Lediga jobb som Systemförvaltare i Kramfors

Se lediga jobb som Systemförvaltare i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Systemförvaltare till välfärdsförvaltningen, Kramfors kommun

Ansök    Mar 21    Kramfors kommun    Systemförvaltare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Kramfors kommun arbeta... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Kramfors kommun arbetar aktivt med en digital omställning och som systemförvaltare i välfärdsförvaltningen är du en viktig och central del i detta arbete. Välfärdsförvaltningen levererar bland annat verksamhetsstöd till äldreomsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård. Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar förutsättningar för en kärnverksamhet av hög kvalitet där vi sätter kramforsbon i fokus.

Tillsammans med oss kommer du att få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité både idag och i framtiden.

Som systemförvaltare i verksamhetssystemet Treserva ansvarar du för att underhålla och vidareutveckla systemet. Du är förvaltningens kontakt mot leverantören och vårt interna IT-stöd. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med andra systemförvaltare och ha ett nära samarbete med funktioner i förvaltningsledningen.

Som medarbetare på vår arbetsplats är du en del av en stolt organisation med en god gemenskap.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara för att inkommande ärenden från användare hanteras skyndsamt och med hög servicenivå. I det ingår att analysera, felsöka och att direkt åtgärda eller i samarbete med andra koordinera och lösa ärenden tillsammans.

Du tar fram årliga planer för vidareutveckling, följer upp att beslutade aktiviteter startas och genomförs enligt tidplan. Vidare ansvarar du för att säkra funktionalitet utifrån uppsatta krav och regler i förhållande till informationssäkerhet. Du hanterar inställningar och konfiguration i systemet utifrån lagar och avtal samt verksamheternas behov, och säkerställer att ärendeprocesser hanteras på ett korrekt sätt. I uppdraget ingår också att tilldela behörigheter, ta fram statistik och genomföra gallring.

I arbetet ingår även systemuppgraderingar, implementering av nya moduler, medverkan vid eventuella upphandlingar samt bevakning av avtal och fakturor. Tjänsten innefattar även arbetsuppgifter i mobilappar och olika digitala tjänster samt arbetsuppgifter i andra verksamhetssystem inom förvaltningen.


KVALIFIKATIONER
Vi ser det som en självklarhet att du är självgående, strukturerad och målinriktad. Du har en analytisk förmåga och har lätt för att hitta lösningar på problem. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, göra prioriteringar och hålla ordning på flera saker samtidigt. Rollen innebär till stor del att vara en länk mellan verksamhet och systemstöd vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i det svenska språket. En god pedagogisk förmåga är av stor vikt.

Du inspirerar och stöttar förvaltningen i utvecklingsarbetet. Du har lätt för att samverka och samspela med dina kollegor och uppdragsgivare. Du trivs med att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Du har en god insikt i hur IT-system samverkar med varandra. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.

För att arbeta som systemförvaltare behöver du ha en relevant högskoleutbildning med inriktning mot systemförvaltning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och lämplighet.

Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office 365.

Meriterande är:
-Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva
-Erfarenhet av arbete inom socialtjänst


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden löpt ut.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Systemförvaltare till välfärdsförvaltningen, Kramfors kommun

Ansök    Feb 7    Kramfors kommun    Systemförvaltare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Kramfors kommun arbeta... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Kramfors kommun arbetar aktivt med en digital omställning och som systemförvaltare i välfärdsförvaltningen är du en viktig och central del i detta arbete. Välfärdsförvaltningen levererar bland annat verksamhetsstöd till äldreomsorg, funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård. Tillsammans med dina kollegor är du med och skapar förutsättningar för en kärnverksamhet av hög kvalitet där vi sätter kramforsbon i fokus.

Tillsammans med oss kommer du att få vara med och skapa rätt förutsättningar och hitta nya lösningar för att klara vårt uppdrag med god kvalité både idag och i framtiden.

Som systemförvaltare i verksamhetssystemet Treserva ansvarar du för att underhålla och vidareutveckla systemet. Du är förvaltningens kontakt mot leverantören och vårt interna IT-stöd. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med andra systemförvaltare och ha ett nära samarbete med funktioner i förvaltningsledningen.

Som medarbetare på vår arbetsplats är du en del av en stolt organisation med en god gemenskap.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ansvara för att inkommande ärenden från användare hanteras skyndsamt och med hög servicenivå. I det ingår att analysera, felsöka och att direkt åtgärda eller i samarbete med andra koordinera och lösa ärenden tillsammans.

Du tar fram årliga planer för vidareutveckling, följer upp att beslutade aktiviteter startas och genomförs enligt tidplan. Vidare ansvarar du för att säkra funktionalitet utifrån uppsatta krav och regler i förhållande till informationssäkerhet. Du hanterar inställningar och konfiguration i systemet utifrån lagar och avtal samt verksamheternas behov, och säkerställer att ärendeprocesser hanteras på ett korrekt sätt. I uppdraget ingår också att tilldela behörigheter, ta fram statistik och genomföra gallring.

I arbetet ingår även systemuppgraderingar, implementering av nya moduler, medverkan vid eventuella upphandlingar samt bevakning av avtal och fakturor. Tjänsten innefattar även arbetsuppgifter i mobilappar och olika digitala tjänster samt arbetsuppgifter i andra verksamhetssystem inom förvaltningen.


KVALIFIKATIONER
Vi ser det som en självklarhet att du är självgående, strukturerad och målinriktad. Du har en analytisk förmåga och har lätt för att hitta lösningar på problem. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, göra prioriteringar och hålla ordning på flera saker samtidigt. Rollen innebär till stor del att vara en länk mellan verksamhet och systemstöd vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga i tal och skrift i det svenska språket. En god pedagogisk förmåga är av stor vikt.

Du inspirerar och stöttar förvaltningen i utvecklingsarbetet. Du har lätt för att samverka och samspela med dina kollegor och uppdragsgivare. Du trivs med att hålla dig uppdaterad och ser omvärldsbevakning som en självklarhet. Du har en god insikt i hur IT-system samverkar med varandra. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.

För att arbeta som systemförvaltare behöver du ha en relevant högskoleutbildning med inriktning mot systemförvaltning, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och lämplighet.

Du bör ha goda kunskaper i Microsoft Office 365.

Meriterande är:
-Erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva
-Erfarenhet av arbete inom socialtjänst


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden löpt ut.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Systemförvaltare IT-specialist, Region Västernorrland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag: - Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna. - Att erbjuda stöd... Visa mer
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.

Regionledningsförvaltningen har tre huvudsakliga uppdrag:
- Att utifrån lagstiftning och regelverk styra och stödja verksamheterna.
- Att erbjuda stöd och service till verksamheternas processer och utveckling.
- Att ge stöd och kvalitativa underlag till den politiska förtroendemannaorganisationen och regionledningen.

Område IT, MT och digitalisering har i uppdrag att utveckla och förvalta övergripande och gemensamma processer för området. IT-verksamhetens uppdrag är att leverera IT-tjänster och telefoni av hög kvalitet och säkerhet till regionens verksamhet. Leveranserna sker genom projekt, förvaltning och support till en komplex och livgivande verksamhet. IT arbetar i stor utsträckning även som beställarorganisation eftersom regionens IT-drift sköts av en extern leverantör.

Inom IT arbetar cirka 80 personer, alla med varierande bakgrund och erfarenhet. Vi strävar efter ett öppet arbetsklimat där vi hjälper varandra att utvecklas. Det innebär att du som anställd, samtidigt som du delar med dig av din erfarenhet, får tillgång till en fantastik bredd och kompetens i din vardag hos dina kollegor. Välkommen att utvecklas tillsammans med oss!

ROLLEN SOM IT-SPECIALIST

Till enheten för systemförvaltning stödverksamhet söker vi nu en IT-specialist. Enheten ansvarar för förvaltning av regionens stödsystem via olika förvaltningsobjekt. Som IT-specialist i ett av dessa förvaltningsobjekt arbetar du tillsammans med andra specialister, och en förvaltningsledare, med drift och förvaltning av de tjänster som ingår inom objektets leverans.

I ditt uppdrag agerar du teknisk expertis och stöd till verksamheten i frågor inom ditt ansvarsområde. Du ansvarar för att rutinbeskrivningar, teknisk dokumentation och driftrutiner upprättas och hålls uppdaterade på kontinuerlig basis. Tillsammans med övriga IT-specialister inom förvaltningsobjektet bedriver du felsökning tills problem är lösta. Du deltar som IT-specialist i interna och externa projekt samt håller kontakten med berörda leverantörer.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som vi bedömer är likvärdiga. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har tidigare erfarenhet att arbeta i komplexa verksamheter exempelvis region, kommun eller inom den privata sektorn och i miljöer med fler än 1000 användare. B-körkort är ett krav.

Vidare har du god förståelse för och kunskap om digitaliseringens möjligheter och utmaningar i form av att använda ny digital teknik, system och lösningar för att verksamheter ska bli effektiva, flexibla och möta medborgarnas behov och förväntningar.

Det är meriterande om du har arbetat med Windows Server, Active Directory, PowerShell, Certifikat, MS , ADFS/IdP, Microsoft Power BI och/eller Applikationsdrift (onprem & molntjänster). Det är önskvärt att du är certifierad inom ITIL samt har kunskap om förvaltningsmodellen pm3.

För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående, har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt samt har lätt för att anpassa till ändrade omständigheter.

Placeringsort är inom länet, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand eller Sundsvall.

Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.

Välkommen in med din ansökan!


Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Visa mindre

Förvaltningsledare IT till kollektivtrafiken i Norrland

Ansök    Apr 26    Randstad AB    Systemförvaltare
Arbetsbeskrivning Vill du leda framtidens utveckling inom IT och vara en del av en viktig bransch med spännande och varierande arbetsuppgifter kan det här vara jobbet för dig!   Då vi rekryterar en gemensam resurs kommer du att bli anställd av den part som finns närmast dig, men vi vill att du bor i området som omfattar Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbotten.  Kollektivtrafikaktörerna i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten (... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du leda framtidens utveckling inom IT och vara en del av en viktig bransch med spännande och varierande arbetsuppgifter kan det här vara jobbet för dig!  

Då vi rekryterar en gemensam resurs kommer du att bli anställd av den part som finns närmast dig, men vi vill att du bor i området som omfattar Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbotten. 

Kollektivtrafikaktörerna i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten (inkl Skellefteåbuss) och Norrbotten (inkl Luleå lokaltrafik) har gått samman i ett projekt för att gemensamt upphandla och implementera olika delkomponenter i ett nytt biljett- och betalsystem som ska ersätta tidigare lösningar avseende mobilapplikation för resenärerna och utrustning ombord på fordon, på stationer och hos olika typer av försäljare (återförsäljare och egna kundcenter/butiker). Förvaltningen av det nya biljett- och betalsystemet skall ske gemensamt mellan trafikhuvudmännen enligt en förvaltningsmodell som är specifikt framtagen för detta ändamål.

Kollektivtrafiken är en framtidsbransch och nu finns en möjlighet för dig som vill arbeta för ett mer hållbart Norrland!

Ansvarsområden
Som Förvaltningsledare IT är uppdraget att vidmakthålla, supportera och vidareutveckla det gemensamma biljett- och betalsystem för de sex parter som ingår i samarbetet. Du kommer även att ha nära samarbete inom ett flertal angränsade teknikområden som exempelvis trafikdatabas, ekonomisystem, störningsinformation mm. 

Biljett- och betalsystemet har delats upp i förvaltningsområden som i sin tur har fördelats mellan parterna i syfte att fördela ansvar och arbetsbörda i förhållande till respektive organisations storlek. 

Rollen som Förvaltningsledare innebär kontakt, planering, styrning och uppföljning med externa leverantörer för respektive område samt uppföljning på årsbasis. Du ansvarar för att hålla samman processer genom samordning inom förvaltningsområdena, ta fram agendor och sammanställa beslutsunderlag, följa upp resurser och kostnadsfördelning, omvärldsbevaka och ta fram en årlig utvecklingsplan och budget.

Som Förvaltningsledare IT ansvarar du för att leda arbetet inom förvaltningsobjekten så att leveranserna från objekten fungerar på avsett sätt och motsvarar verksamhetens behov. Din roll är också att fånga upp behov från en verksamhetsutvecklingsgrupp, genomföra prioriteringar samt ta fram beslutsunderlag som presenteras för styrgruppen för gemensamt betalsystem i Norrland. 

Förvaltningsorganisationen är under uppbyggnad och du som förvaltningsledare kommer ha en central roll i att utveckla organisationen och påverka dess utformning. I dagsläget ingår biljett- och betalsystemet för kollektivtrafiken i Norrland, men samarbetet kan komma att utvecklas till andra IT-områden inom kollektivtrafiken.

Till din hjälp finns IT- specialister inom respektive parts organisationer. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av utveckling och tycker om att arbeta med många olika människor i ett brett kontaktnät. Du ska vara lyhörd och ha förmåga att uttrycka dig pedagogiskt. Kollektivtrafikbranschen är under ständig utveckling och du behöver därför med lätthet kunna ställa om efter nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Erfarenhet från IT-förvaltning i en lite större organisation, men gärna nära verksamheten
• Systemvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office 365
• Kunskaper om befintliga förvaltningsmodeller

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete som testledare
• Kunskaper inom IT-arkitekt-området
• Ledarerfarenhet
• Erfarenhet av att bygga en ny fungerande organisation, gärna virtuell
• Erfarenhet av arbete som krävt kontakt med många intressenter, beställare och leverantörer

Personliga egenskaper:
• Förmåga att skapa något nytt och föreslå förändringar
• Mycket strukturerad
• Personlig drivkraft
• Du ska vara pedagogisk och ha förmåga att skapa och hålla i forum där utvecklingsfrågor diskuteras, med många olika typer av deltagare
• Du ska vara väldigt lyhörd för verksamhetens och resenärernas behov och ha förmåga att se tekniska lösningar som löser behoven
• Du behöver vara pragmatisk och prestigelös 
• Du behöver ha god förståelse för digitaliseringens möjligheter och får gärna har ett starkt intresse för kollektivtrafik
• Du behöver ha god förmåga att prioritera och visa resultat
• Arbetet kräver mycket god samarbetsförmåga

Ansökan
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning

Ort: Då vi söker en gemensam resurs kommer du bli anställd av den part som finns närmast dig, men vi vill att du bor i det geografiska område som omfattar Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbotten. Mycket stor del av ditt arbete kommer kunna ske på distans.

Arbetstider: Dagtid

Sista ansökningsdag: 2022-05-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Du är välkommen att ställa dina frågor till rekryteringskonsult Kristina Karlsson 070-577 34 61 [email protected]

Om företaget
Du kan läsa mer om parterna som igår i samarbetet här: 

Kommunalförbundet kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrland (Din tur) www.dintur.se
Region Jämtland/Härjedalen (Länstrafiken i Jämtland) www.ltr.se
Länstrafiken i Västerbotten AB  www.tabussen.nu
Skellefteå Buss AB www.skebuss.se
Länstrafiken i Norrbotten AB www.ltnbd.se
Luleå lokaltrafik www.llt.lulea.se Visa mindre