Lediga jobb som Upphandlare i Kramfors

Se lediga jobb som Upphandlare i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlingsadministratör, Kramfors kommun

Ansök    Aug 20    Kramfors kommun    Upphandlare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Nu söker vi en noggran... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Nu söker vi en noggrann och flexibel upphandlingsadministratör som vill vara en del av upphandlingsverksamhet i Kramfors kommun.
På upphandling är vi tre anställda som tillsammans samordnar upphandlingar för hela kommunkoncernen. Upphandlingsfunktionen ingår i ekonomiavdelningen


ARBETSUPPGIFTER
Rollen som upphandlingsadministratör är ett självständigt och varierande arbete. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Ansvara för upphandlings funktionsbrevlåda
• Uppdatera och underhålla den kommungemensamma avtalskatalogen
• Genomföra avtalsadministration som tex avtalsförlängningar
• Uppdatera enhetens intranät och hemsida
• Vara behjälplig vid direktupphandlingar och ge stöd vid avrop och förnyad konkurrensutsättning från ramavtal


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens. Du har god erfarenhet av administrativt arbete och självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift. Har du arbetat inom en inköps- och/eller upphandlingsenhet, har kännedom om kommunens upphandlingssystemet E-avrop, har erfarenhet av arbete inom kommunikation ser vi det som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad och självgående. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Sep 13    Kramfors kommun    Upphandlare
Nytt
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER So... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare hos oss i Kramfors kommun är du en av våra specialister i upphandlingsprocessen som ger stöd till den upphandlande verksamheten. Det innebär att självständigt och tillsammans med upphandlande verksamheter driva upphandlingsprojekt inom alla de områden som finns i kommunkoncernen.

I upphandlarens roll ingår förutom att ge stöd och service även att informera i upphandlingsfrågor och att utbilda verksamheterna. Arbetet innebär också att utveckla metoder och arbetssätt för att förenkla och förbättra.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning på ekonomi, upphandling/inköp, juridik eller annan motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor och har mycket goda kunskaper om Lagen om Offentlig upphandling (LOU) och har självständigt genomfört upphandlingar.

Som person ska du ha lätt för att samarbete och skapa förtroende, vara strukturerad och trygg med att jobba med olika upphandlingsområden.

Du ska trivas med ett konsultativt arbetssätt, vara självgående och ansvarstagande med en god pedagogisk förmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Aug 19    Kramfors kommun    Upphandlare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER So... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare hos oss i Kramfors kommun är du en av våra specialister i upphandlingsprocessen som ger stöd till den upphandlande verksamheten. Det innebär att självständigt och tillsammans med upphandlande verksamheter driva upphandlingsprojekt inom alla de områden som finns i kommunkoncernen.

I upphandlarens roll ingår förutom att ge stöd och service även att informera i upphandlingsfrågor och att utbilda verksamheterna. Arbetet innebär också att utveckla metoder och arbetssätt för att förenkla och förbättra.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning på ekonomi, upphandling/inköp, juridik eller annan motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor och har mycket goda kunskaper om Lagen om Offentlig upphandling (LOU) och har självständigt genomfört upphandlingar.

Som person ska du ha lätt för att samarbete och skapa förtroende, vara strukturerad och trygg med att jobba med olika upphandlingsområden.

Du ska trivas med ett konsultativt arbetssätt, vara självgående och ansvarstagande med en god pedagogisk förmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Nov 7    Folke Bernadotteakademin    Upphandlare
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Vi söker 1-2 upphandlare Dina arbetsuppgifter I rollen som upphandlare genomför du upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar etc., främst inom ram för Lag om offentlig upphandling (LOU), tillsammans med beställare från verksamheten. Upphandlingar sker inom ett br... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Vi söker 1-2 upphandlare

Dina arbetsuppgifter

I rollen som upphandlare genomför du upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar etc., främst inom ram för Lag om offentlig upphandling (LOU), tillsammans med beställare från verksamheten. Upphandlingar sker inom ett brett område och innefattar bl.a. konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer, teknisk utrustning, förbrukningsvaror och inredning. Du är också ett stöd till verksamheten i inköpsrelaterade frågor. I det löpande arbetet arbetar du med ständiga förbättringar.

Utöver detta tillkommer utvecklingsinriktade aktiviteter. Dessa varierar men kan t.ex. vara att effektivisera användandet av det digitala upphandlingsverktyget, utveckla arbetet med E-handel, bidra till myndighetens miljöarbete (på upphandling-/inköpsområdet) och arbeta med informationssatsningar i myndigheten. Andra uppgifter inom ramen för enhetens verksamhet kan tillkomma.

Din profil

Kvalifikationer


• Eftergymnasial examen relevant för tjänsten, eller motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Erfarenhet av att självständigt genomföra olika typer av upphandlingar
• Erfarenhet av arbete i upphandlingssystem
• Mycket goda kunskaper om LOU
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift



Meriterande


• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att vara konsultativt stöd i upphandlings-/inköps- och/eller avtalsfrågor
• Erfarenhet av e-handel
• Erfarenhet av arbete i E-avrop
• Erfarenhet av IT-upphandlingar
• Erfarenhet av att arbeta med utveckling av styr- och stöddokument inkl. implementering av arbetssätt därefter
• Kunskap om säkerhetsskyddad upphandling
• Kunskap om upphandlings- och avtalsjuridik, främst inom LOU
• Ytterligare språkkunskaper

 

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter och ställer därmed krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som upphandlare. Tjänsterna är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Sandö eller Stockholm beroende på vad som passar dig bäst. I arbetet ingår inrikes resor mellan kontoren. Tjänsten är säkerhetsklassad, säkerhetssamtal och registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Ansök senast 2023-11-19.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollens innehåll: Karolin Lindberg 0705746016

Allmänna och praktiska frågor: Maria Lindqvist 070-185 65 33

Facklig representant: Felicia Forsström 070-182 14 49

Om oss

Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Aug 2    Kramfors kommun    Upphandlare
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER So... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare hos oss i Kramfors kommun är du en av våra specialister i upphandlingsprocessen som ger stöd till den upphandlande verksamheten. Det innebär att självständigt och tillsammans med upphandlande verksamheter driva upphandlingsprojekt inom alla de områden som finns i kommunkoncernen.

I upphandlarens roll ingår förutom att ge stöd och service även att informera i upphandlingsfrågor och att utbilda verksamheterna. Arbetet innebär också att utveckla metoder och arbetssätt för att förenkla och förbättra.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning på ekonomi, upphandling/inköp, juridik eller annan motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har erfarenhet av upphandlingsfrågor från offentlig sektor och har mycket goda kunskaper om Lagen om Offentlig upphandling (LOU) och har självständigt genomfört upphandlingar.

Som person ska du ha lätt för att samarbete och skapa förtroende, vara strukturerad och trygg med att jobba med olika upphandlingsområden.

Du ska trivas med ett konsultativt arbetssätt, vara självgående och ansvarstagande med en god pedagogisk förmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Feb 13    Folke Bernadotteakademin    Upphandlare
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling. FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadot... Visa mer
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Vi söker 1-2 upphandlare

Dina arbetsuppgifter

I rollen som upphandlare genomför du upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar etc., främst inom ram för Lag om offentlig upphandling (LOU), tillsammans med beställare från verksamheten. Upphandlingar sker inom ett brett område och innefattar bl.a. konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer, teknisk utrustning, förbrukningsvaror och inredning. Du är också ett stöd till verksamheten i inköpsrelaterade frågor. I det löpande arbetet arbetar du med ständiga förbättringar.

Utöver detta tillkommer utvecklingsinriktade aktiviteter. Dessa varierar men kan t.ex. vara att effektivisera användandet av det digitala upphandlingsverktyget, utveckla arbetet med E-handel, bidra till myndighetens miljöarbete (på upphandling-/inköpsområdet) och arbeta med informationssatsningar i myndigheten. Andra uppgifter inom ramen för enhetens verksamhet kan tillkomma.

Din profil

Kvalifikationer


• Eftergymnasial examen relevant för tjänsten, eller motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Erfarenhet av att självständigt genomföra olika typer av upphandlingar
• Erfarenhet av arbete i upphandlingssystem
• Kunskaper om LOU
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift

Meriterande


• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta med utveckling av styr- och stöddokument inkl. implementering av arbetssätt därefter
• Erfarenhet av upphandlingar av internationella konsulter, på engelska
• Erfarenhet av e-handel
• Erfarenhet av arbete i E-avrop
• Erfarenhet av IT-upphandlingar
• Kunskap om säkerhetsskyddad upphandling
• Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter och ställer därmed krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som upphandlare. Tjänsterna är tillsvidare med start enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Placeringsort är Sandö eller Stockholm beroende på vad som passar dig bäst. I arbetet ingår inrikes resor mellan kontoren. Tjänsten är säkerhetsklassad, säkerhetssamtal och registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Ansök senast 2024-03-06.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollens innehåll: Karolin Lindberg 0705746016

Allmänna och praktiska frågor: Maria Lindqvist 070-185 65 33

Facklig representant: Felicia Forsström 070-182 14 49

Om oss

Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre

Junior upphandlare

Ansök    Mar 25    Folke Bernadotteakademin    Upphandlare
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling. FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadot... Visa mer
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsrelaterade frågor tillsammans med nuvarande två upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. Upphandlingar sker inom ett brett område på FBA och innefattar t.ex. teknisk utrustning, förbrukningsmateriel, inredning och konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer.

I dina arbetsuppgifter ingår att hantera de ärenden som inkommer till upphandlingsfunktionen, genom att vara första kontakt vid beställning, svara på frågor och stötta kollegor i beställningsfasen. Du genomför avrop och upphandlingar självständigt, och hjälper övriga upphandlare med avtalsadministration, diarieföring och granskning av underlag. Att sammanställa statistik och uppdatera register ingår också i ditt arbete.

Du har ett viktigt uppdrag att på ett pedagogiskt sätt kommunicera kring upphandlingsområdet och att hålla stödmaterial uppdaterat. Du bidrar också till att stärka samarbetet och vidareutveckla rutinerna inom upphandlingsfunktionen. Ytterligare arbetsuppgifter inom programmets verksamhet kan tillkomma.

Din profil
Kvalifikationer

• Relevant akademisk examen eller kvalificerad yrkesutbildning, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Erfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsarbete
• Erfarenhet av arbete i upphandlingssystem
• Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande

• Goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att vara konsultativt stöd i upphandlings-, inköps- och avtalsfrågor
• Kunskap om Statens inköpscentrals arbete för statliga ramavtal, och avrop från dessa ramavtal
• Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet, men också på förmågan att skapa struktur för dig själv och andra. Du söker aktivt efter alternativa lösningar på situationer och problem, och har ett öga för att vidareutveckla befintliga tillvägagångssätt. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har intresse, vilja och förmåga att ge god service genom ett prestigelöst förhållningssätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, genom en lyhördhet för andras behov. 

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning. 

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss. 

Du kommer att anställas som tjänsteperson, med placering på upphandlingsfunktionen. Tjänsten är en visstidsanställning till och med december 2023, med tillträde snarast. Möjliga placeringsorter är Stockholm eller Sandö (i Kramfors kommun), beroende på vad som passar dig bäst. I arbetet ingår inrikes resor mellan kontoren. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. 



Ansök senast 2022-04-17 



Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

 

Rollens innehåll: Camilla Jakobsson, biträdande enhetschef verksamhetsstöd, 070-575 16 45

Allmänna och praktiska frågor: Karin Enberg, HR verksamhetspartner, 070-180 55 21

Facklig representant: Julia Fyr, lokala Saco-S, 072-226 50 61 Visa mindre

Interim upphandlingskonsult till myndighet

Ansök    Nov 25    Randstad AB    Upphandlare
Arbetsbeskrivning Är du en erfaren och serviceinriktad upphandlare som är redo för nya uppdrag? Vi söker nu dig som är intresserad av ett längre uppdrag som interim upphandlingskonsult och som har förmåga att självständigt och strukturerat genomföra upphandlingar och FKU:er. I detta uppdrag söker vi dig med eget företag som kan ta uppdrag som interim konsult i varierad omfattning.  Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren och serviceinriktad upphandlare som är redo för nya uppdrag? Vi söker nu dig som är intresserad av ett längre uppdrag som interim upphandlingskonsult och som har förmåga att självständigt och strukturerat genomföra upphandlingar och FKU:er.


I detta uppdrag söker vi dig med eget företag som kan ta uppdrag som interim konsult i varierad omfattning. 


Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att ta stort ansvar. Söker du en samarbetspartner som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Myndigheten genomför ca 100 upphandlingar och förnyade konkurrens-utsättningar per år. Dessa genomförs med olika upphandlingsförfanden och styrs genom en central planeringsfunktion. Alla upphandlingar hanteras i systemet E-Avrop. De flesta upphandlingarna genomförs på en internationell marknad och avser till största del verksamhetskonsulter. I detta uppdrag arbetar du främst i det taktiska och operativa upphandlingsarbetet.
 
I uppdragets arbetsuppgifter ingår att:
Självständigt genomföra upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar i e-Avrop
Bistå verksamheten med råd i frågor och tolkning av statliga ramavtal
Bistå verksamheten med råd och tolkningar i frågor gällande LOU.
Bedöma lämpligt upphandlingsförfarande efter erhållen uppdragsbeskrivning och statistik för aktuellt område
Tillsammans med kravställare bistå med lämplig utvärderingsmodell


Arbetstider
Uppdraget startar i januari 2022 och pågår under 1-3 års tid. Omfattningen kan variera under denna tid. Arbetstiderna är dagtid mån-fre. 
 
Resor förekommer i arbetet för fysiska möten på myndighetens kontor i Stockholm. Distansarbete kan även komma att bli aktuellt.

Kvalifikationer
I detta uppdrag behöver du tidigare erfarenhet av att genomföra upphandlingar i E-avrop inom både tjänste- och varuupphandlingar. Du har mycket goda kunskaper inom LOU/LUF samt god kännedom om de statliga ramavtalen (avropa.se), där du har erfarenhet av att vägleda beställarna vid avrop från dessa. Som person är du konsultativ, serviceinriktad och strukturerad i ditt sätt att arbeta.
 
Krav på utbildning och erfarenhet:
Alternativ 1: Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete     
eller
Alternativ 2: YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

 
Det krävs även att du har:
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
God kommunikationsförmåga på svenska, såväl i tal som skrift
Genomfört upphandlingar med engelska underlag

 
Du behöver uppvisa och kortfattat beskriva 2 referensuppdrag med liknande erfarenheter. Du behöver även vara tillgänglig för att arbeta på plats i Sandö (Kramfors området).
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-12-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Uppdraget kan komma att bli tillsatta innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, 072-245 60 03, [email protected]



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Vi söker en upphandlare

Ansök    Jul 5    Folke Bernadotteakademin    Upphandlare
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. FBA upphandlar i normalfallet varor och tjänster för ca 80 MSEK per år och upphandlingar sker in... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. FBA upphandlar i normalfallet varor och tjänster för ca 80 MSEK per år och upphandlingar sker inom ett brett område som innefattar t.ex. teknisk utrustning, förbrukningsmateriel, inredning och konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer.

 I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU). Detta sker digitalt i FBA:s upphandlingssystem (E-avrop). Du samordnar inköp och stöttar och är bollplank för medarbetare inom myndigheten i inköpsrelaterade frågor. I arbetet ingår att identifiera och eventuellt driva utvecklingsarbete och informationssatsningar inom inköps- och upphandlingsområdet. Du är också delaktig i arbetet med digitalisering och införande av E-handel. Andra uppgifter inom ramen för programmets verksamhet kan tillkomma.

Din profil

• Akademisk examen relevant för tjänsten, eller motsvarande kunskaper och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt
• Arbetslivserfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsarbete
• Mycket goda kunskaper om LOU
• Erfarenhet av arbete i upphandlingssystem
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift



Meriterande

• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att vara konsultativt stöd i upphandlings-/inköps- och/eller avtalsfrågor
• Kunskap om Statens Inköpscentrals arbete för statliga ramavtal och avrop från dessa ramavtal
• Kunskap om upphandlings- och avtalsjuridik, främst inom LOU
• Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter och ställer därmed krav på att du är kommunikativ, serviceinriktad och har en mycket god samarbetsförmåga.

 FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss. 

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som koordinator, din titel blir upphandlare. Tjänsten är tillsvidare med start enligt överenskommelse. Placeringsort är Sandö eller Stockholm beroende på vad som passar dig bäst. I arbetet ingår inrikes resor mellan kontoren. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

 

Ansök senast 2021-08-22

  

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

 

Rollens innehåll: Karolin Lindberg +46 70 574 60 16

Allmänna och praktiska frågor: Karin Enberg +46 70 180 55 21

Facklig representant: Julia Fyr +46 72 226 50 61 Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Mar 25    Folke Bernadotteakademin    Upphandlare
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Vi ska nu förstärka vår upphandlingsfunktion och du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande inköpssamordnare på FBA:s administrativa funktion som är en del av FBA:s lednings- och verksamhetsstöd. Funktionen arbetar inom områden som... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Vi ska nu förstärka vår upphandlingsfunktion och du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande inköpssamordnare på FBA:s administrativa funktion som är en del av FBA:s lednings- och verksamhetsstöd. Funktionen arbetar inom områden som ekonomi, inköp och upphandling, IT, registratur samt utbildningsstöd. FBA upphandlar varor och tjänster för ca 40 MSEK per år och upphandlingarna spänner över ett brett område såsom IT-upphandlingar, resetjänster, förbrukningsmaterial, inredning, teknisk utrustning och framförallt konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare kommer du att arbeta tvärfunktionellt i nära samarbete med både medarbetare och chefer på hela myndigheten där du även förväntas ge stöd till verksamheten, informera och utbilda kollegor. Du planerar och genomför upphandlingar samt avrop inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du formulerar, förvaltar och följer upp myndighetens avtal.

I arbetet ingår även att identifiera och driva utvecklingsaktiviteter inom ditt ansvarsområde. Du kommer också ingå i arbetet med digitalisering och e-handel samt arbeta med våra rutiner och policys.

Din profil
Kvalifikationer


• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Mycket goda kunskaper inom upphandling och lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Meriterande


• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete med upphandlingssystem (t.ex. TendSign och e-Avrop)
• Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Mycket god förmåga att strukturera och prioritera i sitt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som koordinator. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast enligt överenskommelse. Provanställning om sex månader tillämpas. Placeringsort är Sandö. I arbetet ingår vissa inrikes resor, främst mellan våra två kontor, Sandö och Stockholm. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

 

Ansök senast 2019-03-25

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollens innehåll: Rollens innehåll: Inger Näslund, ekonomichef 010-456 23 05, Sture Höijer, inköpssamordnare 010-456 23 12

Allmänna och praktiska frågor: Marcus Granholm, HR verksamhetspartner, 010-456 23 30

Facklig representant: Golli Yarandpour, SACO-S, 070- 318 23 75 (från 8/3)

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Nov 5    Folke Bernadotteakademin    Upphandlare
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och genomföra upphandlingar samt förnyade konkurrensuts... Visa mer
Vill du vara med och bidra till internationell fred, säkerhet och utveckling? Vill du ha ett meningsfullt och utvecklande arbete där du gör skillnad? Då kan du vara vår nya kollega på FBA.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med upphandlings- och inköpsfrågor tillsammans med nuvarande upphandlare på programmet för upphandling, juridik och administration. I dina arbetsuppgifter ingår att planera och genomföra upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar inom ramen för Lagen om offentlig upphandling (LOU), detta sker digitalt i FBA:s upphandlingssystem. FBA upphandlar varor och tjänster för ca 80 MSEK per år och upphandlingar sker inom ett brett område som innefattar IT, resetjänster, förbrukningsmateriel, inredning, teknisk utrustning och konsulttjänster med tonvikt på internationell verksamhet i bistånds- och utvecklingsländer.

I arbetet ingår att identifiera och driva utvecklingsaktiviteter med rutiner, mallar och policys inom inköps- och upphandlingsområdet samt vara delaktig i arbetet med digitalisering och E-handel samt införande av kategoristyrt inköpsarbete. Du formulerar, förvaltar och följer upp myndighetens avtal.

Du förväntas även ge juridiskt stöd avseende upphandlings- och avtalsrättslig rådgivning till övriga medarbetare på myndigheten.

Din profil
Kvalifikationer


• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Flerårig erfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsarbete
• Goda kunskaper och praktisk erfarenhet inom upphandling och lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Kunskap om upphandlings- och avtalsjuridik, främst inom LOU, LUF och LUK
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift


Meriterande


• Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av arbete med upphandlingssystem
• Kunskap om Statens Inköpscentrals arbete för statliga ramavtal och avrop från dessa ramavtal
• Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete
• Ytterligare språkkunskaper

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Du har mycket god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

FBA strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper som, tillsammans med tidigare erfarenheter, ska kunna vidimeras vid referenstagning.

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du kan känna delaktighet och ansvar. På FBA är du som medarbetare vår viktigaste tillgång. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på FBA och vilka karriärmöjligheter du har hos oss.

Du kommer att anställas som tjänsteperson i rollen som koordinator. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start snarast enligt överenskommelse. Provanställning om sex månader tillämpas. Placeringsort är Sandö. I arbetet ingår vissa inrikes resor, främst mellan våra två kontor, Sandö och Stockholm. Tjänsten är säkerhetsklassad, registerkontroll kommer att göras enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

 

Ansök senast 2020-12-07.

 

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings - och rekryteringshjälp.

Rollens innehåll: Inger Näslund, ekonomichef, 010-456 23 05
Bo Lindström, upphandlare, 010-456 23 12
Allmänna och praktiska frågor: Carolina Lindelöf, HR verksamhetspartner, 010-456 24 46
Facklig representant: Golli Yarandpour, 010-456 24 25

Om oss
Folke Bernadotteakademin (FBA) är myndigheten för fred, säkerhet och utveckling.

FBA arbetar med internationella fredsinsatser och utvecklingssamarbete. Myndigheten bedriver utbildning, forskning och metodutveckling för att stödja freds- och statsbyggande i konflikt- och postkonfliktländer. Vi bidrar även med civil personal och expertis till freds- och valobservationsinsatser som leds av EU, FN och OSSE. Myndigheten har fått sitt namn efter Folke Bernadotte, FN:s första medlare. Visa mindre