Lediga jobb Randstad AB i Kramfors

Se alla lediga jobb från Randstad AB i Kramfors. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kramfors som finns inom det yrket.

Sjuksköterska

Arbetsbeskrivning Söker du ett omväxlande, fritt och flexibelt yrke där vi sätter Kramforsbor i centrum? Gillar du utmaningar och utveckling samt önskar trevliga och kompetenta kollegor inom flera olika professioner och verksamheter att teamsamverka med? Då är du den vi söker!  Tveka inte, lämna in din ansökan redan i dag! Vi söker sjuksköterskor till vår hälso- och sjukvårdsenhet både med tjänstgöring inom hemsjukvård och i pool. I arbetet ingår alla fö... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Söker du ett omväxlande, fritt och flexibelt yrke där vi sätter Kramforsbor i centrum? Gillar du utmaningar och utveckling samt önskar trevliga och kompetenta kollegor inom flera olika professioner och verksamheter att teamsamverka med? Då är du den vi söker! 
Tveka inte, lämna in din ansökan redan i dag!


Vi söker sjuksköterskor till vår hälso- och sjukvårdsenhet både med tjänstgöring inom hemsjukvård och i pool. I arbetet ingår alla förekommande arbetsuppgifter för en sjuksköterska. Kommunens verksamhet har under de senaste åren utvecklats att utföra mer avancerad vård i patientens hem vilket innebär att arbetet är omväxlande, intressant, stimulerande och utmanande och där ingen dag är den andra lik.
I verksamheten pågår ett ständigt förändrings- och förbättringsarbete där vi vill att du också är en del av utvecklingen av framtidens hälso- och sjukvård för våra Kramforsbor. Kramfors kommun har kommit långt i införandet av välfärdsteknik och digitalisering. Användande av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt, och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna och en viktig del av det systematiska arbetsmiljöarbetet. Vi arbetar aktivt med kvalitet, patientsäkerhet och verksamhetsutveckling.


Du kommer arbeta dagtid måndag till fredag samt var sjätte helg. En förmån som sjuksköterska inom Kramfors kommun är fördelningen av lätthelgdagar vilket genererar fler lediga storhelgsdagar per år i jämförelse med liknande verksamheter. Vi arbetar även aktivt med individuell lönesättning vilket ger dig möjlighet att själv påverka lönesättningen vid den årliga revisionen. Som arbetsgivare vill vi möjliggöra och främja kompetensutveckling genom utbildning i olika former, då vi ser det som en viktig faktor för vår verksamhets framtid. En självklarhet för oss är att du som ny medarbetare får en individuellt anpassad introduktion med möjlighet till ett efterföljande stöd i form av mentorskap.

Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter såsom:
Dokumentation
Patientkontakter
Delegeringar
Teamsamverkan
kontakt med anhöriga och telefonrådgivning

Kommunens verksamhet har under de senaste åren utvecklats att utföra mer avancerad vård i patientens hem vilket innebär att arbetet är omväxlande, intressant, stimulerande och utmanande och där ingen dag är den andra lik.

Kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska.
B-Körkort

Det är meriterande om du har specialistutbildning eller arbetslivserfarenhet inom distrikt, palliativ vård, äldreomsorg, geriatrik eller demensvård. 


Vi välkomnar nytänkande och ser stora fördelar med att du aktivt är med och utvecklar verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 
Din kommunikationsförmåga är viktig och därför behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Vi ser även att du har god datorvana. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Dec 28    Randstad AB    Socialsekreterare
Arbetsbeskrivning Vi söker nu socialsekreterare till gruppen som arbetar med barn och unga. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland skola och BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom soci... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu socialsekreterare till gruppen som arbetar med barn och unga. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland skola och BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom socialtjänsten. Socialtjänsten ska verka för att barn och unga växer upp under trygga och goda förhållanden. En rättssäker handläggning och god förvaltning är viktiga delar i arbetet.


Vi har genomfört en organisationsförändring inom hela IFO där målsättningen är att få till stånd en bättre helhetssyn i vårt arbete. Vi intensifierar arbetet med att förbättra möjligheterna till insatser på hemmaplan och att ha klientens behov i fokus. Som ny medarbetare kommer du att få vara delaktig i utvecklingen av vår enhet. För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet.


