Lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning i Kramfors

Se lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Branschföreträdare till Sveriges Åkeriföretag i Region Norr

Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i norra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Norr, som omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborgs län. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är ... Visa mer
Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i norra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Norr, som omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborgs län. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är du redo att göra skillnad?

Åkerinäringen är en bransch med lång historia som idag omsätter ca 4% av Sveriges BNP. Godstransporter på väg sysselsätter över 100 000 förare och totalt omkring 250 000 personer vilket motsvarar ca 5% av antalet sysselsatta i Sverige. 

Vi söker en erfaren och strategiskt tänkande branschföreträdare med passion för medlemsvård och engagemang för transportbranschen. Som senior branschföreträdare kommer du att bli en nyckelperson i att utveckla och stärka relationerna med våra medlemmar – och säkerställa att vi är deras främsta stöd i en föränderlig bransch. Här får du en unik möjlighet att påverka branschens framtid och skapa verkligt värde för åkeriföretag över hela norra Sverige.

Sveriges Åkeriföretag består av 4 regioner med 12 föreningar. Vi servar ca 5 000 företag med totalt ca 36 000 fordon i Sverige. Som branschorganisation arbetar vi bland annat med att skapa goda förutsättningar för en lönsam och hållbar utveckling av medlemsföretagen. Vi ger medlemmarna råd i olika juridiska, ekonomiska och tekniska frågor samt företräder dem i kontakter med myndigheter mm. För mer info besök www.akeri.se
Arbetsbeskrivning
Som Branschföreträdare hos Sveriges Åkeriföretag har chansen att göra en verklig skillnad och bidra till en hållbar och lönsam utveckling av åkerinäringen i Sverige. Du kommer att vara ansiktet utåt för vår medlemsvård och ansvarar för att identifiera och driva de frågor som ligger våra medlemmar närmast om hjärtat. Genom att skapa en nära dialog med medlemsföretagen och förstå deras behov, verkar du för att deras röst blir hörd på såväl lokal som nationell nivå. I denna roll har du många kontaktytor och samarbetar med både befintliga och nya medlemsföretag, politiker, beslutsfattare och andra företagsorganisationer. 

Som branschföreträdare får du möjligheten att:

• Utveckla och stärka medlemsrelationer genom att säkerställa att vi levererar tjänster, stöd och insikter som gör verklig skillnad.
• Ge stöttning och rådgivning till medlemsföretagen inom exempelvis logistik, vägtrafikslagstiftning, utbildning inom åkerinäringen samt av enklare juridisk karaktär.
• Vara en katalysator för branschens röst i dialoger med politiker, myndigheter och andra nyckelaktörer för att främja rättvisa och hållbara villkor för våra medlemmar.
• Skapa och driva nätverksträffar och utbildningar som stärker våra medlemmars kompetens och konkurrenskraft.
• Vara delaktig i opinionsbildning och arbeta strategiskt med frågor om hållbarhet, arbetsmiljö och innovation för att stötta åkeribranschens framtida utveckling.

Arbetet erbjuder stor variation och flexibilitet där du självständigt ansvarar för besök hos både befintliga och potentiella nya medlemmar inom ditt tilldelade område, samtidigt som möjlighet finns att arbeta hemifrån alternativ på närmaste kontor. Du kommer att ansvara för region Norr som består av Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland med kontor i Umeå.
Vem är du?
Vi söker dig som med din erfarenhet och kompetens vill bidra till den fortsatta utvecklingen i en spännande och händelserik framtidsbransch där du får möjlighet att göra skillnad i näringslivet. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom statsvetenskap, kommunikation, ekonomi, juridik, ingenjör eller liknande.
• Flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska
• Goda kunskaper i MS word, Excel & Powerpoint
• Körkort B och tillgång till egen bil.
• En gedigen bakgrund inom transport, logistik eller en närliggande bransch.
• Erfarenhet av framgångsrik medlemsvård, relationsbyggande, näringslivet eller branschpåverkan.
• En naturlig förmåga att kommunicera tydligt och inspirerande, både skriftligt och muntligt.
• Strategisk förståelse för branschens utmaningar, politiska processer och vad som krävs för att skapa framgångsrik medlemsvård och påverkan.

Du är en engagerad och utåtriktad företrädare med ett starkt intresse för att bygga och upprätthålla goda relationer. Din strukturerade och företagsamma natur, tillsammans med din förmåga att arbeta självständigt, gör dig till en förtroendeingivande och pålitlig person. Du känner dig bekväm att tala med såväl politiker och beslutsfattare som med medlemsföretag om åkerinäringens utmaningar och satsningar.
Du erbjuds
Som branschföreträdare hos oss får du en unik chans att arbeta i en dynamisk, samhällsviktig roll med stort inflytande. Här får du möjligheten att påverka branschens framtid samtidigt som du hjälper våra medlemsföretag att växa och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet till ett stort nätverk inom transportsektorn. 

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bidra till en starkare, mer hållbar åkeribransch? Skicka in din ansökan senast 2024-12-15 och bli en del av vårt team!

I den här processen samarbetar Sveriges Åkeriföretag med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Om Sveriges Åkeriföretag
Sveriges Åkeriföretag bevakar åkerinäringens intressen och stödjer våra medlemsföretags behov av företagsutveckling, opinionsbildning och lobbying. Vårt mål är att lyfta hela den svenska åkerinäringen, göra näringen mer synlig och höja branschens anseende. Sveriges Åkeriföretag informerar och ger medlemsföretagen råd i bland annat juridiska, ekonomiska och tekniska frågor och vi erbjuder utbildningar och certifieringar. Vi företräder också medlemsföretagen i kontakter med myndigheter, regering och riksdag, intresse- och näringslivsorganisationer. Genom att bevaka näringens intressen, driva på i miljö- och trafiksäkerhetsarbetet och bevaka utvecklingen i branschens omvärld arbetar vi även för en sund och lönsam utveckling av åkerinäringen.

Välkommen till Sveriges Åkeriföretag – Med Åkerinäringen- för en hållbar framtid Visa mindre

Branschföreträdare till Sveriges Åkeriföretag i Region Norr

Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i norra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Norr, som omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborgs län. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är ... Visa mer
Är du passionerad för samhälls- och företagarfrågor och vill vara med och forma framtiden för åkerinäringen i norra Sverige? Sveriges Åkeriföretag söker nu en engagerad och drivande Branschföreträdare för Region Norr, som omfattar Norrbotten, Västerbotten, Jämtland, Västernorrland och Gävleborgs län. Här får du chansen att spela en nyckelroll i en dynamisk och växande bransch som står i centrum i både klimatomställning och teknisk utveckling i Sverige. Är du redo att göra skillnad?

Åkerinäringen är en bransch med lång historia som idag omsätter ca 4% av Sveriges BNP. Godstransporter på väg sysselsätter över 100 000 förare och totalt omkring 250 000 personer vilket motsvarar ca 5% av antalet sysselsatta i Sverige. 

Vi söker en erfaren och strategiskt tänkande branschföreträdare med passion för medlemsvård och engagemang för transportbranschen. Som senior branschföreträdare kommer du att bli en nyckelperson i att utveckla och stärka relationerna med våra medlemmar – och säkerställa att vi är deras främsta stöd i en föränderlig bransch. Här får du en unik möjlighet att påverka branschens framtid och skapa verkligt värde för åkeriföretag över hela norra Sverige.

Sveriges Åkeriföretag består av 4 regioner med 12 föreningar. Vi servar ca 5 000 företag med totalt ca 36 000 fordon i Sverige. Som branschorganisation arbetar vi bland annat med att skapa goda förutsättningar för en lönsam och hållbar utveckling av medlemsföretagen. Vi ger medlemmarna råd i olika juridiska, ekonomiska och tekniska frågor samt företräder dem i kontakter med myndigheter mm. För mer info besök www.akeri.se
Arbetsbeskrivning
Som Branschföreträdare hos Sveriges Åkeriföretag har chansen att göra en verklig skillnad och bidra till en hållbar och lönsam utveckling av åkerinäringen i Sverige. Du kommer att vara ansiktet utåt för vår medlemsvård och ansvarar för att identifiera och driva de frågor som ligger våra medlemmar närmast om hjärtat. Genom att skapa en nära dialog med medlemsföretagen och förstå deras behov, verkar du för att deras röst blir hörd på såväl lokal som nationell nivå. I denna roll har du många kontaktytor och samarbetar med både befintliga och nya medlemsföretag, politiker, beslutsfattare och andra företagsorganisationer. 

Som branschföreträdare får du möjligheten att:

• Utveckla och stärka medlemsrelationer genom att säkerställa att vi levererar tjänster, stöd och insikter som gör verklig skillnad.
• Ge stöttning och rådgivning till medlemsföretagen inom exempelvis logistik, vägtrafikslagstiftning, utbildning inom åkerinäringen samt av enklare juridisk karaktär.
• Vara en katalysator för branschens röst i dialoger med politiker, myndigheter och andra nyckelaktörer för att främja rättvisa och hållbara villkor för våra medlemmar.
• Skapa och driva nätverksträffar och utbildningar som stärker våra medlemmars kompetens och konkurrenskraft.
• Vara delaktig i opinionsbildning och arbeta strategiskt med frågor om hållbarhet, arbetsmiljö och innovation för att stötta åkeribranschens framtida utveckling.

Arbetet erbjuder stor variation och flexibilitet där du självständigt ansvarar för besök hos både befintliga och potentiella nya medlemmar inom ditt tilldelade område, samtidigt som möjlighet finns att arbeta hemifrån alternativ på närmaste kontor. Du kommer att ansvara för region Norr som består av Norrbotten, Västerbotten, Jämtland och Västernorrland med kontor i Umeå.
Vem är du?
Vi söker dig som med din erfarenhet och kompetens vill bidra till den fortsatta utvecklingen i en spännande och händelserik framtidsbransch där du får möjlighet att göra skillnad i näringslivet. För att lyckas i rollen ser vi att du har:

• Eftergymnasial utbildning inom statsvetenskap, kommunikation, ekonomi, juridik, ingenjör eller liknande.
• Flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska
• Goda kunskaper i MS word, Excel & Powerpoint
• Körkort B och tillgång till egen bil.
• En gedigen bakgrund inom transport, logistik eller en närliggande bransch.
• Erfarenhet av framgångsrik medlemsvård, relationsbyggande, näringslivet eller branschpåverkan.
• En naturlig förmåga att kommunicera tydligt och inspirerande, både skriftligt och muntligt.
• Strategisk förståelse för branschens utmaningar, politiska processer och vad som krävs för att skapa framgångsrik medlemsvård och påverkan.

Du är en engagerad och utåtriktad företrädare med ett starkt intresse för att bygga och upprätthålla goda relationer. Din strukturerade och företagsamma natur, tillsammans med din förmåga att arbeta självständigt, gör dig till en förtroendeingivande och pålitlig person. Du känner dig bekväm att tala med såväl politiker och beslutsfattare som med medlemsföretag om åkerinäringens utmaningar och satsningar.
Du erbjuds
Som branschföreträdare hos oss får du en unik chans att arbeta i en dynamisk, samhällsviktig roll med stort inflytande. Här får du möjligheten att påverka branschens framtid samtidigt som du hjälper våra medlemsföretag att växa och utvecklas. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, kontinuerlig kompetensutveckling och möjlighet till ett stort nätverk inom transportsektorn. 

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill bidra till en starkare, mer hållbar åkeribransch? Skicka in din ansökan senast 2024-11-27 och bli en del av vårt team!

I den här processen samarbetar Sveriges Åkeriföretag med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se
Om Sveriges Åkeriföretag
Sveriges Åkeriföretag bevakar åkerinäringens intressen och stödjer våra medlemsföretags behov av företagsutveckling, opinionsbildning och lobbying. Vårt mål är att lyfta hela den svenska åkerinäringen, göra näringen mer synlig och höja branschens anseende. Sveriges Åkeriföretag informerar och ger medlemsföretagen råd i bland annat juridiska, ekonomiska och tekniska frågor och vi erbjuder utbildningar och certifieringar. Vi företräder också medlemsföretagen i kontakter med myndigheter, regering och riksdag, intresse- och näringslivsorganisationer. Genom att bevaka näringens intressen, driva på i miljö- och trafiksäkerhetsarbetet och bevaka utvecklingen i branschens omvärld arbetar vi även för en sund och lönsam utveckling av åkerinäringen.

Välkommen till Sveriges Åkeriföretag – Med Åkerinäringen- för en hållbar framtid Visa mindre

Projektledare

Företagspresentation Dockstavarvet är en del av Affärsområde Kockums inom Saab-koncernen med utvecklings- och tillverkningsansvar för båtar i storleksklassen 10-30m. Vi arbetar med våra produkter i hela dess livscykel från utveckling till avveckling vilket innebär utveckling, nyproduktion, modifiering och vidmakthållande av Strids- och Patrullbåtar åt Försvarsmakter eller andra statliga myndigheter. Exportandelen av Dockstavarvets utgörs av stora delar a... Visa mer
Företagspresentation

Dockstavarvet är en del av Affärsområde Kockums inom Saab-koncernen med utvecklings- och tillverkningsansvar för båtar i storleksklassen 10-30m. Vi arbetar med våra produkter i hela dess livscykel från utveckling till avveckling vilket innebär utveckling, nyproduktion, modifiering och vidmakthållande av Strids- och Patrullbåtar åt Försvarsmakter eller andra statliga myndigheter. Exportandelen av Dockstavarvets utgörs av stora delar av marknaden, upp till 80% av totala verksamheten. Detta fortsätter vi att utveckla, gentemot befintliga och nya kunder runt om i världen. Med våra professionella medarbetare utvecklar och genomför verksamheten tillsammans med våra kunder och slutanvändare samt i nära samarbete med våra större underleverantörer. Huvuddelen av verksamheten genomförs i Docksta, men vi verkar även från de platser i världen där vi tillsammans med våra kunder skapar nya Projekt för Försvarsmakter/Statliga myndigheter. Mer info hittar du på www.dockstavarvet.se

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som projektledare på Dockstavarvet kommer du vara med och bidra till en historisk tillväxt inom företaget. Du kommer att leda och driva projekt som påverkar både Sveriges försvar och exportmarknaden, vilket gör att du har en unik möjlighet att påverka och forma framtiden då du i rollen kommer du vara en del i att påverka den materiel och de system som kommer användas inom Försvarsområdet för både Sverige och exportmarknaden kommande decennier. Som Projektledare för Dockstavarvet kommer du att planera, leda samt delta i projekt som omfattar allt från modifieringar och uppgraderingar av båtar i syfte att förlänga den operationella livslängden till projekt som innefattar nybyggnation med alla dess delar. Du har en central roll i projekten och leder alla faser från planering och design till inköp, produktion, verifiering och leverans. Du kommer att arbeta nära andra kreativa kollegor i projektteamen och ha en unik möjlighet att påverka alla aspekter av projektet. Du kommer som projektledare delta i arbetet med kravanalys under upphandling, skapa anbud och förhandla kontrakt samt leda och följa upp pågående uppdrag inom Teknik, Inköp och Produktion. Del av utvecklings- och tillväxtarbetet inom Dockstavarvet handlar om affärsutveckling därav lägger vi stor vikt vid ekonomisk förståelse och ansvar för eget projektresultat.

Din profil

Det är meriterande om du är utbildad civil- eller högskoleingenjör med inriktning industriell ekonomi eller maskinteknik alternativt har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vi ser att du har erfarenhet av rollen som projektledare och att du självständigt driver dina arbetsuppgifter framåt. Det är meriterande om du tidigare drivit multiprojekt, om du har kunskap om fartyg samt erfarenhet av operativ drift och vidmakthållande av fartyg eller motsvarande komplexa tekniska system. Det är också meriterande om du har erfarenhet av Försvarsindustri och offentliga upphandlingar. Vi ser positivt på om du har erfarenhet av att förstå övergripande funktionella krav till tekniska krav och dess implementering i Teknik/Produktion. Framgångsfaktorer i rollen som Projektledare på Dockstavarvet är att har du god kunskap om och förmåga i att använda projektledningsverktyg och metoder samt tidigare arbetat med riskhantering i projekt. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du initiativtagande, kommunikativ och har förmågan att motivera dig själv och andra för att nå gemensamma mål. Du samarbetar bra med andra människor, lockas av att utmanas och utveckla, är resultatorienterad, strukturerad med god förmåga att planera, leda, genomföra och följa upp projektaktiviteter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Resor i tjänsten kan förekomma, såväl inrikes som utrikes. Rollen som Projektledare Dockstavarvet kräver svenskt medborgarskap och en godkänd registerkontroll.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Ola Johansson och nås på 0728-575705/[email protected] eller Johanna Hermansson som nås på 0767-248834/[email protected]

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Projektledare till Belysning

Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi projektledare som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Affärsområde Belysnin... Visa mer
Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi projektledare som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället.

Affärsområde Belysning är ledande i Sverige när det gäller kunskap inom belysningsområdet. Vi levererar energieffektiva helhetslösningar till våra kunder. Våra kunder är Trafikverket, Kommuner, byggentreprenadföretag och inom industri- samt infrasektorn. Exempel på områden där vi arbetar är vägbelysning, ljussättning av byggnader, träd, broar, parker och monument. Vår företagskultur präglas av entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en målstyrd och projektorienterad organisation.
Avdelning belysning Södra Norrland söker nu en projektledare som kan axla ett spännande och utvecklande arbete i vår framgångsrika avdelning inom gatubelysning. Vi är övertygade om att den viktigaste egenskapen för att lyckas som projektledare är ditt driv för affärer och nå uppsatta mål.

Som projektledare ansvarar du för att planera och utföra projekt i de befintliga DoU avtalen samt byggprojekt som vi vinner i upphandlingar. Du är med i hela processen från anbudsräkning till avtalsskrivning och drivande av avtalen. Du arbetar tillsammans med egen personal och underentreprenörer som utför planerade underhållsarbeten, åtgärdar fel och bygger nya belysningsanläggningar. Du ansvarar för merförsäljning till befintliga kunder och medverkar i arbetet med att bearbeta nya kunder.


De huvudsakliga arbetsuppgifterna:
Ansvara för att leda och fördela arbeten i drift och underhållskontrakten
Ansvara för projektens kvalitet, miljö och arbetsmiljö
Deltar till ett aktivt säkerhetsarbete för våra medarbetare
Ansvara för ekonomin i projekten
Sköta kontakter med kund, beställare och underentreprenörer
Deltaga på byggmöten
Ansvara för upphandling av material till projekten
Medverka i förhandlingar
Planering och samarbete med projektmedarbetare
Kalkyl- och offertarbete / Projektering av elanläggningar



Kravspecifikation
Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har:
Erfarenhet av projektledning och projektekonomi inom El/installations branschen eller markentreprenader.
En avklarad gymnasial utbildning eller högre, gärna inom el, projektledning, teknik, ekonomi eller annat relevant område.
B-körkort, då dagsresor förkommer i tjänsten.
Goda kunskaper i Svenska i tal & skrift, Engelska är meriterande
Datorvana (Office-paketet)


Vi lägger stort vikt på dina personliga kompetenser. Vi söker dig som är utåtriktad, driven och brinner för kundvård och nya affärer. Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. För att lyckas i rollen behöver du ha ett resultatinriktat och affärsmässigt arbetssätt samt vana vid att tolka avtal. Du har en strukturell och administrativ förmåga då du kommer arbeta processtyrt i olika data- och ärendehanteringssystem.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av entreprenadjuridik samt ekonomi. Utbildningar i BAS U/P, Arbete på väg och ESA är ytterligare meriter som värdesätts. Dessutom värdesätter vi vana av processtyrt arbete i ärendehanteringssystem samt ekonomisystem.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur!
Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv.
Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här:?Dina kollegor - Vattenfall SE
Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier!
Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB
Instagram – Vattenfallservices


Placeringsort
Sollefteå, Kramfors, Härnösand eller Sundsvall. Vi värdesätter dock rätt kompetens före geografisk placering, därför kan annan placeringsort diskuteras i ett sådant fall. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan!


?Kontakt
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ronny Andersson 072 202 34 53. För information kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryterare Mays Al-Musfi, 070 267 94 57.
Fackliga representanter är Caroline Trogen Unionen, Robert Lönnqvist SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00.


Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 1 januari 2024. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum! Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Kontrollerna kommer att utföras av en tredje part, Validata.


Företagsbeskrivning
Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar.
Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Visa mindre

Ramudden söker en Projektledare till Örnsköldsvik

OM OSS Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskad... Visa mer
OM OSS
Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag på ett 70-tal platser i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Kanada och omsätter runt 1,8 miljarder SEK per år och har ca 800 anställda.

Vi söker nu en Projektledare till vår verksamhet i Örnsköldsvik. Örnsköldsvik ingår i Region Nord tillsammans med orterna Borlänge, Gävle, Härnösand, Ludvika, Luleå, Mora, Piteå, Umeå, Sundsvall, Umeå, Östersund & Skellefteå.

OM TJÄNSTEN
Som Projektledare hos oss planerar, driver och genomför du stora och mindre projekt med fokus på lönsamhet och kundnöjdhet. Du sköter kontakten med alla inblandade i projekten och planerar och fördelar arbetsuppgifter och resurser inom gruppen. Vidare ser du till att TA-planer samt de tillstånd och underlag som krävs finns på plats och skapar riskbedömning för skiss och etablering.

Du kommer att jobba i spännande uppdrag tillsammans med ett kompetent team där samarbete är nyckeln till framgång.

OM DIG
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen samt tidigare erfarenhet av att leda och driva projekt. Som person har du en mycket god problemlösningsförmåga. Du tar för dig och är öppen, nyfiken och gillar utmaningar. Vi värdesätter förmågan att kommunicera kring problem och lösningar samt att du är noggrann och flexibel. Du är även en mycket god organisatör med god framförhållning. Vidare har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vi arbetar som ett team där vi alla samarbetar och ställer upp för varandra.

VÅRA KÄRNVÄRDEN
Nära, drivna och omtänksamma

Vi jobbar nära våra kunder och är lyhörda för deras behov. Vi är drivna i vårt jobb och hittar nya smarta lösningar som bidrar till vår ledande ställning i branschen. Vi är omtänksamma och personliga i samarbetet med våra kunder.

DETTA ERBJUDER VI DIG
Som vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen.

Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid.

Läs mer på https://www.ramudden.se/passionforhealth

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringen sker löpande, välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ramudden söker en Projektledare till Örnsköldsvik

OM OSS Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskad... Visa mer
OM OSS
Ramudden skapar säkra arbetsplatser längs vägarbeten, byggnationer, anläggningar, järnvägar och andra infrastrukturprojekt. Vi erbjuder anpassade lösningar med omtanke om människors trygghet och arbetsmiljö. Vi tillhandahåller utrustning när och där det behövs, utför tjänster på plats samt utbildar våra kunders medarbetare i säkra arbetsplatser. Vi hjälper också till att säkra publika platser. Vårt syfte är att se till att människor kommer hem oskadda varje dag, oavsett om de jobbar på en arbetsplats eller bara passerar den. Vi finns idag på ett 70-tal platser i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Kanada och omsätter runt 1,8 miljarder SEK per år och har ca 800 anställda.

Vi söker nu en Projektledare till vår verksamhet i Örnsköldsvik. Örnsköldsvik ingår i Region Nord tillsammans med orterna Borlänge, Gävle, Härnösand, Ludvika, Luleå, Mora, Piteå, Umeå, Sundsvall, Umeå, Östersund & Skellefteå.

OM TJÄNSTEN
Som Projektledare hos oss planerar, driver och genomför du stora och mindre projekt med fokus på lönsamhet och kundnöjdhet. Du sköter kontakten med alla inblandade i projekten och planerar och fördelar arbetsuppgifter och resurser inom gruppen. Vidare ser du till att TA-planer samt de tillstånd och underlag som krävs finns på plats och skapar riskbedömning för skiss och etablering.

Du kommer att jobba i spännande uppdrag tillsammans med ett kompetent team där samarbete är nyckeln till framgång.

OM DIG
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen samt tidigare erfarenhet av att leda och driva projekt. Som person har du en mycket god problemlösningsförmåga. Du tar för dig och är öppen, nyfiken och gillar utmaningar. Vi värdesätter förmågan att kommunicera kring problem och lösningar samt att du är noggrann och flexibel. Du är även en mycket god organisatör med god framförhållning. Vidare har du goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Vi arbetar som ett team där vi alla samarbetar och ställer upp för varandra.

VÅRA KÄRNVÄRDEN
Nära, drivna och omtänksamma

Vi jobbar nära våra kunder och är lyhörda för deras behov. Vi är drivna i vårt jobb och hittar nya smarta lösningar som bidrar till vår ledande ställning i branschen. Vi är omtänksamma och personliga i samarbetet med våra kunder.

DETTA ERBJUDER VI DIG
Som vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen.

Vi har även en friskvårdssatsning som vi kallar "Passion for health" med fokus på att vi skall må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid.

Läs mer på https://www.ramudden.se/passionforhealth

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringen sker löpande, välkommen med din ansökan! Visa mindre

Project Management Officer till Mondi

Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid. Vill du arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning av investeringsprojekt och drivs av att systematiskt planera, leda, kontrollera och utveckla verksamheten... Visa mer
Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid.
Vill du arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning av investeringsprojekt och drivs av att systematiskt planera, leda, kontrollera och utveckla verksamheten inom detta ansvarsområde? Vill du jobba i en öppen och inkluderande organisation med högt säkerhetstänk? Då kan det vara dig vi söker!
Ditt uppdrag
Då vår Project Management Officer går till annan tjänst inom företaget rekryterar vi nu en efterträdare. I rollen ingår framtagande och beredning av förslag till prioritering av investeringsbehov från avdelningarna och resurstillsättning av projekten. Du ansvarar för förvaltning och utveckling av projektstandarden och capexprocessen och leder Capexplaneringen utifrån avdelningarnas samlade behov. I rollen ingår även att överse att projekten har rätt kvalitet, kostnad och blir färdigställda i tid samt att stötta vår chef för CAPEX/IT gällande prioriterat investeringsbehov mot huvudkontoret i Wien. Du ansvarar även för att efterlevnaden av capexprocessen följs i samtliga projektfaser och tolkar och bevakar lagar och föreskrifter inom området.
Vem är du?
Vi tror att du kommer att trivas som Project Management Officer om du är en strukturerad, analytisk och kommunikativ person som har en vilja att inspirera och engagera medarbetare i arbetsområdet. Du är effektiv och resultatorienterad i ditt sätt att arbeta och har ett systematiskt och metodiskt arbetssätt som genomsyrar det du tar dig an. Vidare tror vi att du trivs i en ansvarsfull roll där du får arbeta med flera kontaktytor och använda din förmåga att kommunicera effektivt och tydligt.
Vi söker dig som har projektledarerfarenhet och har mycket goda kunskaper i MS Office och i det engelska språket. Vi ser även att du har goda kunskaper gällande anläggningsregister, databaser och underhållssystem.
Vårt erbjudande
Grow
Alla våra medarbetare är viktiga – för processen och för vår utveckling mot en mer hållbar värld. Därmed får du också mycket eget ansvar, liksom möjlighet att påverka arbetet och din egen kompetensutveckling.
Create
Vi erbjuder en värld av möjligheter, både internt och globalt. Hos oss får du utvecklas genom hela karriären, bland annat via utbildningar inom vår Mondi Academy och i utmanande projekt.
Inspire
Du kan se fram emot en arbetsplats där säkerheten går främst och där arbetet sker nära prestigelösa kollegor. En oslagbar livsmiljö och möjlighet till aktiv fritid i den växande destinationen Höga Kusten får du på köpet.
Besök oss på vår karriärsida, Mondi Jobs för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner.
Välkommen med din ansökan!
Kontakt
Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Karin Bergqvist på tel: 070-3772063 eller e-post: [email protected]
Sista ansökningsdag är 15 maj. Urval kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre