Lediga jobb som Personal- och HR-specialister i Kramfors

Se lediga jobb som Personal- och HR-specialister i Kramfors. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kramfors som finns hos arbetsgivaren.

HR-konsult till Kramfors kommun

Ansök    Jun 25    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Va... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun.

Du kommer tillsammans med dina HR-kollegor ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov.

Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser. 

Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt.

Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation.

Har du dessutom arbetat med arbetsrätt, har förhandlingsvana eller bakgrund som fackligt förtroendevald ser vi det som meriterande.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Urvalet hanteras löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstid löpt ut. Vid frågor eller funderingar vänligen sök kontakt med kontaktperson via e-mail då våra telefontider är begränsade under sommaren.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

HR-konsult till Kramfors kommun

Ansök    Jan 2    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Varm... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun.

HR-enheten är mitt i en spännande förändringsresa och som HR-konsult hos oss kommer du att få vara med och sätta prägel på vår HR-enhet. Tillsammans med dina HR-kollegor kommer du ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov.

Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser. Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt.

Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingsvana är meriterande.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss!

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Vi hanterar urvalet löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden löpt ut.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Mondi Dynäs söker HR Generalist

Grow Alla våra medarbetare är viktiga – för processen och för vår utveckling mot en mer hållbar värld. Därmed får du också mycket eget ansvar, liksom möjlighet att påverka arbetet och din egen kompetensutveckling. Create Vi erbjuder en värld av möjligheter, både internt och globalt. Hos oss får du utvecklas genom hela karriären, bland annat via utbildningar inom vår Mondi Academy och i utmanande projekt. Inspire Du kan se fram emot en arbetsplats där säk... Visa mer
Grow
Alla våra medarbetare är viktiga – för processen och för vår utveckling mot en mer hållbar värld. Därmed får du också mycket eget ansvar, liksom möjlighet att påverka arbetet och din egen kompetensutveckling.

Create
Vi erbjuder en värld av möjligheter, både internt och globalt. Hos oss får du utvecklas genom hela karriären, bland annat via utbildningar inom vår Mondi Academy och i utmanande projekt.

Inspire
Du kan se fram emot en arbetsplats där säkerheten går främst och där arbetet sker nära prestigelösa kollegor. En oslagbar livsmiljö och möjlighet till aktiv fritid i den växande destinationen Höga Kusten får du på köpet.

Ditt uppdrag
Tillsammans med oss kommer du att vara en viktig del i vår fortsatta utveckling mot en än mer säker, hållbar produktion som håller hög kvalitet i alla led.
Du arbetar med frågor kring hela bredden av HR-området och ansvarar för och utvecklar processer kopplade till rekrytering, controlling, digitalisering, HR-system och utbildning.
Vi har vidare flera spännande framåtriktade HR-relaterade förbättringsprojekt på gång, där vi hoppas att du vill ta en aktiv roll.
Du agerar proaktivt och konsultativt i frågor gällande arbetsrätt, kollektivavtalstolkningar, fackliga frågor och förhandlingar.
Du är underställd vår HR-chef och arbetar nära övriga på HR-avdelningen.
Stationeringsort är Väja i Kramfors Kommun.

Din profil
Vi söker dig som tycker att det är roligt att utveckla och förbättra HR-processer och rutiner, men som också vill utvecklas inom hela HR-området.
För att lyckas i rollen behöver du ha en god förmåga att bygga relationer genom tillit, inkludering och respekt för människors olikheter.
Du är strukturerad och noggrann och drar slutsatser från olika situationer på ett analytiskt sätt.
Vi tror att du kommer att uppskatta att arbeta hos oss om du, liksom vi, motiveras av ständiga förbättringar och att nå de uppsatta målen.
Vår framgång bygger på att vi bryr oss om varandra och därför är det viktigt att du är öppen och ärlig i din dialog med andra och har hög integritet.
Du har eftergymnasial utbildning inom HR-området och relevant arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder
En tillsvidareanställning
Ett arbete i en dynamisk organisation där det lokala interagerar med det internationella
Ett ansvarsfullt arbete tillsammans med kompetenta kollegor
Besök oss på på mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner. Visa mindre

????Jobba som Rekryterare utan tidigare erfarenhet!????Grundlön + Provision ????

Lingon är ett utav Sveriges aktivaste företag inom försäljning. Vi äger en mobiloperatör och ett elbolag som bägge går som tåget. En stor anledning till våran framgång är vårt fantastiska rekryterings team som vi nu ska expandera. Vårt team av rekryterare består utav unga person i 18 - 30 års åldern där det är lätt att komma in i gruppen och alla är kompisar. Jobbet går ut på att ringa varma kandidater som söker jobb hos oss och sälja in våra olika säljare... Visa mer
Lingon är ett utav Sveriges aktivaste företag inom försäljning. Vi äger en mobiloperatör och ett elbolag som bägge går som tåget. En stor anledning till våran framgång är vårt fantastiska rekryterings team som vi nu ska expandera.
Vårt team av rekryterare består utav unga person i 18 - 30 års åldern där det är lätt att komma in i gruppen och alla är kompisar.
Jobbet går ut på att ringa varma kandidater som söker jobb hos oss och sälja in våra olika säljare tjänster.
Vad vi erbjuder:
Grundlön på 20 000kr/mån
Hög provision per lyckad rekrytering
En fartfylld och rolig arbetsplats
Tävlingsmoment i arbetet
Arbetsplats i centrala Sundsvall