För dig som är ny i yrket ges möjlighet till:
introduktion och mentorsstöd
regelbundna enhetsträffar
ärendehandledning enskilt och i grupp
extern handledning.
Vi tillämpar även arbetstyngdsmätning och följer upp arbetssituationen regelbundet.

I tjänsten ingår beredskap efter kontorstid enligt schema.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och distansarbete.


På vår arbetsplats finns en aktiv trivselgrupp som arbetar hälsofrämjande med regelbundna trivselaktiviteter i vardagen.


I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad men du blir anställd av Kramfors kommun.
För mer information om tjänsten: Kontakta rekryteringskonsult: Oscar Nyrén, [email protected]

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga ansvar är att undersöka och analysera behovet av stöd samt övervaka de åtgärder och placeringar som görs enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).
En central aspekt av ditt arbete är att samarbeta med olika myndigheter och verksamheter, såsom skolor, Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP), personal på stödboenden och HVB-hem (Hem för vård eller boende), samt andra funktioner inom socialtjänsten. Detta samarbete är nödvändigt för att säkerställa en holistisk och effektiv hantering av stödåtgärder och placeringar, där en gemensam insats från olika aktörer blir en viktig del av att möta och tillgodose individuella behov och utmaningar.

Kvalifikationer
Socionomutbildning
B-körkort för manuell bil
Det är meriterande om du har erfarenhet av utredningsarbete och arbete med uppföljningar av insatser inom socialtjänsten.

Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Sjuksköterska

Arbetsbeskrivning Sjuksköterska, se hit!  Söker du ett omväxlande, fritt och flexibelt yrke där vi sätter Kramforsbor i centrum? Gillar du utmaningar och utveckling samt önskar trevliga och kompetenta kollegor inom flera olika professioner och verksamheter att teamsamverka med? Då är du den vi söker!  Tveka inte, lämna in din ansökan redan i dag! Vi söker sjuksköterskor till vår hälso- och sjukvårdsenhet både med tjänstgöring inom hemsjukvård och i pool.... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Sjuksköterska, se hit! 
Söker du ett omväxlande, fritt och flexibelt yrke där vi sätter Kramforsbor i centrum? Gillar du utmaningar och utveckling samt önskar trevliga och kompetenta kollegor inom flera olika professioner och verksamheter att teamsamverka med? Då är du den vi söker! 
Tveka inte, lämna in din ansökan redan i dag!


Vi söker sjuksköterskor till vår hälso- och sjukvårdsenhet både med tjänstgöring inom hemsjukvård och i pool. I arbetet ingår alla förekommande arbetsuppgifter för en sjuksköterska. Kommunens verksamhet har under de senaste åren utvecklats att utföra mer avancerad vård i patientens hem vilket innebär att arbetet är omväxlande, intressant, stimulerande och utmanande och där ingen dag är den andra lik.
I verksamheten pågår ett ständigt förändrings- och förbättringsarbete där vi vill att du också är en del av utvecklingen av framtidens hälso- och sjukvård för våra Kramforsbor. Kramfors kommun har kommit långt i införandet av välfärdsteknik och digitalisering. Användande av tekniska lösningar ingår i vårt arbetssätt, och är en del i tänket när vi tillgodoser behov för medborgarna och en viktig del av det systematiska arbetsmiljöarbetet. Vi arbetar aktivt med kvalitet, patientsäkerhet och verksamhetsutveckling.


Du kommer arbeta dagtid måndag till fredag samt var sjätte helg. En förmån som sjuksköterska inom Kramfors kommun är fördelningen av lätthelgdagar vilket genererar fler lediga storhelgsdagar per år i jämförelse med liknande verksamheter. Vi arbetar även aktivt med individuell lönesättning vilket ger dig möjlighet att själv påverka lönesättningen vid den årliga revisionen. Som arbetsgivare vill vi möjliggöra och främja kompetensutveckling genom utbildning i olika former, då vi ser det som en viktig faktor för vår verksamhets framtid. En självklarhet för oss är att du som ny medarbetare får en individuellt anpassad introduktion med möjlighet till ett efterföljande stöd i form av mentorskap.

Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter såsom dokumentation, patientkontakter, delegeringar, teamsamverkan, kontakt med anhöriga, telefonrådgivning. Kommunens verksamhet har under de senaste åren utvecklats att utföra mer avancerad vård i patientens hem vilket innebär att arbetet är omväxlande, intressant, stimulerande och utmanande och där ingen dag är den andra lik.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning eller arbetslivserfarenhet inom distrikt, palliativ vård, äldreomsorg, geriatrik eller demensvård är meriterande. 
Vi välkomnar nytänkande och ser stora fördelar med att du aktivt är med och utvecklar verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 
Din kommunikationsförmåga är viktig och därför behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Vi ser även att du har god datorvana. 
Körkort B är ett krav.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Nov 14    Randstad AB    Sociolog
Arbetsbeskrivning Vi söker nu socialsekreterare till gruppen som arbetar med barn och unga. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland skola och BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom soci... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu socialsekreterare till gruppen som arbetar med barn och unga. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland skola och BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom socialtjänsten. Socialtjänsten ska verka för att barn och unga växer upp under trygga och goda förhållanden. En rättssäker handläggning och god förvaltning är viktiga delar i arbetet.


Vi har genomfört en organisationsförändring inom hela IFO där målsättningen är att få till stånd en bättre helhetssyn i vårt arbete. Vi intensifierar arbetet med att förbättra möjligheterna till insatser på hemmaplan och att ha klientens behov i fokus. Som ny medarbetare kommer du att få vara delaktig i utvecklingen av vår enhet.


För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet. För dig som är ny i yrket ges möjlighet till introduktion och mentorsstöd. Vi har regelbundna enhetsträffar, ärendehandledning enskilt och i grupp och extern handledning. Vi tillämpar även arbetstyngdsmätning och följer upp arbetssituationen regelbundet.
I tjänsten ingår beredskap efter kontorstid enligt schema.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och distansarbete.


På vår arbetsplats finns en aktiv trivselgrupp som arbetar hälsofrämjande med regelbundna trivselaktiviteter i vardagen.

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga ansvar är att undersöka och analysera behovet av stöd samt övervaka de åtgärder och placeringar som görs enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).
En central aspekt av ditt arbete är att samarbeta med olika myndigheter och verksamheter, såsom skolor, Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP), personal på stödboenden och HVB-hem (Hem för vård eller boende), samt andra funktioner inom socialtjänsten. Detta samarbete är nödvändigt för att säkerställa en holistisk och effektiv hantering av stödåtgärder och placeringar, där en gemensam insats från olika aktörer blir en viktig del av att möta och tillgodose individuella behov och utmaningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning.
Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och arbete med uppföljningar av insatser inom socialtjänsten.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga. B-körkort är ett krav .

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Socialsekreterare

Ansök    Nov 27    Randstad AB    Socialsekreterare
Arbetsbeskrivning Vi söker nu socialsekreterare till gruppen som arbetar med barn och unga. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland skola och BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom soci... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu socialsekreterare till gruppen som arbetar med barn och unga. Som socialsekreterare arbetar du som en del i ett team där vi finns för varandra. Dina främsta arbetsuppgifter är att utreda behov av stöd samt följa upp insatser och placeringar enligt SoL och LVU. En viktig del i arbetet är att samverka med olika myndigheter och verksamheter däribland skola och BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt andra funktioner inom socialtjänsten. Socialtjänsten ska verka för att barn och unga växer upp under trygga och goda förhållanden. En rättssäker handläggning och god förvaltning är viktiga delar i arbetet.


Vi har genomfört en organisationsförändring inom hela IFO där målsättningen är att få till stånd en bättre helhetssyn i vårt arbete. Vi intensifierar arbetet med att förbättra möjligheterna till insatser på hemmaplan och att ha klientens behov i fokus. Som ny medarbetare kommer du att få vara delaktig i utvecklingen av vår enhet. För oss är det viktigt att du trivs och att du får rätt förutsättningar för att klara arbetet.


För dig som är ny i yrket ges möjlighet till:
introduktion och mentorsstöd
regelbundna enhetsträffar
ärendehandledning enskilt och i grupp
extern handledning.
Vi tillämpar även arbetstyngdsmätning och följer upp arbetssituationen regelbundet.



I tjänsten ingår beredskap efter kontorstid enligt schema.
Vi tillämpar flexibel arbetstid och distansarbete.


På vår arbetsplats finns en aktiv trivselgrupp som arbetar hälsofrämjande med regelbundna trivselaktiviteter i vardagen.

Ansvarsområden
Ditt huvudsakliga ansvar är att undersöka och analysera behovet av stöd samt övervaka de åtgärder och placeringar som görs enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).
En central aspekt av ditt arbete är att samarbeta med olika myndigheter och verksamheter, såsom skolor, Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP), personal på stödboenden och HVB-hem (Hem för vård eller boende), samt andra funktioner inom socialtjänsten. Detta samarbete är nödvändigt för att säkerställa en holistisk och effektiv hantering av stödåtgärder och placeringar, där en gemensam insats från olika aktörer blir en viktig del av att möta och tillgodose individuella behov och utmaningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning och B-körkort.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga.


Det är meriterande med erfarenhet av utredningsarbete och arbete med uppföljningar av insatser inom socialtjänsten.

Om företaget

Kramfors kommun
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.. Visa mindre

Verksamhetschef

Arbetsbeskrivning Verksamhetschef till funktionsstöd, Kramfors kommun Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för at... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Verksamhetschef till funktionsstöd, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Letar du efter ett chefsuppdrag där du kan vara med och utveckla framtidens funktionsstöd? Vi vill att vår verksamhet för funktionsstöd ska vara i framkant, där nya arbetsmetoder, innovativa lösningar och välfärdsteknik testas för att möta framtidens utmaningar och behov.
  
Som verksamhetschef är du ansvarig för att leda arbetet inom verksamhetsområdet funktionsstöd. Du har det övergripande ekonomiska ansvaret för verksamhetsområdet samt personal- och arbetsmiljöansvar. Tillsammans med ett antal enhetschefer driver och utvecklar ni verksamheten inom givna ekonomiska ramar och ser till att de Kramforsbor som är i behov av vårt stöd får det med hög kvalitet.

Du arbetar tillsammans med övriga verksamhetschefer och utvecklare för att nå välfärdsnämndens uppsatta mål. Inom välfärdsförvaltningen är samverkan mellan arbetsgivare, medarbetare och fackliga företrädare central. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningschef.
Som verksamhetschef får du möjlighet att tillsammans med dina medarbetare vara med och göra skillnad på riktigt. 

Vill du vara med på resan in i framtiden? Sök då tjänsten som verksamhetschef för funktionsstöd och bli en del av utvecklingen. 

Varmt välkommen med din ansökan till oss, urval och intervjuer sker löpande.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad men du bli anställd av Kramfors kommun.
För mer information om tjänsten: Kontakta rekryteringskonsult: Camilla Månsson, 
072-536 69 96, [email protected]

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se 

Ansvarsområden
leda arbetet inom funktionsstöd
övergripande ekonomiska ansvaret 
personal- och arbetsmiljöansvar
leda genom chefer
utveckling
m.m.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som lämplig för uppdraget. Du har erfarenhet från funktionsstödsområdet och goda kunskaper inom lagstiftningarna LSS och SoL samt dess tillämpning. Du har erfarenhet av ledarskap  samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda genom underställda chefer. 

Du förväntas vara en chef som gillar att driva utveckling och bidra till och stötta medarbetare till att hitta nya kreativa arbetssätt. Du har en förmåga att strategiskt leda och utveckla verksamheten in i framtiden. 
Som person är du modig, prestigelös och nyskapande. Du har strategisk förmåga att verkställa mål och visioner samt ett stort intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete i kombination med effektiv resursanvändning.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Kontorschef Kramfors och Sollefteå

Ansök    Mar 24    Randstad AB    Kontorschef, bank
Arbetsbeskrivning Handelsbanken är en personlig bank med uppgift att vara en trygg och långsiktig partner för våra kunder inom privat och företagsområdet. Till kontoren i hjärtat av Västernorrland, Kramfors och Sollefteå, söker vi nu en kontorschef. Våra beslut tas lokalt nära kunderna, och vi är tillgängliga där kunderna vill mötas så som på webben, i mobilen eller på ett lokalt kontor. Vi har 8 medarbetare och specialister som har en bred kompetens och f... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Handelsbanken är en personlig bank med uppgift att vara en trygg och långsiktig partner för våra kunder inom privat och företagsområdet. Till kontoren i hjärtat av Västernorrland, Kramfors och Sollefteå, söker vi nu en kontorschef. Våra beslut tas lokalt nära kunderna, och vi är tillgängliga där kunderna vill mötas så som på webben, i mobilen eller på ett lokalt kontor. Vi har 8 medarbetare och specialister som har en bred kompetens och förståelse för det som gör skillnad. Här har du chansen att få jobba i ett av Sveriges mest hållbara företag. Våra hemmamarknader är Sverige, UK, Nederländerna och Norge. Vi har i dagsläget drygt 200 bankkontor i Sverige.

Vi söker dig som har ledarerfarenhet och har god förmåga att hantera förändring och implementera nya arbetssätt. I detta arbete har du ett starkt fokus på arbetsmiljö där det blir viktigt att involvera och fortsätta utveckla medarbetarna. Genom en hög ambitionsnivå, ett stort driv och ett starkt engagemang arbetar du tillsammans med och genom dina medarbetare för att utveckla kontorets kundrelationer.

Handelsbankens kontor i Sollefteå och Kramfors har 13 750 privatkunder och ca 1.200 företag fördelade på små- och medelstora företag. Företagsaffären är främst inom rörelsedrivande och skogssektorn samt dess underleverantörer. Kontoren har ett stort underlag och fina förutsättningar för att utveckla förmögenhetsaffären. På kontoren jobbar idag ca åtta personer och har ett väl utvecklat samarbete med specialister inom såväl C/M, Private Banking som Tjänstepension.

En del i arbetet som kontorschef är att agera ambassadör och representera banken på den lokala marknaden. Det gör du bland annat genom medverkan i nätverk, kundträffar och aktiviteter för bankens kunder, kanske är du redan idag aktiv i relevanta lokala nätverk och lokala initiativ. En annan viktig del i rollen är att bidra och utveckla samarbetet mellan kontoren och våra övriga mötesplatser. För att lyckas i din roll hos oss drivs du av att leda, inspirera och utveckla medarbetare. Du vet att coachning sker i vardagen och att det därför är viktigt att vara både synlig och tillgänglig för att utveckla medarbetarna och kundaffären. Du har bred affärskompetens och ett strukturerat arbetssätt med god ordning och reda. I rollen som kontorschef är du en stark kulturbärare som kommunicerar på ett tydligt och inkluderande sätt samt har tilltro och respekt för individen.

Det händer en hel del i detta geografiska område där invånarantalet är 37 000 personer. Som exempel kan nämnas att Försvarsmakten etablerar ett nytt regemente i Sollefteå och i Kramfors kommun växer turistnäringen kraftigt med vackra Höga Kusten. Kommunerna präglas av en stark framtidstro. För framtiden kommer tjänsten som kontorschef ge dig möjlighet att ytterligare utveckla ditt ledarskap och din affärsmässiga förmåga. Ditt externa och interna nätverk kommer att växa och erfarenheter från denna befattning ger dig goda möjligheter att gå vidare till andra spännande roller i koncernen. Är det utveckling du söker så finns stora möjligheter.

Erfarenhet av att ha arbetat som rådgivare i bank, kreditkompetens och SwedSec rådgivare- samt bolånelicens och/eller IDD ser vi som meriterande, men vi ser även gärna sökanden från andra sektorer än bank. 

Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan på www.randstad.se, senast 2023-04-19. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

Vårt löfte är att ständigt utvecklas, tänka nytt och se till att medarbetare och kunder utvecklas och växer. Vi tror på ett utvecklande ledarskap som ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. För oss är det viktigt att kunna kombinera ett stimulerande arbetsliv med ett aktivt liv vid sidan om. För oss är även det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald för att spegla de olika samhällen vi är verksamma i.

Ansvarsområden
I din roll som kontorschef ansvarar du för:
Att utveckla affären, kontorens lönsamhet och kundnöjdhet. 
Att implementera processer och tänka nytt.
Den övergripande organisatoriska och sociala arbetsmiljön och driver det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Att agera ambassadör och representera banken på den lokala marknaden.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk utbildning inom ekonomi, samhälle eller juridik eller annat som arbetsgivaren anser likvärdigt.
Dokumenterad ledarerfarenhet med personal- och arbetsmiljöansvar.
Körkort då ditt geografiska område är stort och du förväntas fördela din tid på de båda kontoren.
God vana av att granska ekonomiska kalkyler, rapporter och bokslut. 
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift. 
God kännedom om det lokala området och marknaden.

Vi söker dig som är:
Affärsorienterad och har en strategisk förmåga.
Kommunikativ och coachande.
Modig och trygg samt står för ett jämställt och inkluderande ledarskap.
Strukturerad med god ordning och reda.
Närvarande och tillgänglig för dina medarbetare och kollegor.
Social, engagerad och målinriktad.


Om företaget
Handelsbanken är en långsiktig och engagerad arbetsgivare. Vår starka värdegrund bygger på tilltro och respekt för individen och genomsyrar hela vår företagskultur. Hos oss får du ett stort eget ansvar och stora befogenheter att fatta egna beslut, samtidigt som vår verksamhet bygger på samarbete och att vi stöttar varandra. Våra skilda kompetenser och erfarenheter gör att vi alla kan bidra till vår verksamhet med olika perspektiv.
Vi har en stark tro på våra medarbetare och uppmuntrar egna initiativ, förmågan att tänka tvärt om och att söka innovativa lösningar. När våra medarbetare utvecklas, utvecklas banken. Visa mindre

Elektromekaniker till Nordic Drives Group

Ansök    Jan 5    Randstad AB    Elektromekaniker
Arbetsbeskrivning På Nordic Drives Group är vi proaktiva problemlösare. Våra kunder verkar inom den nordiska industrin och vårat jobb är att säkerhetsställa  att dom har rätt avancerad utrustning och energieffektiva lösningar för att uppfylla sina klimatåtaganden. Vi gillar att ge service, alltid med högsta kvalitet och kunden i fokus! Vi söker dig som har teknisk kompetens och erfarenhet av tung industri. Har du erfarenhet av lindning av elektriska moto... Visa mer
Arbetsbeskrivning
På Nordic Drives Group är vi proaktiva problemlösare. Våra kunder verkar inom den nordiska industrin och vårat jobb är att säkerhetsställa  att dom har rätt avancerad utrustning och energieffektiva lösningar för att uppfylla sina klimatåtaganden.

Vi gillar att ge service, alltid med högsta kvalitet och kunden i fokus!

Vi söker dig som har teknisk kompetens och erfarenhet av tung industri. Har du erfarenhet av lindning av elektriska motorer ser vi det som meriterande.

Som Elektromekniker jobbar du med installation och underhåll av elmotorer, frekvensomriktare och övrig utrustning inom industriell automation. 
Arbetet sker i både våra egna verkstäder och på plats ute hos våra kunder som är verksamma inom industri och specialiserad mot massa och papper, sågverk, metall, vatten, energi eller gruvdrift

Vi kan erbjuda dig ett självständigt och stimulerande arbete i stora väletablerade industrier, där du som har ett stort tekniskt intresse kommer att trivas. 

Du ansöker på www.randstad.se, senast 2023-01-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected].

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Lindning av elektriska motorer
Felsökning
Förebyggande och akut underhåll


Placeringsort: Kramfors, Krylbo, Borlänge, Söderhamn eller Sundsvall 

Kvalifikationer
Vi tror att du idag arbetar med eller har tidigare erfarenhet av underhållsarbete och service på maskiner eller monteringslinjer inom industri.

Du har kunskap inom automation samt styr och reglerteknik och besitter ett stort tekniskt intresse.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att linda elektriska motorer och innehar el-behörighet. 

Som person har du lätt för att lära för att lära och strävar hela tiden efter att utvecklas. Att lära sig nya saker är något som du drivs av och du ser dig själv som initiativtagande och positiv.

Om företaget
Nordic Drives Group är en grupp av nordiska företag med en stark entreprenörsanda.

Vi är erfarna experter inom elmotorer, frekvensomriktare och industriell automation. Våra energieffektiva lösningar hjälper till att uppfylla klimatåtaganden på industrier runt om i Norden. Visa mindre

Interim upphandlingskonsult till myndighet

Ansök    Nov 25    Randstad AB    Upphandlare
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren och serviceinriktad upphandlare som är redo för nya uppdrag? Vi söker nu dig som är intresserad av ett längre uppdrag som interim upphandlingskonsult och som har förmåga att självständigt och strukturerat genomföra upphandlingar och FKU:er. I detta uppdrag söker vi dig med eget företag som kan ta uppdrag som interim konsult i varierad omfattning.  Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och serviceinriktad upphandlare som är redo för nya uppdrag? Vi söker nu dig som är intresserad av ett längre uppdrag som interim upphandlingskonsult och som har förmåga att självständigt och strukturerat genomföra upphandlingar och FKU:er.


I detta uppdrag söker vi dig med eget företag som kan ta uppdrag som interim konsult i varierad omfattning. 


Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att ta stort ansvar. Söker du en samarbetspartner som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Myndigheten genomför ca 100 upphandlingar och förnyade konkurrens-utsättningar per år. Dessa genomförs med olika upphandlingsförfanden och styrs genom en central planeringsfunktion. Alla upphandlingar hanteras i systemet E-Avrop. De flesta upphandlingarna genomförs på en internationell marknad och avser till största del verksamhetskonsulter. I detta uppdrag arbetar du främst i det taktiska och operativa upphandlingsarbetet.
 
I uppdragets arbetsuppgifter ingår att:
Självständigt genomföra upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i e-Avrop
Bistå verksamheten med råd i frågor och tolkning av statliga ramavtal
Bistå verksamheten med råd och tolkningar i frågor gällande LOU.
Bedöma lämpligt upphandlingsförfarande efter erhållen uppdragsbeskrivning och statistik för aktuellt område
Tillsammans med kravställare bistå med lämplig utvärderingsmodell


Arbetstider
Uppdraget startar i januari 2022 och pågår under 1-3 års tid. Omfattningen kan variera under denna tid. Arbetstiderna är dagtid mån-fre. 
 
Resor förekommer i arbetet för fysiska möten på myndighetens kontor i Stockholm. Distansarbete kan även komma att bli aktuellt.

Kvalifikationer
I detta uppdrag behöver du tidigare erfarenhet av att genomföra upphandlingar i E-avrop inom både tjänste- och varuupphandlingar. Du har mycket goda kunskaper inom LOU/LUF samt god kännedom om de statliga ramavtalen (avropa.se), där du har erfarenhet av att vägleda beställarna vid avrop från dessa. Som person är du konsultativ, serviceinriktad och strukturerad i ditt sätt att arbeta.
 
Krav på utbildning och erfarenhet:
Alternativ 1: Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete     
eller
Alternativ 2: YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

 
Det krävs även att du har:
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
God kommunikationsförmåga på svenska, såväl i tal som skrift
Genomfört upphandlingar med engelska underlag

 
Du behöver uppvisa och kortfattat beskriva 2 referensuppdrag med liknande erfarenheter. Du behöver även vara tillgänglig för att arbeta på plats i Sandö (Kramfors området).
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-12-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Uppdraget kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, 072-245 60 03, [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Förvaltningsledare IT till kollektivtrafiken i Norrland

Ansök    Apr 26    Randstad AB    Systemförvaltare
Arbetsbeskrivning Vill du leda framtidens utveckling inom IT och vara en del av en viktig bransch med spännande och varierande arbetsuppgifter kan det här vara jobbet för dig!   Då vi rekryterar en gemensam resurs kommer du att bli anställd av den part som finns närmast dig, men vi vill att du bor i området som omfattar Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbotten.  Kollektivtrafikaktörerna i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten (... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du leda framtidens utveckling inom IT och vara en del av en viktig bransch med spännande och varierande arbetsuppgifter kan det här vara jobbet för dig!  

Då vi rekryterar en gemensam resurs kommer du att bli anställd av den part som finns närmast dig, men vi vill att du bor i området som omfattar Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbotten. 

Kollektivtrafikaktörerna i Jämtland, Västernorrland, Västerbotten (inkl Skellefteåbuss) och Norrbotten (inkl Luleå lokaltrafik) har gått samman i ett projekt för att gemensamt upphandla och implementera olika delkomponenter i ett nytt biljett- och betalsystem som ska ersätta tidigare lösningar avseende mobilapplikation för resenärerna och utrustning ombord på fordon, på stationer och hos olika typer av försäljare (återförsäljare och egna kundcenter/butiker). Förvaltningen av det nya biljett- och betalsystemet skall ske gemensamt mellan trafikhuvudmännen enligt en förvaltningsmodell som är specifikt framtagen för detta ändamål.

Kollektivtrafiken är en framtidsbransch och nu finns en möjlighet för dig som vill arbeta för ett mer hållbart Norrland!

Ansvarsområden
Som Förvaltningsledare IT är uppdraget att vidmakthålla, supportera och vidareutveckla det gemensamma biljett- och betalsystem för de sex parter som ingår i samarbetet. Du kommer även att ha nära samarbete inom ett flertal angränsade teknikområden som exempelvis trafikdatabas, ekonomisystem, störningsinformation mm. 

Biljett- och betalsystemet har delats upp i förvaltningsområden som i sin tur har fördelats mellan parterna i syfte att fördela ansvar och arbetsbörda i förhållande till respektive organisations storlek. 

Rollen som Förvaltningsledare innebär kontakt, planering, styrning och uppföljning med externa leverantörer för respektive område samt uppföljning på årsbasis. Du ansvarar för att hålla samman processer genom samordning inom förvaltningsområdena, ta fram agendor och sammanställa beslutsunderlag, följa upp resurser och kostnadsfördelning, omvärldsbevaka och ta fram en årlig utvecklingsplan och budget.

Som Förvaltningsledare IT ansvarar du för att leda arbetet inom förvaltningsobjekten så att leveranserna från objekten fungerar på avsett sätt och motsvarar verksamhetens behov. Din roll är också att fånga upp behov från en verksamhetsutvecklingsgrupp, genomföra prioriteringar samt ta fram beslutsunderlag som presenteras för styrgruppen för gemensamt betalsystem i Norrland. 

Förvaltningsorganisationen är under uppbyggnad och du som förvaltningsledare kommer ha en central roll i att utveckla organisationen och påverka dess utformning. I dagsläget ingår biljett- och betalsystemet för kollektivtrafiken i Norrland, men samarbetet kan komma att utvecklas till andra IT-områden inom kollektivtrafiken.

Till din hjälp finns IT- specialister inom respektive parts organisationer. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som drivs av utveckling och tycker om att arbeta med många olika människor i ett brett kontaktnät. Du ska vara lyhörd och ha förmåga att uttrycka dig pedagogiskt. Kollektivtrafikbranschen är under ständig utveckling och du behöver därför med lätthet kunna ställa om efter nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Erfarenhet från IT-förvaltning i en lite större organisation, men gärna nära verksamheten
• Systemvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper i Office 365
• Kunskaper om befintliga förvaltningsmodeller

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete som testledare
• Kunskaper inom IT-arkitekt-området
• Ledarerfarenhet
• Erfarenhet av att bygga en ny fungerande organisation, gärna virtuell
• Erfarenhet av arbete som krävt kontakt med många intressenter, beställare och leverantörer

Personliga egenskaper:
• Förmåga att skapa något nytt och föreslå förändringar
• Mycket strukturerad
• Personlig drivkraft
• Du ska vara pedagogisk och ha förmåga att skapa och hålla i forum där utvecklingsfrågor diskuteras, med många olika typer av deltagare
• Du ska vara väldigt lyhörd för verksamhetens och resenärernas behov och ha förmåga att se tekniska lösningar som löser behoven
• Du behöver vara pragmatisk och prestigelös 
• Du behöver ha god förståelse för digitaliseringens möjligheter och får gärna har ett starkt intresse för kollektivtrafik
• Du behöver ha god förmåga att prioritera och visa resultat
• Arbetet kräver mycket god samarbetsförmåga

Ansökan
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning

Ort: Då vi söker en gemensam resurs kommer du bli anställd av den part som finns närmast dig, men vi vill att du bor i det geografiska område som omfattar Jämtland/Härjedalen, Västernorrland, Västerbotten eller Norrbotten. Mycket stor del av ditt arbete kommer kunna ske på distans.

Arbetstider: Dagtid

Sista ansökningsdag: 2022-05-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande.

För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Du är välkommen att ställa dina frågor till rekryteringskonsult Kristina Karlsson 070-577 34 61 [email protected]

Om företaget
Du kan läsa mer om parterna som igår i samarbetet här: 

Kommunalförbundet kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrland (Din tur) www.dintur.se
Region Jämtland/Härjedalen (Länstrafiken i Jämtland) www.ltr.se
Länstrafiken i Västerbotten AB  www.tabussen.nu
Skellefteå Buss AB www.skebuss.se
Länstrafiken i Norrbotten AB www.ltnbd.se
Luleå lokaltrafik www.llt.lulea.se Visa mindre