammans med Region Västernorrland pågår flera insatser och projekt för att utarbeta nya arbetssätt och förankra en samverkansstruktur med fokus på förebyggande och tidiga insatser för barn och unga i kommunen. Målet är att samla och erbjuda tvärprofessionellt stöd och kompetens utifrån ett personcentrerat förhållningssätt och erbjuda förebyggande och aktiva insatser för att motverka att allt fler barn och unga mår dåligt.

Vår kommun och region är dessutom ett modellområde för omställningen mot god och nära vård med fokus på landsbygdsperspektivet. Det innebär att vi är en praktisk modellyta för att testa nya arbetssätt, bland annat med stöd av digital teknik.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med inriktning tjänstedesign som vill vara med i utvecklingen, hålla ihop arbetet och bidra till att förstärka förmågan i organisationen att jobba med medborgar- och medarbetarinvolvering med hjälp av tjänstedesign/servicedesign.

Vi söker dig som är intresserad av att ge dig ut och i partnerskap med berörda medborgare, professioner inom kommun och primärvård samt andra aktörer bidra i arbetet med utvecklingen av nya arbetsmodeller för praktisk samverkan, utveckla digitala verktyg för att tillgängliggöra stöd och vård för barn och ungdomar och att följa upp och utvärdera de nya arbetssätt som implementeras med fokus på nyttan, utifrån såväl barn/föräldrar/vårdshavares perspektiv som professionsperspektiv.

Du kommer att träna och coacha berörda medborgare och medarbetare inom kommun och primärvård i att bli involverade i verksamhetsutveckling med hjälp av tjänstedesign. Du kommer också att hålla ihop och driva utvecklings- och innovationsuppdrag tillsammans med barn- och unga och föräldrar, medarbetare, andra offentliga aktörer, företag och akademi så väl lokalt och regionalt. Du kommer också att ha uppdrag av kortare karaktär, så som workshopledare, processledare, chefsstöd och så vidare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha relevant akademisk utbildning med betoning på verksamhetsutveckling, gärna med inriktning mot tjänstedesign/servicedesign på universitetsnivå. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet, förmodligen som verksamhetsutvecklare, tjänstedesigner/servicedesigner eller motsvarande. Du är säker på researcharbetet och dess metoder och verktyg och har fokus på utveckling. Du är också van vid att använda dig av olika kreativa metoder för att undersöka underliggande behov hos olika målgrupper. Du är lyhörd och inkluderar andra genom ett pedagogiskt och empatiskt arbetssätt. Du har förmåga att hantera komplexa uppdrag med många inblandade parter samt att ha flera pågående uppdrag igång samtidigt. Du är också bra på och känner dig bekväm med att leda workshops och utbildningar av skiftande storlek. Du är van vid att kunna planera och genomföra uppdrag/projekt och förhålla dig till deadlines och ekonomiska ramar.

Det är meriterande om du har kunskap kring barn och ungdomars utveckling samt om hälsofrämjande och förebyggande arbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning tjänstedesign

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Inom kommunen och tillsammans med ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Inom kommunen och tillsammans med Region Västernorrland pågår flera insatser och projekt för att utarbeta nya arbetssätt och förankra en samverkansstruktur med fokus på förebyggande och tidiga insatser för barn och unga i kommunen. Målet är att samla och erbjuda tvärprofessionellt stöd och kompetens utifrån ett personcentrerat förhållningssätt och erbjuda förebyggande och aktiva insatser för att motverka att allt fler barn och unga mår dåligt.

Vår kommun och region är dessutom ett modellområde för omställningen mot god och nära vård med fokus på landsbygdsperspektivet. Det innebär att vi är en praktisk modellyta för att testa nya arbetssätt, bland annat med stöd av digital teknik.

Vi söker nu en verksamhetsutvecklare med inriktning tjänstedesign som vill vara med i utvecklingen, hålla ihop arbetet och bidra till att förstärka förmågan i organisationen att jobba med medborgar- och medarbetarinvolvering med hjälp av tjänstedesign/servicedesign.

Vi söker dig som är intresserad av att ge dig ut och i partnerskap med berörda medborgare, professioner inom kommun och primärvård samt andra aktörer bidra i arbetet med utvecklingen av nya arbetsmodeller för praktisk samverkan, utveckla digitala verktyg för att tillgängliggöra stöd och vård för barn och ungdomar och att följa upp och utvärdera de nya arbetssätt som implementeras med fokus på nyttan, utifrån såväl barn/föräldrar/vårdshavares perspektiv som professionsperspektiv.

Du kommer att träna och coacha berörda medborgare och medarbetare inom kommun och primärvård i att bli involverade i verksamhetsutveckling med hjälp av tjänstedesign. Du kommer också att hålla ihop och driva utvecklings- och innovationsuppdrag tillsammans med barn- och unga och föräldrar, medarbetare, andra offentliga aktörer, företag och akademi så väl lokalt och regionalt. Du kommer också att ha uppdrag av kortare karaktär, så som workshopledare, processledare, chefsstöd och så vidare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha relevant akademisk utbildning med betoning på verksamhetsutveckling, gärna med inriktning mot tjänstedesign/servicedesign på universitetsnivå. Vi tror att du har arbetslivserfarenhet, förmodligen som verksamhetsutvecklare, tjänstedesigner/servicedesigner eller motsvarande. Du är säker på researcharbetet och dess metoder och verktyg och har fokus på utveckling. Du är också van vid att använda dig av olika kreativa metoder för att undersöka underliggande behov hos olika målgrupper. Du är lyhörd och inkluderar andra genom ett pedagogiskt och empatiskt arbetssätt. Du har förmåga att hantera komplexa uppdrag med många inblandade parter samt att ha flera pågående uppdrag igång samtidigt. Du är också bra på och känner dig bekväm med att leda workshops och utbildningar av skiftande storlek. Du är van vid att kunna planera och genomföra uppdrag/projekt och förhålla dig till deadlines och ekonomiska ramar.

Det är meriterande om du har kunskap kring barn och ungdomars utveckling samt om hälsofrämjande och förebyggande arbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker flera enhetsadministratörer

Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Nu satsar vi på vår verksamhetsnära administration och tillsätter en ny roll på våra enheter i kärnverksamheten. Vi söker därmed flera (3-6) enhetsadministratörer. I din ansökan kommer du få uppge om det är någon enhet du är mer intresserad av, här kan du läsa mer om en... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Nu satsar vi på vår verksamhetsnära administration och tillsätter en ny roll på våra enheter i kärnverksamheten. Vi söker därmed flera (3-6) enhetsadministratörer. I din ansökan kommer du få uppge om det är någon enhet du är mer intresserad av, här kan du läsa mer om enheternas arbete.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som enhetsadministratör har två ben; den verksamhetsnära administrationen (t.ex. stödja i genomförande av utbildningar samt administrera upphandlingar och anställning av resurspersoner) och enhetsadministrationen/stöd till enhetsledningen (t.ex. planera och protokollföra möten, administrativt stöd vid inköp, bokningar, externa besök). Gemensamt för båda dessa områden är att du ger stöd och service till individer och grupper. Du bidrar med ordning och struktur och samordnar så att allt finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Rollen pendlar från ett arbete i bakgrunden till att ha kontakter utåt, både genom fysiska och digitala möten. Du stödjer det praktiska genomförandet av utbildningar, konferenser och andra verksamhetsaktiviteter (fysiskt och digitalt). Exempel på uppgifter är att sammanställa material, administration kring upphandling, inköp/beställningar och fakturor, kontraktsadministration, samt mötes-, konferens- och resebokningar. Inom ramen för dina tilldelade arbetsuppgifter förväntas du utveckla och uppdatera administrativa rutiner när behov finns. Du utgör också en aktiv del i ett nätverk av enhetsadministratörer genom vilket ledning- och verksamhetsstödet implementerar och följer upp nya/justerade processer och rutiner i kärnverksamheten. Inom detta nätverk förväntas du, genom ditt verksamhetsnära perspektiv, bidra till utveckling och förädling av administrativa processer och rutiner som drivs och ägs av stödet.

Specifikt för rollen inom enheten för fredsinsatser - du kommer att stödja i arbetet med rekrytering och utstationering av personal till internationella fredsinsatser exempelvis genom arbete med annonsering, rekrytering/nominering och kontraktshantering.

Din profil
Kvalifikationer


• Akademisk examen relevant för tjänsten, eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Erfarenhet av generellt administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i och ett stort intresse för arbete med digitala verktyg

Meriterande


• Erfarenhet av administrativt arbete på myndighet, inkl. goda kunskaper om de krav som ställs på myndigheter, t.ex. vad gäller offentlighetsprincipen och regler om offentlig upphandling
• Erfarenhet av utbildningsadministration
• Kunskap om/erfarenhet av arbete med något av FBA:s verksamhetsområden
• Internationell erfarenhet av relevans för rollen, t.ex. arbete i/med internationella organisationer eller arbete inom internationellt utvecklingsarbete med konflikt- och postkonfliktmiljöer
• Ytterligare språkkunskaper såsom franska, arabiska, spanska eller annat språk av relevans för FBA:s samarbetsländer

I rollen som enhetsadministratör är du en nyckelperson. Ditt arbetssätt präglas av hög grad av professionalism, struktur och service. Du har en förmåga att ta initiativ och arbeta uppsökande i din service genom att vara lyhörd för andras behov. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete så att det blir tidseffektivt och kvalitativt. En god grundläggande IT-kompetens är relevant, men ännu viktigare är att du har ett intresse för att bidra till användandet och utvecklingen av digitala lösningar inom ramen för t.ex. utbildningar där du kommer agera som ”producent”. Rollen som enhetsadministratör kräver ett regelbundet resande till länder där väpnad konflikt pågår. Det innebär att kraven på flexibilitet, gott omdöme och god samarbetsförmåga är särskilt höga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som administratör. Tjänsterna är tillsvidare med start enligt överenskommelse, företrädesvis i januari. Placeringsort är:


• Stockholm eller Sandö för enheterna för konfliktförebyggande respektive internationellt utvecklingssamarbete och metod
• Stockholm för enheterna för fredsinsatser respektive statsbyggande

I arbetet ingår vissa resor, även utrikes till högriskområden. Tjänsterna är säkerhetsklassade, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

 

Ansök senast 2020-12-06

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollernas innehåll:


• Enheten för fredsinsatser, Johanna Gårdmark 076 136 22 78
• Enheten för konfliktförebyggande, Markus Derblom 073 024 71 51
• Enheten för statsbyggande,Helena Vazquez Sohlström 070 185 13 10
• Enheten för internationellt utvecklingssamarbete och metodutveckling, Magdalena Tham Lindell 073 079 68 35

Allmänna och praktiska frågor: Karolin Lindberg, 070 574 60 16

Facklig representant: Elisa Gyllin, 072 247 49 97

 

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Ansök    Nov 17    Kramfors kommun    Verksamhetsanalytiker
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Kramfors kommun söker en verksamhetsutvecklare till Kommunledningsförvaltningens ekonomienhet. Ekonomienheten har i uppdrag att arbeta med planering och uppföljning, internkontroll och upphandling/inköp. Enheten ger stöd till kommunens verksamheter och driver utrednings- och utvecklingsprojekt inom olika processer.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med planering och uppföljning i budget, verksamhetsplaner och bokslut. Ett speciellt fokus ligger på att utveckla och förvalta kommunens styrmodell och målstyrning. I arbetet ingår också ansvar för att samordna och stödja verksamheter i kommunens interna kontroll. Du är systemförvaltare och huvudadministratör för beslutsstödsystemet Hypergene. Du kommer till viss del även att jobba med utredningar och remissyttranden.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en universitets-/högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete med lednings- och styrningsfrågor samt planering och uppföljning inom offentlig förvaltning. Vi ser också att du har erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutveckling.

Det är viktigt att du i din roll är tydlig och ansvarstagande och har förmåga att både praktiskt och strategiskt bidra till verksamheten. Du trivs att jobba med andra människor och bidrar till gott samarbete då mycket av arbetsuppgifterna bedrivs genom samarbete med kommunens olika verksamheter och politisk ledning.

Du är kvalitetsmedveten och har analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan jobba självständigt, och initiativtagande samt att driva ditt arbete framåt. Du har även god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Mondi Dynäs söker Samordnare Ledningssystem

Ansök    Maj 10    Mondi Dynäs AB    Kvalitetssamordnare
Mondi Dynäs AB är en av världens största tillverkare av oblekt kraftpapper och specialkraftpapper. Du hittar oss strax utanför Kramfors, i vackra Höga Kusten, och vi har cirka 300 anställda. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med ungefär 26 000 anställda i fler än 30 länder. Hos Mondi går säkerheten främst och vårt viktigaste och främsta mål är att alla våra medarbetare och entreprenörer arbetar säkert och kommer hem säkert. Är d... Visa mer
Mondi Dynäs AB är en av världens största tillverkare av oblekt kraftpapper och specialkraftpapper. Du hittar oss strax utanför Kramfors, i vackra Höga Kusten, och vi har cirka 300 anställda. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med ungefär 26 000 anställda i fler än 30 länder. Hos Mondi går säkerheten främst och vårt viktigaste och främsta mål är att alla våra medarbetare och entreprenörer arbetar säkert och kommer hem säkert.
Är du en strukturerad och analytisk person med ett metodiskt förhållningssätt? Eftersträvar du hög kvalitet i ditt arbete och drivs av att inspirera och lära andra? Är du tydlig och kommunikativ och söker en samordnande roll med ett stort eget ansvar?
Vi söker en samordnare för vårt ledningssystem!
Som samordnare för vårt ledningssystem är ditt uppdrag att stödja företagsledningen avseende ledningssystemets prestanda. Du samordnar och administrerar dokumenthanteringssystemet och organiserar externa revisioner av ledningssystemet. Du bevakar löpande att interna revisoner bedrivs enligt plan och introducerar medarbetare i ledningssystemet. Du genomför projekt och uppdrag i överensstämmelse med upprättade projektrutiner. Rollen ingår i vår avdelning Teknologi och Miljö och du deltar i den avdelningens ledningsgruppsarbete.
Rollen förutsätter en relevant gymnasial utbildning och att du har arbetat ett antal år med kvalificerat administrativt arbete. Du behöver ha erfarenhet av ledningssystem och gärna ha drivit projekt. Vi värdesätter dina kunskaper inom dokumenthantering. Revisionsutbildning är meriterande.
Vi värdesätter din ambition av att på sikt bo och verka i regionen. Vi erbjuder ett intressant uppdrag och en anställning hos en av regionens största arbetsgivare, som alltid sätter säkerheten främst. Du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella, och där historien möter framtiden. Som anställd inom Mondi koncernen har du tillgång till Mondi Academy - där vi tar vara på talangerna och vidareutvecklar våra medarbetare!
Kontakta oss!
Vid frågor, kontakta gärna vår chef för Teknologi och Miljö Andreas Stattin, 0612-83 181, [email protected]. Sista ansökningsdag är 6 juni 2021. Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om Mondi på www.mondigroup.com.
-------------------------------
Grow
Vi erbjuder:
- Ett ansvarsfullt och stimulerande arbete inom en internationell koncern
- Spännande nationella och internationella karriärs- och utvecklingsmöjligheter
- Ett omfattande utbildnings- och utvecklingsprogram, bland annat inom vår egna Mondi Academy
Create
Hos oss kommer du att få:
- Utgöra en viktig del för vår process och vår utveckling
- Mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbetet och din egen kompetensutveckling
- Delta i utmanande projekt, både nationellt och internationellt
Inspire
Du kan se fram emot:
- En arbetsplats där säkerheten går främst
- Omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter i nära samarbete med kollegor
- En arbetsplats som omges av fantastisk natur i vackra Höga Kusten Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Välfärdsförvaltningen

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Ser du helhet och tycker om att driva utvecklingsfrågor inom socialtjänsten? Då är detta rätt tjänst för dig!

Välfärdsförvaltningen söker en driven och erfaren verksamhetsutvecklare. Uppdraget innebär att vara ett stöd för förvaltningens ledningsgrupp och chefer. Du förväntas kunna delta, stödja och arbeta i förvaltningens olika utvecklings- och kvalitetsuppdrag. I förvaltningens team av verksamhetsutvecklare ska du kunna fungera som teamledare.
Du kommer att, självständigt och tillsammans med andra, driva olika projekt och uppdrag som syftar till utveckling av förvaltningen. Du kommer även att arbeta med övergripande kvalitetsledningsfrågor samt utveckla och driva kvalitetsledningssystemet. Det innebär bl a att följa upp resultat, processer och rutiner, utföra kvalitetstillsyn samt vara behjälplig i Lex Sarah-utredningar.

Arbetet innebär även insamling av statistik och annan fakta samt analys och presentation av material som kan utgöra underlag för beslut i förvaltningsledning eller nämnd, eller förbättringsarbete i verksamheterna. Planering av kompetensutveckling, utveckling av processer och rutiner samt intern och extern samverkan blir också en del av ditt arbete. Din roll som verksamhetsutvecklare innefattar även ett ansvar för att inhämta information och kunskap utifrån nya rön och forskning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst treårig universitets- eller högskoleexamen inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Du har kunskap och erfarenhet av att driva utvecklingsarbete på strategisk nivå samt att arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning inom socialtjänstens område, liksom erfarenhet av ärende- och dokumentationssystem. Du ska även ha en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift och ha förmågan att förmedla kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi ser även att du har god kunskap gällande aktuell lagstiftning. För att utveckla arbetet på alla nivåer behöver du ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.

Som person tar du ansvar och driver arbetet framåt för att nå resultat. Du är en god analytiker som har förmåga att se samband, dra slutsatser utifrån komplex information och föreslå möjliga lösningar. Du har ett öga för detaljer, utan att tappa fokus på helheten, du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.
I din yrkesroll är du mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar samtidigt som du värdesätter och själv bidrar till ett bra samarbete inom förvaltningen.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Ansök    Okt 30    Kramfors kommun    Verksamhetsanalytiker
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Kramfors kommun söker en verksamhetsutvecklare till Kommunledningsförvaltningens ekonomienhet. Ekonomienheten har i uppdrag att arbeta med planering och uppföljning, internkontroll och upphandling/inköp. Enheten ger stöd till kommunens verksamheter och driver utrednings- och utvecklingsprojekt inom olika processer.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med planering och uppföljning i budget, verksamhetsplaner och bokslut. Ett speciellt fokus ligger på att utveckla och förvalta kommunens styrmodell och målstyrning. I arbetet ingår också ansvar för att samordna och stödja verksamheter i kommunens interna kontroll. Du är systemförvaltare och huvudadministratör för beslutsstödsystemet Hypergene. Du kommer till viss del även att jobba med utredningar och remissyttranden.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har en universitets-/högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämpligt för uppdraget. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete med lednings- och styrningsfrågor samt planering och uppföljning inom offentlig förvaltning. Vi ser också att du har erfarenhet av att leda och driva verksamhetsutveckling.

Det är viktigt att du i din roll är tydlig och ansvarstagande och har förmåga att både praktiskt och strategiskt bidra till verksamheten. Du trivs att jobba med andra människor och bidrar till gott samarbete då mycket av arbetsuppgifterna bedrivs genom samarbete med kommunens olika verksamheter och politisk ledning.

Du är kvalitetsmedveten och har analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan jobba självständigt, och initiativtagande samt att driva ditt arbete framåt. Du har även god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland

Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund. Vår vision är ett samhälle där varje människa växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi skapar mötesplatser och satsar för framtiden med att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur. Har du stort intresse och nätverk inom kultur och musik? Är du dessutom en stjärna på digital utveckling? Nu... Visa mer
Verksamhetsutvecklare till SV Västernorrland

Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund. Vår vision är ett samhälle där varje människa växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi skapar mötesplatser och satsar för framtiden med att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur.

Har du stort intresse och nätverk inom kultur och musik?
Är du dessutom en stjärna på digital utveckling?

Nu söker vi efter en Verksamhetutvecklare som vill ansvara för att utveckla SV Västernorrlands kulturverksamhet och digitala utveckling framåt.

Hos oss får du möjlighet att påverka framtidens folkbildning och vara en viktig del av Västernorrlands fortsätta samhällsutveckling.

Rollen
Rollen som Verksamhetsutvecklare är uppdelad i två olika ansvarsområden.

Dels kommer du arbeta som verksamhetsutvecklare inriktat mot kultur med fokus på musik. Kortfattat innebär det att du:
-Planerar, utvecklar och samordnar lokala kulturaktiviteter i form av studiecirklar, kurser, kulturaktiviteter och arrangemang.
-Utbildar nya och befintliga cirkelledare.
-Skapa och vårdar kontaktnät såväl internt som med externa aktörer, föreningar och organisationer.

Rollen innebär också att du får ett övergripande ansvar att driva avdelningens digitala utveckling. Du skapar agendan för utvecklingsarbetet där stora delar av utförandet sker tillsammans med kollegorna. Det handlar om att planera och införa nya digitala arbetssätt för folkbildning, verksamhet, medarbetare och cirkelledare. Ett av målen kommer vara att öka den digitala folkbildningsverksamheten i Västernorrland.

Rollen i sin helhet är en utåtriktad och kreativ tjänst, men med tillhörande administration och rapportering, vilket gör att du även behöver vara organiserad och strukturerad. Du behöver vara van och gilla att arbeta självständigt och målinriktat sätt i linje med avdelningens målsättning och verksamhetsplan.

Sammanfattningsvis söker vi efter en person som är skicklig på kommunikation, bra på att samarbeta och mån om att vara en god ambassadör och förebild för SV!

Vi söker dig som:
Har eftergymnasial utbildning eller motsvarande
Har ett stort lokalt nätverk inom kultur och musik
Hög digital kompetens
Har erfarenhet av utvecklingsarbete
Har intresse och erfarenhet av föreningsliv
Har god förmåga att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter
Har körkort och tillgång till bil
Det är meriterande om du:
Har kunskap om, och erfarenheter av, den idéburna sektorn
Har erfarenhet av folkbildningsverksamhet eller studieförbund.
Hos oss är alla lika viktiga och vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför arbetsplatsen och ser gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.

Vi erbjuder dig:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med sex månaders provanställning. Målstyrd och flexibel arbetstid som kan innefatta arbete vissa kvällar och helger.?Tjänsten innebär stor frihet under ansvar.
Du får varierande och stimulerande arbetsuppgifter samt möjlighet att arbeta i en trevlig arbetsmiljö med inspirerande och kunniga kollegor.

Flexibel placering inom Västernorrland och tillträde efter överenskommelse.

Nyfiken och vill du veta mer?
Du är välkommen att kontakta Lena Engberg som är Avdelningschef,
SV Västernorrland: [email protected] eller 070-32 42 182

Så här söker du jobbet
Vi vill att din ansökan innehåller ett CV och motivering om varför du tycker folkbildning är viktigt och vad just du kan tillföra i tjänsten som Verksamhetsutvecklare.
Ansökan skickas till: [email protected]
Sista ansökningsdag är 11 september 2020.

Välkommen till SV – plats för nytänkande! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom kultur och fritid till SV Västernorrland

Verksamhetsutvecklare inom kultur och fritid till SV Västernorrland Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner. Vår vision är ett samhälle där varje människa växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi skapar mötesplatser och satsar för framtiden med att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur.   Söker du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på ... Visa mer
Verksamhetsutvecklare inom kultur och fritid till SV Västernorrland
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner. Vår vision är ett samhälle där varje människa växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi skapar mötesplatser och satsar för framtiden med att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur.  
Söker du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som vill jobba inom området kultur och fritid samt med projekt och projektledning i hela länet. Stationering blir vid vårt kontor i Kramfors.
Om rollen
Som verksamhetsutvecklare i Studieförbundet Vuxenskolan (SV) arbetar du i huvudsak med att skapa lokal folkbildningsverksamhet i form av studiecirklar, kurser och kulturaktiviteter inom kultur och fritid. Arbetet innebär skapa och vårda kontaktnät med en mängd aktörer, kommuner och föreningar. Rollen innebär också uppsökande av ny verksamhet, där du kan finna och se möjligheter till extern finansiering till nya satsningar. Några typiska arbetsuppgifter innefattar bl a:
· Tillsammans med na?rmaste chef utarbeta fo?rslag pa? verksamhetsplan inom ditt verksamhetsomra?de kultur och fritid, samt bera?kna budget.
· Sja?lvsta?ndigt planera och organisera arbetet inom faststa?llda verksamhetsplan.
· Ekonomiansvar fo?r sin verksamhet.
· Organisera praktiska fo?rutsa?ttningar fo?r att bedriva la?rande och folkbildning.
· Planera och genomfo?ra/facilitera mo?ten och processer.






Vi söker dig som


Vi tror att du är en kommunikativ person som är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du kan engagera och entuasmisera människor. Därför söker vi dig som:


·  Kan engagera och entusiasmera människor
·  Har god kunskap och erfarenhet av projektledning eller utvecklingsarbete. Du har en god förmåga att arbeta individuellt och bedriva ditt arbete mot uppsatta mål. 
·  Visar gott personligt ledarskap och god förmåga att planera och strukturera ditt arbete.
·  Är trygg i att arbeta självständigt och samtidigt fungerar bra i samarbete med andra.
·  Har lätt att uttrycka dig i tal och tex, samt besitter en fo?rma?ga och teknisk kompetens fo?r att arbeta i administrativa system
Vi ser det som självklart att du är en initiativrik, kommunikativ och samarbetsorienterad person som är mån om att bidra med engagemang i vår avdelning. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter inom folkbildning eller annan ideell verksamhet






Vi erbjuder dig:


Visstidsanställning om minst ett år med möjlighet till förlängning, och beroende på kommande projekt och satsningar ser vi en möjlighet att på sikt erbjuda en tillsvidareanställning. Målstyrd och flexibel arbetstid som kan innefatta helg och kvällsarbete. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.


Ansökan
Du är välkommen att skicka ditt personliga brev och CV till [email protected]


Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 8 november








Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta
Lena Engberg,
avdelningschef SV Västernorrland 070-3242182


Mer om oss:


Studieförbundet Vuxenskolan, SV, är ett av Sveriges största studieförbund, som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang.




Vi värdes ätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare för Kramfors grundskolor

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som verksamhetsutvecklare innebär att vara ett stöd för verksamhetsområdets ledning. Du kommer delta och arbeta i områdets alla olika utvecklings- och kvalitetsuppdrag.

Du kommer att, självständigt och tillsammans med andra, driva olika projekt och uppdrag som syftar till utveckling av verksamheterna. Du kommer även att arbeta med övergripande kvalitetsledningsfrågor samt utveckla och driva kvalitetsledningssystemet. Det innebär bland annat att följa upp processer och rutiner, utföra kvalitetsuppföljning mm.
I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram statistik, genomföra internkontroll och ta fram andra underlag samt medverka i analys och presentation av dessa. Din roll som verksamhetsutvecklare innefattar även ansvar för att inhämta och sprida information och kunskap utifrån nya rön och forskning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig universitets- eller högskoleexamen inom ett område som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.
Du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete på strategisk nivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom det offentliga skolväsendet. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsledning samt erfarenhet av att arbeta med digitala innovationer.

Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift och ha förmågan att förmedla kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Vi ser även att du har god kunskap gällande aktuell lagstiftning och goda IT-kunskaper. För att utveckla arbetet på alla nivåer behöver du ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga.

Som person tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är en god analytiker som har förmåga att se samband, dra logiska slutsatser utifrån komplex information och föreslå möjliga lösningar. Du har ett öga för detaljer, utan att tappa fokus på helheten, du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor.

I din yrkesroll är du mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Du trivs i en roll där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta stort ansvar, samtidigt som du värdesätter och själv bidrar till ett bra samarbete inom verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

För att hålla en hög kvalitet i processen och ha en god kommunikation med dig som söker vill vi att du skickar din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Utdrag från belastningsregistret och referenser lämnas däremot vid begäran. Kramfors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom organisationsmarknaden till SV Västernorrland

Verksamhetsutvecklare inom organisationsmarkanden till SV Västernorrland Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner. Vår vision är ett samhälle där varje människa växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi skapar mötesplatser och satsar för framtiden med att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur.   Söker du ett meningsfullt arbete som gör skillna... Visa mer
Verksamhetsutvecklare inom organisationsmarkanden till SV Västernorrland
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner. Vår vision är ett samhälle där varje människa växer genom kunskap, insikt och delaktighet. Vi skapar mötesplatser och satsar för framtiden med att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur.  
Söker du ett meningsfullt arbete som gör skillnad på riktigt? Vi söker nu en verksamhetsutvecklare som vill jobba inom området organisationsmarknaden i hela länet. Stationering blir vid vårt kontor i Kramfors.


Om rollen
Som verksamhetsutvecklare i Studieförbundet Vuxenskolan (SV) arbetar du i huvudsak med att skapa lokal folkbildningsverksamhet i form av studiecirklar, kurser och kulturaktiviteter inom organisationsmarknaden. Det handlar främst om grund- medlems- och samverkansorganisationer, men även om andra samarbetspartners utan avtal.
Arbetet innebär skapa och vårda kontaktnät med en mängd aktörer, kommuner och föreningar. Rollen innebär också uppsökande av ny verksamhet, där du kan finna och se möjligheter till extern finansiering till nya satsningar. Några typiska arbetsuppgifter innefattar bl a:
·        Tillsammans med na?rmaste chef utarbeta fo?rslag pa? verksamhetsplan inom ditt verksamhetsomra?de organisationsmarkanden, samt bera?kna budget.
·        Självständigt planera och organisera arbetet inom fastställda verksamhetsplan.
·        Ekonomiansvar fo?r sin verksamhet.
·        Organisera praktiska fo?rutsa?ttningar fo?r att bedriva la?rande och folkbildning.
·        Planera och genomfo?ra/facilitera mo?ten och processer.


Vi söker dig som
Vi tror att du är en kommunikativ person som är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Därför söker vi dig som:
·        Kan engagera och entusiasmera människor
·        Är intresserad av förändrings- och utvecklingsarbete
·        Har ett genuint intresse för folkbildning och sociala frågor
·        Har erfarenhet av processer och processledning
·        Du har en god förmåga att arbeta individuellt och bedriva ditt arbete mot uppsatta mål. 
·        Visar gott personligt ledarskap och god förmåga att planera och strukturera ditt arbete.
·        Är trygg i att arbeta självständigt och samtidigt fungerar bra i samarbete med andra.
·        Har lätt att uttrycka dig i tal och tex, samt besitter en fo?rma?ga och teknisk kompetens fo?r att arbeta i administrativa system
·        God vana att arbeta i Officepaket och O365
Vi ser det som självklart att du är en initiativrik, kommunikativ och samarbetsorienterad person som är mån om att bidra med engagemang i vår avdelning. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter inom folkbildning eller annan ideell verksamhet



Vi erbjuder dig:
Ett vikariat om 3 år på 80% alternativt 100% med möjlighet till förlängning, och beroende på kommande projekt och satsningar ser vi en möjlighet att på sikt erbjuda en tillsvidareanställning. Målstyrd och flexibel arbetstid som kan innefatta helg och kvällsarbete. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.


Ansökan
Du är välkommen att skicka ditt personliga brev och CV till
[email protected]


Urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag
8 november


Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta
Lena Engberg,
avdelningschef SV Västernorrland 070-3242182




Mer om oss:
Studieförbundet Vuxenskolan, SV, är ett av Sveriges största studieförbund, som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Visa mindre

Ekonom

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med i en organisation som strävar efter att utveckla våra processer och system för att bidra till en god verksamhet som ger kvalitet till våra medborgare, så är det kanske dig vi söker.

Ekonomienheten arbetar med att stödja kommunens chefer när det gäller verksamhetsanalyser, budget, prognos och bokslut samt arbetar med redovisningsfrågor och ansvarar för kommunens bokslut och årsredovisning. Utrednings- och utvecklingsprojekt inom verksamhets- och ekonomiprocesser är andra exempel på arbetsuppgifter inom enheten. Vi är inne i en spännande period med utveckling av vårt verksamhetssystem och våra ekonomiprocesser. Här vill vi att du ska vara en viktig deltagare.

Till vår enhet söker vi nu en ekonom. Dina arbetsuppgifter kommer att främst var inriktade på att stötta chefer och hjälpa till och analysera deras verksamheter. Du arbetar även med att utveckla ekonomiprocesserna och de stödsystem som används inom ekonomiområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en akademisk ekonomiexamen och det är meriterande med erfarenhet av ekonomiarbete, särskilt inom kommunal sektor.
Du tycker om att arbeta på ett både analytiskt och strukturerat sätt med god insikt i verksamhetsperspektivet. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Om du är en social person som gillar utveckling så kommer du trivas här hos oss.

ÖVRIGT
Ekonomichef Malin Rydmark svarar gärna på dina frågor och funderingar.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

För att hålla en hög kvalitet i processen och ha en god kommunikation med dig som söker vill vi att du skickar din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre