Lediga jobb som Registrator i Kramfors

Se lediga jobb som Registrator i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Registrator med stort intresse för hantering av digital information

Ansök    Dec 13    Folke Bernadotteakademin    Registrator
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.Dina arbetsuppgifter Som registrator skapar du förutsättningar för att all information som går in och ut ur myndigheten registreras på enklaste sätt och är ett stöd till medarbetare i detta. Den närmsta tiden kommer ett särskilt fokus ligga på att stärka hanteringen av vå... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.Dina arbetsuppgifter
Som registrator skapar du förutsättningar för att all information som går in och ut ur myndigheten registreras på enklaste sätt och är ett stöd till medarbetare i detta. Den närmsta tiden kommer ett särskilt fokus ligga på att stärka hanteringen av vår digitala information, där du har en viktig roll i framtagandet av nya rutiner och arbetssätt samt implementeringen av dessa.

Du ansvarar för ordningen på plats i myndighetens fysiska arkiv, där du jobbar aktivt med arkivvård och gallring. Du ansvarar också för att förteckna digitala lagringsytor och myndighetens databaser, samt att samordna uppdatering av behandlingsregister över personuppgifter. I det löpande arbetet arbetar du med ständiga förbättringar.

Allt arbete bedrivs i nära samarbete med IT, säkerhetsfunktionen, dokumentcontroller, och den verksamhet som berörs. Du deltar i relevanta nätverk och har en aktiv roll i FBA:s signalskyddsorganisation. Andra uppgifter inom ramen för enhetens verksamhet kan tillkomma.

Din profil
Kvalifikationer

• Relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• God kunskap om allmän förvaltningsrätt
• God förståelse för vårt digitala samhälle och dess krav på informationssäkerhet
• Goda användarkunskaper i Microsoft 365-programmen
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift

Meriterande

• Eftergymnasial utbildning inom arkiv-, biblioteks-, och informationsvetenskap, informatik, administrativ databehandling, eller motsvarande
• Erfarenhet av att handlägga ärenden i enlighet med förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen (OSL)
• Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, digitala arkiv eller liknande
• Kunskaper om gällande arkiv- och IT-rätt, kännedom om lagar och regler gällande informationssäkerhet och informationshantering
• Erfarenhet av signalskyddsarbete
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling i syfte att stärka informationshantering
• Grundläggande kunskaper om dataskydd

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter och ställer därmed krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som handläggare. Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse, provanställning på 6 månader tillämpas. Placeringsort är Sandö, Kramfors kommun, då det är där vi har vårt fysiska arkiv. I arbetet ingår inrikes resor till kontoret i Stockholm enstaka gånger per termin. Säkerhetsprövning kan komma att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Ansök senast 2025-02-09

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollens innehåll: Karolin Lindberg, enhetschef, 070-574 60 16 (semester 241223-250103)

Allmänna och praktiska frågor: Sandra Bäcklund, HR verksamhetspartner, 070-180 69 38 (semester 241223-250103)

Facklig representant, SACO:
Jan Frid 070-178 87 23 (semester 241220-250103)

Facklig representant, ST:
Helene Leander 070-183 52 12 (semester 241223-250103)

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.
FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre

Registrator till Kramfors kommun

Ansök    Maj 3    Kramfors kommun    Registrator
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER So... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som registrator tillhör du enheten för kommunadministration, som ansvarar för uppgifter inom bland annat registrering av handlingar, arkiv, nämndadministration, förvaltarverksamheten, val och beredskapsfrågor. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara registrator för kommunens nämnder där registratorsuppgifter som posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar ingår.

Arbetet som registrator innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support, utbildning och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en utvecklingsinriktad registrator som vill vara med och bidra och utveckla kommunens verksamhet.
Du har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, samhällsvetenskap, registratorsutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller arbete som registrator. Erfarenhet och god vana av att hantera och förstå system. Du har lätt för att ta dig an nya arbetssätt och har ett intresse av att vara delaktig i den digitala utvecklingen.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som är en flexibel person och kan se möjligheter i förändringar.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper för denna roll. Arbetet förutsätter att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Registrator till Kramfors kommun

Ansök    Apr 3    Kramfors kommun    Registrator
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER So... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som registrator tillhör du enheten för kommunadministration, som ansvarar för uppgifter inom bland annat registrering av handlingar, arkiv, nämndadministration, förvaltarverksamheten, val och beredskapsfrågor. Du kommer, tillsammans med dina kollegor, att vara registrator för kommunens nämnder där registratorsuppgifter som posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar ingår.

Arbetet som registrator innebär att du gör kvalificerade bedömningar av vilka handlingar som ska registreras, gör sekretessbedömningar, påbörjar och avslutar ärenden. Du ansvarar för att registreringen och hanteringen av allmänna handlingar genomförs på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Det innebär också att du bevakar att myndigheten fullgör sina skyldigheter vad gäller en korrekt hantering av allmänna handlingar.
Tjänsten innebär service till media, medborgare och förtroendevalda, samt support, utbildning och vägledning till tjänstemän i kommunens olika verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en utvecklingsinriktad registrator som vill vara med och bidra och utveckla kommunens verksamhet.
Du har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, samhällsvetenskap, registratorsutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller arbete som registrator. Erfarenhet och god vana av att hantera och förstå system. Du har lätt för att ta dig an nya arbetssätt och har ett intresse av att vara delaktig i den digitala utvecklingen.
Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som är en flexibel person och kan se möjligheter i förändringar.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper för denna roll. Arbetet förutsätter att du kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Registrator med inriktning mot arkivet

Ansök    Jun 4    Kramfors kommun    Registrator
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en registrator som även kommer jobba med arkivfrågor. Uppdraget som registrator består till stor del av att hantera inkomna, utgående och upprättade handlingar och diarieföra dem. Registraturen hanterar även utlämnande av offentliga handlingar och göra sekretessbedömningar i enlighet med offentlighetsprincipen.

Stora förändringar och en utveckling av både arkivet och registraturen är på gång och din roll i utvecklingen kommer att vara viktig. Du kommer i din roll medverka vid framtagande av styrande dokument och ge råd och information till förvaltningarna gällande ärendehantering och arkivfrågor. Du kommer även att ha mycket kontakt med medborgare och medarbetare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en akademisk utbildning, exempelvis arkivvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning och av arbete med dokument- och ärendehantering. Det är även meriterande om du är insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen eller har erfarenhet av kommunala sektorns arkivbildning samt kunskap om lagstiftning som rör kommunal arkivförvaltning. Meriterande är också om du har erfarenhet av att ha varit drivande i förändringsarbete.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du strukturerad och effektiv. Du trivs i servicerollen och har god it-vana. Det är viktigt att du har ett professionellt och pedagogiskt förhållningssätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket. Du klarar att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och tycker att det är stimulerande att arbeta både med rutinuppgifter och mer komplexa frågor. Du har förmågan och erfarenheten av att arbeta självständigt och i en arbetsgrupp för att nå resultat.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre