Lediga jobb som Storhushållsföreståndare i Kramfors

Se lediga jobb som Storhushållsföreståndare i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef till Kostavdelningen, Kramfors kommun

Ansök    Okt 28    Kramfors kommun    Köksföreståndare
Nytt
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Vill du vara med och f... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Vill du vara med och forma framtidens måltidsservice i Kramfors? Nu söker vi en engagerad och utvecklingsinriktad enhetschef till vår kostavdelning!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef inom kostavdelningen i Kramfors kommun har du ett övergripande ansvar för sex kök i centrala Kramfors där måltider tillagas för förskolor, skolor, äldreomsorg och hemtjänstens matlådor. Du leder en verksamhet med cirka 20 medarbetare och ansvarar för att skapa god kvalitet i både mat och service, samtidigt som du driver utvecklingen av arbetssätt och rutiner.

I rollen ingår att coacha, följa upp och utveckla medarbetarna för att nå gemensamma mål. Du skapar engagemang, arbetsglädje och förutsättningar för samarbete. Du har även ekonomiansvar för enheterna och ingår i kostavdelningens ledningsgrupp tillsammans med kostchef, två andra enhetschefer och en kostekonom.

Ditt chefsuppdrag omfattar:

• Verksamhetsansvar: Du leder och utvecklar verksamheten utifrån mål, uppdrag och behov.
• Ekonomiskt ansvar: Du följer upp budget, arbetar med resursoptimering och säkerställer ekonomisk hållbarhet.
• Personalansvar: Du coachar, följer upp och skapar förutsättningar för medarbetarnas utveckling och arbetsglädje.
• Arbetsmiljöansvar: Du driver ett aktivt arbetsmiljöarbete med fokus på friskfaktorer, delaktighet och trygghet.

Du är en tydlig arbetsgivarrepresentant som värnar om det förtroende som chefsuppdraget bygger på. Genom ditt ledarskap skapar du engagemang, samarbete och goda resultat både för verksamheten och för medarbetarna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom området, eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har yrkesvana från köksverksamhet och gärna erfarenhet av att leda andra.

Du är en person som tar initiativ, arbetar självständigt och har lätt för att anpassa dig. Med din positiva energi, stolthet och arbetsglädje bidrar du till en trivsam arbetsmiljö.

Du har ett genuint intresse för mat och måltidsupplevelser, god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift, samt god datorvana. B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Internatpersonal till MSB Sandö - tidsbegränsad anställning

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari... Visa mer
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar.




Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega!

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med städning och rengöring av kontorsutrymmen, lektionssalar, hotellutrymmen samt övriga lokaler och utrymmen som tillhör verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår även storstädning och fönsterputsning. Du kommer vid behov även att arbeta med receptions- och restauranguppgifter.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Gymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- B-körkort

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av statlig förvaltning
- arbete med lokalvård inom hotellverksamhet
- erfarenhet av arbete i reception och/eller telefoni
- erfarenhet av att arbeta i restaurang
- god datorvana

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning till och med 2026-07-31, med möjlighet till förlängning,

Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i anställningen förekommer. Arbetstiderna är schemalagd och avser även kvällar och helger.

Om oss
Anställningen är placerad på enheten för internat 2. Enhetens uppgift är att tillhandahålla kurs- och konferensservice, studentservice, telefonväxel för myndigheten och reception. I detta ingår hotell-, restaurang- och lokalvårdstjänster och löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta Tf. enhetschef Lars Geist. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 25 juni 2025. Visa mindre

Internatpersonal till MSB Sandö

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du bidra till ett säkrare samhälle... Visa mer
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega!

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med olika arbetsuppgifter inom hotell och restaurang såsom lokalvård,
restaurangbiträde och växelpersonal.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- B-körkort
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av arbete inom hotell och restaurangverksamhet
- Erfarenhet av arbete som växeltelefonist
- Erfarenhet av arbete som restaurangbiträde

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning

Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i anställningen förekommer. Arbetstiderna är schemalagd och avser även kvällar och helger

Om oss
Enhetens uppgift är att tillhandahålla kurs- och konferensservice, studentservice, telefonväxel för
myndigheten och reception. I detta ingår hotell-, restaurang- och lokalvårdstjänster och löpande
kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Annika Åsberg. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 23 september 2024. Visa mindre

Enhetschef till kostavdelningen, Kramfors kommun

Ansök    Maj 3    Kramfors kommun    Kostchef
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Kostavdelningen är en ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Kostavdelningen är en del av Kramfors kommuns Produktionsförvaltning och ansvarar för måltiderna till våra kommunala verksamheter i barnomsorg och äldreomsorg. I vår organisation finns det totalt 27 stycken kök. Kostavdelningens uppdrag är att servera god mat som är näringsriktig, säker och producerad på ett hållbart sätt.

Nu söker vi en enhetschef till området ”Höga Kusten”.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen ingår ansvar för en verksamhet på 10 stycken kök inom förskolor, skolor och äldreomsorg. Du säkerställer en god kvalité av mat och service till våra kunder. Samt arbetar ständigt för att utveckla våra arbetssätt.
Du har personalansvar för 16 stycken medarbetare. Du ska leda, coacha, följa upp och utveckla medarbetarna inom enheten för att nå uppsatta mål. Tillsammans med dina medarbetare skapar du glädje och engagemang.

Du har ekonomiansvar för de enheter som ingår i området.

Som enhetschef ingår du i kostavdelningens ledningsgrupp tillsammans med kostchef, ytterligare två stycken enhetschefer och en kostekonom. Du kommer som ny chef i Kramfors kommun genomgå ett chefsprogram som en del av din introduktion.

KVALIFIKATIONER
Akademisk examen inom kostvetenskap så som kostvetare, dietist, nutritionist eller gastronom alternativt kockutbildning med mångårig erfarenhet i arbetsledande position som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av likvärdigt arbete sedan tidigare och yrkesvana inom kök.

Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av ledarskap.


Att vara initiativtagande, självgående och flexibel är viktiga egenskaper i denna tjänst. Du ska även kunna sprida energi, stolthet och glädje i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Att du brinner för mat och måltidsupplevelser ser vi som en självklarhet.

Du har lätt för att uttrycka dig i svenska språket både muntligt och skriftligt, samt har god datorvana. B- Körkort är ett krav då köken är geografiskt utspridda.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Internatpersonal till MSB Sandö

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en förän... Visa mer
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter.




Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega!

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med städning och rengöring av kontorsutrymmen, lektionssalar, hotellutrymmen samt övriga lokaler och utrymmen som tillhör verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår även storstädning och fönsterputsning. Du kommer vid behov även att arbeta med receptions- och restauranguppgifter.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Gymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- B-körkort

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av statlig förvaltning
- arbete med lokalvård inom hotellverksamhet
- erfarenhet av arbete i reception och/eller telefoni
- erfarenhet av att arbeta i restaurang
- god datorvana

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i anställningen förekommer. Arbetstiderna är schemalagd och avser även kvällar och helger.

Om oss
Anställningen är placerad på enheten för internat 2. Enhetens uppgift är att tillhandahålla kurs- och konferensservice, studentservice, telefonväxel för myndigheten och reception. I detta ingår hotell-, restaurang- och lokalvårdstjänster och löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Annika Åsberg. Fackliga företrädare är Patrik Klingberg (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 27 mars 2025. Visa mindre

Internatpersonal till MSB Sandö

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig. Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas. Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega! Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Du kommer att ... Visa mer
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.




Vill du bidra till ett säkrare samhälle i en föränderlig värld? Då kanske du är vår nästa kollega!

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med städning och rengöring av kontorsutrymmen, lektionssalar, hotellutrymmen samt övriga lokaler och utrymmen som tillhör verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår även storstädning och fönsterputsning. Du kommer vid behov även att arbeta med receptions- och restauranguppgifter.

Dina kunskaper och kompetenser
Vi söker dig som har:

- Akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- B-körkort

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av statlig förvaltning
- arbete med lokalvård inom hotellverksamhet
- erfarenhet av arbete i reception och/eller telefoni
- erfarenhet av att arbeta i restaurang
- god datorvana

Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/

Om anställningen
Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning.

Din placeringsort kommer att vara Sandö och resor i anställningen förekommer.

Om oss
Enhetens uppgift är att tillhandahålla kurs- och konferensservice, studentservice, telefonväxel för myndigheten och reception. I detta ingår hotell-, restaurang- och lokalvårdstjänster och löpande kontakter med hyresvärden angående daglig drift och underhåll av lokaler.

Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.

https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/

Vill du veta mer?
Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Annika Åsberg. Fackliga företrädare är Jörgen Mähler (Saco-S), Karl-Johan Rahm (ST) och Leif Fröhlén (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Välkommen med din ansökan senast den 24 oktober 2023 Visa mindre

Steda och diska

Ansök    Apr 27    Pizzeria Diyar    Köksföreståndare
På Pizzeria Ciyar/Vallens serveras pizza, á la carte, sallader, kebab, hamburgare och vi har fullständiga rättigheter. Vi söker nu en städare och diska Beskrivning av arbetsuppgifter: Förberedelse och tillagning av pizzor samt vid behov kassaarbete. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mer
På Pizzeria Ciyar/Vallens serveras pizza, á la carte, sallader, kebab, hamburgare och vi har fullständiga rättigheter.


Vi söker nu en städare och diska


Beskrivning av arbetsuppgifter: Förberedelse och tillagning av pizzor samt vid behov kassaarbete.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kostekonom till Region Västernorrland

Ansök    Jan 19    REGION VÄSTERNORRLAND    Kostekonom
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalita... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.

Kök och restauranger ansvarar för måltidsservice inom Region Västernorrland. Vi har kök och restaurangverksamhet både i egen och extern regi. På sjukhusen i Sollefteå och Sundsvall har vi våra produktionskök för patientmåltiderna.

Nu söker vi en kostekonom till vår verksamhet. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort bestäms enligt överenskommelse och kan vara i antingen Sundsvall, Sollefteå eller Örnsköldsvik.

Brinner du för offentlig måltid? Då kan det vara dig vi söker!

Vi söker dig som har en stor passion för mat och vill göra måltiden till dagens höjdpunkt för våra matgäster. Vi önskar att du delar vår syn att hållbarhet, kvalitét, personlig service är viktiga frågor och att du vill bidra i utvecklingen av vårt måltidskoncept. Här erbjuds du ett roligt och utmanande arbete i ett öppet, kreativt och förtroendefullt arbetsklimat med möjlighet för dig att utvecklas.

ROLLEN SOM KOSTEKONOM

I rollen som kostekonom arbetar du övergripande med måltidsplanering tillsammans med verksamheternas medarbetare. Arbetet består till stor del av måltidsplanering i vårt kostdatasystem Matilda och du arbetar bland annat med matsedels- och receptplanering som närings- och kostnadsberäknas. Du kommer också arbeta med kvalitetssäkring, drift och utveckling i systemet. Du leder vår måltidsgrupp som består av köksmästare och kockar som tillsammans med dig säkerställer att gästerna serveras en god och näringsrik kost som håller hög och jämn kvalitét oavsett var i regionen måltiden äts. Att utveckla måltider och recept samt provtillagning och tester av nya livsmedel ingår också i arbetet.

Du arbetsleds av kostutvecklare där ni har ett tätt samarbete och din närmaste chef är verksamhetschef. Dina övriga kollegor i verksamheten är medarbetare i produktionsköken såsom köksmästare, kockar, köksbiträden och enhetschefer. Alla är en viktig resurs i arbetet att nå mål och resultat, därför är det viktigt att du kan leda och engagera medarbetarna i detta arbete.

Du arbetar med förvaltning och uppföljning av livsmedelsavtalet och arbetar strategiskt med val av livsmedel så vi når våra mål med en budget i balans, vilket innebär att du har ett ekonomiskt ansvar. Genom att ta fram och analysera statistik jobbar du mot ständiga förbättringar med ett regionövergripande perspektiv.

Tjänsten innehåller även andra arbetsuppgifter inom kostområdet exempelvis delaktig vid upphandling och avtalsvård av befintliga avtal, livsmedelshygien, utbildning och utveckling inom kostområdet och samarbeten med spetskompetens från andra verksamhetsområden förekommer.

Vi söker dig som är utbildad kostekonom/kostvetare eller har annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har minst ett års erfarenhet av arbete inom offentlig kost- och måltidsverksamhet och du har tidigare arbetat med menyplanering och kostdatasystem. Har du tidigare erfarenhet av arbete med livsmedelsavtal och/eller patientkost är det meriterande för tjänsten. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift och du kan tala, läsa och skriva engelska. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer.

Som person är du handlingskraftig och tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt arbete självständigt på ett effektivt sätt. Du styrs av mål- och resultat i dina prioriteringar, planering och agerande. Du förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet och kommunicerar med andra på ett lyhört och tydligt sätt. Vidare är du trygg, lugn och stabil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du tydliggör och genomför fattade beslut på ett förtroendefullt sätt och skapar delaktighet hos medarbetarna, kunden och gästen. Du driver verksamhetsarbetet på ett säkert sätt enligt rådande lagstiftning och riktlinjer.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Husfar / Husmor till HVB-hem

Ansök    Feb 15    Vittrasel Utbildningsforum AB    Husmor
Vi söker en husfar / husmor på heltid till vårt HVB-hem. Du lagar mat, tvättar städar men är också delaktig i verksamheten när tillfälle ges. Du tycker om ungdomar och gillar att göra dem delaktiga i dina sysslor. Du har ett välkomnande och positivt bemötande och gillar att samarbeta med andra. Dina arbetstider är mån - fre kl 8 - 16 men när verksamheten tillåter / behöver kan någon dag bytas ut mot kvällsarbete så möjligheten till flextid finns. Vi flytta... Visa mer
Vi söker en husfar / husmor på heltid till vårt HVB-hem. Du lagar mat, tvättar städar men är också delaktig i verksamheten när tillfälle ges. Du tycker om ungdomar och gillar att göra dem delaktiga i dina sysslor. Du har ett välkomnande och positivt bemötande och gillar att samarbeta med andra. Dina arbetstider är mån - fre kl 8 - 16 men när verksamheten tillåter / behöver kan någon dag bytas ut mot kvällsarbete så möjligheten till flextid finns. Vi flyttar i april in i helt nyrenoverade lokaler i en fantastisk miljö i hjärtat av Höga kusten - Järesta 110 / Nordingrå. Vi ser mer till personlighet än till utbildning men du bör ha god vana av matlagning och tycka om att skapa nya projekt och vara flexibel i dina arbetsuppgifter. Välkommen att höra av dig om du tycker denna beskrivning passar in på dig.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Vi söker en Verksamhetsansvarig för Värdshus och Hotell

VERKSAMHETSANSVARIG för Hotell, Café & Restaurang Mannaminne Värdshus säsongen maj-sep 2023. Mannaminne är ett unikt område med över 50 byggnader som välkomnar dig till ett möte med natur och kultur, konst och teknik, lokalt och globalt, historia och framtid, smått och stort. Konstnären Anders Åbergs (1945-2018) och Barbro Åbergs fullskaliga allkonstverk sprider inspiration och kreativitet, en plats som erbjuder något för alla intressen och åldrar. Hos os... Visa mer
VERKSAMHETSANSVARIG för Hotell, Café & Restaurang Mannaminne
Värdshus säsongen maj-sep 2023.
Mannaminne är ett unikt område med över 50 byggnader som välkomnar dig till ett möte med natur och kultur, konst och teknik, lokalt och globalt, historia och framtid, smått och stort. Konstnären Anders Åbergs (1945-2018) och Barbro Åbergs fullskaliga allkonstverk sprider inspiration och kreativitet, en plats som erbjuder något för alla intressen och åldrar. Hos oss finns även Värdshus, hotell och stugor.

Som verksamhetsledare har du uppgiften att agera som spindeln i nätet och har huvudansvar för att utveckla och förvalta café, restaurang och boende. Du brinner för service och får gästerna att känna sig nöjda med både mat och boende. Du är driven, kreativ och har ett ekonomiskt helhetstänk. Du bidrar till teamkänsla i hela verksamheten och ger våra gäster bästa möjliga upplevelse. Det är meriterande om du har drivit eget eller har många års erfarenhet inom hotell-och restaurangbranschen. Du kommunicerar mycket väl både i tal och skrift på svenska och engelska, gärna på flera språk.
Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och nätverk på olika nivåer och sammanhang. Du har förmågan att samarbeta, inspirera, hålla samman och inkludera. I ditt ledarskap är du ansvarstagande och målinriktad för att utveckla verksamheten. Viktigt att du kan hantera motgångar och vända dem till möjligheter. Du är van att hantera en tidvis hög arbetsbelastning och ha en god prioriteringsförmåga.
Arbetsuppgifter:
Att leda rekryteringsprocess för servering-och hotellstäd, introduktion för personal, skapa scheman, attestera tidrapporter.
Budgetansvar, avstämning med bokföringsfirma, uppföljning av fakturor och bokningar. Stämma av kassarapporter. Skapa avtal med leverantörer, beställning av varor. Ansvar för våra system. Att följa lagar och förordningar gällande alkoholtillstånd.
Följa upp med andra ansvariga kollegor (T.ex. Bokningsansvarig, köksansvarig, verksamhetsledare för Stiftelsen) om grupper, luncher, middagar, övriga event.
Följa upp med ansvarig för Hotell, Stugor, B&B angående skötsel och boende bokningar.
Vi ser att du kan lätt kan samarbeta med övriga kollegor inom hela Mannaminne. Vår strävan är att alla arbetar mot samma mål samt att samarbeta med köksansvarig, främja samarbete inom personalgruppen och få alla att arbeta mot samma mål, ha regelbundna kort avstämningar med ansvariga kollegor. Även att ha bra kontakt och samarbete med andra aktörer i Nordingrå
Det är bra om du känner till Nordingrå och Höga Kusten-området, du finner mer information om Mannaminne på www.mannaminne.se
Boende kan ordnas vid behov.
Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in personligt brev och CV. [email protected]
Ann-Charlotte Ahlman 070-2386037




Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Vi söker en Verksamhetsansvarig för Värdshus och Hotell

VERKSAMHETSANSVARIG för Hotell, Café & Restaurang Mannaminne Värdshus säsongen maj-sep 2022. Mannaminne är ett unikt område med över 50 byggnader som välkomnar dig till ett möte med natur och kultur, konst och teknik, lokalt och globalt, historia och framtid, smått och stort. Konstnären Anders Åbergs (1945-2018) och Barbro Åbergs fullskaliga allkonstverk sprider inspiration och kreativitet, en plats som erbjuder något för alla intressen och åldrar. Hos os... Visa mer
VERKSAMHETSANSVARIG för Hotell, Café & Restaurang Mannaminne
Värdshus säsongen maj-sep 2022.
Mannaminne är ett unikt område med över 50 byggnader som välkomnar dig till ett möte med natur och kultur, konst och teknik, lokalt och globalt, historia och framtid, smått och stort. Konstnären Anders Åbergs (1945-2018) och Barbro Åbergs fullskaliga allkonstverk sprider inspiration och kreativitet, en plats som erbjuder något för alla intressen och åldrar. Hos oss finns även Värdshus, hotell och stugor.

Som verksamhetsledare har du uppgiften att agera som spindeln i nätet och har huvudansvar för att utveckla och förvalta café, restaurang och boende. Du brinner för service och får gästerna att känna sig nöjda med både mat och boende. Du är driven, kreativ och har ett ekonomiskt helhetstänk. Du bidrar till teamkänsla i hela verksamheten och ger våra gäster bästa möjliga upplevelse. Det är meriterande om du har drivit eget inom hotell-och restaurangbranschen. Du kommunicerar mycket väl både i tal och skrift på svenska och engelska, gärna på flera språk.
Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och nätverk på olika nivåer och sammanhang. Du har förmågan att samarbeta, inspirera, hålla samman och inkludera. I ditt ledarskap är du ansvarstagande och målinriktad för att utveckla verksamheten. Viktigt att du kan hantera motgångar och vända dem till möjligheter. Du är van att hantera en tidvis hög arbetsbelastning och ha en god prioriteringsförmåga.
Dina arbetsuppgifter:
Personalansvar: Leda rekryteringsprocess för servering-och hotellstäd, introduktion för personal, skapa scheman, attestera tidrapporter.
Ekonomi och leverantörer: Budgetansvar, avstämning med bokföringsfirma, uppföljning av fakturor och bokningar. Stämma av kassarapporter. Skapa avtal med leverantörer, beställning av varor. Ansvar för våra system.
Bokningar: Följa upp med andra ansvariga kollegor (T.ex. Bokningsansvarig, köksansvarig, verksamhetsledare för Stiftelsen) om grupper, luncher, middagar, övriga event.
Boende: Följa upp med ansvarig för Hotell, Stugor, B&B angående skötsel och boende bokningar.
Samarbete: Samarbeta med övriga kollegor inom Mannaminne, främst med köksansvarig, främja samarbete inom personalgruppen och få alla att arbeta mot samma mål, ha regelbundna kort avstämningar med ansvariga kollegor. Även att ha bra kontakt och samarbete med andra aktörer i Nordingrå.
Alkoholansvar: Att följa lagar och förordningar gällande alkoholtillstånd.
Det är bra om du känner till Nordingrå och Höga Kusten-området, du finner mer information om Mannaminne på www.mannaminne.se
Boende kan ordnas vid behov.
Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in personligt brev och CV. [email protected]
Ann-Charlotte Ahlman 070-2386037 Visa mindre

Kostekonom

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kostekonom eftersom vår nuvarande fått jobbet som kostchef. Som kostekonom har du en central roll och du ingår i kostavdelningens ledningsgrupp med kostchefen som din närmaste chef.

Ditt uppdrag innebär bland annat:
Ansvar för kostdataprogrammet Aivo. Där du bland annat gör recept och kostnads- och näringsberäkningar.

Arbete med hela budgetprocessen och ekonomisk uppföljning.

Delvis ansvarig för upphandlingar som rör kostavdelningen tillsammans med kostchef och vår upphandlingsenhet samt håller kontakt och följer upp med våra leverantörer. Kommunen har höga ambitioner gällande inköp av livsmedel och du omsätter dem i praktiken. Du arbetar med uppföljning och tar fram nyckeltal och statistik. Du tar bland annat fram statistik om ekologisk andel, ursprung och inköpta volymer.

Du är redaktör för hemsidan och gör uppdateringar i samråd med ansvariga chefer.
Du tar fram material till projekt t.ex. inom matsvinn eller annat som vi arbetar med tillsammans med förskolor, skolor eller äldreomsorg. Du är också driften behjälplig med övriga administrativa frågor och göromål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från kostvetarprogrammet/kostekonomprogrammet eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av likvärdigt arbete sedan tidigare.
Du kan arbeta självständigt och är väl förtrogen med lagar och regler som styr verksamheten. Som person är du lösningsfokuserad och ser möjligheten i dagliga utmaningar. Du har stor flexibilitet och noggrannhet.

Du har god förståelse för kopplingen till ekonomi inom kostverksamhet och det är meriterande om du har erfarenhet av budgetarbete. För tjänsten krävs det att du har goda datakunskaper och du behärskar svenska språket i både tal och skrift.

Det är meriterande med erfarenhet av upphandling och att ha arbetat i upphandling/ uppföljningssystem såsom Compare eller Hantera och kostdataprogram.

ÖVRIGT
Kostavdelningen är en del av Kramfors kommuns produktionsförvaltning och ansvarar för måltiderna till våra kommunala verksamheter i barnomsorg och vårdomsorg. Kostavdelningen är en köp- och säljfinansierad verksamhet. I vår organisation finns 18 kök där vi tillagar vår mat, samt 22 kök dit vi distribuerar mat.

Vi arbetar ständigt med att höja kvalitetsnivån i vårt arbete, främst när det gäller vilka råvaror vi använder i vår verksamhet. Vi arbetar för att sänka klimatpåverkan och tänker på miljön.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

För att hålla en hög kvalitet i processen och ha en god kommunikation med dig som söker vill vi att du skickar din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas däremot vid begäran.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre