Lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Kramfors

Se lediga jobb som Ekonomiassistenter m.fl. i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiassistent till kontoret i Docksta!

Vi söker en ekonomiassistent till vårt kontor i Docksta, för ett föräldravikariat på cirka ett år, då en av våra kollegor väntar tillökning. OM DIG: Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig trygg med att arbeta i olika ekonomisystem. Du gillar struktur, noggrannhet och att bidra till att saker flyter på. Framför allt söker vi dig som trivs i en familjär miljö där vi värdesätter samarbete, engagemang och en positiv attityd.... Visa mer
Vi söker en ekonomiassistent till vårt kontor i Docksta, för ett föräldravikariat på cirka ett år, då en av våra kollegor väntar tillökning.
OM DIG:
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig trygg med att arbeta i olika ekonomisystem. Du gillar struktur, noggrannhet och att bidra till att saker flyter på. Framför allt söker vi dig som trivs i en familjär miljö där vi värdesätter samarbete, engagemang och en positiv attityd.
MER OM TJÄNSTEN:
Tjänsten är ett vikariat på heltid, med placering på vårt ekonomi- och lönekontor i Docksta. Du kommer att vara en del av ett team med ekonomer och löneadministratörer som arbetar tätt tillsammans. Din närmsta chef kommer att vara företagets administrativa chef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leverantörs- och kundreskontra (kontering, fakturering, in-och utbetalningar m.m)
- Avstämningar
- Telefonservice
- Hantering av in- och utkommande post
- Diverse kontorsgöromål
- Övrigt enligt ök
MER OM FÖRETAGET
Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett snart 100-årigt familjeföretag i tredje generationen, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget omsätter idag drygt 550 mkr, har ca 600 medarbetare och 300 fordon. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik redan för 10 år sedan!
Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din intresseanmälan redan idag! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor. Visa mindre

Redovisningsassistent till vårt kontor i Kramfors

Hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team på en kvalitetsbyrå som värdesätter både professionell och personlig utveckling. Som assistent hos oss får du möjlighet att utvecklas inom yrket i takt med din erfarenhet och kompetens. Främst söker vi personal till vårt kontor i Kramfors, men vi kan även tänka oss att, utöver det, anställa vid vårt kontor i Sollefteå. Meriterande, men inget krav, är KY-utbildning som redovisningskonsult eller en ekonomutbil... Visa mer
Hos oss blir du en del av ett framgångsrikt team på en kvalitetsbyrå som värdesätter både professionell och personlig utveckling.
Som assistent hos oss får du möjlighet att utvecklas inom yrket i takt med din erfarenhet och kompetens.
Främst söker vi personal till vårt kontor i Kramfors, men vi kan även tänka oss att, utöver det, anställa vid vårt kontor i Sollefteå. Meriterande, men inget krav, är KY-utbildning som redovisningskonsult eller en ekonomutbildning från högskola eller universitet.
Vi erbjuder ett arbete i en positiv och utvecklande miljö med engagerade kollegor och fokus på kvalitet i allt vi gör.
Vi söker både personal som har kompetens inom redovisning och revision men också personal till vår verksamhetsgren inom kvalitet. Vår verksamhet består av tre verksamhetsgrenar. Våra redovisningskonsulter upprättar redovisning, bokslut, årsredovisningar och deklaration. Våra revisorer granskar årsredovisningar och lämnar olika bestyrkanden. Vår kvalitetsgrupp stöttar och hjälper över 100 andra byråer med kvalitetsfrågor och övervakningar i programstödet ISQMonline som vi skapat.
Du ska antingen ha utbildning och intresse av redovisning och arbeta som redovisningsassistent hos oss. Helst ser vi att du går eller har gått eller har planer att gå att läsa till kvalificerad redovisningskonsult på en kvalificerad yrkesutbildning. Eller så ska du enbart vilja arbeta på en arbetsplats där du kan utvecklas med oss inom vårt kvalitetsstyrningsarbete. Det krävs då att du har god datorvana, kunna utföra enklare granskningsuppgifter enligt våra anvisningar, vara engagerad, ha en god social kompetens och vara driven, engagerad och självgående. Vi är specialister inom kvalitetsstyrning inom revisionsbranschen så den vi anställer får växa med oss inom ramen för våra tjänster.
Du kan också ha en ekonomexamen och arbeta som assistent inom både vår revisionsverksamhet och vår kvalitetsverksamhet. Din profil och inriktning påverkar vår anpassning av din tjänst. Visa mindre

Ekonomiassistent till företag i Kramfors

Om tjänsten Är du noggrann, strukturerad och har ett öga för siffror? Har du erfarenhet av att självständigt arbeta med både kund- och leverantörsreskontra? Trivs du i en varierad roll där du får ta stort eget ansvar? Då kan du vara den vi söker! Läs mer om tjänsten nedan och ta chansen och sök redan idag! Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på d... Visa mer
Om tjänsten

Är du noggrann, strukturerad och har ett öga för siffror? Har du erfarenhet av att självständigt arbeta med både kund- och leverantörsreskontra? Trivs du i en varierad roll där du får ta stort eget ansvar? Då kan du vara den vi söker! Läs mer om tjänsten nedan och ta chansen och sök redan idag!

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att ha ägarskap över både kund- och leverantörsreskontra samt andra viktiga ekonomiprocesser. Rollen innebär ett nära samarbete med redovisningsansvarig, platschef och kollegor på ekonomiavdelningen, där du bidrar till att säkerställa kvalitet och effektivitet i det dagliga ekonomiarbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

• Kundreskontra: hela processen från faktureringsunderlag till inbetalningar.
• Leverantörsreskontra: hantering av fakturor och betalningar.
• Besvara frågor från kollegor, kunder och leverantörer, samt genomföra visst detektivarbete vid behov.
• Utläggsredovisning och löpande redovisning, inklusive bankbokningar.
• Kontoavstämningar av reskontror och bankkonton.

Kvalifikationer

• Har en ekonomisk utbildning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
• Är väl insatt i redovisningsregler och har erfarenhet av att arbeta i medelstora affärssystem.
• Är självgående, noggrann och levererar hög kvalitet i dina arbetsuppgifter.
• Är kommunikativ, trivs i en social arbetsmiljö och behärskar engelska i både tal och skrift.

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag! Visa mindre

Administratör med kundkontakt till företag i Kramfors

Om tjänsten Är du nyfiken, strukturerad och gillar att ha ordning och reda? Trivs du med kundkontakt och vill utvecklas inom administration och ekonomi? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en administratör med kundkontakt som vill ta sig an en varierad roll inom administration och enklare ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer att få arbeta med fakturahantering, support till både kunder och kollegor samt bidra till att hålla ekonomiska processe... Visa mer
Om tjänsten

Är du nyfiken, strukturerad och gillar att ha ordning och reda? Trivs du med kundkontakt och vill utvecklas inom administration och ekonomi? Då kan detta vara rollen för dig!

Vi söker nu en administratör med kundkontakt som vill ta sig an en varierad roll inom administration och enklare ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer att få arbeta med fakturahantering, support till både kunder och kollegor samt bidra till att hålla ekonomiska processer smidiga.

Om oss

KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Arbetsuppgifter

• Administrativa uppgifter kopplade till fakturering och betalningar
• Besvara frågor från kunder, leverantörer och kollegor
• Hantera enklare avstämningar och ekonomiska underlag
• Stötta ekonomiavdelningen med löpande administration

Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomi, men det viktigaste är att du är nyfiken, serviceminded och vill lära dig!

Kvalifikationer

• Erfarenhet av administration eller kundservice är ett plus, men inget krav
• Nyfikenhet och vilja att lära dig mer inom ekonomi
• Strukturerad och noggrann med ett öga för detaljer
• Serviceminded och trivs i en roll med kundkontakt

Vi söker dig som har rätt inställning och vill utvecklas i en roll där du får ta ansvar och växa med uppgiften. Kanske har du nyligen studerat ekonomi eller administration och vill få in en fot i arbetslivet? Då är detta ett perfekt tillfälle!

Övrigt

Tillträde: enligt överenskommelse

Omfattning: heltid

Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen)

Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag! Visa mindre

Ekonomiadministratör, Kramfors kommun

Ansök    Jun 9    Kramfors kommun    Ekonomiassistent
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Di... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Dina främsta arbetsuppgifter är att hantera leverantörsfakturor, intern och extern fakturering, kontoavstämningar och löpande redovisning inom Kramfors kommun samt några av kommunens bolag. Du kommer att ha regelbunden kontakt med både interna och externa kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasial utbildning inom ekonomiområdet eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande med erfarenhet från arbete med ekonomi i offentlig organisation och/eller erfarenhet i ekonomisystemet Raindance.
Som person har du god samarbetsförmåga, du kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är serviceinriktad, kvalitetsmedveten, självständig och har god kommunikativ förmåga samt behärskar det svenska språket i tal och skrift.
Vi förutsätter god datorvana.
Vi kommer att sätta stor vikt vid din personliga lämplighet och dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Ekonomiassistent till kontoret i Docksta!

Tycker du precis som vi att ingenting är omöjligt? Då tycker vi att du ska titta hit! Vi behöver förstärka vårt team på kontoret i Docksta med en vikarierande Ekonomiassistent! Ett företags viktigaste resurs är medarbetarna. Det kan låta som en klyscha, men hos oss på Byberg & Nordin är det en ledstjärna som genomsyrar verksamheten. Vi vill vara buss- och resebranschens mest attraktiva arbetsgivare. OM DIG: Vi ser gärna att du är utbildad inom ekonomi, ä... Visa mer
Tycker du precis som vi att ingenting är omöjligt? Då tycker vi att du ska titta hit! Vi behöver förstärka vårt team på kontoret i Docksta med en vikarierande Ekonomiassistent!
Ett företags viktigaste resurs är medarbetarna. Det kan låta som en klyscha, men hos oss på Byberg & Nordin är det en ledstjärna som genomsyrar verksamheten. Vi vill vara buss- och resebranschens mest attraktiva arbetsgivare.
OM DIG:
Vi ser gärna att du är utbildad inom ekonomi, är van att arbeta i olika system där vi ser erfarenhet inom exempelvis Briljant, Visma och MediusGO som meriterande, men det är inget krav.
MER OM TJÄNSTEN:
Tjänsten är ett 6 månaders vikariat där det finns möjlighet att arbeta hel-, del- eller timtid utifrån önskemål. Du kommer att vara en del av ett team med ekonomer och löneadministratörer som arbetar tätt tillsammans. Din närmsta chef kommer att vara företagets administrativa chef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leverantörs- och kundreskontra (kontering, fakturering, in-och utbetalningar m.m)
- Avstämningar
- Telefonservice
- Hantering av in- och utkommande post
- Diverse kontorsgöromål
- Övrigt enligt ök
MER OM FÖRETAGET
Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett snart 100-årigt familjeföretag i tredje generationen, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget omsätter idag drygt 550 mkr, har ca 600 medarbetare och 300 fordon. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik redan för 10 år sedan! Vi satsar på ny teknik och och bedriver flera utvecklingsprojekt.
Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din intresseanmälan redan idag! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor. Visa mindre

Ekonomi och administration

Ansök    Sep 4    Ådalens Bildemontering AB    Bokförare
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor. En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och... Visa mer
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor.
En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och säljs vidare till reparationer på verkstäder och direkt till privatpersoner, något som kraftigt sänker kostnaderna för verkstadsbesök och även hjälper till att hålla nere försäkringspremier.
Vi har nyligen ingått i en större koncern och behöver spetskompetens i vår administrativa avdelning. Arbetsuppgifterna kommer främst att innefatta bokföring och löner jämsides vår nuvarande personal, men även andra administrativa uppgifter kan tilldelas. Med en ökad handel utomlands och regelverk i ständig förändring ser vi att erfarenhet av handel inom och utanför EU är den främsta merit vi är ute efter. Visa mindre

Ekonomi och administration

Ansök    Jan 9    Ådalens Bildemontering AB    Bokförare
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor. En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och... Visa mer
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor.
En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och säljs vidare till reparationer på verkstäder och direkt till privatpersoner, något som kraftigt sänker kostnaderna för verkstadsbesök och även hjälper till att hålla nere försäkringspremier.
Vi har nyligen ingått i en större koncern och behöver spetskompetens i vår administrativa avdelning. Arbetsuppgifterna kommer främst att innefatta bokföring och löner jämsides vår nuvarande personal, men även andra administrativa uppgifter kan tilldelas. Med en ökad handel utomlands och regelverk i ständig förändring ser vi att erfarenhet av handel inom och utanför EU är den främsta merit vi är ute efter. Visa mindre

Ekonomi och administration

Ansök    Jul 31    Ådalens Bildemontering AB    Bokförare
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor. En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och... Visa mer
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor.
En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och säljs vidare till reparationer på verkstäder och direkt till privatpersoner, något som kraftigt sänker kostnaderna för verkstadsbesök och även hjälper till att hålla nere försäkringspremier.
Vi har nyligen ingått i en större koncern och behöver spetskompetens i vår administrativa avdelning. Arbetsuppgifterna kommer främst att innefatta bokföring och löner jämsides vår nuvarande personal, men även andra administrativa uppgifter kan tilldelas. Med en ökad handel utomlands och regelverk i ständig förändring ser vi att erfarenhet av handel inom och utanför EU är den främsta merit vi är ute efter. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Okt 19    Elpress AB    Ekonomiassistent
Är du ekonomiassistent och duktig på kundreskontra? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får ta stort eget ansvar? Sök tjänsten hos oss! På Elpress blir du del av ett globalt och hållbart industriföretag med stark framtidstro. Arbetsbeskrivning Tjänstens huvudfokus är kundreskontra och arbete med företagets kredithantering. Du tillhör ett ekonomiteam på fyra personer, inklusive ekonomichef, där du främst kommer att arbeta nära business controller. I ... Visa mer
Är du ekonomiassistent och duktig på kundreskontra? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får ta stort eget ansvar? Sök tjänsten hos oss! På Elpress blir du del av ett globalt och hållbart industriföretag med stark framtidstro.

Arbetsbeskrivning

Tjänstens huvudfokus är kundreskontra och arbete med företagets kredithantering. Du tillhör ett ekonomiteam på fyra personer, inklusive ekonomichef, där du främst kommer att arbeta nära business controller.

I arbetsuppgifterna ingår att

- arbeta för att utveckla och effektivisera företagets kredithantering
- registrera inbetalningar i affärssystemet Infor M3
- generera påminnelseutskick till kunder
- kreditbedöma nya och befintliga kunder
- jobba med företagets kortsiktiga likviditetsplanering
- stötta övriga funktioner på ekonomiavdelningen
- samt vara delaktig i månads- och årsbokslutsprocessen




Vem är du?
Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och har ett gott öga för detaljer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och behåller lugnet även vid arbetstoppar kring bokslut. Du behöver vara bekväm med digitala arbetsverktyg och kan använda Excel utan problem.

Du är kommunikativ, har lätt för att samarbeta med andra och gillar att ha kontakt med kollegor inom företaget och externt med kunder. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska då vi är ett internationellt bolag. Vi ser även att du minst har en fullgjord gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Ytterligare utbildning är meriterande. Det är en fördel om du har några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter.

Tillit, passion, kvalitet och utveckling är de värdeord som ligger som grund för allt vårt arbete.

Vi erbjuder

Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsplats med nöjda och friska medarbetare. Vi har kollektivavtalad tjänstepension och arbetar hälsofrämjande i nära samarbete med företagshälsovården. Du erbjuds friskvårdsbidrag och bland annat massage på arbetsplatsen. Motionsklubben ordnar aktiviteter som innebandy, padel, styrketräning och en årlig bordtennisturnering.

Information och kontakt

Anställningen är tillsvidare på heltid, och inleds med en visstidsanställning på sex månader. Tjänsten omfattas av Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna. Arbetstider mellan kl 07.30 och 16.30 med flexmöjlighet. Tillträde och lön enligt överenskommelse.

Tjänstens placering är vid något av våra kontor i Kramfors eller Sundsvall, alternativt en annan hybridlösning som kombinerar kontorsnärvaro med möjlighet till distansarbete. För rätt kandidat finner vi den bästa lösningen för båda parter.

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Daniel Forsman på 0612-71 71 13 eller [email protected]

Ansök enkelt utan personligt brev. Svara bara på våra urvalsfrågor och bifoga CV eller din Linkedinprofil. Som ett led i urvalsprocessen använder vi rekryteringstester.

Sista ansökningsdag är den 10 november 2022 men urval sker löpande så ansök redan idag.

Facklig kontakt: Tobias Berglund, Unionen, 0612-71 71 59

Elpress - ett globalt och hållbart företag

Omställningen till ett hållbart samhälle har skapat ett större fokus på förnybara energikällor och miljövänliga transportsätt. Vindkraft, solceller, smarta lokala elnät, batterilagring och elfordon har alla behov av elektriska förbindningar - och?Elpress vision är att bli den ledande aktören inom området.

Elpress Group utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska förbindningar. Företaget har sin produktion och huvudkontor i Kramfors. Produkterna marknadsförs i över 70 länder och Elpress är en av norra Europas största tillverkare av kontaktpressningssystem. Företaget etablerades 1959 och har idag dotterbolag i Tyskland, Danmark, USA, Kina och Norge. Övriga marknader servas genom ett nätverk av kvalificerade distributörer.

Totalt arbetar ca 160 personer i Elpress Group och vi omsätter ca 400 Mkr med god lönsamhet och stark tillväxt. Elpress AB ägs av Lagercrantz Group AB.

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Dec 5    Mondi Dynäs AB    Ekonomiassistent
Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid. Ditt uppdrag · Rollen som Ekonomiassistent är både spännande och utmanande. Som Ekonomiassistent på Mondi Dynäs i Kramfors kommer du bland annat registrera... Visa mer
Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid.


Ditt uppdrag
· Rollen som Ekonomiassistent är både spännande och utmanande. Som Ekonomiassistent på Mondi Dynäs i Kramfors kommer du bland annat registrera, kontrollera och kontera leverantörsfakturor och tillhörande attester.
· Du verkställer betalningar i rätt tid till rätt konto och med rätt belopp.
· Rollen innebär också att du hanterar leverantörsreskontra och medverkar i implementeringar av koncernprojekt och andra förändringar.
· Du deltar aktivt i utvecklingen av avdelningens arbetssätt och rutiner samt medverkar i bokslut (genomföra bokningar, ta fram information)
Vem är du?
· Till vårt team söker vi dig som har ett stort intresse och engagemang för siffror. Är du en självgående person med god förmåga att kommunicera och samarbeta kommer du trivas bra hos oss.
· För att lyckas med arbetet krävs det att du är en person med ett driv och har en vana av att arbeta i större affärssystem, som exempelvis SAP.
· En god struktur i arbetet är för dig en självklarhet. Du är noggrann och har en hög administrativ förmåga.
· Du har ett tekniskt intresse och som lägst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning. Meriterande för tjänsten är om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare.
· Då Mondi Dynäs verkar både lokalt och globalt är det viktigt att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift.


Vårt erbjudande
Grow
Alla våra medarbetare är viktiga – för processen och för vår utveckling mot en mer hållbar värld. Därmed får du också mycket eget ansvar, liksom möjlighet att påverka arbetet och din egen kompetensutveckling.
Create
Vi erbjuder en värld av möjligheter, både internt och globalt. Hos oss får du utvecklas genom hela karriären, bland annat via utbildningar inom vår Mondi Academy och i utmanande projekt.
Inspire
Du kan se fram emot en arbetsplats där säkerheten går främst och där arbetet sker nära prestigelösa kollegor. En oslagbar livsmiljö och möjlighet till aktiv fritid i den växande destinationen Höga Kusten får du på köpet.
Besök oss på vår karriärsida, mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner.
Välkommen med din ansökan!
Kontakt
Vi strävar efter att skapa en kultur som inspirerar våra medarbetare att nå sin fulla potential. Att gå den extra milen - för kollegor, kunder och våra medarbetare, är det som driver oss och är en framgångsfaktor för Mondi. Bli en del av Mondis framtid. Om du behöver ytterligare information, vänligen kontakta Weronica Hörnström vår HR-specialist, [email protected]
Sista ansökningsdag 1 januari 2023. Visa mindre

Ekonom

Ansök    Maj 13    Kramfors kommun    Ekonomikontorist
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med i en organisation... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med i en organisation som strävar efter att utveckla våra processer och system för att bidra till en god verksamhet som ger kvalitet till våra medborgare, så är det kanske dig vi söker.

Ekonomienheten arbetar med att stödja kommunens chefer när det gäller verksamhetsanalyser, budget, prognos och bokslut samt arbetar med redovisningsfrågor, kommunens bokslut och årsredovisning. Utrednings- och utvecklingsprojekt inom verksamhets- och ekonomiprocesser är andra exempel på arbetsuppgifter inom enheten. Vi är inne i en spännande period med införande av nytt ekonomisystem och utveckling av våra ekonomiprocesser. Här kommer du vara en viktig deltagare.

Vi söker nu en ekonom till vår enhet. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara inriktade på att ge stöd till chefer tillsammans med dina kollegor på enheten. Du kommer i första hand att arbeta med verksamhetens budget, uppföljning, prognos och bokslut samt hjälpa till och analysera deras verksamheter. Du kommer även arbeta med att utveckla ekonomiprocesserna och de stödsystem som används inom ekonomiområdet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning. Du tycker om att arbeta på ett både analytiskt och strukturerat sätt med god insikt i verksamhetsperspektivet. Du trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra. Om du är en social person som gillar utveckling så kommer du trivas här hos oss.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Okt 19    Elpress AB    Ekonomiassistent
Är du ekonomiassistent och duktig på kundreskontra? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får ta stort eget ansvar? Sök tjänsten hos oss! På Elpress blir du del av ett globalt och hållbart industriföretag med stark framtidstro. Arbetsbeskrivning Tjänstens huvudfokus är kundreskontra och arbete med företagets kredithantering. Du tillhör ett ekonomiteam på fyra personer, inklusive ekonomichef, där du främst kommer att arbeta nära business controller. I ... Visa mer
Är du ekonomiassistent och duktig på kundreskontra? Vill du ha ett omväxlande arbete där du får ta stort eget ansvar? Sök tjänsten hos oss! På Elpress blir du del av ett globalt och hållbart industriföretag med stark framtidstro.

Arbetsbeskrivning

Tjänstens huvudfokus är kundreskontra och arbete med företagets kredithantering. Du tillhör ett ekonomiteam på fyra personer, inklusive ekonomichef, där du främst kommer att arbeta nära business controller.

I arbetsuppgifterna ingår att

- arbeta för att utveckla och effektivisera företagets kredithantering
- registrera inbetalningar i affärssystemet Infor M3
- generera påminnelseutskick till kunder
- kreditbedöma nya och befintliga kunder
- jobba med företagets kortsiktiga likviditetsplanering
- stötta övriga funktioner på ekonomiavdelningen
- samt vara delaktig i månads- och årsbokslutsprocessen




Vem är du?
Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och har ett gott öga för detaljer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och behåller lugnet även vid arbetstoppar kring bokslut. Du behöver vara bekväm med digitala arbetsverktyg och kan använda Excel utan problem.

Du är kommunikativ, har lätt för att samarbeta med andra och gillar att ha kontakt med kollegor inom företaget och externt med kunder. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska då vi är ett internationellt bolag. Vi ser även att du minst har en fullgjord gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande. Ytterligare utbildning är meriterande. Det är en fördel om du har några års arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter.

Tillit, passion, kvalitet och utveckling är de värdeord som ligger som grund för allt vårt arbete.

Vi erbjuder

Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsplats med nöjda och friska medarbetare. Vi har kollektivavtalad tjänstepension och arbetar hälsofrämjande i nära samarbete med företagshälsovården. Du erbjuds friskvårdsbidrag och bland annat massage på arbetsplatsen. Motionsklubben ordnar aktiviteter som innebandy, padel, styrketräning och en årlig bordtennisturnering.

Information och kontakt

Anställningen är tillsvidare på heltid, och inleds med en visstidsanställning på sex månader. Tjänsten omfattas av Teknikavtalet Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna. Arbetstider mellan kl 07.30 och 16.30 med flexmöjlighet. Tillträde och lön enligt överenskommelse.

Tjänstens placering är vid något av våra kontor i Kramfors eller Sundsvall, alternativt en annan hybridlösning som kombinerar kontorsnärvaro med möjlighet till distansarbete. För rätt kandidat finner vi den bästa lösningen för båda parter.

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Daniel Forsman på 0612-71 71 13 eller [email protected]

Ansök enkelt utan personligt brev. Svara bara på våra urvalsfrågor och bifoga CV eller din Linkedinprofil. Som ett led i urvalsprocessen använder vi rekryteringstester.

Sista ansökningsdag är den 10 november 2022 men urval sker löpande så ansök redan idag.

Facklig kontakt: Tobias Berglund, Unionen, 0612-71 71 59

Elpress - ett globalt och hållbart företag

Omställningen till ett hållbart samhälle har skapat ett större fokus på förnybara energikällor och miljövänliga transportsätt. Vindkraft, solceller, smarta lokala elnät, batterilagring och elfordon har alla behov av elektriska förbindningar - och?Elpress vision är att bli den ledande aktören inom området.

Elpress Group utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska förbindningar. Företaget har sin produktion och huvudkontor i Kramfors. Produkterna marknadsförs i över 70 länder och Elpress är en av norra Europas största tillverkare av kontaktpressningssystem. Företaget etablerades 1959 och har idag dotterbolag i Tyskland, Danmark, USA, Kina och Norge. Övriga marknader servas genom ett nätverk av kvalificerade distributörer.

Totalt arbetar ca 160 personer i Elpress Group och vi omsätter ca 400 Mkr med god lönsamhet och stark tillväxt. Elpress AB ägs av Lagercrantz Group AB.

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp. Visa mindre

Ekonomiassistent till kontoret i Docksta!

Tycker du precis som vi att ingenting är omöjligt? Då tycker vi att du ska titta hit! Vi behöver förstärka vårt team på kontoret i Docksta med en semestervikarierande Ekonomiassistent! Ett företags viktigaste resurs är medarbetarna. Det kan låta som en klyscha, men hos oss på Byberg & Nordin är det en ledstjärna som genomsyrar hela verksamheten. Vi vill vara buss- och resebranschens mest attraktiva arbetsgivare. OM DIG: Vi ser gärna att du är utbildad i... Visa mer
Tycker du precis som vi att ingenting är omöjligt? Då tycker vi att du ska titta hit! Vi behöver förstärka vårt team på kontoret i Docksta med en semestervikarierande Ekonomiassistent!
Ett företags viktigaste resurs är medarbetarna. Det kan låta som en klyscha, men hos oss på Byberg & Nordin är det en ledstjärna som genomsyrar hela verksamheten. Vi vill vara buss- och resebranschens mest attraktiva arbetsgivare.
OM DIG:
Vi ser gärna att du är utbildad inom ekonomi, som lägst på gymnasienivå. Du är van att arbeta i olika system där vi ser erfarenhet inom Briljant och Ascendo som meriterande, men det är inget krav.
MER OM TJÄNSTEN:
Tjänsten är ett semestervikariat på 100 % juni - augusti. Du kommer att vara en del av ett team med ekonomer och löneadministratörer som arbetar tätt tillsammans. Din närmsta chef kommer att vara företagets administrativa chef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leverantörs- och kundreskontra (kontering, fakturering, in-och utbetalningar m.m)
- Avstämningar
- Telefonservice
- Hantering av in- och utkommande post
- Diverse kontorsgöromål
- Övrigt enligt ök
MER OM FÖRETAGET
Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett 90-årigt familjeföretag i tredje generationen, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget omsätter idag drygt 400 mkr, har ca 450 medarbetare och 270 fordon. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik. Vi satsar på ny teknik och och bedriver flera utvecklingsprojekt.
Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din intresseanmälan redan idag! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor. Visa mindre

Ekonomi-/löneassistent

Ansök    Jan 28    Hillside Economy AB    Ekonomiassistent
Hillside växer och söker därför nästa medarbetare! Om du letar efter nästa arbetsgivare, eller kanske din första arbetsgivare, och gillar siffror, varierande arbetsuppgifter och att utvecklas - sök då jobbet som ekonomiassistent hos oss! Tjänsten kan innebära placering ute hos kund, men är annars placerad i Mjällom. Möjlighet till arbete på distans finns delvis, efter överenskommelse. Vi söker dig som vill jobba nånstans mellan 50-100%. Har du erfarenhet a... Visa mer
Hillside växer och söker därför nästa medarbetare!
Om du letar efter nästa arbetsgivare, eller kanske din första arbetsgivare, och gillar siffror, varierande arbetsuppgifter och att utvecklas - sök då jobbet som ekonomiassistent hos oss!
Tjänsten kan innebära placering ute hos kund, men är annars placerad i Mjällom. Möjlighet till arbete på distans finns delvis, efter överenskommelse. Vi söker dig som vill jobba nånstans mellan 50-100%.
Har du erfarenhet av löneadministration sedan tidigare är det meriterande. Visa mindre

Ekonomiassistent till High Coasts Distillery

Arbetsbeskrivning Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an ett 3-4 månaders långt uppdrag hos vår kund High Coast Distillery. Som Ekonomiassistent hos vår kund arbetar du mycket med kundens fakturering, leverantörsreskontra och kassahantering. Mer specifikt innebär det att du kommer att genomföra fakturering av kundordnar, mässor/event och fat samt hantera fakturaunderlag från säljare. Du kommer även hantera inkommande leverantörsfakturor, scanna och k... Visa mer
Arbetsbeskrivning

Just nu söker Amendo dig som vill ta dig an ett 3-4 månaders långt uppdrag hos vår kund High Coast Distillery. Som Ekonomiassistent hos vår kund arbetar du mycket med kundens fakturering, leverantörsreskontra och kassahantering. Mer specifikt innebär det att du kommer att genomföra fakturering av kundordnar, mässor/event och fat samt hantera fakturaunderlag från säljare. Du kommer även hantera inkommande leverantörsfakturor, scanna och kontera dem samt hantera kassor med kort, swish och kontantbetalningar.

Rollen är dynamisk och bjuder på variationsrika arbetsdagar där även samarbete med andra inom och utanför avdelningen förekommer. Tjänsten är på heltid.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har erfarenhet inom fakturering, leverantörsreskontra och betalningar och erfarenhet av att arbeta med ekonomi, att arbeta som ekonomiassistent eller motsvarande. Du är en glad person som är tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom en liknande roll. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör och med ett noggrant arbetssätt. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Om företaget
Vår kund är High Coasts Destillery, en av Sveriges största leverantörer av svensk whisky. Whiskyn destilleras på älvstranden utmed Ångermanälven på en vacker udde utmed Höga Kusten.

Detta får du som konsult på Amendo
För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Nygren på telefonnummer: 0702999565 eller via e-post: [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Ekonomi och administration

Ansök    Aug 16    Ådalens Bildemontering AB    Bokförare
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor. En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och... Visa mer
Ådalens i Kramfors är en av Sveriges största anläggningar för återvinning av uttjänta fordon av alla slag. Här återvinns främst bilar, men även motorcyklar, mopeder, skotrar, husvagnar och lastbilar. Ådalens präglas av ett starkt miljötänk och jobbar ständigt med hållbarhetsfrågor och återvinningsfrågor.
En stor del av återvinningsprocessen består i återanvändning av reservdelar som har full funktionsduglighet. Dessa delar genomgår en kvalitetskontroll och säljs vidare till reparationer på verkstäder och direkt till privatpersoner, något som kraftigt sänker kostnaderna för verkstadsbesök och även hjälper till att hålla nere försäkringspremier.
Vi är ett ständigt växande företag och behöver därför utöka vår administrativa avdelning. Arbetsuppgifterna kommer främst att innefatta bokföring jämsides vår nuvarande personal, men även andra administrativa uppgifter kan tilldelas. Med en ökad handel utomlands och regelverk i ständig förändring ser vi att erfarenhet av handel inom och utanför EU är den främsta merit vi är ute efter. Visa mindre

Administratör till Tekniska

Ansök    Dec 15    Kramfors kommun    Fakturakontrollant
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du arbeta med kundkontakter på olika sätt exempelvis via telefon, e-post eller brev. Frågorna kommer i huvudsak handla om fakturor, abonnemang, felanmälningar och taxefrågor främst inom VA (vatten/avlopp) och renhållning. Arbetet sker till stor del i databaser och andra arbetsuppgifter kan gälla kontering av leverantörsfakturor, fakturering av speciella tjänster, utanordningar och hantering av bidrag. Du kommer att ha en daglig kontakt med våra underentreprenörer.
Du kommer arbeta till stor del självständigt och problemlösande. Du kommer också vara ett stöd till cheferna i prognos och budgetarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi, administration eller kommunikation samt erfarenhet av att möta kunder. Det är meriterande med kunskap från VA och renhållningsområdet. Du har kundfokus med gott bemötande och känner dig bekväm med att pratat och vägleda personer. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Du har också en god förmåga att hitta information du behöver i arbetet och en drivkraft att lära dig mer. Analysförmåga är viktigt för att snabbt kunna identifiera avvikelser.
Som person är du positiv och engagerad, du arbetar strukturerat, är noggrann och tar ansvar för ditt uppdrag.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsassistent till vårt kontor i Kramfors

Du har som minst en gymnasieutbildning och är en allmänt driftig, hängiven person som även är intresserad av ekonomi, företagande och redovisning. Att arbeta på en revisionsbyrå ställer stora krav på dina egenskaper. Lagar och regler förändras ständigt, samtidigt som nya tekniska lösningar ställer krav på förändringsförmåga. Det är därför viktigt, att du gillar ett högt tempo och uppskattar att få vara med och göra skillnad. Arbetet innehåller stöd till vå... Visa mer
Du har som minst en gymnasieutbildning och är en allmänt driftig, hängiven person som även är intresserad av ekonomi, företagande och redovisning.
Att arbeta på en revisionsbyrå ställer stora krav på dina egenskaper. Lagar och regler förändras ständigt, samtidigt som nya tekniska lösningar ställer krav på förändringsförmåga. Det är därför viktigt, att du gillar ett högt tempo och uppskattar att få vara med och göra skillnad.
Arbetet innehåller stöd till våra mer erfarna medarbetare där du får arbeta med grunderna och den löpande redovisningen för att på sikt kunna göra mer kvalificerade arbetsuppgifter.
Egenskaper som stresstålighet, förmåga att planera din egen tid och att hålla deadlines premieras därför.
Det är även viktigt, att du har en god social kompetens. Ett av våra ledord är Engagemang. Vi förväntar oss att du har förmågan att förstå våra kunder och deras verksamheter och viljan och ta initiativ till nya kontakter. Visa mindre

Redovisningsekonom, snabb tillsättning

För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom som snabbt kan komma in i arbete. Vår kund är ett intressant bolag med internationell touch. Kan du Visma är det ett stort plus. Uppdraget har en omfattning om cirka tre månader med möjlighet till förlängning. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är van att hantera löpande bokföring Om Amendo Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos vå... Visa mer
För kunds räkning söker vi nu en redovisningsekonom som snabbt kan komma in i arbete. Vår kund är ett intressant bolag med internationell touch. Kan du Visma är det ett stort plus. Uppdraget har en omfattning om cirka tre månader med möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är van att hantera löpande bokföring

Om Amendo
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas. Följ oss gärna på LinkedIn! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Följ oss gärna på LinkedIn! Visa mindre