Vad vi kräver:
Du har hög energi
Du är super taggad
Du drivs av att tjäna mycket pengar
Du klarar av att jobba under press
Du är strukturerad och tar ansvar



Hur man söker:
Vi har just nu en ledig tjänst kvar på vårt Sundsvalls kontor. Så passa på att sök till Sundsvalls roligaste arbetsplats du med! Ansökningar sker via mail och vi vill att du skickar CV + Personligt brev
[email protected] Visa mindre

HR-konsult till Kramfors kommun

Ansök    Dec 21    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Va... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun.

HR-enheten är mitt i en spännande förändringsresa och som HR-konsult hos oss kommer du att få vara med och sätta prägel på vår HR-enhet. Tillsammans med dina HR-kollegor kommer du ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov.

Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser. Tillsammans med dina HR-kollegor arbetar ni strategiskt och operativt med att ta ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt.

Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingsvana är meriterande.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss!

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Vi hanterar urvalet löpande och intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden löpt ut.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Välfärdsförvaltningen ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Välfärdsförvaltningen är mitt i ett strategiskt förändringsarbete för en mer sammanhållen, effektiv och modern kompetensförsörjning. Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning som vill vara med och leda detta arbete tillsammans med oss!

Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning kommer du att arbeta med framtidens kompetensförsörjning inom välfärdsförvaltningens ansvarsområden. Det omfattar individ- och familjeomsorg, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt äldreomsorg. Du spelar en aktiv roll i omvärldsbevakning, kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten där du driver utvecklings- och förbättringsarbetet inom ramen för kompetensförsörjning.

Du har ett nära samarbete med chefer, andra verksamhetsutvecklare, fackliga företrädare och medarbetare där du ingår i och/eller leder arbetsgrupper och referensgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Processledare för det strategiska kompetensförsörjningsarbetet i förvaltningen, att på övergripande plan arbeta med strategier, planering, analys, och uppföljning av förvaltningens långsiktiga kompetensbehov.

• Omvärldsbevakning i kompetensförsörjningsfrågor

• Kompetensförsörjningsarbete som bland annat innefattar marknadsföring av välfärdsförvaltningen både internt och externt. Detta operativa arbetet innebär även deltagande vid olika mässor, event, samverkan med högskolor och att jobba uppsökande för stärka kompetensförsörjningsarbetet.

• Övriga projekt- och utvecklingsuppdrag kan komma att bli aktuella utifrån behov och kompetens.
Tjänsten som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning ingår i avdelningen för kvalitet- och verksamhetsutveckling, där övriga verksamhetsutvecklare och medicinskt ansvariga är organiserade. Avdelningen är underställd förvaltningschef.

KVALIFIKATIONER
Syftet med rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning är att stödja förflyttningen till en mer sammanhållen och effektiv kompetensförsörjning. Självklart har du god förmåga att planera, prioritera och arbeta effektivt för att hålla tidsramar och nå uppställda mål. Du behöver också vara kommunikativ och ha en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten.
Att du är intresserad av både kompetensförsörjningsfrågor, teknik och verksamhetsutveckling ser vi som självklart! Du har erfarenhet av att driva förbättrings- och utvecklingsarbeten. Vi ser positivt på om du har erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation.
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom personalvetenskap, beteendevetenskap, statsvetenskap, hälso- sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper väger tungt och du har stort engagemang och intresse för kompetensförsörjning inom vård- och omsorgsområdet.
B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Rekryterare till Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vi... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta med rekrytering och som vill vara med och stärka upp vårt team. Du kommer att arbeta med urval, intervjuer, referenstagning och praktiksamordning inom äldreomsorgen och funktionsstöd. Det är en ansvarsfull roll där du i vissa rekryteringar är den enda arbetsgivarrepresentant som träffar kandidaten innan beslut tas om anställning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för rekrytering. Är du dessutom framåt, driven och har stort engagemang kommer du att gilla denna roll. Du får gärna ha arbetslivserfarenhet från vårdområdet. Du har en gymnasieexamen och är van att använda IT som stöd i ditt dagliga arbete. Din förmåga är god när det gäller att uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för hur du kommer att lyckas och trivas i rollen. Vi letar efter dig som är duktig på service och som har fingertoppskänsla i mötet med andra. Du måste vara ansvarsfull samt kunna planera och prioritera ditt egna arbete. Att vara trygg i sig själv och att kunna arbeta självständigt är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Det är av vikt att du är flexibel och anpassningsbar inom den egna arbetsgruppen utifrån de behov som uppstår i verksamheten.


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning, Kramfors kommun

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. Välfärdsförvaltningen ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

Välfärdsförvaltningen är mitt i ett strategiskt förändringsarbete för en mer sammanhållen, effektiv och modern kompetensförsörjning. Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning som vill vara med och leda detta arbete tillsammans med oss!

Välkommen till oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning kommer du att arbeta med framtidens kompetensförsörjning inom välfärdsförvaltningens ansvarsområden. Det omfattar individ- och familjeomsorg, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt äldreomsorg. Du spelar en aktiv roll i omvärldsbevakning, kvalitetssäkring och utveckling av verksamheten där du driver utvecklings- och förbättringsarbetet inom ramen för kompetensförsörjning.

Du har ett nära samarbete med chefer, andra verksamhetsutvecklare, fackliga företrädare och medarbetare där du ingår i och/eller leder arbetsgrupper och referensgrupper.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Processledare för det strategiska kompetensförsörjningsarbetet i förvaltningen, att på övergripande plan arbeta med strategier, planering, analys, och uppföljning av förvaltningens långsiktiga kompetensbehov.

• Omvärldsbevakning i kompetensförsörjningsfrågor

• Kompetensförsörjningsarbete som bland annat innefattar marknadsföring av välfärdsförvaltningen både internt och externt. Detta operativa arbetet innebär även deltagande vid olika mässor, event, samverkan med högskolor och att jobba uppsökande för stärka kompetensförsörjningsarbetet.

• Övriga projekt- och utvecklingsuppdrag kan komma att bli aktuella utifrån behov och kompetens.
Tjänsten som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning ingår i avdelningen för kvalitet- och verksamhetsutveckling, där övriga verksamhetsutvecklare och medicinskt ansvariga är organiserade. Avdelningen är underställd förvaltningschef.

KVALIFIKATIONER
Syftet med rollen som verksamhetsutvecklare med inriktning kompetensförsörjning är att stödja förflyttningen till en mer sammanhållen och effektiv kompetensförsörjning. Självklart har du god förmåga att planera, prioritera och arbeta effektivt för att hålla tidsramar och nå uppställda mål. Du behöver också vara kommunikativ och ha en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten.
Att du är intresserad av både kompetensförsörjningsfrågor, teknik och verksamhetsutveckling ser vi som självklart! Du har erfarenhet av att driva förbättrings- och utvecklingsarbeten. Vi ser positivt på om du har erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation.
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom personalvetenskap, beteendevetenskap, statsvetenskap, hälso- sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Dina personliga egenskaper väger tungt och du har stort engagemang och intresse för kompetensförsörjning inom vård- och omsorgsområdet.
B-körkort är ett krav samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun: https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Visa mindre

HR-konsult

Ansök    Sep 2    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Varmt välkommen som HR-konsult t... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Varmt välkommen som HR-konsult till Kramfors Kommun.

HR-enheten står inför en spännande förändringsresa och som HR-konsult hos oss kommer du att få vara med och sätta prägel på vår nya HR-enhet. Tillsammans med fyra andra HR-kollegor kommer du ingå i ett positivt team som aktivt driver de HR-processer som skapar framgång för kommunens uppdrag och möter verksamheternas behov.

Tjänsten är bred och arbetet innebär till stor del att professionellt vägleda och stödja chefer i frågor inom hela HR-området, bland annat i arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö, samverkan och grupputvecklingsinsatser. Tillsammans med dina HR-kollegor tar ni ett helhetsgrepp om HR-frågorna med utvecklingsfokus och ett coachande förhållningssätt.

En av dina arbetsuppgifter kommer omfatta att operativt och strategiskt arbeta med frågor inom kompetensförsörjning och kompetensutveckling. Även ledarskap- och medarbetarskapsfrågor ingår i dina arbetsuppgifter.

Genom ditt arbete bidrar du till att göra Kramfors Kommun till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning från personalprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi värdesätter om du har arbetat med HR-relaterade frågor och har erfarenhet och förståelse för HR-rollen i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingsvana är meriterande.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina processer framåt. Du gillar att bygga relationer, har god kommunikationsförmåga och är förtroendeingivande. Du trivs med att arbeta mot mål och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig efter förändrade omständigheter. Har du dessutom ett naturligt rättspatos, positiv syn på problemlösning och viljan att göra ett riktigt bra jobb. Då kommer du att trivas hos oss!


ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb! Visa mindre

Berry Invest söker efter rekryterare Grundlön+Provision

gfSöker du ett socialt och omväxlande uppdrag? Då har du hittat rätt. Just nu letar vi efter drivna rekryterare som vill ta nästa steg i karriären. Lingon startades under 2017 och är i dagsläget Sveriges största virtuella mobiloperatör med över 20 000st+ befintliga kunder. Vi är nu under 2023 i en expansiv fas! Vi söker därför taggade rekryterare som har glimten i ögat och gillar att jobba i högt tempo. Jobbet passar dig som är tävlingsinriktad och drivs a... Visa mer
gfSöker du ett socialt och omväxlande uppdrag? Då har du hittat rätt. Just nu letar vi efter drivna rekryterare som vill ta nästa steg i karriären.
Lingon startades under 2017 och är i dagsläget Sveriges största virtuella mobiloperatör med över 20 000st+ befintliga kunder.
Vi är nu under 2023 i en expansiv fas!
Vi söker därför taggade rekryterare som har glimten i ögat och gillar att jobba i högt tempo.
Jobbet passar dig som är tävlingsinriktad och drivs av att bli bäst och tjäna mycket pengar!
Lingon erbjuder dig en unik utveckling där detta jobb är en fin möjlighet för dig som vill göra karriär inom rekrytering och utvecklas inom området.
Vi erbjuder en utvecklingsplan som ska leda till att du fördjupar dig i alla områdena som rör rekrytering hos oss.


Dina arbetsuppgifter går ut på att boka möten och rekrytera ny personal till vår växande verksamhet.




Vad vi erbjuder dig:
- Provision vid bokning och rekrytering
- Heltidstjänst i ett snabbväxande företag med stora möjligheter att klättra
- Dagliga samtal med kandidater
- Fokusera mot individuella och gemensamma mål




Vad vi förväntar oss av dig:
- Du är lösningsorienterad och har en positiv inställning
- Du är taggad och är inte rädd för att prata med människor.
- Du är ansvarsfull och sköter tider
- Du är en vinnarskalle och vill bli bäst på det du gör!
- En förmåga att vara självgående och ansvarstagande
- Flytande i tal och skrift på Svenska Visa mindre

HR-specialist till Mondi i Kramfors

Har du ett stort intresse av att arbeta inom HR-området, genom att stötta organisationen i organisatoriska och arbetsrättsliga frågor? Då kan du vara rätt person för oss i vår fortsatta resa där säkerhet, hållbar utveckling och kvalitet är några av våra ledord. Vi utökar nu vårt team genom att rekrytera en HR-specialist. Välkommen till oss på Mondi! Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi ti... Visa mer
Har du ett stort intresse av att arbeta inom HR-området, genom att stötta organisationen i organisatoriska och arbetsrättsliga frågor? Då kan du vara rätt person för oss i vår fortsatta resa där säkerhet, hållbar utveckling och kvalitet är några av våra ledord. Vi utökar nu vårt team genom att rekrytera en HR-specialist.
Välkommen till oss på Mondi!
Mondi Dynäs, som ligger mitt i världsarvet Höga Kusten, är ett av världens ledande kraftpappersbruk. Vi tillhör en internationell förpacknings- och papperskoncern med drygt 26 000 anställda i mer än 30 länder. Mondi sätter säkerheten först, satsar framåt och utvecklar produkter för en hållbar framtid.
Ditt uppdrag
Tillsammans med oss kommer du att vara en viktig del i vår fortsatta utveckling mot en än mer säker, hållbar produktion som håller hög kvalitet i alla led. Du är underställd HR-chefen och arbetar nära övriga i HR-teamet.
I ditt ansvarområde ingår att ge stöd och råd till organisationens chefer inom HR-området, genom att följa och agera sakkunnig inom företagets HR-processer såsom rekrytering, medarbetarutveckling, rehabilitering, kompetens- och bemanningsplanering[AB1] . Du kommer också driva och implementera HR-relaterade förbättringsprojekt. Du kommer också att vara med i utvecklingen att ytterligare utveckla och digitalisera företagets process för kompetensuppföljning och utbildning. Du stödjer arbetsgivaren i fackliga förhandlingar samt agerar sakkunnig inom arbetsrätt och avtalsfrågor.
I rollen kommer du främst att arbeta mot chefer och medarbetare inom produktionen, där du coachar, utbildar och stödjer din kollegorna inom deras verksamhet. Du har även kontakt med fackliga företrädare och skyddsombud.
Vem är du?
Vi tror att du kommer att uppskatta att arbeta hos oss om du, liksom vi, motiveras av ständiga förbättringar och att nå de uppsatta målen. Du trivs som bäst när du får utmanas i din roll och när det finns mäjlighet att agera och göra skillnad. Vidare har du ett högt säkerhetstänk. Du tar ansvar för eget och andras beteenden som kan medföra risk för ohälsa, säkerställer att det finns en förståelse för och efterlevnad av givna regler och föreskrifter samt agerar när du upplever att andra inte gör det.
Vår framgång bygger på att vi bryr oss om varandra och därför är det viktigt att du är öppen och ärlig i din dialog med andra, har hög integritet samt en förståelse för att människors olikheter, bakgrunder och tidigare erfarenheter påverkar hur det du säger tolkas. Du bygger dina relationer genom tillit, inkludering och respekt för människors olikheter. Vi hoppas att du, liksom vi, tycker det är viktigt att vi agerar tillsammans, oberoende av roll i verksamheten.
Vidare har du:
En eftergymnasial utbildning med beteendevetenskaplig inriktning
Några års yrkeserfarenhet inom HR, gärna från en verksamhet med skiftgång.
Ett strukturerat och metodiskt arbetssätt

Då Mondi Dynäs verkar både lokalt och globalt är det viktigt att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
Vårt erbjudande
Grow
Alla våra medarbetare är viktiga – för processen och för vår utveckling mot en mer hållbar värld. Därmed får du också mycket eget ansvar, liksom möjlighet att påverka arbetet och din egen kompetensutveckling.
Create
Vi erbjuder en värld av möjligheter, både internt och globalt. Hos oss får du utvecklas genom hela karriären, bland annat via utbildningar inom vår (Mondi Academy och i utmanande projekt.
Inspire
Du kan se fram emot en arbetsplats där säkerheten går främst och där arbetet sker nära prestigelösa kollegor. En oslagbar livsmiljö och möjlighet till aktiv fritid i den växande destinationen Höga Kusten får du på köpet.
Besök oss på mondijobs.se för att läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och våra förmåner.
Kontakt
Vid frågor, kontakta AnnaKarin Bergqvist på Jefferson Wells, 070 – 377 20 63. Vi jobbar med löpande urval så sök redan idag!
Sista ansökningsdag är 15 maj.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Planerare sommaren 2022

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Som planerare på vår bemanningse... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.



ARBETSUPPGIFTER
Som planerare på vår bemanningsenhet kommer du tillsammans med kollegor arbeta med verksamhetsplanering med Tes-planeringsverktyg samt hantera fördelning av personalresurser inom funktions stöd och äldreomsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och är van att använda IT som stöd i ditt dagliga arbete. Du brinner för planering och din förmåga är god när det gäller att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Är du dessutom framåt, driven och har stort engagemang kommer du gilla denna roll. Det är även meriterande med arbetslivserfarenhet från vårdområdet.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för hur du kommer att lyckas och trivas i rollen. Vi letar efter dig som är duktig på service och som har fingertoppskänsla i mötet med kund. Du måste vara ansvarsfull samt kunna planera och prioritera ditt eget arbete. Att vara trygg i sig själv, att kunna arbeta självständigt och att kunna sätta gränser är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Det är av vikt att du är flexibel och anpassningsbar inom den egna arbetsgruppen utifrån de behov som uppstår i verksamheten.

ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR-specialist

Kramfors pastorats kärnverksamhet är att fira gudstjänst, bedriva undervisning, diakoni och mission. Pastoratet förvaltar också kyrkobyggnader och andra lokaler, och ansvarar för begravningsverksamhet i tio församlingar. I Kramfors driver man dessutom det enda krematoriet i Ångermanland. Pastoratet har drygt femtio anställda och dessutom många säsongsanställda, under sommarhalvåret. Vi söker dig som är HR-specialist som stöd för pastoratets chefer och meda... Visa mer
Kramfors pastorats kärnverksamhet är att fira gudstjänst, bedriva undervisning, diakoni och mission. Pastoratet förvaltar också kyrkobyggnader och andra lokaler, och ansvarar för begravningsverksamhet i tio församlingar. I Kramfors driver man dessutom det enda krematoriet i Ångermanland. Pastoratet har drygt femtio anställda och dessutom många säsongsanställda, under sommarhalvåret.
Vi söker dig som är HR-specialist som stöd för pastoratets chefer och medarbetare.
Att jobba med HR inom Svenska kyrkan innebär en stor variation – hos oss arbetar allt från maskinförare och administratörer till präster och musiker. Du kommer att ha nära samarbete med organisationens chefer inom många olika HR-relaterade områden. Här möter du en mycket samlad kompetens och fantastiska kollegor i en organisation med stark värdegrund och framtidstro.
I din roll stöttar du i det dagliga HR-arbetet, arbetar med rekrytering, tolkar lagar och avtal, koordinerar interna utbildningsinsatser och är aktiv i pågående årsprocesser, svarar för introduktion av nyanställda, medarbetarundersökning och arbetsmiljöfrågor. Du ansvarar även för tidrapporteringssystemet, personalportal och lönehanteringen gentemot entreprenör.
Som person är du strukturerad, kommunikativ och lyhörd samt van att självständigt organisera och planera ditt arbete. Du kommer att ha många kontaktytor i organisationen vilket ställer krav på att du har förmåga att samarbeta och att bygga förtroendefulla relationer. Vi tror att du har en personlig mognad och att du kan företräda din arbetsgivare väl.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av förvaltning i en politiskt styrd organisation och förmåga att hålla presentationer och föredra ärenden. Du är en van användare av Office-paketet och uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i att använda digitala plattformar och verktyg. Vi förväntar oss att du ger ett kvalificerat stöd och kan förmedla fackkunskaper på ett lättillgängligt och pedagogiskt sätt.
Du behöver ha akademisk utbildning inom HR, PA-området eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
För befattningen krävs medlemskap i Svenska kyrkan samt B-körkort.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Kramfors pastorat erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och flexibla arbetstider. Som anställd inom Svenska kyrkan får du tjänstepension. Vi månar om din professionella utveckling och uppmuntrar kompetensutveckling. Vi har friskvårdsförmåner och tillgång till företagshälsovård.
Så här rekryterar vi
Skicka din personliga ansökan med CV till [email protected] senast den 3 juni 2021. Intervjuer sker löpande med att ansökningar kommer in.
Vill du veta mer?
Vi tycker att det är viktigt att du får göra din bedömning av oss som arbetsgivare och välkomnar därför frågor. Kontakta kyrkoherde Peter Forsberg 0612-85520 eller [email protected]

Övrigt
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Vi söker HR Business Partner till Elpress Group

Ansök    Nov 4    Elpress AB    HR-specialist/HR-adviser
Som HR Business Partner ingår du inom Elpress ledningsstab och har närhet till VD och övriga chefer. Du arbetar konsultativt och affärsinriktat med att stötta våra chefer och medarbetare med frågor inom hela HR-området. Det är ett omväxlande, intressant och utvecklande arbete där det är nära till beslut och handling. Som HR-BP inom chefs- och medarbetarfrågor omfattar det bland annat att arbeta med kompetensförsörjning, chefsutveckling och chefsförsörjnin... Visa mer
Som HR Business Partner ingår du inom Elpress ledningsstab och har närhet till VD och övriga chefer.
Du arbetar konsultativt och affärsinriktat med att stötta våra chefer och medarbetare med frågor inom hela HR-området. Det är ett omväxlande, intressant och utvecklande arbete där det är nära till beslut och handling. Som HR-BP inom chefs- och medarbetarfrågor omfattar det bland annat att arbeta med kompetensförsörjning, chefsutveckling och chefsförsörjning.
Du ansvarar för att såväl strategiskt som operativt driva och implementera ett systematiskt arbetssätt i dessa frågor inom företaget.
Som HR-BP arbetar du även med utvecklingen av processerna kring att attrahera, behålla och utveckla befintliga medarbetare och chefer samt växla kompetens.


Elpress - ett globalt och hållbart företag
Omställningen till ett hållbart samhälle har skapat ett större fokus på förnybara energikällor och miljövänliga transportsätt. Vindkraft, solceller, smarta lokala elnät, batterilagring och elfordon har alla behov av elektriska förbindningar.
Elpress utvecklar, tillverkar och marknadsför kompletta kontaktpressningssystem för elektriska förbindningar. Företaget har sin produktion och ledningskontor i Kramfors. Produkterna marknadsförs i över 70 länder och Elpress är en av norra Europas största tillverkare av kontaktpressningssystem. Företaget etablerades 1959 och har idag dotterbolag i Tyskland, Danmark, USA, Kina och Norge. Övriga marknader servas genom ett nätverk av kvalificerade distributörer.
Inom företaget finns ca 160 anställda och 18 chefer/teamledare och arbetsledare världen över som du som HR-strateg arbetar i nära samarbete med.
Tillit, passion, kvalitet och utveckling är våra värdeord som ligger som grund för allt vårt arbete.

Om dig
Du har ett gediget intresse för HR-frågor, är lösningsfokuserad och motiveras av att hjälpa andra människor. Du kommer att vara en betydelsefull Business Partner på alla nivåer i organisationen och det är därför viktigt att din kommunikation är tydlig och konstruktiv. Med din kunskap och erfarenhet kommer du att utveckla våra chefer och våra medarbetare. Som person är du prestigelös, positiv, analytisk och ser möjligheter i förändringar. Du trivs i en miljö där det händer mycket och du har en god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du:
· har en akademisk examen inom HR eller motsvarande
· har förmåga att coacha och utveckla chefer
· har goda kunskaper inom rekrytering och talent management
· har goda kunskaper inom arbetsrätt, avtal, lönerevision och rehabilitering
· har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska



Tjänsten är heltid och tillsvidare med tillträde den 1 januari 2022. Lön efter överenskommelse.
Placering
Tjänstens placering är vid något av våra kontor i Kramfors eller Sundsvall. För rätt kandidat finner vi den bästa lösningen för båda parter. Tjänsten kräver övervägande närvaro i Kramfors då produktion, centrallager, huvudkontor och de flesta av dina medarbetare finns här.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 19 november 2021. Din ansökan skickas till [email protected] märkt med HR-BP.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontakt
HR -strateg Lena Nordlander 070-265 60 59
Tillträdande VD Jakob Sandwall 070-601 02 91

Kontaktpersoner för Unionen
Sara Sondell
telefon 0612-71 71 19 Visa mindre

Matchningsspecialist / Handledare

Om oss Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 80 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin n... Visa mer
Om oss

Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 80 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till
sitt nästa mål och sin nya framtid.

Om tjänsten

Som eyes4works matchningsspecialist/handledare arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering.

Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.

Du brinner även för att etablera företagskontakter, teckna samarbetsavtal och utöka vårt företagsnätverk i området.

Din profil

Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.

Du skall dessutom ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet genom något av följande alternativ:

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.

Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Visa mindre

HR-konsult

Ansök    Apr 29    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ny kollega som till... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny kollega som tillsammans med oss vill arbeta för att skapa värde och göra det svåra enkelt! Vi söker dig som vill driva och utveckla kommunens arbetsmiljö- och rehabiliteringarbete men förväntas även kunna stötta inom hela HR-områden. Ta chansen att bli en del av ett gäng som gör skillnad för verksamheten och är fast beslutna om att bli en HR-enhet i framkant!

Som HR-konsult ansvarar du för att utbilda och stötta i HR-processerna arbetsmiljö och rehabilitering. Vi jobbar för en hållbar arbetsmiljö för alla i hela organisationen där vi vill stärka det friska. Du är kommunens specialist inom området, du omvärldsbevakar och är ett konsultativt stöd till våra chefer. Andra kontakter du ansvarar för är kontakten med företagshälsovården. Löpande utvecklar vi processer som vi kan digitalisera och här kommer du ha en viktig roll. Du är systemansvarig för kommunens digitala system för rehabilitering, arbetsmiljö, arbetsskador och tillbud. Att arbeta som HR-konsult innebär att du stöttar utifrån ett konsultativt förhållningssätt, ger kommunens chefer råd och stöd utifrån gällande lagstiftning, avtal och styrande dokument. Genom ditt arbete bidrar du till att göra oss till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk högskoleutbildning inom HR-området, gärna med några års erfarenhet av operativt HR arbete inom arbetsmiljö och rehabilitering. Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingsvana är meriterande. Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är serviceinriktad och lyhörd för verksamhetens behov och har ett eget driv att utveckla och förbättra med kunden i fokus. Du är noggrann och tar ansvar för din uppgift och arbetar på tills uppgiften är avslutad och resultat uppnåtts.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR-konsult

Ansök    Feb 22    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en ny kollega som till... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.

Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny kollega som tillsammans med oss vill arbeta för att skapa värde och göra det svåra enkelt! Vi söker dig som vill driva och utveckla kommunens lönepolitiska arbete men förväntas även kunna stötta inom hela HR-områden. Ta chansen att bli en del av ett gäng som vill göra skillnad för verksamheten och är fast beslutna om att bli en HR-enhet i framkant!

Som HR-konsult ansvarar du för att utbilda och stötta i HR-processen kring lönebildning. Du ansvarar bland annat för att genomföra den årliga löneöversynen samt lönekartläggningsarbetet. Du är kommunens specialist inom området, du omvärldsbevakar och är ett konsultativt stöd till våra chefer. I ditt uppdrag så innebär det även att jobba med arbetsrättsliga frågor och förhandlingar.

Att arbeta som HR-konsult innebär att du stöttar utifrån ett konsultativt förhållningssätt, ger kommunens chefer råd och stöd utifrån gällande lagstiftning, avtal och styrande dokument. Genom ditt arbete bidrar du till att göra oss till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk högskoleutbildning inom HR-området, gärna med några års erfarenhet av operativt HR arbete inom lönebildning. Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingsvana är meriterande. Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är serviceinriktad och lyhörd för verksamhetens behov och har ett eget driv att utveckla och förbättra med kunden i fokus. Du är noggrann och tar ansvar för din uppgift och arbetar på tills uppgiften är avslutad och resultat uppnåtts.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Din Tur söker HR-ansvarig

Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns resekoncept och varumärke. Vi står inför många spännande utmaningar, öka resandet med buss i Västernorrlands län, vara en aktiv aktör i samhällsbyggandet och i kollektivtrafikutvecklingen i Västernorrland. Vill du vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik? Vi söker nu en kollega som vill vara med att driva arbetet för att skapa den bästa arbetsplatsen för alla våra medarbetare. Din Tu... Visa mer
Din Tur är Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands läns resekoncept och varumärke. Vi står inför många spännande utmaningar, öka resandet med buss i Västernorrlands län, vara en aktiv aktör i samhällsbyggandet och i kollektivtrafikutvecklingen i Västernorrland. Vill du vara med och utveckla Västernorrlands kollektivtrafik?
Vi söker nu en kollega som vill vara med att driva arbetet för att skapa den bästa arbetsplatsen för alla våra medarbetare.
Din Tur söker en HR-ansvarig
Om tjänsten
Är du intresserad av och har erfarenhet av operativt och strategiskt HR-arbete samt drivs av förändringsfrågor? Då kan detta vara något för dig! Vi söker en HR- ansvarig och vi kan erbjuda dig ett roligt och utvecklande jobb där din roll är att arbeta operativt och strategiskt med HR-frågor på bred front. Då vi bildar en ny organisation så kommer organisationsfrågor och utveckling att vara i fokus vilket gör det till ett spännande uppdrag.
Uppdrag
Ditt uppdrag är att ge stöd till myndighetens chefer och att arbeta utifrån ett konsultativt och coachande förhållningssätt. Du ansvarar för att myndighetens personalrelaterade regler och rutiner följs och tillämpas. I rollen som HR-ansvarig ingår ansvar inom områdena arbetsrätt, arbetsmiljö (friskvård och hälsa), lönebildning lönerevision och lönekartläggning, kompetensutveckling, introduktion för nyanställda och rehabilitering samt att företräda arbetsgivaren i fackliga förhandlingar.
Placeringsort Västernorrland
Du får räkna med resor inom länet, tjänsten tillhör driftenheten i Kramfors men du behöver vara flexibel att arbeta på våra båda arbetsplatser dels i Kramfors och dels på vår största arbetsplats i Ånge.
Vem söker vi
Du har akademisk examen med inriktning mot HR och några års erfarenhet av brett konsultativt personalarbete. Du har erfarenhet av att driva och utveckla personalprocesser. Du har en förmåga att skapa förtroendefulla relationer, du är kommunikativ på ett tydligt och strukturerat sätt samt pedagogisk i ditt sätt att bemöta organisationen.
Vårt erbjudande
Hos oss har du möjlighet till flexibel arbetstid vilket betyder att du kan påverka balansen mellan jobb och fritid. Vi strävar efter att vara en attraktiv och flexibel arbetsgivare. Våra arbetsverktyg möjliggör att viss tid av arbetet kan förläggas på distans.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid.
Övrigt
Läs mer om oss på vår webbsida www.dintur.se
Ansökan skickas till [email protected] senast 2020-11-02.
Kontaktpersoner:
Thomas Olsson, chef verksamhetsstöd, 0612 – 84104, 072 – 507 94 20
Susanna Blomgren, Vision Din Tur 072 –142 19 55
Mari Kärfstedt, Vision Din Tur 070 – 625 21 18
Välkommen med din ansökan ! Visa mindre

Rekryterare/Planerare

Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden! I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle ... Visa mer
Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar. Engagemang tas tillvara, det är enkelt att mötas och vi har mod att genomföra våra idéer. Tillsammans skapar vi framtiden!

I Kramfors kommun är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi skapar bästa möjliga vardag och välfärd för våra medborgare. Tillsammans arbetar vi för ett samhälle fyllt av livskraft. Vill du också vara med och bidra?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta med rekrytering/planering och som vill stärka upp vårt team. Du kommer att arbeta med urval, intervjuer och referenstagning. Det är en ansvarsfull roll där du i vissa rekryteringar är den enda arbetsgivarrepresentant som träffar kandidaten innan beslut tas om anställning. Andra arbetsuppgifter kommer att vara verksamhetsplanering med Tes-planeringsverktyg samt fördelning av personalresurser inom funktionsstöd och äldreomsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som brinner för rekrytering och planering. Är du dessutom framåt, driven och har stort engagemang kommer du gilla denna roll. Du får gärna ha arbetslivserfarenhet från vårdområdet. Du har en gymnasieexamen och du är van att använda IT som stöd i ditt dagliga arbete. Din förmåga är god när det gäller att uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Dina personliga egenskaper har stor betydelse för hur du kommer att lyckas och trivas i rollen. Vi letar efter dig som är duktig på service och som har fingertoppskänsla i mötet med kund. Du måste vara ansvarsfull samt kunna planera och prioritera ditt eget arbete. Att vara trygg i sig själv, att kunna arbeta självständigt och att kunna sätta gränser är en förutsättning för att lyckas i denna roll. Det är av vikt att du är flexibel och anpassningsbara inom den egna arbetsgruppen utifrån de behov som uppstår i verksamheten

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

HR-konsult

Ansök    Jul 7    Kramfors kommun    HR-konsult/PA-konsult
Vi bryr oss. Om dig, varandra och alla andra. Det är med stolthet vi berättar om den vackraste av platser som formats av älven, havet, skogen, kulturen, världsarvet Höga kusten och skiftande epoker. Kramfors kommun blickar framåt, mot en framtid där vi fortsätter att generöst säga hej och välkommen hem till oss. Som medarbetare inom Kramfors kommun är du med och skapar välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Det är m... Visa mer
Vi bryr oss. Om dig, varandra och alla andra. Det är med stolthet vi berättar om den vackraste av platser som formats av älven, havet, skogen, kulturen, världsarvet Höga kusten och skiftande epoker. Kramfors kommun blickar framåt, mot en framtid där vi fortsätter att generöst säga hej och välkommen hem till oss.

Som medarbetare inom Kramfors kommun är du med och skapar välfärden och ett fungerande samhälle för alla som bor och vistas i kommunen. Det är med stolthet vi brukar säga att vi har Sveriges viktigaste jobb!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ny kollega som tillsammans med oss vill arbeta för att skapa värde och göra det svåra enkelt! Vi söker dig som vill driva och utveckla kommunens arbetsmiljö- och rehabiliteringarbete men förväntas även kunna stötta inom hela HR-områden. Ta chansen att bli en del av ett gäng som gör skillnad för verksamheten och är fast beslutna om att bli en HR-enhet i framkant!

Som HR-konsult ansvarar du för att utbilda och stötta i HR-processerna arbetsmiljö och rehabilitering. Vi jobbar för en hållbar arbetsmiljö för alla i hela organisationen där vi vill stärka det friska. Du är kommunens specialist inom området, du omvärldsbevakar och är ett konsultativt stöd till våra chefer. Andra kontakter du ansvarar för är kontakten med företagshälsovården. Löpande utvecklar vi processer som vi kan digitalisera och här kommer du ha en viktig roll. Du är systemansvarig för kommunens digitala system för rehabilitering, arbetsmiljö, arbetsskador och tillbud. Att arbeta som HR-konsult innebär att du stöttar utifrån ett konsultativt förhållningssätt, ger kommunens chefer råd och stöd utifrån gällande lagstiftning, avtal och styrande dokument. Genom ditt arbete bidrar du till att göra oss till en attraktiv arbetsgivare som skapar en bra välfärd för våra kommunmedborgare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk högskoleutbildning inom HR-området, gärna med några års erfarenhet av operativt HR arbete inom arbetsmiljö och rehabilitering. Erfarenhet av arbetsrättsliga frågor och förhandlingsvana är meriterande. Som person är du förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du är serviceinriktad och lyhörd för verksamhetens behov och har ett eget driv att utveckla och förbättra med kunden i fokus. Du är noggrann och tar ansvar för din uppgift och arbetar på tills uppgiften är avslutad och resultat uppnåtts.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Har du frågor och vill bli kontaktad så skicka ett mail till någon av kontaktpersonerna så hör vi av oss.

Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre